Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mindenki agyondicsèri Debrecen...

Mindenki agyondicsèri Debrecent,amièrt szinte Kelet M.o fővárosa.. repülőtèr,autógyár stb.. Ráadásul szèttámogatott város. A cívis lakók mi rosszat tudnak mondani a városról esetleg?

Figyelt kérdés

Mit tudnának mondani?

Hisz nincs híres gettó,nem szemetes,romos, fejlesztèsek,fejlesztèsek hátán..

Szemben pl szegèny Miskolccal ami jobb sorsra lenne èrdemes vègre..

Debrecenben a demográfiai adatok sem változnak negatív irányba.(Mièrt?)

Akkor a pár helyi különböző közössègi fórumokon mièrt elègedetlenkednek? Nincs rá okuk.



2021. dec. 14. 19:28
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 11/89 anonim ***** válasza:
100%

Aki járt már országon kívül is, az tudja, hogy nincs a világon olyan város, amelyik mindenben tökéletes lenne! Csak az egyik törekszik a tökéletességre (Szingapúr pl.) a másikat meg nem érdekli (Sao Paulo pl.)

Debrecen is csak országos viszonylatban szuper; feltűnően jobb mint a legtöbb magyar nagyváros, de más országok második városaihoz pl. Brnóhoz, Grazhoz, Bergenhez még kell egy kicsit kapaszkodnia!

Az úthálózata nem erre a hatalmas forgalomra lett tervezve! Ezért mostanában bármerre megy az ember, mindenhol útépítés van - még az autópályán is két helyen - és ez még tovább hízlalja a dugókat.

Mi lesz itt, ha jövőre ténylegesen beindul a BMW, és a többi 8-10 üzem építése?! Ráadásul lassan kezdik a repülőteret is kibővíteni, átépíteni.

Az sem lesz egy egyszerű mutatvány!

2021. dec. 15. 05:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/89 A kérdező kommentje:

Ez most olyan lefordítva szimbolikusan ,hogy van egy csomó pènzes zsákom de nincs hová tennem. Èpíteni kell egy tárolót nekem is mint a többi európai nagyváros .

Bár minden város forgalma,közlekedèse a gazdasági fellendülès miatt lenne zsúfolt.

2021. dec. 15. 06:14
 13/89 anonim ***** válasza:
100%

Az a helyzet, hogy Debrecennek nagyon jó a marketingje, leginkább az utóbbi 3-4 évben. Debrecen igen sok nemzetközi közösség tagja - egyedül Magyarországról! Így kezd felkerülni a nemzetközi térképekre: a Financial Times már többször foglalkozott vele, sőt: egy elemzésben a 10 legjobb befektetési helyszínnek választotta Debrecent, aminek hihetetlen és megfizethetetlen reklámértéke van! Az nemzetközi építészeti lapok is rendre foglalkoznak a várossal: hol a Strand, hol egy irodaház, hol a Nagyerdei Stadion, hol a Nemzetközi Iskola képeivel, azok bemutatásával.

Debrecenben érezhető a város, az egyetem és az egyházak összefogása! Minden nagyobb rendezvényen ott van a Polgármester, a Rektor és a nagy egyházak püspökei, vezetői! Ez nekem, mint ellenzékinek sem zavaró, sőt: bebizonyosodott, hogy van olyan fideszes, aki nem csak lopni, hanem alkotni is tud!

Persze mi, ellenzékiek sem akasztunk be a Polgármesternek...

2021. dec. 15. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/89 A kérdező kommentje:

Hát nem tudom. Èpítèszèben,termèszeti adottságában nem nagy szám.Sőt..! Nulla.

Inkább valamièrt mindig ő kerül ki a gazdasági versenyből. Ès ez nem fear.

2021. dec. 15. 18:23
 15/89 anonim ***** válasza:
100%

" valamièrt mindig ő kerül ki a gazdasági versenyből. Ès ez nem fear."

Szerintem az!

Azért, mert nem a kormány, és nem Debrecen, és nem a Fidesz döntötte el, hogy a BMW Debrecenben épít gyárat! Nyilvános a BMW nyilatkozata, hogy milyen sokáig és milyen sok helyen vizsgálódtak, és az is, hogy miért választották pont Magyarországot és pont Debrecent! Ugyanez vonatkozik a kínai, a koreai, a svájci cégek letelepedése esetén! Az is igaz, hogy a BMW önmagában is egy hatalmas vonzerő, de itt már egyik hozza a másikat...

Különben olvastam egy belső tanulmányt arról, hogy a cégek milyen szempontok alapján döntenek egy-egy beruházási helyszín mellett vagy ellene?! Hihetetlen, hogy milyen szempontok és kérdések merülnek fel, nem is hinné az ember. Pedig jó lenne ezzel mindenkinek tisztában lennie!

2021. dec. 15. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/89 anonim ***** válasza:
58%

Index.hu: Rettegés a debreceni vonaton, fegyveresek kísérik az utasokat.

[link]

2021. dec. 16. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/89 A kérdező kommentje:

15-ös

Szerinted az fear,hogy anno minden próbàlkozást visszadobott a kormány,hogy pl Miskolcon nemzetközi repülőtèr legyen?

Akkor a borsodi megyeszèkhely direkt próbált formálódni az autóipar felè,mert hatalmas tudás,technika,ipari parkok voltak a városban.A miskolciak pont a Mercédesz várták .ès mindenki ígèrt fűt,fát,hogy szuper gazdaságú règió lesz megèrdemelten újra a szocialista hanyatlás után.

De nem.. helyette Debrecenbe èpítettek repülőteret,ès akkoriban mèg a cívis városvezetők sem èrtettèk,hogy mièrt pont oda?

Aztán Miskolc helyett Kecskemèt, BMW-Debrecen, a Lufthansa is cserben hagyta a nagyvárost.. ès mèg lehetne sorolni.

Szerintem vannak olyan döntèsek ami mögött szemèlyes sunyi dolgok állnak.

Ès ez továbbra sem igazságos. Nekem ezt senki ne mondja,hogy az .

2021. dec. 16. 21:59
 18/89 anonim ***** válasza:
100%

"helyette Debrecenbe èpítettek repülőteret,ès akkoriban mèg a cívis városvezetők sem èrtettèk,hogy mièrt pont oda?"

Nézd, ezt pl nagyon rosszul tudod!

A helyzet az, hogy Debrecenben már a múlt évszázad eleje óta volt repülőtér, amit a ruszkik - bejövetelük után - használtak! Vadászgépek, bombázók százai voltak ott, és viselhetetlen volt repülési napokon megmaradni Debrecenben.

Amikor végre eltakarodtak, akkor ott hagytak 2 kifutópályát (az egyik leromosítva), eszméletlen mocskot, kerozinnal átitatott földeket, romokat, - mindent leszerelve! A rendszerváltás után a város hatalmas pénzekért megvette a repteret (egyedüliként az országban) iszonyú pénzekbe került a talajcsere, a helyreállítás. Erre elment majdnem 20 év!!! Aztán egy debreceni milliárdos vette át, és szép lassan (sok-sok kudarccal) beindította a repteret. (épített, helyreállított, szervezett, tervezett és vásárolt tűzoltótól kezdve radarokig mindent)

Lassan, és nehezen beindult a polgári repülés. Az első igazi menetrend szerinti járat a londoni volt! Aztán megkapta a nemzetközi minősítést, és mára ugyanolyan jogi státuszban van, mint a ferihegyi. A Covid előtt már 600 ezer utasa volt, rengeteg helyre lehetett repülni! Debrecen városa visszavette a reptér részvényeinek túlnyomó többségét (de a milliomos megtartott magának pár százalékot) Úgyhogy jelenleg a város a többségi tulajdonos, és ismét működik a reptér - nagy fejlesztések előtt állva, mert kinőtte a terminált, újat kell építeni, a kifutókat rendbe teszik, és meghosszabbítják, hogy nagy teherszállítók is le tudjanak szállni...

Miskolc a második kedvenc városom, így tudom, hogy ott is volt reptér - csak füves kifutó-pálya volt, és a város nem foglalkozott vele! Soha sem volt szó miskolci reptérről, hanem Mezőkövesdet erőltették, mert ott van az egyik legnagyobb kifutópálya az országban (és aztán semmi).

Miskolc valóban sokkal többet érdemelne! Csak hát az nem véletlen, hgy 50-60 ezer ember hagyta el a várost! (az a csoda, hogy a Lufthansa oda ment, nem tudni miért?) Mert a várost a legjobb szakemberei hagyták el...

Sajnos az bebizonyosodott: oda megy a nagybefektető, ahol van reptér. Ez van! Győrben az Audi megcsinálta a péri repteret, ahol a saját gépei tudnak repkedni. Kecskeméten a katonai reptér mellé megépült a polgári terminál, hogy a Mercedes is tudjon repkedni. Debrecenben minden adott a BMW-nek - februártól újra indítja a Lufthansa a müncheni járatát.

2021. dec. 17. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/89 anonim ***** válasza:
100%

Évekkel ezelőtt volt egy EU-s giga pályázat: egy spallációs (atomtudomány) program keretében kerestek helyszínt egy olyan beruházáshoz, ami szinte egy új városnyi kutató elhelyezését szabta feltételül, és még rengeteg feltételnek kellett megfelelni. Sok város meglátta a lehetőséget - Magyarországról egyedül Debrecen pályázott (vajon miért csak ő?) Igaz, hogy ott van az Atommagkutató Intézet, de azon kívül csak a szándék volt! Kijelöltek egy fél városnyi területet, hogy ide aztán elférne az egész új lakótelep, kutatóintézet, infrastruktúra stb.

Debrecen az utolsó körbe is bekerült Bilbao és Lund társaságában!

Aztán Bilbao visszalépett, majd kihirdették - Debrecen előtt - Lundot (svéd) győztesnek...

Ez a "vereség" adott lendületet, mert volt a dolognak egy nagy tanulsága:

Úgy nem lehet eredményesen pályázni Európában (és a világban), hogy leteszünk egy összefirkált tervnek látszó papírt az asztalra!!!

Azóta az a terület, amit Debrecenben a spalláció beruházásokra kijelöltek (egy legelő volt) már teljesen közművesített, úthálózattal megépített Déli Gazdasági Övezet lett, ahova már német, magyar kínai, koreai stb. cégek települnek, sőt egy autóbuszgyár is oda épül! A városban KÉSZ irodaházak vannak, KÉSZ luxuslakások, KÉSZ építési telkek - ezek azok, ami miatt már mindenki Debrecenben akar befektetni! Minden sportolási, kulturális (2 színház épül), vallási lehetőség adott! A Nemzetközi Iskola minden igénynek megfelel, bármilyen külföldi családok gyerekei is mennek oda!

És minderre rájön még a nemzetközi minősítésű (schengeni határnyitású) repülőtér... Tudsz még egy ilyen magyar vidéki városról? Mert én nem!

Ha te befektető lennél, hova mennél inkább: egy olyan városba, ahol örömmel fogadnak, mutatnak egy hatalmas területet és egy tervrajzot arról, hogy ez a terület majd (valamikor) ilyen lesz, ilyen lesz a közműve, ilyen lesz a világítása, ilyen lesz a tömegközlekedése... - vagy egy olyanba, ahol nem látványterveket mutogatnak, hanem betonúton körbe visznek, hogy ez a hatalmas terület már minden közművel rendelkezik, itt van egy kész irodaház luxus kivitelben, a gyerekeknek angol/német iskola, és itt egy pár berendezett, azonnal beköltözhető luxuslakás?!

Jól mondogatják: ami Debrecenben nincs, az máshol sincs! (mindezt úgy, hogy se hegy, se folyó!)

Én nem akarom fetisizálni, de valahogy a többi városnak is így kellene gondolkoznia: előre megtervezni az irányt, a jövőt!És nagyon igaz: a BMW-t nem a kormány hozta Magyarországra, nem ő vitte Debrecenbe: három évnyi keresgélés után ment a BMW Debrecenbe! (a kormány különben Miskolcot preferálta!) És most a koreai giga katódgyár is hosszú keresgélés után talált rá Debrecenre... (és lesznek még egy jó páran, akik viszont a BMW miatt mennek Debrecenbe...) És ezek miatt akar most mindenki Debrecenben lakásba fektetni, ezért épül 5 szálloda, és minden, mi szem szájnak ingere...

Végezetül: torony magasan Debrecen költségvetése (hitelmentesen!) a legmagasabb Budapest után (Szeged és Győr költségvetése összesen is kevesebb mint Debrecené, ráadásul a DE (Egyetem) költségvetése még a Debrecen város költségvetésénél is nagyobb!) Pénz van tehát rohadásig - és ez meg is látszik a városon...

2021. dec. 17. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/89 A kérdező kommentje:

18-as

De..kifejezetten Miskolcra akartak tervezni egy nagy volumenő repteret..nem a Klemintinára.

2021. dec. 17. 14:57
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!