Miért nézik le ennyire a tanárokat manapság?
A 6-ossal értek egyet.
Szánalmas az olyan (nekem is volt ilyen tanárom), aki kijön az egyetemről, elkezd tanítani, és 1 év után már olyan kiégett-befásult, mintha 40 éve tanítana. A tanári szakma is vonzóbb lenne, ha tényleg jól keresnének a pedagógusok, e mellé az egyetemre való bejutást is megnehezíteném. Felvételi, alkalmassági tesztek, stb. Aki nem alkalmas, az mehet Isten hírével, mert a rossz és alkalmatlan tanár a diákoknak sem jó.
Ma 10 tanárból kb 1-2-re mondanám csak azt, hogy igazi pedagógus.
Volt olyan angoltanárnőm, aki minden dolgozatot megoldókulcsból javított, az óra meg csak annyiból állt, hogy felolvasta angolul a könyvben leírt nyelvtant, meg kitöltöttünk 1-2 feladatot, max 1-2 szöveget elolvastunk. Irodalom tanárnőm a könyvből olvasta az anyagot.
Ehhez NEM kell tanári diploma. Ezt egy hülye is meg tudja minden nehézség nélkül csinálni. Ez nem tanítás, hanem időpocsékolás. És mivel rengeteg ilyen van, nem csodálom, hogy rossz a közvélemény a tanárokról.
"Irodalom tanárnőm a könyvből olvasta az anyagot."
Nekem volt olyan irodalom tanárnőm, aki a saját jegyzetébe írta az anyagot, mint pl. a versek elemzése, költő / író élete, stb. A füzete sokat árulkodott arról, hogy azt már majdnem 20 éve írta le. Szóval nem frissítette, bővítette a munkáját. Azon tűnődtem, hogy milyen unalmas lehetett neki, hogy több éve UGYANAZT olvassa fel.
Egyébként a 10-dik ben volt egy helyettesítő irodalom tanárnőnk, aki egy kinyomtatott képet tett ki a táblára és mondta, hogy Babitsról fogunk tanulni. Csakhogy az az arc József Attiláé volt! Nem tudom, hogy keverhette össze... (szerintem a bajszok miatt, mivel mindkettő bajszos volt).
6.: én is tanárnak készülök, jelenleg elsőéves vagyok az ELTE TTK-n, de pont, hogy nem látom így a helyzetet. Szerintem nagyon jó emberek vannak bent az egyetemen, akik lelkesek, tényleg tanulni szeretnének és tudást átadni a következő generációnak. Nem tudom, melyik tanárképzőben tapasztalhattad ezt, de szerintem rossz helyen vagyok. Én imádom a tárgyaimat, tényleg szeretem tanulni, mert érdekes.
A kérdéshez: szerintem azért, mert az emberekben van egy bizonyos fokú irigység. Sok szünet, relatíve magasabb fizetés az átlagbérekhez képest -amiből persze nem lehet megélni, de részletkérdés- és nem napi 8 órás munkaidő -ami szintén kamu, mert a volt gimis tanáraim általában 8-tól 4-ig végig bent voltak a suliban. Ofőm, imádott matektanáromat jó párszor bent láttam délután is. Amúgy a pofázóknak mindig azt mondom, hogy el lehet menni egyetemre, és 5-6 évet végig lehet tanulni (mert nekem nagy részben 1-2 kredites tárgyaim vannak, amikért a belem kidolgozom).
Az a baj h az alacsony fizetésnek köszönhetően a jó (vagy okos) tanárok már rég elhúztak a búsba.
A nyelvtanárok fizetős nyelvsulikat indítanak, az alsós tanárok szállingóznak a gazdag fizetős sulikba, stb.
A másik nagy probléma, hogy mivel állami alkalmazottak, nincs meg a kereslet-kínálat törvénye, és mivel egy rossz tanárt kirúgni gyakorlatilag nem lehet, ezért elszaparodnak a rosszak, és kiölik egyszerűen a jókat.
De ugyan, ki bajlódna 30 ordibaló kis p .ccsel nap mint nap, akiknek még egy jó nagy tockost se lehet neki adni, mindezt kevesebb fizetésért mint egy kukás kap. Teljesen érthető, hogy akinek van esze, az húz a búsba, alapít egy céget, vagy felnőttképzésbe megy, esetleg szül 3 gyereket azt eléldegél a gyesen meg a férje fizetésén...
Tehát oda jutottunk h elég kevés a tisztességes tanár. A rossz tanároknak pedig szinte semmi visszacsatolás nincs, ha egy elit suliban ahova értelmiségiek gyerekei járnak minden gyerek bukásra áll az nyilván nem a tanár hibája.
Sajnos a legdrágább gimikbe ahova csak protekcióval lehet benyomatnia legtöbb kölyköt, az is tele van ilyen léhűtő tanárokkal.
Pl. rendszeresen késnek az óráról 10 perceket, aztán ha egy gyerek késik véletlen, azt fél óráig sz .patják. Ezeknek a sz .patásoknak is egy célja van, addig is megy az idő, hiszen az órára nem készült fel...
Ezenkívül az oktatási rendszer is szörnyű. A jó tanárokat semmiféle honoráriumban nem részesítik, de mivel nincs visszacsatolás, csak a gyerekek tudják, ki a jó ki nem, és félnének is direktbe elmondani valakinek..
A tanároknak túl nagy mozgástere van. Ez egyrészt tök jó lenne! Ha a tanárok valóban tanárok lennének, és kreatívak, de mivel az óra fél óra feleltetésről és 15 perc tankönyvi szöveg eldarálásról szól, semmi értelme ennek a mozgástérnek. Valami okosnak be kéne osztani A-tól Z-ig az idejüket... (Csak nem a mostani inkompetens bandának)
Az a baj h a rossz fizetés miatt inkább a butább embrek mennek tanárnak mert oda bárkit felvesznek... és nem olyan nehéz meló... egész nyáron szünet, napi 6 óra munka, az már sokat mondok! És mindehhez egész éves fizu.
Ha így nézzük még sok is amit kapnak ezért a léhűtésért... csak hát ha becsületesen dolgoznának ahhoz képest meg kevés!
gyökeresen kéne átalakítani a rednszert, és több fizut juttatni nekik.
az iskolák 75%-át átalakítanám magániskolává. a csóró helyeken persze megmaradna az állami oktatás, de csak szegények vehetnék igénybe...
"akkor ne vállaljon gyereket. Egy tanár 45 percben 30 gyereket tanít a szülő meg 1-re lusa???:-)"
Ennyi. Az ilyen szülőt büntetni kéne szigorú börtévekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!