Mikor vágja már ki a BKV az összes Ikarusát végre?
Egyre több helyen látok szép, tiszta külföldi buszokat, a használt Citarok a korukhoz képest nagyon jók az újakról nem is beszélve, de még mindig sok közlekedik selejt Ikarusokból. A külföldről vásárolt használt buszok nem áznak be, ellenben az alig 10 éves 412es Ikarus mindig, annyira igénytelen.
Nem tudja valaki, mikorra várható az Ikarusok leselejtezése, mondjuk aki BKV-s?
Hadd meséljek el egy történetet, ami állítólag a Budapesti Közlekedési Vállalat képviselői és az egyik nagy futóműgyártó képviselője között történt meg. A beszélgetés azután zajlott le állítólag, hogy a BKV reklamált a Volvo-k féltengelyeinek gyakori törései miatt. A Volvo továbbadta a reklamációt a beszállítónak, az kiküldte az egyik mérnökét Budapestre, ahol várták a munkapadra szépen kirakott törött alkatrésszel. Állítólag a mérnök 30 másodpercig nézte több irányból, aztán a vendéglátók szemébe nézve csak annyit mondott: "Uraim, csináltassák meg az utaikat".
Ez a kis történet vagy igaz, vagy nem, de tény hogy az Ikarusok minimális ráfordítás mellett is képesek kibírni a budapesti úthálózatot és közlekedést.
Attól hogy Te nem szereted, még valószínűleg sokáig lesznek.
(Szerintem pedig hazai busszal kellene feltölteni az állományt mindenhol, nehogy az legyen a vége, hogy majd megesszük a lengyel krumplit meg a brazil csirkemájat ebédre, felszállunk a svéd buszra a vietnámi ruháinkban, leszállás után a kínai cipőnkben begyaloglunk a munkaügyi hivatalba, ahol taiwani számítógépeket használó irodistáknak panaszkodhatunk, hogy nincs munka sehol az országban...)
K ügynök jól írja!
Ami viszont biztosan igaz, hogy a Mercedes mérnökei jártak Magyarországon anno, amikor nyitottunk a nyugat felé. Ugyanis a mercikhez ugrásszerűen megnőtt a futómű alkatrész igény. És akkor ugyanez volt a konklúzió: az utakkal van a baj.
Én is azt mondom, magyar utakra magyar buszt, az Ikarus tudott nagyon jókat gyártani.
Budapestre én új buszoknak az új fajta Ikarusokat, Credokat, Rábákat raktam volna. Nekem nem kellett volna Mercedes.
Viszont az jó hír, hogy vidéket egyre többet futtatják az itthoni fajtákat (lásd: pécsi buszcsere), és külföldön is ismernek hazaiakat (Rába s91 Norvégiában).
Emlékeztek a felújított Ikarus 412es buszokra? Világoskékek, fél év se kellett nekik és a szokásos helyeken újra előjött a váztörés nyoma (legszembetűnőbb az első ajtó felett található hegesztés)
Ezekbe a buszokba kár ölni a pénzt, hiába volt a legigényesebb és legdrágább felújítása a világoskék 412eseknek, 4-5 év és ugyanott lesznek, mint a nem felújított társaik. Amikkel kezdeni lehetne valamit, azok a 200-as széria tagjai, már ha fiatalabbak lennének 10-15 évvel. Azok legalább strapabíróak mint a Citarok.
A 400-as széria sajnálatos, ebben igazad van - na meg Henry Ford bácsinak is igaza volt, hogy az új járgány a legjobb járgány: kizárt, hogy valamelyik tömegközlekedési eszközöket gyártó hazai cég ne tudna direkt a hazai "terepviszonyokra" tartós és relatíve olcsón fenntartható gépet tervezni alacsony padlóval és szép belsővel.
Hazabeszélek (mármint a megyénkben készül), de ott van pl. a Credo Citadell, a pécsiek azt vesznek.
Igen, a 200-as sorozattal lehet valamit kezdeni, azokból terveznek megtartani néhányat felújítva, részben alacsonypadlósítva, az első ilyen átalakított 260-as el is készült:
Most Pestre új Ikarusokat rendeltek, aminek örülök. Ebből az új fajtából más vidéki városokban is fut pár, és nem egy rossz minőség.
Én a Volvokat és a Citarokat vágnám ki. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!