Magyarországon azért ilyen trágya az oktatási rendszer (is), mert a fidesznek az az érdeke, hogy minén kevesebb tanult ember legyen, hisz főleg az iskolázatlan réteg az, amely főleg rá szavaz?
#41 Persze, persze. Mert pont neked aki helyből ilyen agresszíven reagál és ennyi butaságot mond, majd pont el fogják mondani ha mást gondolnak.
Nem fogják. Fogalmad sincsen sem a mai oktatási rendszerről sem arról mi volt előtte. Ezt itt megmutattad. Miért értenél bármit abból amit a "tanár ismerőseid" neked mondtak?
#44 Mindig vicces hogy pont az ír le ilyeneket akinek látszik a megnyilvánulásából, hogy az intelligenciája a béka hátsója alatt van.
"Te ezt azzal is bebizonyítottad, hogy másokat becsmérelve osztod itt önkritika nélkül az észt."
38-as, alapvetően ostobaságokat beszélsz. Ha egy diák alsó tagozatban nem tanul meg olvasni, akkor nem az a megoldás, hogy évet ismétel.
Van gyereked? Ha lenne, nem beszélnél ilyen ostobaságokat. Egy normál IQ-jú, normál tanulási képességekkel rendelkező gyerek ha semmit nem tanul otthon, akkor is az alsó tagozatot elvégzi négyesekkel, ha minimális erőfeszítést tesz bele, akkor ötösökkel. Ha valaki megbukik, akkor az azért van, mert van valami részképesség zavara. Amire nem az a megoldás, hogy megbuktatjuk, mert a figyelemzavar, diszlexia, diszkalkulia stb nem fog attól elmúlni, hogy évet ismétel. Fejlesztő pedagógusok, gyógypedagógusok, pedagógiai asszisztensek kellenének. De nincsenek. Léteznek intézmények, ahol kivizsgálják a gyerekeket, és megállapítják, hogy van-e bármi tanulási nehézségük. Ezeket most verik szét, de eddig is több éves várólista volt. És hiába is írták ki, hogy pl. egy gyereknek logopédiai fejlesztésre van szüksége, az iskolák nem tudták ezt megvalósítani, mert nincs szakember.
#46 "Ha egy diák alsó tagozatban nem tanul meg olvasni, akkor nem az a megoldás, hogy évet ismétel.
Van gyereked? Ha lenne, nem beszélnél ilyen ostobaság"
De bizony, az a megoldás, mivel az első osztályban tanulnak meg olvasni, tehát neki meg kell ismételni AZT az osztályt. Amíg meg nem tanul olvasni. van gyerekem, nem is egy és bocsika, de tanár is vagyok.
" Egy normál IQ-jú, normál tanulási képességekkel rendelkező gyerek ha semmit nem tanul otthon, akkor is az alsó tagozatot elvégzi négyesekkel, ha minimális erőfeszítést tesz bele, akkor ötösökkel. "
Nem. Akkor végzi el így ha az órán jelen van, az órán elvégzi a feladatait és ha részt vesz az órai munkában.
Pont azt írtam le, hogy a 2010 előtti oktatási rendszerben a szülők nem voltak rászorítva arra, hogy iskolába menjen a gyerekük. Rengeteg volt az igazolatlan hiányzás. 1998 után az első Orbán kormány alatt vezették be, hogy a családi pótlékoz összekötötték az iskolába járással és több igazolatlan hiányzás után a szülő már nem kapta meg ezt a pénzt. A szülők így rá voltak kényszerítve hogy a gyerekeiket beküldjék az iskolába. 2002 után ezt a szabályt a liberális oktatáspolitika eltörölte és azonnal durván emelkedett az igazolatlan hiányzások száma.
Ezzel párhuzamosan eltörölték az osztályozást alsó tagozatban, csak szöveges értékelést lehetett adni a gyereknek, így az amúgy is hátrányos helyzetben levő gyerekeknek a szülei még csak nem is értették, hogy a gyerekük az tanul-e egyáltalán valamit vagy sem. A buktatás szülői döntéshez kötése pedig a teljesen indokolt évismétléseket pont azoknál tette lehetetlenné akiknek a legfontosabb lett volna.
Az első osztály minden tagjának új. Ha az illető előző évben már járt iskolába akkor is egy olyan osztályba bukik bele ahol mindenkinek ez az első éve és akkor indul az osztály. Vagyis semmiféle hátránya nincsen abból ha megismétli az évet - csak érti ő is meg a szülei is, hoyg az előző éves teljesítménye nem volt elegendő.
Pontosan ugyanúgy kell végigcsinálnia, mint azoknak akik még nem tanultak egy betűt sem, tehát van ideje megtanulni, gyakorolni, a hiányokat pótolni. Erre 4. osztályban már nincs lehetősége, hiszen negyedikben már komplett szövegeket kell értelmeznie a legegyszerűbb feladatok megoldásához is. Ha nem tud olvasni, írni akkor semmit nem fog tudni csinálni.
"Ha valaki megbukik, akkor az azért van, mert van valami részképesség zavara."
Nem. Akkor bukik meg ha nem végezte el a minimálisan elvárt feladatait.
Azért vannak az osztályzatok a kettestől, mint elégségestől az ötösig, mint kitűnőig, hogy az elégséges szinttel is tovább lehessen lépni a következő évfolyamba. Ehhez pedig nem kell magas szintű képesség, egyszerűen ott kell lenni, meg kell csinálni az órai feladatokat, a házi feladatokat. nem csak dolgozat meg felelés van amire jegyet kapnak a diákok, főleg nem alsó tagozatban, de felsőben sem. Az én tárgyaimnál a jegyek többsége pont nem dolgozat meg felelés, hanem órai munka, gyakorlati feladat, házi feladat stb. Mégis van időnként aki bukás közelében van, mert semmit nem csinál meg amit kellene még órán sem. Tavaly egy diáktól csak annyit várt el a történelem tanára, hogy az órán a táblára felírt vázlatokat írja le minden esetben a füzetébe és akkor már átengedi, mert már 2-szer járta az évet, de még ezt sem volt képes megcsinálni. nem azért mert bármi részképesség zavara lenne, hanem mert szart bele az egészbe.
"Amire nem az a megoldás, hogy megbuktatjuk, mert a figyelemzavar, diszlexia, diszkalkulia stb nem fog attól elmúlni, hogy évet ismétel. Fejlesztő pedagógusok, gyógypedagógusok, pedagógiai asszisztensek kellenének. "
Vannak. Csak nálunk 3 fejlesztő pedagógus dolgozik, mégis vannak diákjaink akikkel a legegyszerűbb dolgokon kell vitázni. Amikor 1 hónapja van a diákomnak egy feladat elvégzésére majd olyan papírt ad be a munkájáról amin olvashatatlan az írás és csak hullámvonalakat látni, majd a szülő reklamál, hogy miért kapott kettest azzal a megjegyzéssel, hogy nem lehet elolvasni amit ír - ott nem részképesség zavar van, hanem akarat és munka hiánya.
Az ilyen képességzavarokat nagyon jól lehet kezelni és a pedagógusok döntő többsége figyelembe is veszi, nem emiatt buknak a diákok.
"Ezeket most verik szét, de eddig is több éves várólista volt. "
nem teszik. Sokkal többen dolgoznak most ezen a területen mint 15 éve. A korábbiakhoz képest amikor csak 1 részmunkaidős fejlesztő pedagógus és 1 részmunkaidős gyógypedagógus volt az iskolánkban, most van 1 teljes munkaidős és 2 munkaideje felében fejlesztéssel foglalkozó pedagógusunk, 2 részmunkaidős gyógypedagógus, a védőnő nem havonta 1-2 alkalommal van az iskolában, hanem heti 2,5 napja a mienk, van iskolapszichológus a szakember is aki a gyerekekkel tud foglalkozni ha szükséges. Miközben kevesebb gyerek jár az iskolába.
valóban kevés a szakember és többre lenne szükség. de te sem lettél logopédus ahogy én sem. Ez nem azért van mert "szétverik a rendszert" hanem mert soha nem volt elegendő szakember és most sokkal több a problémás gyerek.
Az a gond, hogy nem azt hiszed el amit valaki olyan mond neked aki benne van és ezt csinálja, mert ez a munkája, hanem ami propagandát olvasol a neked tetsző médiában.
Nagyon sok gond van az oktatásban és rengeteg alkalmatlan, kifejezetten rosszindulatú ember van az oktatásirányítás bizonyos fontos helyein akik miatt ostoba döntések IS születnek. Ennek mindenki issza a levét és mindenkinek megkeseríti a munkáját.
de ettől még az az igazság, hogy a 2010 előtti liberális oktatási rendszer alapoktól volt rossz, hibás és maga termelte ki azokat akik már semmiféle módon nem tudtak később kikerülni a problémás helyzetükből. 2010 után változtattak a rendszeren és azokat a pontokat iktatták ki amik feleslegesen termeltek problémákat. de ettől még nem találtak megoldást mindenre és ez nem helyettesíti azt, hogy a diáknak kell tanulni és a szülőnek, családnak kell erre rávenni a gyerekét, nem a tanárnak.
Jött hozzám szülő panaszkodva, hogy akkor most kezdje el ebből a tárgyból is külön tanárhoz vinni a gyerekét, mert elkezdett abból is egyeseket hazavinni. Sikerült vele megértetnem, hogy NEM kell, a tárgy tanítása az én feladatom és meg is tudom oldani HA ő eléri a gyerekénél azt, hogy az órán írja le azt a feladatot a füzetébe amit csinálunk, vegyen részt a munkában és csinálja meg a házi feladatát. Csak ennyi kellett és a gyerek az egyesek helyett négyesekkel, ötösökkel ment haza. Mert nem a képessége hiányzott hanem az hogy csinálja meg.
"Ezzel párhuzamosan eltörölték az osztályozást alsó tagozatban."
Végig sem olvastam a fenti monológot, hátha elhal az agyam tőle.
Hogy te nem vagy tanár, az teljesen biztos.
Első osztályban nincs értékelés, másodiktól viszont van. Ha ilyen alapokkal nem vagy tisztában, biztos, hogy közelébe nem mentél oktatási intézménynek mostanában.
Nekem viszont van 2 gyerekem, és mindkettő úgy volt majdnem kitűnő tanuló alsóban, hogy szinte semmit nem csináltak itthon. Alsóban az iskolában tanulják meg a dolgokat, és ha ez nem megy egy minimális szinten, akkor ott vagy a tanárban van a hiba, vagy a gyereknek van valami tanulási nehézsége. A magatartászavar és a figyelemzavar is ide sorolható. Szerinted ha egy gyerek nem képes odafigyelni a tanórán, akkor az miért van? Egy 7 éves gyerektől az várható el, hogy 30 percig koncentráljon. Nem 45 percig, amennyi ideig egy tanóra tart. Ezért egy jó tanár változatos feladatokat ad a gyerekeknek, csoportmunkát, projektmunkát, hogy fenn tudja tartani a figyelmet. Ha ez megvan, és a gyerek mégsem tudja tartani a lépést, akkor azt kell megvizsgálni, hogy ennek mi az oka, nem pedig megbuktatni.
"HA ő eléri a gyerekénél azt, hogy az órán írja le azt a feladatot a füzetébe amit csinálunk, vegyen részt a munkában és csinálja meg a házi feladatát."
Már ne haragudj, de itt is komoly fogalomzavaraid vannak. Nem a szülő dolga elérni, hogy a gyerek dolgozzon a tanórán. A szülő nincs ott az iskolában, a tanár viszont ott van. Szóval nem a szülőre kell folyamatosan mutogatni, hanem önkritikát kell gyakorolni.
A másik meg az, hogy sajnos a tanárok soha nem hallottak még a figyelemzavarról, ami sajnos most már minden 4. gyerekre jellemző. A gyerek nem azért nem írja le a leckét a füzetbe a 42. perc végén, mert nem akarja, hanem azért, mert elérte a kapacitása végét.
Viszont, mint mondtam, te csak elméleteket gyártasz, gyereket nem láttál mostanában.
Ha te mégis tanár vagy, akkor az is azt mutatja, hogy ez a rendszer nagyon romlott, én elsírnám magam, ha a gyerekeimnek ilyen tanára lenne.
#49 Az mindent elmond rólad, hogy leírod "Végig sem olvastam a fenti monológot,...). Pont ilyen vagy, nem érdekel a valóság, csak szemezgetsz pár szót és hozzáköltöd a saját agymenésed.
Nagyon nem ugyanaz hogy alsó tagozatban nincs a 4. osztály végéig osztályozás vagy hogy első osztályban nincsen osztályozás.
Tudom, hogy üti a meséidet, de valóban tanár vagyok - és mielőtt szövegelni kezdenél lukas órám volt, 13:00-tól kezdődik a tanulószobám, majd lesz még egy tanórám utána.
Hiszel valamit, beleköltöd a propagandát és nem is vagy hajlandó odafigyelni a valóságra mert az nem egyezik vele.
"Nem a szülő dolga elérni, hogy a gyerek dolgozzon a tanórán. "
de bizony, így van. A szülő jelzéseitől függ, hogy én órán mit tudok elérni a diáknál. Mivel tényszerűen megtörtént és le is írtam neked, hogy a szülő meg is tette amit kértem és sikerült is utána, a diák sikeresen teljesített is - így megint nem értem mivel is vitázol? A valósággal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!