Ha Amerika úgy dönt 1945-ben, hogy Moszkvára és Szentpétervárra dobja inkább a két atombombát, megmenekültünk volna a kommunizmustól?
# Kürasszír, csendesen jegyezném meg, a Britek azok USA pénzen / hadisegélyen (és a Németek stratégiai / taktikai) hibái miatt menekültek meg attól, hogy 1940 / 41-ben összeomoljanak, nem véletlenül kaptak 31 milliárd dolláros hadisegélyt Lend-Lease-ként, ezzel szemben a Szovjetek 11 milliárd dollárosat. A Brit 31 mrd-s hadisegély miatt 1954-ig jegyrendszerrel kellett lenniük, és a Centurion-okat és sokminden fegyvert pénzzé tették, még a Chieftain-t is, különben nem akarták.
Ugyanakkor Szovjet oldalon is valóban rosszak voltak az állapotok.
57,000 T-34-est gyártottak a VH-ban, és 45,000 körüli került veszteséglistára, ez jelent teljes megsemmisülést / javítani nem érdemes, leselejtezés / durván meghibásodott / egyéb módon ment tönkre, mint folyó mélyére került. Ez a flotta 80 %-a. Összehasonlításképp a Német Pz IV-kből is 8,500-at gyártottak, és 6,150 gépüket veszítették el, szintén 80 %-os veszteség. És a Sherman-ok, Sherman-ból 50,000-et gyártottak, és 2,700 (Brit) + 4,400 + 1,200 (Amerikai) került veszteségbe. Ez a flotta 15 %-a.
A háború után a Szovjetek gyártottak még 30,000 T-34-est, de a 76-os Sherman-ok és a Sherman Firefly jól elbántak volna velük ...
És kimaradt még az emberanyag / gyalogkatona elemzés, az Amerikaiak 1943 nyaránál előbb nem kerültek Boots on the Ground érintkezésbe, addig a Szovjetek 1941 júniusa óta ontották a vérüket, eléggé belefáradtak az elnyúlt háborúba ...
# 12
Ezt írtad: "# Kürasszír, csendesen jegyezném meg, a Britek azok USA pénzen / hadisegélyen (és a Németek stratégiai / taktikai) hibái miatt menekültek meg attól, hogy 1940 / 41-ben összeomoljanak, nem véletlenül kaptak 31 milliárd dolláros hadisegélyt Lend-Lease-ként, ezzel szemben a Szovjetek 11 milliárd dollárosat. A Brit 31 mrd-s hadisegély miatt 1954-ig jegyrendszerrel kellett lenniük, és a Centurion-okat és sokminden fegyvert pénzzé tették, még a Chieftain-t is, különben nem akarták."
Ezt erősen vitatnám.
A brit hadikiadások a II. világháborúban 100 milliárd font sterlingre, azaz akkori árfolyamon 480 milliárd amerikai dollárra rúgtak.
Vagyis a britek saját erőforrásból 480 milliárd dollárt költöttek, míg az USA csak 31 milliárddal támogatta őket.
Nem a 31 milliárdos amerikai segély miatt került csődhelyzetbe Nagy-Britannia 1945-be, hanem a saját 480 milliárd dolláros hadikiadásai miatt, amelyek az amerikai segélyek még a 10 5-át sem érték el.
A NAGYHATALMAK BRUTTÓ HAZAI TERMÉKE (GDP) 1938-BAN:
1.) USA: 824 milliárd dollár
2.) Brit Birodalom: 684 milliárd dollár
3.) Szovjetunió: 359 milliárd dollár
4.) Németország: 351 milliárd dollár
5.) Franciaország: 235 milliárd dollár
6.) Japán: 232 milliárd dollár
7.) Olaszország: 144 milliárd dollár
Vagyis a Brit Birodalom gazdasági ereje 1938-ban magasan verte Németországét, a német GDP csak a brit 52 %-ára rúgott, valamint a brit GDP a világelső USA GDP-je 83 %-át tette ki.
Azt is vitatnám, hogy a britek 1940-ben és 1941 elején csak az USA segítsége és a német hibák miatt nem omlottak össze.
Az angliai német invázió lehetetlen lett volna, tekintve hogy sikeres partraszállást csak tengeri és légifölény birtokában lehet végrehajtani, azonban a németek a légifölényt sem tudták kivívni az angliai csatában, a tengeri helyzetük pedig teljesen reménytelen volt, mivel a brit haditengerészet elsöprő, 10 : 1 arányú erőfölényben volt a La Manche csatornán az angliai invázió fedezetére, kísérésére bevethető német haditengerészeti erőkkel szemben.
EGY DÖNTŐ ADAT:
BRIT ÉS NÉMET REPÜLŐGÉPGYÁRTÁS 1940-1941-BEN:
1940:
Brit: 15 049 db repülőgép
Német: 10 826 db repülőgép
1941:
Brit: 20 094 db
Német: 11 776 db
A németeknek a légi háború megnyerésére a németeknek britekkel szemben elsősorban a brit repülőgépgyártás sokkal nagyobb teljesítménye miatt nem volt semmi reális esélye 1940-1941-ben.
Az is lényeges, hogy 1939-1940-től Németország szabadon rendelkezett a megszállt Európa anyagi javaival, ipari kapacitásával és nyersanyagaival, valamint 1939 és 1941 nyara között a Szovjetunió óriási mennyiségű nyersanyag szállításokkal járult hozzá a német hadiipar termeléséhez.
BRIT ÉS NÉMET HADITERMELÉS FŐ SZÁMAI A II. VILÁGHÁBORÚBAN:
REPÜLŐGÉP:
Brit: 177 025 db
Német: 133 387 db
TANK ÉS ÖNJÁRÓ LÖVEG:
Brit: 47 862 db
Német: 67 429 db
ÁGYÚ:
Brit: 226 113 db
Német: 73 484 db
KATONAI GÉPJÁRMŰ, TEHERAUTÓ:
Brit: 1 475 421 db
Német: 159 147 db
A brit repülőgépgyártás mennyiségi fölénye mellett lényeges, hogy a britek vagy 14-szer annyi négymotoros, stratégiai nehézbombázót gyártottak, mint a németek.
szintén figyelemre méltó a brit ágyúgyártás óriási fölénye a némettel szemben, a német hadsereg egyik nagy problémája a II. világháborúban a vontatott lövegek relatíve kis száma volt.
Különösen a német hadsereg krónikus alulmotorizáltsága feltűnő a brithez képest, a II. világháborúban a németek 80 5-ban lovasszekerekkel oldották meg a harctéri mobilitást, míg a brit haderő teljesen gépesített volt. Például 1940-ben a francia hadsereg 300 000 db katonai gépjárművével és teherautójával szemben a németeknek csak 120 000 db gépjárműve volt, tehát még a franciák mögött is jócskán le voltak maradva a motorizáció terén
ELÜTÉSEK JAVÍTVA:
# 12
Ezt írtad: "# Kürasszír, csendesen jegyezném meg, a Britek azok USA pénzen / hadisegélyen (és a Németek stratégiai / taktikai) hibái miatt menekültek meg attól, hogy 1940 / 41-ben összeomoljanak, nem véletlenül kaptak 31 milliárd dolláros hadisegélyt Lend-Lease-ként, ezzel szemben a Szovjetek 11 milliárd dollárosat. A Brit 31 mrd-s hadisegély miatt 1954-ig jegyrendszerrel kellett lenniük, és a Centurion-okat és sokminden fegyvert pénzzé tették, még a Chieftain-t is, különben nem akarták."
Ezt erősen vitatnám.
A brit hadikiadások a II. világháborúban 100 milliárd font sterlingre, azaz akkori árfolyamon 480 milliárd amerikai dollárra rúgtak.
Vagyis a britek saját erőforrásból 480 milliárd dollárt költöttek, míg az USA csak 31 milliárddal támogatta őket.
Nem a 31 milliárdos amerikai segély miatt került csődhelyzetbe Nagy-Britannia 1945-be, hanem a saját 480 milliárd dolláros hadikiadásai miatt, amelyek az amerikai segélyek még a 10 5-át sem érték el.
A NAGYHATALMAK BRUTTÓ HAZAI TERMÉKE (GDP) 1938-BAN:
1.) USA: 824 milliárd dollár
2.) Brit Birodalom: 684 milliárd dollár
3.) Szovjetunió: 359 milliárd dollár
4.) Németország: 351 milliárd dollár
5.) Franciaország: 235 milliárd dollár
6.) Japán: 232 milliárd dollár
7.) Olaszország: 144 milliárd dollár
Vagyis a Brit Birodalom gazdasági ereje 1938-ban magasan verte Németországét, a német GDP csak a brit 52 %-ára rúgott, valamint a brit GDP a világelső USA GDP-je 83 %-át tette ki.
Azt is vitatnám, hogy a britek 1940-ben és 1941 elején csak az USA segítsége és a német hibák miatt nem omlottak össze.
Az angliai német invázió lehetetlen lett volna, tekintve hogy sikeres partraszállást csak tengeri és légifölény birtokában lehet végrehajtani, azonban a németek a légifölényt sem tudták kivívni az angliai csatában, a tengeri helyzetük pedig teljesen reménytelen volt, mivel a brit haditengerészet elsöprő, 10 : 1 arányú erőfölényben volt a La Manche csatornán az angliai invázió fedezetére, kísérésére bevethető német haditengerészeti erőkkel szemben.
EGY DÖNTŐ ADAT:
BRIT ÉS NÉMET REPÜLŐGÉPGYÁRTÁS 1940-1941-BEN:
1940:
Brit: 15 049 db repülőgép
Német: 10 826 db repülőgép
1941:
Brit: 20 094 db
Német: 11 776 db
A németeknek a légi háború megnyerésére a németeknek britekkel szemben elsősorban a brit repülőgépgyártás sokkal nagyobb teljesítménye miatt nem volt semmi reális esélye 1940-1941-ben.
Az is lényeges, hogy 1939-1940-től Németország szabadon rendelkezett a megszállt Európa anyagi javaival, ipari kapacitásával és nyersanyagaival, valamint 1939 és 1941 nyara között a Szovjetunió óriási mennyiségű nyersanyag szállításokkal járult hozzá a német hadiipar termeléséhez.
BRIT ÉS NÉMET HADITERMELÉS FŐ SZÁMAI A II. VILÁGHÁBORÚBAN:
REPÜLŐGÉP:
Brit: 177 025 db
Német: 133 387 db
TANK ÉS ÖNJÁRÓ LÖVEG:
Brit: 47 862 db
Német: 67 429 db
ÁGYÚ:
Brit: 226 113 db
Német: 73 484 db
KATONAI GÉPJÁRMŰ, TEHERAUTÓ:
Brit: 1 475 421 db
Német: 159 147 db
A brit repülőgépgyártás mennyiségi fölénye mellett lényeges, hogy a britek vagy 14-szer annyi négymotoros, stratégiai nehézbombázót gyártottak, mint a németek.
Szintén figyelemre méltó a brit ágyúgyártás óriási fölénye a némettel szemben, a német hadsereg egyik nagy problémája a II. világháborúban a vontatott lövegek relatíve kis száma volt.
Különösen a német hadsereg krónikus alulmotorizáltsága feltűnő a brithez képest, a II. világháborúban a németek 80 %-ban lovasszekerekkel oldották meg a harctéri mobilitást, míg a brit haderő teljesen gépesített volt. Például 1940-ben a francia hadsereg 300 000 db katonai gépjárművével és teherautójával szemben a németeknek csak 120 000 db gépjárműve volt, tehát még a franciák mögött is jócskán le voltak maradva a motorizáció terén
# 12
Még egy kiegészítés: A NAGYHATALMAK BRUTTÓ HAZAI TERMÉKE (GDP) 1938-BAN
adatsor számai 1990-es dollárárfolyamon értendőek.
A Britek hogyhogy nem bírták a költekezést az USA-val ellentétben ?
"Az angliai német invázió lehetetlen lett volna, tekintve hogy sikeres partraszállást csak tengeri és légifölény birtokában lehet végrehajtani, azonban a németek a légifölényt sem tudták kivívni az angliai csatában, a tengeri helyzetük pedig teljesen reménytelen volt, mivel a brit haditengerészet elsöprő, 10 : 1 arányú erőfölényben volt a La Manche csatornán az angliai invázió fedezetére, kísérésére bevethető német haditengerészeti erőkkel szemben."
A haditengerészet hiányát lehet ellensúlyozni repülőkkel, a Stukák és a Do 17-esek változatai alkalmasak lettek volna a Brit Haditengerészet távoltartására ?
Repülőknél 170,000 vs 135,000-es számokkal számolunk, amit túlzónak érzek. Briteknél a Spitfire és a Hurricane voltak az Angliai csata és környéki harcok főszereplői, Németekéről a Bf 109-es, annak is az E változata.
Az egész háború alatt összesen 20,000 Spitfire-t és 15,000 Hurricane-t és 33,000 Messzert gyártottak, az Angliai csata idején mennyi volt reálisan ?
Gyakorta terjeng az a népszerű tézis, hogy ha nincsen a Tempelhofi gyorsbombázás, és a súlyponteltolódás, vagy nem szélsőségesen labilis Hitler, és kitartanak a repterek és a radarállomások támadása mellett, visszavágják a RAF működését Dél-Anglia felett.
# 16
A német inváziós flottát csak légierővel nem lehetett volna megvédeni a tízszeres erőfölényben lévő brit flottával szemben.
A brit csatahajók páncélzata ellen Stukák és a Do-17, He-11, Ju-88 közepes bombázók max 450 kilós, de inkább kisebb tömegű páncéltörő bombái elégtelenek voltak, a Nelson és King George V osztályú brit csatahajók páncelzatát ugyanis 1000 kilós páncéltörő lövedékek ellen méretezték. A németek nem rendelkeztek a nagy hadihajók ellen hatékony torpedóvető repülőgépekkel sem.
A 60-67 km/h maximális sebességű brit rombolók igen nehéz célpontot jelentettek a német repülőgépek számára, gyorsaságuk és kiváló manőverezőképességük miatt.
A német tengeralattjárók rendkívül lassúak ekkor, lassabbak még a brit csatahajóknál is, csúcssebességük víz alatt csak negyede, a felszínen a fele az ekkor már szonárral felszerelt brit rombolók sebességenek.
A brit hadihajók kiválóak voltak éjszakai harcban, éjszaka a német légierő a gyakorlatban nem volt akcióképes hadihajók ellen.
A briteknek 1940 nyarán 1 300 000 katonája állomásozott otthon, a németeknek azonban csak egy 200 000 fős inváziós hadsereg átszállítasára lett volna teherhajó kapacitása.
A német haditengerészet álláspontja szerint az angliai inváziós flottát a brit haditengerészet még a La Manche csatornán és a partraszállás során nagy túlerővel megtámadta és szétverte volna.
A briteknek továbbá több száz darab közepes- és könnyűbombázó állt rendelkezésére a német invaziosflotta ellenben.
# 16
Bocs, néha az autocorrect bekavar
# 19
A Stuka nyilván fejlettebb dizájn volt, mint a Swordfish.
A Swordfisht akkor alkalmazták sikeresen, ha brit vadászgépek fedezték őket, vagy nem volt ellenséges légi tevékenység (utóbbira példa a Bismarck csatahajó elleni támadásuk).
Viszont a torpedó sokkal veszélyesebb a nagy hadihajókra, mint a zuhanóbombázók bombái. Vagyis egy Swordfish hatványozottan nagyobb kárt tudott okozni a torpedójával egy nagy hadihajóban, mint egy Stuka a bombájával.
A II. világháborúban a brit csatahajók, és az Illustrious osztályú páncélos repülőgép-hordozók a gyakorlatban elsüllyeszthetetlennek bizonyultak a Stukák számára. A gyakorlati példa a Luftwaffe X. repülőhadtestének koncentrált támadása és kudarca volt az HMS Illustrious páncélos repülőgép-hordozó ellen.
Egyébként a Swordfisht, mint repülőgép-hordozós csapásmérő gépet a tervek szerint 1940-ben lecserélték volna a Fairey Barracuda torpedóbombázóra és a Fairey Firefly vadászbombázóra, de a II. világháború kitörése miatt az új típusok rendszeresítése 1943-ig csúszott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!