Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért kell az adófizetők...

Miért kell az adófizetők pénzéből fenntartani mindenáron a MÁV mellékvonalait?

Figyelt kérdés

Romhalmaz szinte az összes mellékvonal, alig utaznak rajta, miért nem lehet megérteni, hogy ezek felett eljárt az idő?


Romániában nemsokára bezárják az összeset.


Nálunk miért nem lehet ezt megcsinálni?



2014. jún. 1. 12:51
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Ha jól emlékszem pár éve volt egy ilyen akció. Bezártak pár mellékvonalat amit alig használttak, de óriási visszhangja lett
2014. jún. 1. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
96%

Aminek nagyon alacsony volt az utasforgalma azokat már bezárták.

Romániában sokkal rosszabb állapotban van az infrastruktúra, mint Magyarországon.


Mellesleg az idióta MSZP-nek nem kellett volna eladnia a nyereséges MÁV Cargot és akkor több lenne a vasút bevétele és lehetne rendesen infrastruktúrát fejleszteni.

2014. jún. 1. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

Azért, mert mondjuk a Miskolc-Tornanádaska útvonalon a bidam-bidam jelenség miatt áron alul kapják az utasok a jegyet...

Utána lehet nézni!

2014. jún. 1. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%

A mellékvonalakra igenis szükség van.

Normális országokban fenn is tartják őket. (Ausztria, Csehország, Németország, Hollandia, stb.)


Ha te a román balkáni színvonalat akarod látni, akkor hajrá.

2014. jún. 4. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%

Ausztriában órás ütemben járnak a mellékvonalakon is a vonatok. De ha hasonló adottságú országot akarsz mint Magyarország akkor ott van Csehország, sokkal színvonalasabban üzemel a vasút. Szlovákiában a magánüzemeltető Regiojet átvett egy vonalat egyből meg tudta kétszerezni az utasszámot. Attól hogy a MÁV töketlen, nem a mellékvonalak tehetnek.


A mellékvonalak bezárásával még sehol sem sikerült jól működővé faragni a vasutat. Sőt van ahol kifejezetten pocsék lett a végeredmény, mert kiderült hogy a papíron veszteséges mellékvonalak bezárásával a fővonalakról is eltűnik a forgalom, és az ottani nyereség. (Ezért álltak le a britek a vonalbezárásokkal miután a 21. körben már kétvágányú fővonalak bezárása volt tervben...) Kb. olyan abszurd elvárás mintha mellékutak megszüntetéséből akarnál annyit spórolni hogy autópályát építhess.

2014. jún. 5. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:

Ausztriában is rengeteg szárnyvonalat bezártak.


Utaznak a mellékvonalakon? Alig. Vagy saját kocsival vagy busszal járnak. Akkor minek kell fenntartani őket?

2014. jún. 5. 10:18
 7/15 anonim ***** válasza:
62%

jelen pillanatban veszteségesek. azért veszteségesek, mert a mellék vonalakon élők inkább autót vagy buszt használnak. Esetleg semmit, mert helyben maradnak.


Amennyiben helyettesíteni lehet ezeket buszközlekedéssel, úgy valóban nincs értelme fenntartani ezen vonalakt.

2014. jún. 5. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

Inkább versenyképessé kellene őket tenni.


A vasútnak igazából nem csak a buszközlekedéssel, hanem az autókkal is versenyeznie kell időben.


Van ahova busszal elér az ember 40 perc alatt, vonattal meg 20 perc alatt, kocsival 30 perc alatt.


A mellékvonalakon emelni kellene a sebességet 100, esetleg 120 kilométer/h-ra.

A fővonalakon pedig 160-200 kilométer/h kellene.Ennél magasabb felesleges egy ekkora országban.


A vasúti járműveket pedig modernizálni.A légkondinak például alapfelszereltségnek kell lennie, a tisztaságról nem beszélve.

A másik, hogy utasbarát menetrendet kellene csinálni.


A GYSEV is pár éve átvett egy rozzantabb vonalat a MÁV-tól, az utasforgalom nem volt magas.

De, ráköltöttek megemelték a sebességet, új modern klimatizált motorvonatokat szereztek be és máris növekszik az utasforgalom, nem is kicsit.

2014. jún. 5. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Sajna a sebességkorlátozás nem viccből van. A pályák és a kocsik gyakran olyan rossz állapotban vannak, hogy nem lehet biztonságosan gyorsabban menni. A menetrendet pedig tartani kell. Azt csak akkor lehet átgondolni ilyen szempontból, ha a pályafelújítás megtörtént.

Szerintem pedig a párhuzamos közlekedtetés az, ami sokkal rosszabb: Volán MÁV. Gyakran egymással konkurálnak az adófizetők pénzén. A MÁV ráadásul versenyhátrányban van, mivel nekik saját költségen kell a pályakarbantartásokat, felújításokat végezni, míg a Volán nem ilyen helyzetben van a közúthálózattal (nem is száll bele annyival).

A feladatokat kellene tisztázni: Rövidtávú, ráhordó szerepre lenne jó a Volán, és hosszú távúra meg a MÁV.

2014. jún. 5. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Utolsónak igaza van,a vonatok azért nem mennek 120-al mert a sínek állapota nagyon rossz! De viszont elmondom nektek,hogy az összes vonat képes 160km/h-ra is! Magyarországon 1 ilyen útszakasz van ahol mennek a 40 éves vonatok is,nem csak az új piros vonatok.

Egyszerűen a sínek túl rosszak.

2014. jún. 12. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!