Mit jelez Orbán stadionépítési őrülete?
A legújabb számítás szerint már 130 milliárdnál tarunk, ennyiért építenek pár ezer embernek közpénzből stadiont. Ez már egy tranzakciós adó nagyságrendjével vetekszik. A legutóbbi drasztikus emelést simán elkerülhettük volna, ha nem építenek stadiont.
Kinek éri ez meg? Szerintem szavazatot sem hoz. Én nem tudok másra gondolni, csak arra, hogy Orbán megőrült, és egyre több ilyen félelmetes, agyament dologra ragadtatja magát. Vagy nem jól látom?
Itt olvasható az összesítés, de lehet, hogy még nincs vége... (Elnézést a hülye reklámért, én nem tudtam kikapcsolni, ki kellett várnom.)
# 19
IC+ kocsik. Ki vagyunk vele segítve. Pláne, hogy a pálya sem alkalmas, hogy kihasználjuk a sebességüket.
A személyvonatokon viszont ebből semmit nem lehet majd észrevenni. Még a Stadler Flirtek is csak az elővárosi vonalon közlekednek. Hetente egyszer szétküldenek párat az országba mutogatni. Amúgy lelakott 40 éves vagonok és mozdonyok és 60km/h-s sebességkorlátozás. Ez a realitás.
Főpályákon 100km/h óra a realitás. Persze, lehetne gyorsabb is. A gyorsvasút a repülővel versenyzik... Magyarországon, meg nincs olyan távolság, ahol megérné üzemeltetni egy repülőt... Kolozsvár- Budapest vonalon talán megérni egy gyorsvasút, mivel nincs szoros kapcsolat a két város között ezért szinte felesleges.
Ezért 200-160km/h óra még kifizetődő (így is 10 percenként le kell állni, hogy megtöltsék a vonatokat ... )
22.
A 100-as vonal még nem 160-as.
Az 1-es vonal ami elvileg a legjobb az országban, ez sem 160-as végig.
Egy másik gond, hogy alig van mozdonyunk ami a 160-ra képes.
200-ra meg csak az Eurospinterek képesek, abból pedig alig van
24. Ebben egyetértek.
TGV vagy ICE nem kell, nem olyan nagy ország ez, hogy ilyenek kelljenek.
De, 200 km/h-val közlekedő Intercity járatok kellenek.
A vasútnak nem a busszal hanem a személygépkocsikkal kell versenyezni.
Svájcban a nagy pályaudvarokhoz közel parkolóházak , tágas parkolóhelyek vannak kialakítva, ott igenis átülnek az emberek a kocsiból a vonatba ,mert gyorsabb jóval, rövidebb a menetidő.
Budapest- Debrecen 160km/h lesz szinte végig. 2015re adják át.
Másik, ha megnézzük hogy milyen városok között épül gyorsvasút, akkor egyből feltűnik, hogy félmilliós milliós városok összeköttetését szokták megvalósítani 200km/h vasúttal ... Hiszen csak akkor éri, meg ha nem kell közben meg állni.
Igen 160-200 beleférne, de nagyon sok pénzbe kerül. Én se értem, hogy miért nem 200km/h fejlesztik a vonalakat, de ez az előző kormányzat pályázata. Talán tőlük kell érdeklődni, hogy mi volt ennek az oka ..
De még így is azt mondom, örüljünk annak is, hogy új ic kocsikkal próbálnak új életet lehelni a nagy múltú máv gépészetbe!
Inkább kivárom az új gépek érkezését, de akkor magyar embereknek adjanak munkát és Magyarországon szereljék őket össze.
27.
Megint tévedsz.
Ausztria ilye-n téren olyan kb, mint Magyarország.
A Westbahn ,Bécs-Salzburg között 200-as.
Népességet tekintve Bécs kb olyan, mint Budapest ,Salzburg meg olyan, mint Győr.
Sőt a Westbahn-t átfogják építeni 230-ra.
Sőt most épül jelenleg is egy nemzetközi vonal, ami 250 km /h-ra alkalmas.
De, mondhatnám Svájcot is.
Szóval igenis megéri ekkora országokba is 200-250 km/h-val közlekedő vonat.
Ennél magasabb viszont már tényleg nem éri meg.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!