Lenne értelme az L-39-eseinknek utódtípust rendszerbe állítani?
Én nem vagyok rosszindulatú.
Tényleg azok kellenének, mert nagyon sikeresen manővereznek és harcolnak a beszámolók alapján.
A nácik építettek is ilyeneket.
Lehet én tudom rosszul, de a katonai pilótaképzés nem is itthon zajlik, hanem már Kanadában.
Abból a szempontból lenne értelme egy köztes gyakorlógép rendszerben tartásának, hogy az alacsonyabb működési költség miatt a pilótáknak több legyen a repidejük.
Viszont másik oldalról meg: egy gyakorlógépen szerzet tapasztalat az teljesen más, mint egy vadászgépen szerzett tapasztalat. Aki már eljut a Gripenig az repülni tud, ott már nem az a fontos, hogy a levegőben tudjon maradni valamivel, hanem hogy a Gripen kezelése rutinszerűen menjen minden helyzetben és bármilyen feladatot végre tudjon hajtani vele.
Az amcsiknál éves szinten egy vadászpilóta 300-350 órát repül és nem csak flangál a levegőben, hanem elmegy rakétás lövészetre, gyakorlóbombázást nyomat, különféle szimulált légiharc és fegyverhasználatot gyakorol, hadgyakorlatokra megy, légiutántankol stb stb..
Attól nem fog nőni egy Gripen pilóta harcértéke, hogy ő egész évben L-39-cel fog repkedni.
Igazából össze kéne vonni a két típust.
Nem kell grippen, nem kell az elavult L39 sem. helyette vehetnénk mondjuk L159-et modern elektronikával és fegyverrendszerrel.
Ez a védelmi képességekre elegendő, a fenntartása edig nagyságrenddel olcsóbb, mint a Grippené.
#5: A kérdésleírásban vagy annak csatolmányaként írtam, hogy igen, van köztes átképzés / felkészítés BAE Hawk-okon, de olcsóbb itthon képezni őket, mint kimenni a világ végére ?
És ilyen alapon mások is miért szórakoznak köztes T-38 / T/A-50 Golden Eagle / BAE Hawk / Jak-130-asokkal, ahelyett, hogy a Texan II / Jak-52 után egyből az F-16-os vagy Szu-27-es következne ?
Félreértetted a amit írtam. A pilótaképzésnél fontos, hogy meglegyen a sorrend, az alapok könnyű légcsavaros gépen, majd onnan tovább szakosodva könnyű sugárhajtásún majd a kellő tapasztalat után normál vadászgép. Ez így rendben van.
De onnantól,hogy egy pilóta megkapta az átképzést Gripenre,Szu-27-re, F18-ra vagy bármire, onnantól már neki azon kell a kellő tapasztalatot összeszednie, hogy legyen harcértéke.
Az alap hajózóképzés szempontjából nélkülözhetetlenek ezek a kiképzőgépek, de utána nincs már rájuk szükség.
Valszeg azért Kanadában történik a képzés, mert ott a kutyát nem zavarja, hogy merre repkedsz. Itthon azért kicsit problémásabb lenne a mélyrepülést gyakorolni Szolnok és Kerepes között illetve a hangsebesség feletti repülés is korlátokba ütközik nálunk.
#John McClane:
És ha ott tartunk, hogy legyenek "köztes" gyakorlók is, melyikre szavaznál, mert pl. a T/A-50 Golden Eagle kicsit kilóg a sorból. Ettől függetlenül én abból látnék 10-et.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!