Sokan miért csinálnak akkora felhajtást ebből a Volkswagen botrányból?
Aki nem tudná miről van szó:
Én is Volkswagen tulajdonos vagyok, méghozzá a cikkben említett dízeles motorral rendelkezik az autóm.
Személy szerint, emiatt nem fogom eladni ezt az autót.Passat, nagy kényelmes, olcsón fenntartható, nagyon erős és akkor sem eszi le az ember gatyáját, hogyha nyomja neki.
Egy hasonló, ugyanilyen köbcentivel rendelkező 2 literes benzinesnél már az számít jónak, ha 10 literből megáll.
Kormolni, füstölni meg nem szokott, nem egy 15-20 éves autóról van szó.
De, már a 10 éves dízelek is egészen jók voltak.
A német autókat továbbra is megbízhatónak tartom, igaz a Volkswagen a belső anyagok minőségén kicsit javíthatna, mert már van ami kopik benne.
Azok a 20 éves Ikarusok, amiből rengeteg van az országban, az eget eltakarják, amikor elindulnak.Inkább azokkal kellene valamit csinálni.
"Szerintem a 4-es recskázik."
Neki legalább van mivel.
Először is ne az itthoni viszonyokat nézd. Nyugat-Európában mindenféle túlzás nélkül a fogyasztás mellet a károsanyag-kibocsájtás az egyik fő szempont autóvásárlásnál. Idehaza egy átlag autóvásárlónál ez kb. huszadrangú dolog. Örül az ember hogy egyáltalán egy autót meg tud vásárolni.
Másrészt: Nem arról van szó, hogy a laborkörülmények közt mért adattól egy minimálisan eltér a valós érték. Akik egy kicsit is jártasabbak az autókban az tudja, hogy a gyárinál megadott értékekre 10-20%-ot rá kell számolni. (kicsit több fogyasztás, kicsit több károsanyag kibocsájtás, kicsit kevesebb teljesítmény, stb.) Sőt, erre a kereskedők is fel szokták hívni a figyelmet. Itt konkrétan arról van szó, hogy valós körülmények közt nem 10-20, esetleg 30%-al ugrik meg az emissziós érték, hanem 30-40 szeresére. + az ECU-ban is megtalálták a kódsort, ami arra hivatott hogy ezt jól elfedje. Konkrétan egy jól karbantartott 4 ütemű Wartburgnak kedvezőbb emissziós értékei vannak.
Azért a VW-nek nem kis beleszólása van az EU-s járműpiacba. Ha kiálltak volna és összecsapják a tenyerüket hogy: "A jelenlegi technológiával a diesel motoroknál nem tudjuk lejjebb gyűrni a károsanyag kibocsájtást, ez van." Akkor maximum lett volna egy két hetes hiszti és kész. Valószínűleg az EU is engedett volna egy kicsit az emissziós értékekből. Mégis a világ egyik vezető autógyártójának a kijelentése.
... és nem, nem vagyok VW vagy német autó ellenes. Egy időben én is vezettem egy újabb diesel Passat-ot, nagyon meg voltam elégedve az autóval. (azóta egyik kedvenc autóm lett, emellett mindig is szerettem a német és japán autókat) De akkor is a VW-ről beszélünk és egy ekkora cég, aminek világszinten hatalmas beleszólása van az autós piacba, nem engedhetett meg volna egy ilyen csalást.
Valószínűleg most az összes piacon lévő autót meg fogják vizsgálni mozgó laborokban különböző független csoportok, illetve feltúrják az ECU teljes tartalmát. Ha csak a VW konszernnél lesz meg ez a jelenség, az még nagyobb érvágás lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!