Csak szerintem omlik össze Budapest működése, ha Karácsony Gergely marad a főpolgármester?
Biztos van abban igazság, hogy nem kap elegendő forrást, de abban is, hogy nem gazdálkodik jól és abban is, hogy ha máshogy kommunikálna, talán csurranna-cseppenne forrás.
Konkrétan a sárga festéket használta és félig-meddig felújította a Lánchidat, de ennyi.
Tömegközlekedési fejlesztések évek óta nincsenek, utak és bármi infrastruktúra elhanyagolva.
Amúgy az én útvonalamon Demszky alatt épült régi, rossz minőségű kerékpárút van végig, hídon át és azon kívül is borzalmas.
A közelünkben van számláló, pont néztem tegnap a BKK oldalán, nálunk idén csökkent vissza a forgalom a COVID előttire. Durva.
Kisebb felújításokat terveznek rajta, de ennyi. :(
Dehogynem kezdte el Karácsony megújítani, és nem csak elkezdte, de csinálja is.
A járműpark jelentős megfiatalodáson ment keresztül.
Pesti fonódó
Akadálymentesítés
14 éven aluliaknak ingyenes lett a BKV.
Felemelték a dolgozók fizetését.
A gond egyébként az, hogy nagyon sok dolognál Karácsonyt hibáztatják, pedig fideszes kerület a hibás. Elég jó példa erre a metró újságban lévő gazos fotópályázat, ahol a nyertesek többsége vagy állami, vagy fideszes vezetésű önkormányzat által üzemeltetett területen volt. Alig ciki, nem? Mégis karácsonyoztak egy jót, de nem szóltak később, hogy jaj, bocs, tévedtünk.
A közművekkel kapcsolatban is az a gond, hogy bár a költségek nőttek, sokáig nem engedték a díjakat emelni, és nem is kompenzált a kormány, így a karbantartáson, fejlesztésen spóroltak, ami miatt meghibásodások szaporodtak, de ez országos szintű dolog.
Az se mellékes, hogy Karácsony valóban foglalkozik a klímakaválsággal, és erre már most felkészíti a várost hőszigetekkel, ivókutakkal, fákkal zöldterületek növelésével.
Az akadálymentesítés terén is hatalmasat léptek előre
A COVID-válságkezelésben is nagy dolgokat tett. Ő volt pl. az egyetlen, aki kimondta, hogy az idősek otthonában hatalmas veszély van, és ez nem egyedi kudarc, mindegyikben az volt, csak máshol tagadtak, titklolóztak mint Gorbacsov a csernobili katasztrófa idején.
Karácsony nem kicsit fejlesztett az egészségügyön is.
Karácsony nagyon is konstruktív és proaktív volt, hogy ebben a Fidesz nem volt parter, az nem az ő hibája. A Fidesz Tarlóssal se volt partner, Tarlós hiába szolgálta ki, a fidesz vágyait, árulta el az város érdekét.
erdősítés
civil szervezetekkel együttműködés
Korábban sok fővárosi cég volt, ami rengeteg vezetőt és bizottsági stb. embert fizetett. Karácsonyék számos fővárosi céget összevontak, egy bizottság lett ehhez, és sokkal kevesebb vezető stb. kellett, tehát rengeteg pénzt spóroltak.
Tényleg nem akarom a szép napomat arra pazarolni, hogy felsoroljam Karácsony érdemeit, ill. tisztázzam, hogy mi tartozik főpolgármesteri hatáskörbe, vagyis mért ő a felelős, és mit nem lehet rajta számon kérni, miközben a közvélemény mégis őt hibáztatja.
"A járműpark jelentős megfiatalodáson ment keresztül."
Azzal, hogy sok régi járművet selejteztek, de jóval kevesebb újat vettek helyettük. Persze ha amúgy is folyamatosan ritkítják a BKV-járatokat, akkor nincs is szükség annyi járműre, csak éppen reggel és késő délután nem lehet felférni rájuk.
"Pesti fonódó"
1 db vágánykapcsolatot kellett hozzá építeni. Mondjuk azt elismerem, hogy a 23-as és a 2B villamos jó ötlet volt.
"Felemelték a dolgozók fizetését."
Nevetségesen alacsony, az inflációt meg sem közelítő mértékben.
"Az se mellékes, hogy Karácsony valóban foglalkozik a klímakaválsággal"
Akkor miért csinál ekkora dugókat? A dugóban araszoló autók jobban szennyezik a levegőt, mint a normálisan közlekedők.
"és erre már most felkészíti a várost hőszigetekkel, ivókutakkal, fákkal zöldterületek növelésével."
Ivókutakat nem láttam, a zöldterületek növelése pedig abban merül ki, hogy nem gazolnak szinte sehol, helyette a gazt elnevezik méhlegelőnek.
"A COVID-válságkezelésben is nagy dolgokat tett."
Mármint a covid-válság mesterséges generálásában.
Emellett teljesen tönkretette Budapest közlekedését. Az eszetlenül felfestett biciklisávokkal elérte azt, hogy minden hétköznap reggeltől estig be van állva a komplett belváros. Jó törekvés lehetne az autómentesítés, csak ehhez kellene valamilyen alternatívát kínálni az autósoknak, ami jelenleg nincs meg. A BKV így is a kapacitása határán üzemel, P+R parkoló csak mutatóba van néhány, és azokat is most tette fizetőssé karigeri.
Igen, csak szerinted.
30 eve elek Budan, ennel jobb meg sosem volt a helyzet.
ma 10:35
"Akkor szerintetek Demszky is jó volt? :-O (Még többet is csinált, talán arányaiban is, a botrányosakat leszámítva is.)"
- Maradjunk annyiban, hogy Demszky messze jobb volt, mint Tarlós. Karácsony meg mindkettőnél fényévekkel jobb, mert sokkal rosszabb körülményekből hoz ki amit csak lehet. Tarlós jobb körülményekből fele ennyit se hozott ki. Demszky idejében meg jelentős részben nem voltunk még EU tagok, ill. korántsem kaptunk annyi EU-támogatást, mint Tarlós idejében...
---------
ma 10:08
"Azzal, hogy sok régi járművet selejteztek, de jóval kevesebb újat vettek helyettük. Persze ha amúgy is folyamatosan ritkítják a BKV-járatokat, akkor nincs is szükség annyi járműre, csak éppen reggel és késő délután nem lehet felférni rájuk.Azzal, hogy sok régi járművet selejteztek, de jóval kevesebb újat vettek helyettük. Persze ha amúgy is folyamatosan ritkítják a BKV-járatokat, akkor nincs is szükség annyi járműre, csak éppen reggel és késő délután nem lehet felférni rájuk."
- Az ezeréves járművek gyakran menet közben lerobbannak, megbízhatatlanul járnak, szóval természetes, hogy az újabbakból kevesebb kell, hogy jobb színvonalú közlekedést biztosítsanak.
Járatritkítás nagyon sokáig nem történt, és most sem kritikus a helyzet, sőt. Racionalizálás történt, ami jobb is. Pl. járathosszabbítás, járatösszevonások miatt kevesebb kell.
"Nevetségesen alacsony, az inflációt meg sem közelítő mértékben."
De legalább nem mutogattak Brüsszelre, miközben szuverenitásról beszélnek. ;)
A lehetőségekhez képest emeltek.
---
""Pesti fonódó"
1 db vágánykapcsolatot kellett hozzá építeni. Mondjuk azt elismerem, hogy a 23-as és a 2B villamos jó ötlet volt."
- Egy dolgot mondtam, valóban a legkisebbet. Emellett pl. teljesen felújították az 56-os villamost, és még egy rakás mást is. Ezeket 1-2 megálló kivételével szintén teljesen akadálymentesítették (Ide is új villamosok kerültek tehát.)
Lánchíd felújítást még ti sem tagadhatjátok, pedig még nagyon höbörgött sok fideszes, hogy le fog szakadni. Orbán-banda 6 millát volt hajlandó beleadni, ami konrkétan annyi, mint az ÁFA, de Orbán segget csinált ezúttal is a szájából.
A metrót is befejezték, igaz, Tarlós kezdte el, de az a szakasz, ami a legforgalmasabb, a következő ciklusra maradt. Elég nagy felfordulás is volt részben emiatt is, hiszen metrópótlók jártak.
De itt vannak a bkk fejlesztések.
Nem veszem a fáradtságot, hogy idemásoljam az összes tartalmat, pedig nagyon látványos lenne, de úgysem olvasnád el. Ha mégis érdekel, rákattintasz a linkre, és elolvasod. És itt csak a BKK van. És ez nem az összes!
""Az se mellékes, hogy Karácsony valóban foglalkozik a klímakaválsággal"
Akkor miért csinál ekkora dugókat? A dugóban araszoló autók jobban szennyezik a levegőt, mint a normálisan közlekedők."
Dugót nem Karácsony csinál, hanem a Fidesz.
- Az M0 körgyűrű meg nem építésével
- A déli körgyűrűs híd felújításának elbénázásával, ami miatt később ismét fel kellett újítani azt, és jelentős forgalomkorlátozás miatt szinte mindenki a városon belül került akkor is, ha csak a Duna túlpartjára akart eljutni az M0 közelébe.
- Gépkocsi vásárlásának támogatásával (magyarul több gépkocsi lett)
- P+R parkolók nem megépítésével
- Agglomerációs közösségi közlekedés leépítésével
- Benzin ár támogatásával
- BKK nem támogatásával (Ugye nyilvánvaló, hogy a fejlesztéshez pénz kell, és a versenyképesség javításához fejlesztés kell.
- A dugódíj bevezetésének betiltásával
stb.
Egyébként dugók a Tarlós idejében is voltak, a forgalomban lévő autók száma növekedett, és Budapestet nem ekkora forgalomra tervezték, és sok sáv csak további forgalomnövekedést okozna, nem ez a megfelelő irány.
""és erre már most felkészíti a várost hőszigetekkel, ivókutakkal, fákkal zöldterületek növelésével."
Ivókutakat nem láttam, a zöldterületek növelése pedig abban merül ki, hogy nem gazolnak szinte sehol, helyette a gazt elnevezik méhlegelőnek."
Láss, ne csak nézz!
A válságot nem ő generálta, ezt nem is értem, hogy jött neked. Talán ha elmondanád, hogy hogyan generálta, akkor segítenél megértselek
"Emellett teljesen tönkretette Budapest közlekedését. Az eszetlenül felfestett biciklisávokkal elérte azt, hogy minden hétköznap reggeltől estig be van állva a komplett belváros. Jó törekvés lehetne az autómentesítés, csak ehhez kellene valamilyen alternatívát kínálni az autósoknak, ami jelenleg nincs meg. A BKV így is a kapacitása határán üzemel, P+R parkoló csak mutatóba van néhány, és azokat is most tette fizetőssé karigeri."
Igen. Szoljál Orbán elvtársnak!
Tudtommal egyébként azért nem vágták a gazt egy jó ideig tavasz végén, mert így megerősödik a növényzet és kevésbé ég ki. Aztán vágták, a(z ellenzéki) kerületemben például közel tökéletes volt a rend.
Járatritkítás mondjuk engem pont érintett nemrégiben... Ezért is szoktam át a kerékpárra.
A HÉV-ekről meg nem Karácsony tehet, ez tény.
Érthetetlen, hogy Tarlós elhúzta a Lánchíd felújítását. Amennyire tudom, tényleg veszélyes volt a híd, pl. súlykorlátozás volt.
Most meg van 3, szabad szemmel is láthatóan "rozsdatemető" hidunk, a legjobb az, amelyiknek egyik felét tag-ek, másik felét rozsda borítja. :'D Arra manapság ritkán járok és hátast dobtam, amikor megláttam, mert anno heti többször arra járva nem így nézett ki.
A kerékpársávokkal párhuzamosan pedig nem ártana a HÉV-ek rendbeszedése és összekötése, a déli körvasút projekt, a vasúti alagút, a metróvonalak hosszabbítása, a 14-es villamos behozása a Nagykörútig, a 42-es villamos meghosszabbítása kifelé stb.
Tudom, nem mind Karácsony-kompetencia, bár továbbra is van olyan érzésem, hogy ezen a téren semmit se tett. Jó, a 14 éves aluliak ingyenes tömegközlekedése jó dolog.
Karácsony vezette be a súly- és forgalomkorlátozást, és tiltotta meg a tűzijátékot.
Nem azért, mert félő volt, hogy leszakad a híd, hanem hogy ne amortizálódjon tovább.
Bár kb. minden porcikáját kicserélték, felújították a hídnak.
"A kerékpársávokkal párhuzamosan pedig nem ártana a HÉV-ek rendbeszedése és összekötése, a déli körvasút projekt, a vasúti alagút, a metróvonalak hosszabbítása"
Ez is konkrétan állami feladat, az állam tulajdonában van a MÁV, Lázár, vagy ki a rák nagyon tudott okoskodni a MÁV-val kapcsolatosan, hogy ne okoskodjanak, hogy nincs pénz, hanem tartsanak karban... végülis megbízhatták volna mészáros lölőt, biztos megcsinálta volna ingyen.
"a metróvonalak hosszabbítása, a 14-es villamos behozása a Nagykörútig, a 42-es villamos meghosszabbítása kifelé stb."
Ez tervben is volt, csak hát ezt se csinálják ingyen. gondolom, te se dolgozozol főállásban ingyen úgy, hogy még az anyagot is ingyen viszed, és garanciát is vállalsz a munkádért.
Tudomásul kell venni, hogy van egy egyre szűkösebb keret, van egy halom feladat, amit csak egyre drágábban lehet elvégezni, a városüzemeltetés és karbantartás az elsődleges, és a városfejlesztés a másodlagos, ha futja belőle, és nagyon kell rangsorolni.
Ja a fogaskerekűt is felújította. Valóban sok dolgot csinált, csak míg a Fidesz milliárdokat költ propagandára, ő ezen spórol. Nekem ez mondjuk, elég szimpatikus lépés a részéről.
Tényleg rengeteg felújítás, fejlesztés is volt a karbantartás és üzemeltetés mellett, ezt mind felsorolni bocs, de tényleg nem tudom, mert én se azzal kelek és fekszek, hogy jegyzetelem, hogy mi minden történt itt, de látok sok fejlesztést. És persze azt is, hogy nem minden tökéletes, lehetne még mit fejleszteni, de egy város sincs soha teljesen kész... Felcsút persze más, az egy másik világ, ott valamiért biztos a legtöbb az egy főre jutó EU-s és állami támogatás.
"Az ezeréves járművek gyakran menet közben lerobbannak, megbízhatatlanul járnak, szóval természetes, hogy az újabbakból kevesebb kell, hogy jobb színvonalú közlekedést biztosítsanak."
Meg a járatritkítások miatt is kevesebb kell.
"Járatritkítás nagyon sokáig nem történt"
Folyamatosan ritkítják a járatokat, de nem nagy csinnadrattával, hanem apránként és alattomosan. Az a legjellemzőbb, hogy nyárra az iskolaszünet miatt megritkítják, aztán ősszel nem sűrítik vissza, vagy nem annyira, mint előtte.
"és most sem kritikus a helyzet, sőt."
Akkor te nem szoktál reggel és késő délután BKV-zni. Vagy ha az nem kritikus helyzet, hogy lemaradnak emberek a buszról, mert nem férnek fel, akkor nem tudom, mi lenne kritikus.
"A lehetőségekhez képest emeltek."
Ha nem költenének fingfaragó tanácsadókra, hivatali autókra vagy propagandára, máris annyival több lehetőségük lett volna emelni.
"Dugót nem Karácsony csinál, hanem a Fidesz.
- Az M0 körgyűrű meg nem építésével"
Akinek az M0 hiányzó szakaszát kellene használnia, az nem megy be a belvárosba, márpedig ott a legrosszabb a helyzet.
"Gépkocsi vásárlásának támogatásával (magyarul több gépkocsi lett)"
A külső kerületekből munkába járó embereknek nincs más lehetőségük, akár támogatja az állam, akár nem.
"P+R parkolók nem megépítésével"
Ez önkormányzati hatáskör, nem állami.
"Agglomerációs közösségi közlekedés leépítésével"
Az agglomerációban nem ritkítják a járatokat. A MÁV-ot a mellékvonalakkal kezdték el leépíteni, Pesttől messze.
"Benzin ár támogatásával"
Folyamatosan emelik a benzin jövedéki adóját.
"BKK nem támogatásával"
Tarlós alatt sem támogatták jobban a BKK-t, mégsem voltak ekkora dugók.
"A dugódíj bevezetésének betiltásával"
Amíg nincs más alternatíva, addig ez sem oszt vagy szoroz.
"Egyébként dugók a Tarlós idejében is voltak"
Csak nem ennyi és nem ekkorák.
"és sok sáv csak további forgalomnövekedést okozna, nem ez a megfelelő irány."
Megszüntettek autós sávokat, mégsem csökkent a forgalom, sőt.
"A válságot nem ő generálta, ezt nem is értem, hogy jött neked. Talán ha elmondanád, hogy hogyan generálta, akkor segítenél megértselek"
Ez már nagyon off, de a covidiktatúrát a kormány és az ellenzék gyurcsányista része egyaránt támogatta. A covid egy nátha, amiatt minden korlátozás felesleges és káros volt.
"Igen. Szoljál Orbán elvtársnak!"
Sem a BKV-járatok sűrítése, sem a P+R parkolók építése nem az ő hatásköre.
Járatritkítás pedig van.
Én az 1-es villamos déli részét használnám, de konkrétan tragikus. A kerékpárról úgy látom, hogy nincs kitömve ugyan, csak a 3 kocsiból az egyik (tömeghatás, csordaszellem), gondolom mindenki leszokott róla. A vonal melletti munkahelyemre tudom, hogy más úton, szintén bicajjal vagy autóval mennek az 1-es villamos helyett. Tönkretették. Szerintem ilyen erővel fel is lehetne szedni a Népligettől délre. És felszántani. És behinteni sóval.
Az autókat mindenütt kiszorítják a belvárosokból és muszáj is.
Bár Budapesten ehhez egy rakás fejlesztés kellene ehhez, de jelenleg mind a kormány (Lézerrel az élen), mind Karácsony keresztbe tesz ezeknek.
A COVID az elején nagyon nem nátha volt, rengeteg halottal, nem véletlenül vette komolyan egy egész világ.
És MOSTani variánsoknak is szép szívérrendszeri szövődményei vannak, most úgy tűnik, én is benne vagyok, de ismerek infarktusost is.
De ha COVID-tagadó vagy, ne haragudj, nem tudlak komolyan venni és gondolom te se engem....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!