A tanárok tényleg heti 22 órás munkaidőt követelnek, ez valami vicc?
"A pedagógus-munkakörben foglalkoztatottak neveléssel-oktatással lekötött munkaideje 2021.
szeptember 1-jétől heti 22 óra legyen!"
Ezek nem tudják, hogy egy teljes munkaidős állás heti 40 óra? Emellé akarnak béremelést? Ennyi órára vetítve már a mostani is sok. A minimum havi bruttó 260k, de fele annyi óraszámra. Ezt beszorozzuk kettővel, bruttó 520k. Vagy ők félállásra akarnak annyit kapni, mint más teljes munkaidőben?
Ha meg többet szeretnének pihenni arra nem a munkaóra csökkentés a megoldás. Annyit kell tenni hogy egy nagyon jó szoftvert íratni államilag egy nagy központi feladat /teszt / vizsga adatbázissal ami irdatlan mennyiségű feladatot tartalmaz.
Így a központi szerver random ki tud osztani az adott osztály előírt felkészültségének megfelelő tesztanyagot, ráadásul úgy hogy ugyanaz a feladat nem kerül egy osztály aznapi tesztjeibe kétszer tehát egymásról puskázás kizáródik.
A számítógépen kitöltött teszt a leadás után azonnal javítódik helyben megkapja az eredményét és meg is lehet beszélni a hibákat a tanárral.
A tanár tehermentesítődik csak a tanításra kell koncentrálnia.
(Esetleg néha kitalál új feladatokat és elbírálásra beküldi a központba. Ott vagy beteszik az adatbázisba vagy nem.)
A csalás lehetőségét meg úgy lehet kizárni hogy a monitoron lévő kamera és mikrofon arcfelismerő rendszerrel és hallgatással ellenőrzi a vizsgázót és vizsgázást. Magyarán ha nem az ül a képernyő és billentyűzet előtt vagy feláll az illető esetleg valaki beflangál mögé akkor lezár a rendszer az illető vizsgája véget ér.
"Hangos besegítésnél" szintén.
Ja mindehhez az összes iskola minden tantermét fel is kellene szerelni korszerű informatikával, mindenhol kellene iskolainformatikus. És a tanárok 60% -át nyugdíjba küldeni, és friss hozzáértő emberekkel helyettesíteni.
(És ez a legnagyobb gond mert már kb senki nem megy tanárnak.)
#21 Te most miről beszélsz?
Nem egyetemistákat tanítok, hanem kisgyerekeket.
Tesztek amiket automatikusan javít egy informatikai program? Egy negyedikesnél, ahol azt kell egyenként végigbeszélni, hogy hogyan is kell elosztania 14700-t 15-tel?
Mi a fenét kezdenék én egy ilyen programmal felsőben? te még nem láttál tanítást, ugye?
Tényleg azt hiszed, hogy nem a Redmentában vagy a Teams-ben iratom meg a dolgozatokat ha tehetem? Hogy nem a Tankockákkal gyakoroltatom a diákjaimat, hogy szívesebben csinálják?
A tanításnak két résztvevője van az iskolában, a tanár ÉS a diák is. Olyat vársz el a tanártól ami nem tőle függ. A tesztet én hiába íratom meg online a diákommal ha nem tanul rá. Ahogyan hol a tanári szabadság ha csak már előre megírt teszteket használhatok csak számonkérésre?
Tudod mit tanultam az elmúlt évben egyetemen? Pedagógiát. Tudod mi volt az egésznek a lényege? Hoyg nem szabad egységesen kezelni a diákokat, mert nem az a modern pedagógiai módszerek lényege, hanem a személyre szabott, képességekhez igazított elvárás, feladat és számonkérés. Pontosan ebben van a bezzegországok bezzegoktatásainak lényege, hogy nincsenek egyentesztek. Diákok vannak akik a tanórán tanulni akarnak és nem kell 20 percig azért könyörögnöm, hogy olvassák már el a feladatukat és kezdjenek már neki végre.
" és nem kell 20 percig azért könyörögnöm, hogy olvassák már el a feladatukat és kezdjenek már neki végre."
ez egy komoly probléma a mai "liberális" gyermeknevelés (vagyis nem nevelés) miatt
Egy tanárnak aki mondjuk 5 éve tanít mi a szart készül órára ? Megváltozott a pitagorasz tétel ? Megnyertük a mohácsi csatát ?
A magyar tanárt még megértem, mert tükör előtt gyakorolja a mire gondolt a költő kérdést és elemzi a kockázatot, hogy idén talán pofán vágja érte egy diák.
A cégnél a munkám részeként sokat oktatok. Mivel azt oktatom amivel dolgozok és ráadásul érdekel is a munkám, bármikor tudok egy órát összefüggően beszélni róla. Szóval nem értem ezt az áldozat szerepet a tanároknál.
"bármikor tudok egy órát összefüggően beszélni róla"
de itt nem arról kell beszélned, amiről akarsz.
Itt minden órára meg van adva a tananyag egész évre.
nyilván 1-2 órát lehet csúszni, de mindent be kell jegyezni a krétába, hogy mit adtak le.
És aki 4 osztályban tanít, akkor annak 4 évnyi tananyagot kell állandó jelleggel memorizálnia?
Heti másfél óra/osztállyal számolva az kb 73óra/év, de négy osztályra 4x73 óra. 292 óra, amikből mindnél vannak kötelezően tanítandó dolgok. Legyen csak negyed óra a kötelező tananyag.
Tudsz 73 órányi memorizálni, hogy egy-egy kulcsmondat ne maradjon ki belőle?
.
Szerinted miért nem a youtube-ra feltöltött videókon tanulnak a kölkök 100 fős osztályokban vagy otthon?
Ehhez sokkal kevesebb tanár kéne.
Mert a gyerekek nem csirkék, disznók, hanem emberek.
"de itt nem arról kell beszélned, amiről akarsz"
Egy gyártósorról sem nyári balatoni élményeket kell sztrorizni.
"Tudsz 73 órányi memorizálni, hogy egy-egy kulcsmondat ne maradjon ki belőle?"
Ha túl nagy a kihívás jegyzeteket kell csinálni a kulcsmondatokkat.
Továbbra is azt kérdezem, hogy a pitagorasz tételnél mi változhat a kulcsmondatokban ? 1000 éve ugyanazt kell tanítani.
Az m6-os csavar tíz éve is ugyanaz volt és tíz év múlva is.
Az emberek kicsit máshogy működnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!