Anglia sikeres megszállása esetén ("Oroszlánfóka hadművelet" a Hitler vezette náci Németország részéről) Írországot is a Tengelyhatalmak politikai és katonai szövetségébe terelte volna?
Ha...
- Norvégiánál kevesebbet veszítenek el az igen fontos és kiváló német torpedórombolókból,
- Ha Franciaországban nem vesztegetik parádézásokra, meg békeajánlatokra az értékes időt,
- Ha a dühös és csalódott franciáknak (flotta meg szállítókapacitás!) mindenféle kedvezmény és szövetség fejében fölkínálják a lehetőséget az átállásra, és ez össze is jön,
- Ha Hitler nem szól bele a légiháború szakmai kérdéseibe,
- Ha bevetik az ejtőernyősöket, és a túloldalon egyből saját bázisként, hídfőként tudnak alkalmazni pár angol repteret, ahová további csapatokat vihetnek a szállító repülőgépek,
- Ha a Luftwaffe időben kiépít egy nagy torpedóvető kapacitást,
- Ha a Dunkerque alatti-utáni legnagyobb káoszban a meginduló német invázió hatására kitör a legnagyobb pánik,
- Ha a torpedóknál a német haditengerészet korábban nem tolja el a mágneses gyújtók beállításait, és így jobban sikerülnek a norvégiai tengeri harcok...
-
# 9
IDÉZLEK: "Az egy dolog, hogy mennyi vadászgépet gyártottak, ha nem volt hozzájuk elég pilóta. Különben is, a Spit gyártási üteme akkor még nem elégítette ki az igényeket. Zömmel még a B-kategóriás, másodosztályú vadászgépet, a Hawker Hurricane-t gyártották, az tette ki a nagy mennyiséget. Nézz utána, miként nyilatkoztak a német vadászrepülők a H-ról."
Annak ellenére, hogy a brit vadászrepülőgépek többsége Hurricane volt, a britek győztek az angliai csatában.
Annak ellenére, hogy a brit vadászrepülőgépek többsége Hurricane volt, a britek több német repülőgépet lőttek le, mint a németek britet.
# 11
NÉZZÜK:
IDÉZLEK: "- Norvégiánál kevesebbet veszítenek el az igen fontos és kiváló német torpedórombolókból."
NEM IGAZ. Összesen volt akkor 25 német romboló (1934 típus: 4 db, 1934A típus: 12 db, 1936 típus: 6 db, 1936A típus: 3 db), a brit haditengerészetnek ellenben volt 70 db nehéz- és könnyűcirkálója és 263 db rombolója ezek ellensúlyozására. Azaz rombolók terén a britek több, mint 10:1 arányú fölényben voltak, a német rombolóknál jóval erősebb brit cirkálóból pedig 70 db állt szolgálatban. Egyébként csak a német 1936A típus múlta felül egyértelműen a legjobb brit rombolókat, ebből 1940-ben csak 3 db állt szolgálatban.
# 11
IDÉZLEK: "Ha a dühös és csalódott franciáknak (flotta meg szállítókapacitás!) mindenféle kedvezmény és szövetség fejében fölkínálják a lehetőséget az átállásra, és ez össze is jön."
VITATHATÓ.
A francia haditengerészet nagyságra és harcértékre eltörpült a brit mellett.
A francia haditengerészet nagy részét villámgyorsan semlegesítették a britek. Az Angliába menekült PARIS és COURBET csatahajókat elfoglalták, az alexandriai brit hadikikötőben álló LORRAINE csatahajó szintén brit ellenőrzés alá került, a BRETAGNE csatahajót elsüllyesztették a brit csatahajók Mers el Kébir-nél, a még nem befejezett építésű RICHELIEU csatahajó brit blokád alá kerül Dakarban.
A németekkel kollaboráló francia kormány kezén 4 db csatahajó maradt, a másodosztályú DUNKERQUE és STRASBOURG és a teljesen elavult PROVENCE és OCÉAN. ez a 4 db csatahajó viszont a Földközi-tengeren állomásozott, melynek kijáratát a gibraltári-szorosban egy erős brit flottakötelék, 2 db a franciáknál jóval erősebb csatahajó és egy modern repülőgép-hordozó zárta le.
Azaz a francia haditengerészet a lehetséges angliai német invázió idejére már semlegesítve volt a britek által.
# 11
IDÉZLEK: "Ha bevetik az ejtőernyősöket, és a túloldalon egyből saját bázisként, hídfőként tudnak alkalmazni pár angol repteret, ahová további csapatokat vihetnek a szállító repülőgépek."
EZ IS KÉTSÉGES.
Hiszen az 1941-es krétai csata idején Kréta 18 000 fős brit helyőrsége paraszthajszál híján legyőzte az ott bevetett teljes német ejtőernyős haderőt, amely 22 000 főből állt.
Nagy-Britanniában 1940 nyarán 1 000 000 brit katona állt rendelkezésre a német invázió elhárítására.
1940 nyarán a németeknek még csak 16 000 bevethető ejtőernyős és légi szállítású katonájuk volt. Ha ezeket ledobják az 1 milliós brit haderőre, pillanatok alatt lemészárolják őket.
# 11
IDÉZLEK: "Ha a Dunkerque alatti-utáni legnagyobb káoszban a meginduló német invázió hatására kitör a legnagyobb pánik."
CSAKHOGY: a brit lakosság példátlanul bátran, fegyelmezetten és elszántan viselkedett.
A biztonság kedvéért a brit kormány VI. György király nevében kiadta a nyílt parancsot, hogy a pánikkeltő, a hadsereg műveleteit akadályozó civileket a helyszínen agyon kell lőni.
Nemrég épp itt, ezen az oldalon fejtegette valaki, hogy milyen jól megalkotottak voltak a francia cirkálók, és a rombolók.
A csodálatos, hatalmas túlerőben lévő brit flottáról meg annyit, hogy annak az ereje, ellentétben a feltételezett német inváziós erővel, nem állt egy az egybe rendelkezésre, hanem megoszlott legkevesebb három fő térség között:
-Észak-Atlanti-óceán és a brit anyaország
-Mediterráneum
-Távol-Kelet.
# 18
IDÉZLEK: "Nemrég épp itt, ezen az oldalon fejtegette valaki, hogy milyen jól megalkotottak voltak a francia cirkálók, és a rombolók."
Ha nem tévedek, pont én voltam az, aki részletesen kifejtettem, milyen kiválóak voltak bizonyos francia hadihajók.
Nevezetesen az ALGÉRIE nehézcirkáló és a 6 db LA GALISSONNIÉRE osztályú könnyűcirkáló. Csakhogy ezen 7 db modern francia cirkálóval szemben a brit Royal Navy csekély 70 db nehéz- és könnyűcirkálót tudott szembeállítani.
A nagy méretű francia rombolók, a MOGADOR osztály (2 db), a LA FANTASQUE (6 db), a VAUQUELIN osztály (6 db) az AIGLE osztály (6 db), a GUÉPARD osztály (6 db), a CHACAL osztály (6 db) a világ legjobbjai közé tartoztak, csakhogy a 32 db kiváló, nagy francia rombolóval szemben a brit Royal Navy 263 db rombolóval rendelkezett.
Azaz a francia haditengerészet, a Marine nationale valóban rendelkezett kiváló cirkálókkal és rombolókkal, de relatíve kis mennyiségben.
Ugyanakkor a francia haditengerészet éppen nehéz hadihajóállománya, azaz a csatahajók és a repülőgép-hordozók terén volt a legrosszabb helyzetben.
A 12 x 305 mm-es löveggel felszerelt PARIS, COURBET ÉS OCÉAN csatahajók már az I. világháború idején harmadvonalbelinek számítottak, a II. világháborúra gyakorlatilag flottaműveletekre használhatatlanok voltak.
A 10 x 340 mm löveggel felszerelt LORRAINE, BRETAGNE ÉS PROVENCE csatahajók már az I. világháború idején erősen másodosztályú csatahajónak számítottak, gyenge páncélzat és alacsony sebesség jellemezte őket.
Az új építésű DUNKERQUE ÉS STRASBOURG 8 x 330 mm-es fegyverzete gyenge, páncélzatukat a német zsebcsatahajók (valójában nehézcirkálók) 280 mm-es lövegei ellen méretezték, így igazi csatahajókkal szembeni harcban esélytelenek voltak. Ezek úgynevezett "cirkálógyilkos" (cruiser killer) feladatra épültek, a német (6 db) az olasz (7 db) és a japán (18 db) nehézcirkálók levadászása céljára szánták őket, a nehézcirkálók 203 mm-es lövedékei ellen megfelelő páncélzatuk volt, 330 mm-es lövedékeik pedig bármely nehézcirkáló páncélzatán úgy hatoltak volna át, mint kés a vajon.
Az egyetlen francia repülőgép-hordozó, a BÉARN szintén gyengén sikerült, egy félkész csatahajóból építették át, rendkívül lassú volt és nem rendelkezett igazán modern repülőgépekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!