Miért hiszik az emberek, hogy a kétkezi munka fontos, a rosszul képzett szakmunkásokra nagy szükség van?
"Kell a jó szakmunkás. Nemrég lakást újítottam fel, és bizony nem könnyű megbízható asztalost, festőt, villanyszerelőt találni. Akik pedig jók, ismerősök, rokonok ajánlásai révén, vagy korábbi munkájuk alapján tele vannak melóval. Ha újrakezdhetném én is kitanulnék néhány szakmát, rengeteget lehet keresni, mert mondanom sem kell ezek "okos" dolgok, adót nem sokat kell fizetniük, s így a megbízónak is olcsóbb.
"
Ez pontosan az alulképzettséget bizonyítja. Hol van akkor túlképzettség? :)
Még mindig nem érted, kérdező.
Túlképzettség - túl sok az egyetemi végzettségű ember, kevés a képzett szakmunkás
Alulképzettség - túl sok a szakmunkás, illetve azok, akiknek nincs egyetemi diplomájuk
Most az, hogy nehéz jó szakmunkást találni, hogyan bizonyítja az alulképzettséget?
Egyetemre járok, szóval diplomám lesz nekem is (villamosmérnök).
Te pedig álomvilágban élsz.
Van szobafestő rokonom, akinek egy-másfél hónapra tele a notesze, mert itt ebben a huszonezres kisvárosban és a "hozzá tartozó" ~10 faluban igény van a JÓ szobafestőkre.
Szobafestő sok van, jó szobafestő kevesebb.
Van ismerősünk, aki villanyszerelő technikus, ő is tele van, van úgy, hogy 100-150 kilométert is utaznak egy jó munkáért, ahol meg is fizetik őket. Sokan mentek az ált. sulis osztályomból szakmunkásképzőbe, de szinte mind azért, mert túl hülyék voltak és a 2,1-es átlagukkal sehova máshova nem vették fel őket-nem pedig azért, mert annyira érdekelte őket a szobafestés, villanyszerelés, stb.
Igen, ezen valóban kéne változtatni, a szakmunkásképzésnek nívós dolognak kéne lennie, nem pedig egy menekülésnek hülyegyerekek számára.
És azért élsz álomvilágban, mert szerinted a buszsofőröket ki lehet váltani robotokkal. Gratulálok. Elméletileg persze. Kár, hogy a vezet nélküli autók még 30-4 km/h-val mászkálnak a tesztpályákon, mert az egész fejlesztés gyerekcipőben jár, de te már ki akarod rúgni a buszsofőröket.
Nem is beszélve arról, hogy ha lenne is ilyen busz (mint ahogy MÉG nincs), akkor is k#rvára nem tart(ana) ott Magyarország, hogy ilyen automata buszokat beszerezzen. A BKV és a Volán-társaságok a 30-40 éves elavult autóbuszaikat cseréik le 5-10 évesek használt Renault-kra és Mercedesekre, amiket Nyugatról szereznek be, de te már olyan buszokat akarsz, amiket még fel sem találtak. Továbbá ha elkészülnek, akkor is csak Japánban meg Szingapúrban lesz belőlük pár darab, egy-egy tesztvonalon este hat és reggel nyolc között, aztán pár év tesztelés után mondjuk 1 millió $/darab áron lehet őket beszerezni.
De te már most le akarod állítani az E kategóriás képzést.
"Szép volt, többet nem jövök..."
Mivel sok válasz érkezett, ezért felteszek neked egyszerű kérdéseket.
Szakmámból kiindulva.
Mi a képlete vágósebesség kiszámításának?
Mondjuk egy Hunor nc esztergán milyen mondattal kezdünk?
Hagyományos esztergán a csúcsmagasságot hogy lehet egyszerűen beállítani?
Milyen típusú eszetergagépek léteznek?
A hagyományos marógépeknél melyik irányba kapcsoljuk mindig az előtolást?(szerszám törés elkerülése végett)
Várom a válaszokat.
"valaki mondjuk nyelvész diplomát szerez, vagy geológus lesz, annak mi köze lesz pl az elektromossághoz, vagy a gázszereléshez?"
Lehet hogy az a hobbija.
" Kár, hogy a vezet nélküli autók még 30-4 km/h-val mászkálnak a tesztpályákon, mert az egész fejlesztés gyerekcipőben jár, de te már ki akarod rúgni a buszsofőröket."
Bár a kérdező ilyen téren valóban kicsit álom világban él, ebben egyetértünk. De te viszont nagyon le vagy maradva. Google teszt autója valós utakon több ezer kilométert tett már meg önállóan. Már rég nem teszt pályákon megy az ilyesmi és nagyon nem gyerekcipőben jár.
Manapság sokkal inkább jogi, etikai stb kérdés, hogy mikor, mennyi teszt után merjük a gépeket szabadon engedni?
Ha egy emberről tudod, hogy vezetett 1 millió km-t baleset mentesen, akkor bizalommal ülsz be mellé gondolom. Na de egy automata autóba is ugyanígy bízol ami ugyanennyit megtett gond nélkül?
Na és ott vannak még olyan morális kérdések is, hogy megölhet-e a saját autód ha ezzel másokat megment?
Én nem tudom ezekre a válaszokat és azt sem tudom, hogy én meg tudnék-e bízni bennük.
Csak azt szerettem volna leírni, hogy sokkal inkább itt tartunk ma, mint a teszt pályán 30-cal köröző teszt autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!