A ballibek hogy akarnak átállni elektromos autózásra akkumulátorgyár nélkül?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#10
Gyurcsány balliberálisnak vallja magát, és a körét.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#11 nen hallottam még ilyet tőle, csak azt, hogy baloldali (pedig nem igazán az).
De orbánék is például magukat nemzeti jobboldali konzervatívnak mondják, amiből csak a konzervatív igaz, hiszem tényleg a múltba akarnak visszatérni, működésben a rákosi-kádár rendszerbe (multik számára neoliberális jelleggel), felszínen, hiedelmekben pedig a középkorba.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12
Attól még, hogy te baloldali vagy, és az ő retorikájuk nem tetszik, még lehetnek ők is baloldaliak.
És az a tény, hogy ő balliberálisnak mondja magát, felhatalmazza a Fideszt, hogy így emlegesse őket. Ez nem a Fideszt árazza be.
#14
Volt egy facebook poszt, amiben szó szerint úgy írta, hogy "balliberális".
Miért gondolod, hogy Gyurcsany nem is igazán baloldali?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én zöld vagyok, újbaloldali, emberi jogokat illetően liberális, gazdasági tekintetben viszont nem, mert úgy gondolom, hogy nagyon sok dolgot igenis szabályozni kell.
Szerintem a közösségi közlekedést kell fejleszteni, sokkal kevesebb autót kell forgalmazni, gyártani.
Az elektromos autózás egyébként fejlődik, és lehet agyalni az akkumulátoron is, de akkor sem itt kéne feltétlenül művelni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@17
"Ezekhez a többszáz kilós akkumulátorokhoz rengeteg nyersanyag szükséges."
Miért, a benzines autózáshoz nem szükséges rengeteg nyersanyag? Egy benzines autó életútja során elfut kb. 200.000 km-t, 100 km-ként megeszik 6-8 liter benzint, vagyis kb. 12-15 tonna üzemanyagot. Az akksisba meg belerakod a fél tonnás akkupackot, és elvan vele 200.000 km-t.
Oké, abba áram is kell. De az erőművekbe kábé jó a nyersolaj is, azt nem kell krakkolni, finomítani, ami egy borzalmasan energiaigényes folyamat. Ráadásul az áram jelentős része ma már nem fosszilis üzemű erőművekből jön.
Mindennek a tetejébe, az akukkat újra lehet hasznosítani az életútjuk végén, az elpöfögött benzint nem.
"Azok a hatalmas markológépek, billencsek stb., amivel kibányásszák a föld alól a hozzávalókat, csak szénhidrogénnel működnek hatékonyan."
Árammal is pontosan ugyanolyan hatékonyan tud(na) működni, mint benzinnel. Sőt, akár még hatékonyabban is. A föld alatt amúgy is célszerűbb nem fosszilis üzemű munkagépeket használni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Miért, a benzines autózáshoz nem szükséges rengeteg nyersanyag?"
Dehogynem.
"Ráadásul az áram jelentős része ma már nem fosszilis üzemű erőművekből jön."
Már ahol. Előbb-utóbb az urán is elfogy, a víz pedig hiába van globális körforgásban, ha kiszámíthatatlan. A másik, hogy az erőművek sem tartanak örökké, azokhoz pedig nem kevés beton kell. Gyorsabban használjuk fel a folyami homokot, mint amennyi idő alatt képes megújúlni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Egy benzines autó életútja során elfut kb. 200.000 km-t,"
Te sem tudod miről beszélsz, csak osztod amit a pártközpontban a szádba rágtak.
"100 km-ként megeszik 6-8 liter benzint, vagyis kb. 12-15 tonna üzemanyagot."
Te érted amit írsz?
Nyolc liter üzemanyag hogy jön ki 15 tonnára? Nyilván a 200 000 km-re értetted, de úgy sem stimmel. Milyen értékekkel számoltál? Hogy lett a literből tonna?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!