Miért van az, hogy egy 40 éves magyar Ikarus busz sosem romlik el amíg egy nagy német M. A. N vagy Mercedes 2 évet sem bír ki?
Mert megváltoztak az igények.
A 40 éves Ikaruson gyakorlatilag nincs, ami elromoljon.
Az új MAN meg a Mercik pedig nagyon sok elektronikus kütyüvel rendelkeznek, melyek könnyen elromolhatnak.
Cserébe viszont sokkal kényelmesebbek, fejlett a fűtési rendszerük, a légkondi, kevesebbet fogyasztanak, kisebb a káros anyag kibocsátás , könnyebb tekergetni a kormányét.....stb
Dehogynem romlanak el... Cserébe vagy tízszer annyit fogyasztanak, és lényesen több a káros anyag kibocsátásuk is.
Annyi tény, hogy ritkábban romlik el. Mert nincs benne semmi, ami elromoljon, mert kb faék egyszerűségű. Cserébe, mint írtam, jóval többet fogyaszt, jobban szennyezi a környezetet, és a kényelmi fokozata is jóval lejjebb van...
Ennyi erővel miért nem inkább lovaskocsit használunk, elvégre ott jóformán csak a tengely tud eltörni, vagy a ló tud megbetegedni :)
Ha, ma csinálnának Ikarusokat, azok is hamar elromlanának.
Azért, mert felszereltségben a mai igényekhez kellene illeszkedniük.
Emiatt lenne bennük minden kütyü.
"egy 40 éves magyar Ikarus busz sosem romlik el"
Baromsag.
"Kár, hogy már nem gyártunk semmit"
Bar hogy a francba ne gyartanank?
"A német egy tróger nép aki lenéz mindenkit. "
Ostoba fajanko vagy.
Valójában a rendszerváltás után Magyarországra került használt MAN illetve Mercedes buszok megbízhatóságban köröket vertek a 200-as szériára, akkor! Sok még 26-27 évesen is járt, igaz ekkoriban még abszolút az Ikarus dominált a hazai közlekedésben.
A még futó 200-asok mostanra eléggé kivénhedtek, és rengeteg bajuk van, leszámítva az utolsó turnusban 95 és 98 között készült kocsikat gyakorlatilag mind csere érett, amelyik nem kapott vázcserés felújítást.
A 400-as széria meg egyenesen tragikus, azért elég szomorú, hogy a 14-15 éves Ikarus 412-eseket selejtezik le, hogy a helyükre 11-12 éves használt Mercedes Citarok kerüljenek, mert azok megvétele olcsóbb, mint tisztességesen felújítani a 412-eseket. A 405-ösök szintén nevetségesen rossz buszok, már nem is lenne egy sem forgalomban, ha a BKV midibusz tenderét nem fúrnák meg állandóan.
A 415-ös és 435-ös sorozat szintén nem áll túl fényesen, többségük idén töltené a 20. életévét, de úgy szét van rohadva némelyik váza, hogy már évekkel ezelőtt dobálták kifelé őket.
A 200-asokat meg azért könnyű szervizelni mert pont mostanában a BKV tömegesen vonta ki őket a forgalomból, tehát a még guruló kocsikhoz ingyen van alkatrész, és valóban egyszerűbbek mint a ma gyártott buszok.
De a mai buszok ha nem rontják el őket a gyártás során (erre is volt példa pl. Ikarus E94-eseket tömegesen kellett visszhívni a gyárba 4-5 éves korukban) olyan korrózió és üregvédelemmel készülnek, hogy 25 évet is ki fognak bírni forgalomban.
"A német egy tróger nép aki lenéz mindenkit. Ki nem állhatom őket."
Ellenben te az értelmiség csúcsát képviseled, ahogy elnézem...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!