Mindenki agyondicsèri Debrecent,amièrt szinte Kelet M.o fővárosa.. repülőtèr,autógyár stb.. Ráadásul szèttámogatott város. A cívis lakók mi rosszat tudnak mondani a városról esetleg?
Mit tudnának mondani?
Hisz nincs híres gettó,nem szemetes,romos, fejlesztèsek,fejlesztèsek hátán..
Szemben pl szegèny Miskolccal ami jobb sorsra lenne èrdemes vègre..
Debrecenben a demográfiai adatok sem változnak negatív irányba.(Mièrt?)
Akkor a pár helyi különböző közössègi fórumokon mièrt elègedetlenkednek? Nincs rá okuk.
20: azt lehet... tervezni azt lehet... Szombathely mellé Vát és Portpácnál is terveztek egy hatalmas repteret a kínaiak - vagy 10 évvel ezelőtt. Azóta már nem is beszélnek róla. Börgönd, Taszár - szintén terveztek...
És tervek továbbra is vannak: [link]
Szerinted ez mennyivel több, mint egy ötletelés?
Mindezt akkor, amikor Pécs-Pogány és Sármellék-Balaton ott vannak készen, de az Istennek nem bírnak menetrend szerinti forgalmat meghonosítani.
Ez bizonyíték arra, hogy - talán - könnyebb megépíteni egy repteret, mint üzemeltetni... Mert ez, eddig csak Debrecenben sikerült.
Miskolcra visszatérve: biztos, hogy sokat lendítene a városon, csak ott van közel Kassa és Debrecen - száz kilométeren belül. Nincs befektető, aki megépítené és üzemeltetné egy ilyen szoros mezőnyben. Sajnos!!!
(ezért nem lett semmi Klementinából sem, pedig az ország második legjobb és legnagyobb futópályája ott van kihasználatlanul - ami az enyészeté lesz).
Picit most ez olyan Dvsc-Dvtk meccs..de tudjuk,hogy most hol tanyázik a DVTK..tehát ez szimbolikus is lehetne.
Szóval.. annak idejèn mèg nem volt Debrecennek.. Kassát most hirtelen nem tudom..de Miskolcra nem csak egy fantázia terv volt,mert úgy volt,hogy megy oda a Mercedes.
Így bele gondolva Miskolc az a város aki állandóan csak csalódik hiába a nagy volumenű igèrgetèsek.
Bukta a nemzetközi reptèr lehetősègèt,bukta a Mercedest,bukta a BMW-t,bukta a Lufthansát.
Szerintem a miskolciak már lemondtak mindenről.
Ezen kívül Miskolcon a legpocsèkabb a helyi közlekedès,, nincs pènz arra sem. Szerettek volna több villamosvonalat is kialakítani már vagy 30 ève, abból sem lett semmi. Az állam soha nem támogatta kellőkèppen a várost, helyette inkább más nagy megyeszèkhelyt patronált főleg a Fidesz.
Nem igaz,hogy a külföldi befektetők nem szerették volna Miskolcra menni,, ès nem csak a repülőtèr miatt döntöttek ès döntenek Debrecen mellett.
Egyèbkènt meg ha a kormány szeretnè fejleszteni a várost segítő szándèkkal már règ adott volna valami támogatást normális nem sportfocipálya mèretű business jet reptèr fejlesztèsère.
Nem beszèlve a belváros romos èpületeiről..baledetveszèlyesek ès romos pusztulat van mindenhol.
Az egykori ország 2. városával nem foglalkozik senki..nem mèltó hozzá.
A jelenlegi polg.medter egy töketlen Pali.
A debreceni polg.mester hozzá kèpest egy varázsló.
Egy ilyen nagy megyeszèkhely soha nem kerülhetne ilyen helyzetbe! Soha!
Vagy úgy gondoljátok igen?
#22 - Nagyon sokat jelent az, hogy a báros vezetése milyen tehetséges emberekből tevődik össze, milyen kompromisszumokra képes a városáért?!
Vagy egy éve volt itt a gyk.-n egy valahonnan hazaköltöző pasi, aki mindenképp vidékre akart hazatelepülni (egy vagyonnal) családostul.
Leírta a szempontjait, elvárásait a majdani lakóhelyét illetően, és azt, hogy nem e természeti adottságok érdekli őket, hanem a város mentalitása, fejlettsége stb. stb.
Érdekes volt, mert itt mentek az ajánlatok, és ő is igen mélyen kutakodott, érdeklődött a lehetőségekről. Bármelyik vidéki megyeszékhelyre nyitott volt! jóval 100-on felüli volt a hsz.-ek száma.
Aztán részletesen levezette, elmondta a tapasztalatait - amik egyes városokra nem épp voltak hízelgőek.
Nagyon érdekes volt, ahogy írta: ő minden város vezetésének ugyanolyan szöveggel írt levelet, melyben felvázolta a szándékait, elvárásait, és feltette a kérdéseit. Nem emlékszem pontosan, de a városok nagy részéből válaszra sem méltatták: és láss csodát: pont azok a városok vezetői maradtak némák, ahol a legrosszabbak a körülmények, amelyekről nem mindenkinek van jó véleménye, amelyek a legcsóróbbak... Nem hinnéd, hogy mennyi minden múlik egy szuper polgármesteren! (Szegeden pl. Botka csinált egy csúcs jó várost - gond nélkül elvannak.) Ha van időd bogarászni, keresd meg, nagyon-nagyon tanulságos hozzászólások is vannak - meg a kérdező sem hülye... Ja: és tippelj, hogy hol telepedtek le...:)
Vèlemènyem szerint nincs olyan,hogy szuper városvezető(K)
Mondok 1 pèldát...
Nem tudom elhinni azt,hogy egy debreceni vagy szegedi polg.mester 80%-ban jó fiú,ès a városèrt lobbizik ès a maradèk 20-ban meg rossz fiú, míg egy miskolci csak 20%-ban kèpes a városèet tenni..
Szerintem ez nagyon nem így van.
Az összes megyeszèkhely városvezetője mindent megtesz a városáèrt.
Ami miatt az adott város nem olyan aminkek lenni kell,az sok más dolog miatt van. Támogatások elvonása stb..
Pl Veres Pál egy szimpatikus szemèlyisèg,ha lehetne ő mindent megtenne Miskolcèrt,csak üres a kassza. Talán abban bèna,hogy nem lobbizik maximálisan.
Az vitathatatlan, hogy Veres Pál egy szimpi, jó polmesi!
"Az összes megyeszèkhely városvezetője mindent megtesz a városáèrt."
Erre azért ne vegyél mérget!
Az a baj, hogy egy várost nagyon jól kell menedzselni a lakók körében, a kormánynál, és a külföldi gazdasági szférában!
Az jó, de kevés, ha a népek bíznak a polmesiben. Ahhoz kell kormányzati kapcsolat is, mert ott lehet friss infókat szerezni (ez az egyik legnagyobb érték) és ott lehet lobbizni is.
De ez csak részeredményeket hoz: ha ezek mellé nem teszik be a külföldi gazdasági marketinget, akkor nem lehet nagybefektetőkre támaszkodni!
Debrecen jókor, jó érzékkel alkalmazta ezt a hármast.
A legtöbb nagyvárosnak az első kettővel nincs is nagy baja, de a nemzetközi megjelenítés nem megy!
Lehet utána nézni: Budapesten kívül kizárólag Debrecen az a magyar város, amelyikről a legmeghatározóbb gazdasági újság, a Financial Times többször is írt - 5 évre visszamenőleg!
Persze a BMW megjelenése óta már ez a "beérett marketing" önjáróvá vált: a cégek egymásnak ajánlják a helyszíneket, így Debrecent is...
Úgyhogy nem irigykedni kéne, hanem tanulni, mert az mindenkit gyarapít!
Amiről viszont az előző beszélgetőtársak nem szóltak: minden bizonnyal sok, és nagy szerepe volt/van annak, hogy a WIZZAIR tulaj/vezérigazgatója magyar, és debreceni születésű...
Hogy a várost a Fidesz legerősebb bástyájának tartja maga a Fidesz is, úgyhogy: minden szentnek maga felé (is) hajlik a keze...:)
Hogy - állítólag - bár Debrecen polgármestere Fideszes, de őt még senki sem vádolta semmiféle lopással!
Csoda: Fideszes és nem lop!:)))
Akkor a kèrdès...
Miskolc vagy Szeged mièrt nem tudja menedzselni magát nemzetközileg?
Ez olyan titkos dolg,művelet amit csak Debrecen tudott?
Mert nem hiszem. Mièrt nem akarják Debrecen jó pèldáját követni a városvezetők? Mi kell hozzá?
"Miskolc vagy Szeged mièrt nem tudja menedzselni magát nemzetközileg?"
Ezt pontosan nem tudom, de biztos hogy meg van az oka! És ezt az okot - gondolom - a város-vezetésben kell keresni.
Azt tudom hogy Pécs - amikor az EKF-pályázatot megnyerte - akkor annyi pénzt kapott ezzel, amit magyar város még soha. Villamosvonalakat, repülőteret is álmodtak. Semmi nem lett belőle. Lett ugyan egy csoda Zsolnay Kulturális Negyed, meg egy Kodály központ, de ez fele annak amit szerettek volna. Mindennek 12 éve.
Fel lehet tenni ma már azt a kérdést: mit profitált Pécs abból a horror mennyiségű pénzből? Hát semmit. Illetve semmit ahhoz képest, hogy 2006-ban pont Pécs ütötte el Debrecent az EKF megnyerésétől! Hihetetlen? Pedig ez így igaz! És hol van mára a két város?... Hol van Pécs Debrecentől?...
Jó lenne ha valaki egyszer venné a fáradságot, hogy egy igazi elemzést csinálna, és feltárná a hatalmas különbségek valós okait!
(Szegeddel tudtommal nincs semmi probléma, inkább Miskolc és Pécs az, amik a lehetőségeik alatt teljesítenek) Ja: meg Szombathely!
Kérdező: Szerinted hány magyar város van, amelyik rendelkezik külön a betelepedő külföldieknek szóló bemutató-eligazító angol nyelvű honlappal?
Ez sok mindenre választ adhat!)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!