Miért terveznek, és rendszeresítenek egyes országok ugrósáncos repülőgép-hordozókat, amikor nagyon korlátozott a felhasználhatóságuk, ellenben a gőzkatapultos repülőgép-hordozók jó teherbírásúak ?
Kedves kérdező!
Ahogy előttem írták.
A 2-2-2 brit, kínai és indiai repülőgép-hordozó, valamint az egyetlen orosz egyaránt ugrósáncos kialakítású. Ahogy az olasz Cavour is az.
A fentieknél sokkal kisebb, spanyol Juan Carlos I és a mintájára épült 2 ausztrál és épülő 2 török könnyű hordozó szintén ugrósáncos kialakítású.
Kínára és Indiára megvan a magyarázatom. De a britektől és az oroszoktól pont nem várná az ember.
Az olaszoknak és spanyoloknak meg nincsenek nagyhatalmi igényeik, ők csak könnyű expedíciós feladatokra használják az övéiket.
# 3
Az indiai és kínai hordozók vagy orosz építésűek, vagy alapvetően orosz terveken alapulnak, azok feljavításai.
A britek egyébként terveztek előbb négy, majd csak két nagy, 63 000 tonnás hagyományos, gőzkatapultos hordozót, a CVA-01 osztályt (HMS Queen Elizabeth és HMS Duke of Edinburgh), de ezek végül nem épültek meg. Alapvetően az F-4 és a Buccaneer üzemeltetésére szánták őket.
Pont ezt akartam, lehet röviden, és lehet hosszasan is írni, hogy Kína és India copy + paste üzemmódban dolgozik, csak a végeredmény mások.
Az HMS Victorious / Eagle / Ark Royal közül, persze sok hajójuknál felhasználták a neveket, de szuper rep. hordozókra gondolok, miért nem tartottak meg egyet múzeumhajónak, miért bontották szét mindegyiket ?
Kína a felemelkedő tengeri hatalom, Nagy-Britannia a biztosan süllyedő tengeri hatalom. Tetszik-nem tetszik, a tények beszélnek.
A legújabb kínai hordozókon már lesz katapult.
Kísérletek folynak az EM technológiával.
Érzésem szerint Nagy-Britanniának választani kell: modern repülőgép-hordozó,
vagy modern víz alatti flotta. Középtávon csak az egyik maradhat. Hosszú távon mindkettő eltűnik. Argentína nagy örömére.
#3
A pénz a briteknek és az oroszoknak is pénz.
Meg másoknak is.
Nem véletlenül törölték a tervezett repülőgéphordozók majdnem felét világszerte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!