Miért pont a Focke-Wulf 190-et tartják a legjobb, legsokoldalúbban továbbfejleszthető második világháborús, légcsavaros vadászgépnek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 11
IDÉZLEK: "Szerintem meg egy kezdeti szakaszban (1940 végéig? 941 nyaráig? 1941 végéig? 1942 nyaráig?) ésszerűbb döntésekkel és több szerencsével győzhetett volna a német fél, később pedig döntetlent harcolhatott volna ki."
Szerintem nem, erre bizonyítékul csak nézzük meg a német és a brit repülőgépgyártás volumenét 1940 és 1942 között.
NÉMET ÉS BRIT REPÜLŐGÉPGYÁRTÁS, 1940-1942:
1940:
Német: 10 826 db
Brit: 15 049 db
1941:
Német: 11 776 db
Brit: 20 094 db
1942:
Német: 15 596 db
Brit: 23 672 db
Tehát repülőgépgyártásban már 1940-ben sem volt Németország versenyképes a britekkel szemben, hiszen 1940-ben 15 049 db legyártott brit repülőgéppel szemben csak 10 826 db német állt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 14
A norvégiai hadjáratban a német haditengerészet súlyos veszteségeket szenvedett, ez igaz.
Elsüllyedt a Blücher nehézcirkáló, két könnyűcirkáló (Königsberg, Karlsruhe), 10 db romboló és 6 db tengeralattjáró.
De maradt 2 db nagy csatahajója (Scharnhorst, Gneisenau), 4 db nehézcirkálója (Admiral Scheer, Lützow, Admiral Hipper, Prinz Eugen), 4 db könnyűcirkálója (Emden, Köln, Nürnberg, Leipzig), 10-12 rombolója, 20-22 torpedónaszádja és 30-40 tengeralattjárója.
További két nagy csatahajó (Bismarck, Tirpitz) 1941 elejére készült el, 2 db nehézcirkáló (ezeket nem fejezték be végül), több romboló, torpedónaszád és tengeralattjáró pedig építés alatt állt.
Azonban a Kriegsmarine így se volt komoly ellenfél a brit Royal Navy számára, amelynek 1940-ben 15 nagy csatahajója és csatacirkálója, 6 nagy repülőgép-hordozója, közel 60 db nehéz- és könnyűcirkálója, közel 220 rombolója, 70 tengeralattjárója állt hadrendben. 1940-ben egyértelműen a brit Royal Navy volt a világ legnagyobb és legerősebb haditengerészete, a német pedig csak a 6. helyen állt a haditengerészetek rangsorában (1. brit, 2. amerikai, 3. japán, 4. francia. 5. olasz, 6. német, 7. szovjet).
Részemről eddig minden hozzászólónak ment a zöld pipa, akkor is, ha vitatkozunk. A norvég vizek kapcsán: ott sem volt törvényszerű a brit tengeri győzelem. Ha a jobban működnek a német torpedók, akkor kb. 20 nagy brit hadihajó elsüllyed, vagy megnyomorodik ott.Ebben az esetben látványosan kevesebb lett volna a német veszteség.
.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 17
Az a 20 nagy brit hadihajó kicsit sok lesz. Egyedül a 32 000 tonnás HMS Warspite csatahajó elleni sikertelen német torpedótámadásról tudok a narviki fjordban, a norvégiai hadjárat alatt.
A német tengeralattjárók a hadihajók elleni aktív, üldözéses torpedótámadásokra alapvetően alkalmatlanok voltak, hiszen a VII-osztályú német tengeralattjárók víz alá merülve nevetséges, 14,1 km/h maximális sebességre voltak képesek. Vízfelszínen 32,8 km/h volt a maximális sebességük, csakhogy a brit rombolók átlagban 67 km/h maximális sebességgel tudtak haladni, így könnyen levadászták a felszínen lévő német tengeralattjárókat.
A leglassúbb brit csatahajók maximális sebessége 39 km/h volt, a brit cirkálók maximális sebessége pedig 59 km/h.
A német tengeralattjárók elsősorban a kicsike maximális sebességük miatt voltak alkalmatlanok a brit felszíni flotta elleni aktív hadműveletekre. Okozhattak komoly veszteségeket, de döntő jelentőségük nem volt.
Ez nem így működik. A légifelderítés észleli a hadihajóköteléket, az adatoka átadják az U-hajóknak, amelyek a brit hajók várható útvonalának ismeretében előre elfoglalják a megfelelő pozíciót, majd amelyeknek kedvez a tényleges helyzet, az lesből támad. Meg előre is ki lehet küldeni tengera. rajokat bizonyos területek, útvonalak lezárása, biztosítása érdekében. A Couragous, az Ark Royal, az Eagle, a Barham, és pár cirkáló mind az U-hajókról kilőtt torpedók áldozatává vált, csak nem Norvégiánál.
A korszerű mágneses gyújtók ott kétségbeejtően szerepeltek.
-Aha, Ark Royal? Torpedo, los!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!