Mindenki agyondicsèri Debrecent,amièrt szinte Kelet M.o fővárosa.. repülőtèr,autógyár stb.. Ráadásul szèttámogatott város. A cívis lakók mi rosszat tudnak mondani a városról esetleg?
Mit tudnának mondani?
Hisz nincs híres gettó,nem szemetes,romos, fejlesztèsek,fejlesztèsek hátán..
Szemben pl szegèny Miskolccal ami jobb sorsra lenne èrdemes vègre..
Debrecenben a demográfiai adatok sem változnak negatív irányba.(Mièrt?)
Akkor a pár helyi különböző közössègi fórumokon mièrt elègedetlenkednek? Nincs rá okuk.
Egy város fejlődését onnan lehet átlagszemmel lemérni, hogy két látogatás között eltelt idő alatt mennyi (pozitív) változás történt.
Vannak megyeszékhelyek, ahol 3 év alatt sem történik érdemi változás, Debrecenben jelenleg három hét is elég ennek konstatálásához.
Debrecen úgy "versenyez" a többi várossal, hogy se folyója, se hegye - és mégis tartja az egyik legjobb idegenforgalmi desztinációs helyét...
Őrületes potenciál van a városban: a legtöbb gazdasági mutatókban vagy az élen, vagy az első három közt szerepel. A fizetések terén pl. Győr valamivel még jobb, de ott van az Audi már egy évtizede. Debrecenben a BMW-t még csak építik...
Az akkumulátor-gyárak esetében azért az tudni kell, hogy csak az EU-s normáknak megfelelő gyár épülhet. Ráadásul a várostól messze, a repülőtéren túl lesz a helyük. Esetükben inkább az infrastrukturális keret jelenthet problémát, leginkább az úthálózatot értem ezalatt.
A "nagy tartozás" az valóban az a Nagyállomás és a távolsági buszállomás összevonása, új építése. Voltak már tervek is, de az idő mindig túlhaladta őket: a BMW érkezése új helyzetet teremtett, s most meg az új akkumulátorgyárakkal is számottevően számolni kell.
Mégis sokkal sürgősebbnek tartom a repülőtér fejlesztését (a tervek már készen vannak), mert ha a gyárak beindulnak, akkor sem a utasforgalmat, sem a teherforgalmat a jelenlegi keresztmetszet képtelen lesz kezelni.
Amit a városvezetésről a 80-as válaszoló írt, azzal - ellenzékiként is -messzemenőkig egyet kell értenem! Papp László - Fideszes, aki tényleg nem lop - új szemléletet hozott a városba, és ezek gyümölcse kezd egyre inkább beérni.
Azt is el kell ismerni, hogy az alapokat Kósa tette le, amikor még polgármester volt, és normális. A jelenlegi városvezetés mindig egy lépéssel előrébb jár, tehát jól látszik hogy mindenre van kidolgozott koncepciója. Papp képes volt összefogni az egyetem és az egyházak vezetőit a város vezetésével, és jó viszonyt kialakítani az ellenzékkel is! És persze az ellenzék is meglehetősen konstruktív (egy-két begőzöltebbet kivéve) - és ez az egység érződik a városon!
Debrecen most is már ez egyik legvonzóbb város, de ha a beruházások "termelőre fordulnak", akkor magasan a leggazdagabb város lesz - tehát van perspektíva, van jövőkép.
Mindenbe bele lehet kötni persze, csak egyre hiteltelenebb: nem hiszem hogy sok magyarországi városból lehetne jogosan kritizálni a Debrecent...
(nem vagyok ős-debreceni, 20 éve csak amolyan "gyütt-ment", de eddig ismeretlen feelinget tapasztaltam meg ebben a városban, örülök hogy ide költöztünk annak-idején.)
81-es egy szerencsés természet, hogy mindenben csak a jót látja a rosszat pedig nem, biztos könnyebb az élete mint aki a rosszat is folyton észreveszi. De attól, hogy nem akarjuk látni attól még a rossz is ott van és ez debrecenre is igaz. Az az idili kép amit a 81-es válaszoló leírt közelben sem az igazság.
- A beruházások hiheteltenül lassan valósulnak meg a városban, egyszerű lámpás csomopontok kialakítása majdnem 2 évig tart, közben hegyyire halmára áll a dugó.
- A városban maxiumum üzleti turizmusról lehet beszélni, idegenforgalmi látványossága zéró.
- A gazdasági potenciál az alacsony bérezésre alapul és emiatt jelentősen elmaradnak a fizetések az ország nyugati régióitól.
- Több akkugyár is épülni fog mind kínai, és aki elhiszi, hogy nem lesz szennyezés kibocsátás az álomvilágban él.
- Az új Nagyállomás már 20 éve tervben van, azóta millárdokat vertek el csak a tervezgetésére ami a fidesz csókosainak ment el az ablakon kidobott pénzként.
- A repülőtér új terminálját természetresen az a Bord tervezőiroda tervezheti, amely lényegében minden közpénzes épületet a városban még annak ellenére is, hogy több fórumon is az ő terveit tartották a leggyengébbnek a pályázók közül. A mostani gazdasági helyzetben amikor a kormány sorra vonja vissza a beruházásokat csodálkoznék, ha belátható időn belül elkezdődne az építése.
- "Papp László - Fideszes, aki tényleg nem lop" ezt honnan tudja a kedves válaszoló?
- Kósa olyan alapokat tett le amit még most se sikerült befejezni pl a Csokonai fórum amihez 14 év kellett, hogy befejezzék.
- Az egyetem fullra a fidesz kezében van, az egyházakat pedig nagyon komoly ingatlanvagyon átjátszásával kenyerezték le igy nyilván mind egy dalra fütyül. A polgármester ellenzékiekkel való jó viszonya kimerül az ellenzéki kérdésékre adott arrogáns, lekezelő módon történő lefikázással és egy egészséges gyurcsányozással adott válasszal.
- Debrecen csak az olcsó munkaerőt kereső, a fidesz érdekekeivel együttműködő hihetetlen adófizető pénzekből megtámogatott német és kínai multiknak vonzó. Hogy ezek a cégek mikor és mennyi adót fognak a város kasszájára befizetni és az a pénz mennyire fogja a debreceniek javát szolgálni erősen kérdőjeles.
18: Ez a cikk mindent elmond a debreceni repülésről: mivel a Kárpát medence földrajzi közepe, így jogos, hogy Erdélybe is lehessen közvetlenül repülni!
85 - akkor nem repülnek Debrecenből a gépek Erdélybe?
Te aztán biztosan tudod...
85: Hát nem felszállt a gép Kolozsvárra?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!