Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Lenne értelme az L-39-eseinkne...

Jeffrey Spender kérdése:

Lenne értelme az L-39-eseinknek utódtípust rendszerbe állítani?

Figyelt kérdés
Régen, a rendszerváltástól 2010-ig egyszerre voltak L-39-eseink és MiG-29-eseink, L-39-essel képezték ki a 29-esekre a pilótanövendékeket, a 29-esekkel meg látták el a rendes feladatokat, a Gripenek rendszerbe állításával megváltozott, azzal próbálják ellátni mindkét típus feladatait, amivel annyi a probléma, hogy a Gripenjeink közül 2 db (!) kétüléses és kiképzési célokra is felhasználható változat, és azokkal nem lehet csodát művelni, és a másik, Jak-52-esről még a kétüléses Gripenre átkerülni túl nagy ugrás, és így indokolt lenne megint egy köztes típus, mint az L-39-es ?
2016. okt. 8. 23:18
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
Kimaradt, hogy a pilótáink ugyan a kettő típus között azért repülnek BAE Hawk-okkal Kanadában, felkészítésként a hangsebességre, de olcsóbb itthon tartani valami kiképző sugárhajtóművest, mint Kanadába elmenni ?
2016. okt. 8. 23:27
 2/12 anonim ***** válasza:
Áhh, már inkább repülő csészealjak kellenének.
2016. okt. 8. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
#2: Kimaradt, hogy akik rosszindulatúan állnak a témához, mint te, azok legyenek szívesek előre mellőzni a Flame-elést.
2016. okt. 8. 23:29
 4/12 anonim ***** válasza:

Én nem vagyok rosszindulatú.

Tényleg azok kellenének, mert nagyon sikeresen manővereznek és harcolnak a beszámolók alapján.

A nácik építettek is ilyeneket.

2016. okt. 8. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Lehet én tudom rosszul, de a katonai pilótaképzés nem is itthon zajlik, hanem már Kanadában.


Abból a szempontból lenne értelme egy köztes gyakorlógép rendszerben tartásának, hogy az alacsonyabb működési költség miatt a pilótáknak több legyen a repidejük.

Viszont másik oldalról meg: egy gyakorlógépen szerzet tapasztalat az teljesen más, mint egy vadászgépen szerzett tapasztalat. Aki már eljut a Gripenig az repülni tud, ott már nem az a fontos, hogy a levegőben tudjon maradni valamivel, hanem hogy a Gripen kezelése rutinszerűen menjen minden helyzetben és bármilyen feladatot végre tudjon hajtani vele.


Az amcsiknál éves szinten egy vadászpilóta 300-350 órát repül és nem csak flangál a levegőben, hanem elmegy rakétás lövészetre, gyakorlóbombázást nyomat, különféle szimulált légiharc és fegyverhasználatot gyakorol, hadgyakorlatokra megy, légiutántankol stb stb..


Attól nem fog nőni egy Gripen pilóta harcértéke, hogy ő egész évben L-39-cel fog repkedni.

2016. okt. 9. 02:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Igazából össze kéne vonni a két típust.

Nem kell grippen, nem kell az elavult L39 sem. helyette vehetnénk mondjuk L159-et modern elektronikával és fegyverrendszerrel.


Ez a védelmi képességekre elegendő, a fenntartása edig nagyságrenddel olcsóbb, mint a Grippené.

2016. okt. 9. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

#5: A kérdésleírásban vagy annak csatolmányaként írtam, hogy igen, van köztes átképzés / felkészítés BAE Hawk-okon, de olcsóbb itthon képezni őket, mint kimenni a világ végére ?


És ilyen alapon mások is miért szórakoznak köztes T-38 / T/A-50 Golden Eagle / BAE Hawk / Jak-130-asokkal, ahelyett, hogy a Texan II / Jak-52 után egyből az F-16-os vagy Szu-27-es következne ?

2016. okt. 9. 18:09
 8/12 anonim ***** válasza:

Félreértetted a amit írtam. A pilótaképzésnél fontos, hogy meglegyen a sorrend, az alapok könnyű légcsavaros gépen, majd onnan tovább szakosodva könnyű sugárhajtásún majd a kellő tapasztalat után normál vadászgép. Ez így rendben van.


De onnantól,hogy egy pilóta megkapta az átképzést Gripenre,Szu-27-re, F18-ra vagy bármire, onnantól már neki azon kell a kellő tapasztalatot összeszednie, hogy legyen harcértéke.

Az alap hajózóképzés szempontjából nélkülözhetetlenek ezek a kiképzőgépek, de utána nincs már rájuk szükség.


Valszeg azért Kanadában történik a képzés, mert ott a kutyát nem zavarja, hogy merre repkedsz. Itthon azért kicsit problémásabb lenne a mélyrepülést gyakorolni Szolnok és Kerepes között illetve a hangsebesség feletti repülés is korlátokba ütközik nálunk.

2016. okt. 9. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Igen, 6-8 db M.346-ot határozottan el tudnék képzelni.
2016. okt. 11. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

#John McClane:


És ha ott tartunk, hogy legyenek "köztes" gyakorlók is, melyikre szavaznál, mert pl. a T/A-50 Golden Eagle kicsit kilóg a sorból. Ettől függetlenül én abból látnék 10-et.

2016. okt. 11. 16:25
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!