Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Az F-16 vadászgépek miben...

Az F-16 vadászgépek miben jobbak, mint egy MIG-35 vagy egy SZU-25?

Figyelt kérdés
máj. 25. 17:15
1 2 3 4 5
 31/42 Jeffrey Spender ***** válasza:
43%

Az F-16-os Falcon az olyan ellen bizonyított, mint a Szír Hadsereg, az Iraki Hadsereg, meg a Líbiai Hadsereg.


Mindhárom a bohóc hadsereg.



És akkor a MiG-29-est hol, és ki ellen kellett volna bevetnie ?

máj. 26. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/42 anonim ***** válasza:
31%

"Akkor mégis Miért ne lenne a MiG-29K / MiG-35-ös az F-16C/D Block 50/52 szintjén"


Mert a képességei csak papíron léteznek, ahogy ezt már két éve prezentálja az orosz légierő a többi típussal is. Tök szép, hogy a Mig-29K-ra bármit is fel lehet aggatni, a probléma az hogy ez egy katalpultos indításra alkalmatlan haditengerészeti változat, ami katapult nélküli hajókon szolgál. Hajóról a papíron ráakasztható terhelés felét sem tudod felpakolni, mert NEM TUD FELSZÁLLNI.


Azt is nagyvonalúan elfelejted, hogy ez a '70-es évek vonalzóval rajzolt terméke, újracsomagolva és ehhez hozzátartozik a '70-es évek radarkeresztmetszete is. Mindegyik Mig-29 derivatívnak nagy a radarkeresztmetszete az F-16-hoz képest. Persze a prospektusba azt írják, hogy kicsi, de olyan gépnél ahol szemből látszanak a turbinalapátok... :D


Az már cska hab a tortán, hogy a legyártott gépek 8%-a 10 év alatt balesetben megsemmisült míg a közel 60-szor nagyobb darabszámban gyártott és összevetve brutálisan sok órát repült repült F-16-osok esetében ez az arány jóval alacsonyabb még úgy is, hogy 30 évvel hosszabb üzemeltetésről beszélünk.


A papír mindent elbír,csak aztán szembejön a valóság.

A Mig-29 klasszik szovjet elfogóvadásznak készült és sosem lett belőle sikeres multifonkciós vadászgép.

máj. 26. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/42 Jeffrey Spender ***** válasza:
48%

" Mert a képességei csak papíron léteznek, ahogy ezt már két éve prezentálja az orosz légierő a többi típussal is. "



Indiában van


- 270 Szu-30-as Flanker


- és 100 MiG-29-es variáns,



Kínában van


- 670 Szu-27-es, és Szu-30-as variáns



Ezek mind papíron létező gépek ?



Az Indiai, meg a Kínai Légierő képességei is csak papíron léteznek ?


Mi a magyarázat, hogy Indiát, és Kínát ténylegesen érdeklik az orosz repcsik, és nagy mennyiségben be is rendelik, addig az Orosz Hadsereget meg nem ?



" Tök szép, hogy a Mig-29K-ra bármit is fel lehet aggatni, a probléma az hogy ez egy katalpultos indításra alkalmatlan haditengerészeti változat, ami katapult nélküli hajókon szolgál. Hajóról a papíron ráakasztható terhelés felét sem tudod felpakolni, mert NEM TUD FELSZÁLLNI. "



Én régi motorosnak számítok ebben a témakörben, és tudhatnád, hogy én az ilyen haditengerészeti dolgokat az esetek 90 %-ában szidom, hogy így hülyeség, meg úgy hülyeség.


A repülőgép-hordozókhoz is így állok.


A 40 kilós, műkörös, kitartott plázacica segge alá miért kell egy SUV a Rózsadombról a Belvárosig történő leguruláshoz?


Státusz-szimbólumnak.


Az ugrósáncos repülőgép-hordozók is azok.


Amúgy az Indiai Haditengerészet az még a Rafale-M-et is megvette.


Na azt hogyan tervezik üzemeltetni ?


Mind a Rafale-M-nek, mind a MiG-29K-nak az az értelmes felhasználási módja, ha szárazföldi repülőbázisokról üzemelnek.



[link]



" Azt is nagyvonalúan elfelejted, hogy ez a '70-es évek vonalzóval rajzolt terméke, újracsomagolva és ehhez hozzátartozik a '70-es évek radarkeresztmetszete is. Mindegyik Mig-29 derivatívnak nagy a radarkeresztmetszete az F-16-hoz képest. Persze a prospektusba azt írják, hogy kicsi, de olyan gépnél ahol szemből látszanak a turbinalapátok... :D "



Te birtokában vagy a radarkeresztmetszet adatoknak is, mindkét oldalról, minden repülőnként ?


Mi a mértékegysége annak ?


És milyen adatokkal tudsz szolgálni, konkrétumokkal ?


A végén már az F-16-os Falcon is stealth repcsi lesz ? :O



" Az már cska hab a tortán, hogy a legyártott gépek 8%-a 10 év alatt balesetben megsemmisült míg a közel 60-szor nagyobb darabszámban gyártott és összevetve brutálisan sok órát repült repült F-16-osok esetében ez az arány jóval alacsonyabb még úgy is, hogy 30 évvel hosszabb üzemeltetésről beszélünk. "



A MiG-29-es első, nemzetközi rendszeresítője pont India volt.


1984-ben 44 repcsit vettek. 1989-ben további 26-ot. És 1994-ban 10-et. Ez 80 példány.


2009-ben Oroszországban 90 MiG-29-es esett a repülési tilalom áldozatául, mert strukturálisan idő előtt tönkrementek. Az indiaiak is átvizsgálták az ő példányaikat, és az ő jelentésük azt állapította meg, hogy minden rendben őnáluk. Sőt a 80 beszerzett példányból 78 példányt küldtek modernizációra Oroszországba.


Tehát az ő flottájuknak a 97,5 %-a megvolt, 20 év után is.


2010-ben India újabb 45 MiG-29-est rendelt be, a MiG-29K-t. Abból 5 példány lett veszteség, 2 hajtóműhiba, 2 ismeretlen ok miatt, és 1 madárral való ütközés miatt.



Nekem a leírtak alapján az tűnik, hogy Indiában van normálisan elhatározás, és akarat, és tényleges cselekvés is a Légierőre, addig Oroszország az egy lassan leépülő, az utolsó majd kapcsolja le a villanyt típusú ország.


Én az Indiai Hadsereget fényévekkel többre is tartom, mint az Orosz Hadsereget, az olyan mélyre süllyedt, hogy szavakat nem találok rá.



" A papír mindent elbír,csak aztán szembejön a valóság. "


Súlyos vádak hangzanak el, egy részük igaz / tartalmaz valóságelemeket, azonban közel sem olyan negatív, és katasztrófális a helyzet, mint amilyennek leírják.



" A Mig-29 klasszik szovjet elfogóvadásznak készült és sosem lett belőle sikeres multifonkciós vadászgép. "


Az elfogóvadász az olyan típust jelenti, ami rövid idő alatt képes volt 2,000 km/h-val repeszteni, (a későbbiek akár 3,000 km-t is elérték), és magasra repülni, cserébe a manőverezhetősége / fordulékonysága az egy repülő tégláéval / szekrénnyel / kólásüveggel ért fel, és nagy hatótávolságú rakétákkal pakolták tele.


Az oroszoknál ez volt a MiG-25-ös, és lett ilyen a MiG-31-es.


Tudomásom szerint a MiG-29-es sosem ilyesminek készült.


A MiG-29-es az a Szu-27-es Flanker kistestvére, vagyis könnyű multifunkciós vadász.

máj. 26. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/42 Jeffrey Spender ***** válasza:
48%
Amúgy az orosz repülőipar az nem merül ki a MiG-29-esben, van nekik még a Szu-27-es Flanker család is, és teljesen külön kategóriaként a MiG-31-es Foxhound is, arra a kettőre vagy többre is megáll, hogy azok elavultak, alkalmatlan, és eleve rosszul tervezettek ?
máj. 26. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/42 Jeffrey Spender ***** válasza:
48%

Az Orosz Légierő valóban szégyenletesen kezdett. Azonban mostanra meg eljutottak odáig, hogy a Szu-34-es Fullback bombakamionként zúdítja az UMPK kittelt bombákat az ukrán állásra.


Nekem úgy tűnik, hogy ez idő alatt nem csak tanácstalanul viselték a pofonokat, hanem próbálták is újrázni az egészet, és eljutottak odáig, hogy normális légierőként funkcionáljanak, végre.

máj. 26. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/42 anonim ***** válasza:
0%

Idézem a #23-ból:

"Kitalálsz valami orbitális nagy hülyeséget amit senki nem állított, vagy teljesen átformálod mások állítását"


Majd a Mig-35 kérdéskörben írsz egy oldal hülyeséget off-topic dolgokról, meg olyanokat amit amit senki nem állított, pl

"A végén már az F-16-os Falcon is stealth repcsi lesz ? :O"


"2009-ben Oroszországban 90 MiG-29-es esett a repülési tilalom áldozatául, mert strukturálisan idő előtt tönkrementek."


Ilyenről sem tudunk az F-16 esetében.


"Az oroszoknál ez volt a MiG-25-ös, és lett ilyen a MiG-31-es."


A Mig-25 előtt nem rendelkeztek vadászgéppel... :)

A definíciót nem tudom honnan szedted, nettó hülyeség.


"A MiG-29-es az a Szu-27-es Flanker kistestvére, vagyis könnyű multifunkciós vadász."

Ez szintén.

máj. 26. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/42 Jeffrey Spender ***** válasza:

Mi az off-topic hülyeség ?



" Ilyenről sem tudunk az F-16 esetében. "


Ha figyelmesen olvastad volna, az Orosz Légierő MiG-29-eseivel történt meg ez a szégyenletes eset.


Ellenben az Indiai Légierő 80 MiG-29-ese azok kis túlzással hibátlan állapotban álltak rendelkezésre még 2010-ben is.


Erre vajon mi a magyarázatod :?


Nekem úgy tűnik, hogy az aktuális orosz főfejes, és a bandája évtizedekig trónoltak a Korrupciós Minisztériumban, miközben az Orosz Hadsereg minden egyes nappal le és leépült, és már békeidőben is ilyen állapotok estek meg náluk.


Indiában, és Kínában mi a helyzet ilyen téren ?


Ha annyira bűnrosszak lennének az orosz tervezésű, és gyártású repülők, akkor Indiában, és Kínában sorozatban történnének a balesetek, sőt katasztrófák, és próbáltak volna megszabadulni tőlük.


Nem pedig 270 / 80 / 600 példánnyal bírni 20 év múltán is az adott repülőből, és további olyanokat is berendelni, 30 - 40 példányos mennyiségben.



" A Mig-25 előtt nem rendelkeztek vadászgéppel... :) "


Az oroszok azok megkülönböztettek általános célú, multifunkciós vadászrepülőt, és dedikált elfogórepülőt.


A MiG-21-es az általános célú, mindenes vadászrepcsi volt, addig a Szu-9 / 11-es, majd a Szu-15-ös, és a MiG-25-ös meg dedikáltan elfogóvadászok. És a MiG-31-es is.



" A definíciót nem tudom honnan szedted, nettó hülyeség. "


Mert akkor mégis mi az elfogóvadász definíciója ?


Minden vadászrepülő lehet elfogóvadász, de nem minden elfogóvadász lehet általános célú vadászrepülő.


Szerinted a MiG-31-es Foxhound, és a Szu-27-es Flanker ugyanolyan karakterisztikájú, és kategóriájú repülők :?



" Ez szintén. "


Miért is hülyeség ?


Ahogyan az F-16-os Falcon az F-15-ös Eagle olcsósított alternatívája, ugyanarra a szerepkörre, vagyis a mindenes multifunkciós vadász kategóriára, akkor a Szu-27-es Flanker-nak is van olcsósított alternatívája, vagy nincs ?

máj. 26. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/42 anonim ***** válasza:
0%

"Ha figyelmesen olvastad volna, az Orosz Légierő MiG-29-eseivel történt meg ez a szégyenletes eset."

Teljesen mindegym elyik légierőben történt, ha ilyen probléma van egy típusnál az idővel mindenhol jelentkezeik, ha csak időközben ki nem cserélni a fél sárkányt...


"Indiában, és Kínában sorozatban történnének a balesetek, sőt katasztrófák, és próbáltak volna megszabadulni tőlük."

Aztán kitől vettek volna mást? India még csak-csak, na de Kína?


"A MiG-21-es az általános célú, mindenes vadászrepcsi volt"

Ami igazából nem volt alkalmas semmilyen feladatra, csak a légiharcra.


"Ahogyan az F-16-os Falcon az F-15-ös Eagle olcsósított alternatívája, ugyanarra a szerepkörre"

Menj olvasd vissza a régi válaszaidat, mert most megint saját magadnak mondtál ellent. Vagy olvasd el a két beszerzési program elírását.

máj. 26. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/42 Jeffrey Spender ***** válasza:
48%

" Teljesen mindegym elyik légierőben történt, ha ilyen probléma van egy típusnál az idővel mindenhol jelentkezeik, ha csak időközben ki nem cserélni a fél sárkányt... "



Nem teljesen mindegy.


Nagyon régen, amikor Szovjetunió volt, akkor normálisan hangárokban tárolták azt, amit lehetett.


Megtörtént az államcsőd, a 90-es évek elején az Orosz Hadseregben olyan állapotok uralkodtak, hogy hónapokkal maradtak el a fizetéssel a hivatásos katonáknál. Teljes leépítés/leépülés volt évekig. Alakulatok, bázisok szűntek meg egyik napról a másikra. A repülők hajtóműveit, és a műszerezettségét is kiszerelték, és eladták. A kannibalizáció mindennapos volt. A technikák a szabad ég alatt rohadtak. A tervező cégek, gyárak kizárólag külföldre dolgoztak.


És a központi költségvetést nyilvánvalóan rendeltetésellenesen, és hülyeségekre osztották be, az ICBM-ek, és a Haditengerészet kapták a pénzeket, és a légierő meg sokadhegedűs.


Ezek az állapotok nem csak a MiG-29-es flottát sújtották, hanem a Szu-27-es Flanker-ek is áldozatául estek ennek a hozzáállásnak.


[link]



Indiában, Kínában, és még Indonéziában a seregben kifizetik a kifizetnivalókat, a pilótákat, a műszakiakat, az egyéb személyzetet, az alkatrész és műszaki támogatást, és még a precíziós fegyverzetet is.


Sok helyen megírják, hogy még Indonéziában is ha mást nem tudnak, de kerítenek könnyűszerkezetes hangárt a Szuhojoknak, addig Oroszországban ahogy esik, úgy puffan alapon a szabad ég alá vágják ki a repülőket, mindegy, hogy melyik tervezőirodáé és konszerné.


Érted, és érzed ezt a különbséget hozzáállásilag ?


Vagy szerinted akármilyen gondosan üzemeltetik a repülőket, akármilyen igyekezet ellenére menthetetlenül tönkremennek, csak azért, mert orosz ?



[link]


[link]



" Aztán kitől vettek volna mást? India még csak-csak, na de Kína? "


India az bárkitől beszerezhet repcsit, Angliától, Franciaországtól, és az USA-tól.


Kína az meg Pakisztántól, és Törökországtól.


De nem ez a lényeg.


Az indiai, és a kínai Szuhojok és MiG-ek képességei azok csak papíron léteznek, vagy valódi, bevetésekre, és háborúra való repcsik ?



Amúgy a Kargil-háborúban bevetették a MiG-29-eseket az indiaiak, légifölény, és kísérővadász feladatkörben, miközben a bombázást a Mirage 2000-esek végezték.



" Ami igazából nem volt alkalmas semmilyen feladatra, csak a légiharcra. "


A légiharc is többrétű dolog.


Van olyan repülő, amely nagy / extrém sebességet ér el, azon az áron, hogy rossz a manőverezőképessége / nem használható arra.


Ilyen típusú repülő az F-104-es Starfighter, az EE Lightning, és a MiG-25-ös Foxbat.



És van olyan repülő, amely mind nagysebességű elfogásra alkalmas, és mind manőverező légiharcra is.


Ilyen a MiG-21-es Fishbed, és a Szu-27-es Flanker.



A légiharcon kívül meg UB-blokkok, és szabadesésű, nem irányított bombák szórásásra is alkalmasak.



" Menj olvasd vissza a régi válaszaidat, mert most megint saját magadnak mondtál ellent. Vagy olvasd el a két beszerzési program elírását. "


Hány évre visszamenőleg ?


Régen is csodálkoztam az Eagle-n, és azóta csak erősödött a véleményem, és nyíltan felvállalom, és nem keveredek önellentmondásba.


Az F-15-ös Eagle a közhiedemmel ellentétben nem egy szóló feladatkörű légifölény vadász, hanem eleve egy többfeladatú vadászbombázó.


Az F-15-ös Eagle-t


- mind a posztereken, mind a szélcsatornás modelleken többfeladatú vadászbombázónak hirdették,


- akkor a pilótafülkéjében is ott van a csapásmérési funkció, gyárilag,


- és egynéhány felvételt is elő lehet keresni, hogy ténylegesen erre alkalmas.



A Strike Eagle az a bombakamionná előlépett, ugyanakkor a vadásztulajdonságait is megtartó leszármazás.

máj. 26. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/42 Jeffrey Spender ***** válasza:
48%
A Szu-27-es család az strukturálisan mennyire jól, vagy rosszul sikerült repcsi a MiG-29-essel, és akár a Nyugatiakkal is összehasonlítva ?
máj. 26. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!