Mi változott Budapesten mióta Karácsony Gergely a főpolgármester?
Kevesebb szemeteskuka van, így szemetesebb a belváros is. Kevesebb jegyautomata, és így majd lassabban, nehezebben fogunk tudni jegyet venni a tömegközlekedésbe is. Folyamatosan dugók vannak. Leállítottak jó pár olyan beruházást ami munkahelyeket jelentett volna az embereknek, a dél-budai centrumkórház már épülhetne, minden terv és előkészület kész volt hozzá már 2 éve. Talán csak pár évet csúszik, "csak" 1 milliónyi embernek kellene oda az az új kórház.
2019 őszén a fővárosnak volt majdnem 2 milliárdnyi tartaléka - most meg működési hitelt vettek fel és nincs semmi amit fel tudnának mutatni cserébe. A megkezdett és rossznak hazudott Liget projekt épületei elkészültek és van ami már látogatókat is fogad, de hiába látszik hogy átverték vele az embereket, amit nem tudtak korábban elkezdeni, azok még jó ideig nem fognak megvalósulni. Ezzel tovább lesz majd építkezések színtere a Liget, ahelyett, hogy sorban elkészültek volna most, amikor nem jönnek a külföldi turisták, de amivel lehetne őket csalogatni a pandémia után.
Elbocsátottak majd 500 egyszerű mezei dolgozót a fővárosi közművektől, miközben együtt kerültek volna annyiba a fővárosnak, mint amennyit elvisznek a semmittevő tanácsadók, meg megbízott ügyvédek, vezetőnek, bizottsági tagoknak kinevezett haverok, akiknek a munkája senkinek nem hiányzik, hiszen 2 éve nem csinálnak semmit.
A szarrá fizetett közmű vezér szerint inkább munkaerő hiány van.
Akkor mi az igazság ?
Ha egy kicsit több odafigyelést fordítanak a kerékpárutakra, s mellékutak okos egyirányusításával, parkolók átrendezésével, járdák szűkítésével, zöldterület csökkentésével lehetett volna helyet szorítani bicikliútnak is. De annyi történt, hogy sárga festéket végigqurták a legforgalmasabb szakaszokon. Sok helyen még a fehér autóknak szóló festéseket sem kaparták fel, azt se lehet látni, hogy most ha jobbra akarok kanyarodni, akkor a bicikliúton kell menjek, mert jobbra nyíl van rajta? (nyílván nem, de még úgy nem mentem el ezeken a részeken, hogy valaki ne ott közlekedett volna, még baleset is történt azon a szakaszon, biciklis gázolás..).
Sok helyen a bicikliút keresztezi a jobbra kanyarodó autósávot, pont mint az átjáró, a különbség csak annyi, hogy a gyalogos nem szokott 20 km/h-val végigrepülni az átjárón, fáktól pedig látni sem lehet sokszor, ha érkeznek, csak utolsó pillanatban.
A kedvencem mégis az, ahol a pesti oldalon bevitték a bicikliutat a soksávos út belső sávjába. De persze az is jó, mikor a kereszteződésnél csak úgy vége szakad a bicikliútnak, 'boldogulj innentől magadtól jelleggel (bár azóta lehet átalakították azt a kereszteződést, amire gondolok).
Biciklitárolók pedig sehol nincsenek. Tehát ha elakarsz jutni A-ból B-be és történetesen senki nem gázol halálra, s nem fulladsz bele a legforgalmasabb utak kipuffogógázába, akkor se lesz, hol hagyd a biciklit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!