Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Mit old meg a dugódíj bevezeté...

Mit old meg a dugódíj bevezetése? Esetleg a “csak lézengőket” szűri ki? És a reggelekkel mi lesz? Hogy szedik be?

Figyelt kérdés
2019. okt. 17. 21:10
1 2 3
 11/22 Nagyfater ***** válasza:
100%
A dugódíj a belvárosi utak zsúfoltságát és légszennyezettségét (!) csökkent(het)i. A célja az, hogy minél több autós válassza a közösségi közlekedést a belvárosba való bejutáshoz. Ehhez azonban P+R parkolókat kell építeni a kötött pályás járművek (vég)állomásai körül, ezért ígérte meg az új főpolgármester, hogy Budapesten csak akkor kerül bevezetésre, ha ezek a parkolók megépültek. A beszedés több módon is történhet: pl. bérletváltással, mobilos fizetéssel, stb. Londonban már működik a dugódíj, utána lehet nézni a neten, hogy hogyan működik.
2019. okt. 19. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 zolo ***** válasza:
18%
A dugódíj csak egy újabb lehúzás lenne az autósokról. Úgy mint a parkolási díj, súlyadó stb. A parkolási probléma sem oldódott meg mert fizetni kell. Annak idején még a 90-es évek közepén azt reklámozták a parkolódíjból parkolóházak épülnek majd. Ez nagyon szép mese volt. Sajnos a beszedett pénzek többsége nem is az önkormányzatoknál marad, hanem kétes cégek zsebeiben vándorol. A dugók sem fognak megszűnni Budapesten mert fizetni kell érte. Természetesen nem csak akkor kell fizetni ha dugóba kerül valaki. Zónákat akarnak kialakítani ahol meghatározott időben kell fizetni. A beszedés nagyon egyszerű ugyanúgy mint az autópályákon kamerákon lehet ellenőrizni ki nem fizetett. Az csak mese, hogy tisztább élhetőbb várost akarnak. Külső részeken történő parkolók építése jó lenne, de ahhoz hatalmas területek kellenének. Természetesen ott is fizetni kellene. Őrsvezér téren régtől van P+R parkoló igaz kicsi. Régen ingyenes volt a parkolás most már fizetős. Eddig politikai okból nem vezették be és nem azért mert nehéz a kivitelezése. Szerintem a belvárosi közlekedés marad a régiben annyi változással, hogy még fizethetünk is azért mert állunk a dugóban.
2019. okt. 21. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
47%

Ne mondd, hogy nincs rá válasz, meg senki se tudja, hogy miről van szó, butaság, stb. Az internet világában barátod a google, és mindenre találsz választ, HA AKARSZ.


[link]

2019. okt. 22. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
47%
2019. okt. 22. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 Recs László ***** válasza:
0%
A legegyszerübb módja az lenne szerintem, hogy a megyematricákhoz hasonlóan budapest külsőkerületei 5000,- ft-os a belső kerületei 10 000 ,-ft-os "megyematricát kapnának" 80-100-as nagyságrendben kellene telepíteni kamerákat. Bevétel gyorsan jönne és azt azonnal közlekedés fejlesztére fordírani!A bevétel a Fővárosé!
2019. okt. 22. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 Alex Fly ***** válasza:
100%

@15: ebben a formában tényleg csak egy újabb kötelező fizetnivaló lenne, ami nem old meg semmit.

Ami több helyen bevált: meghatározni a határokat és aki ott be akar hajtani a zónába, az fizet. Így nincs az, hogy egy fix összegért bérletet vesz és ugyanúgy ki-be jár, mint előtte. Nemzetközi tapasztalatok alapján kb. 2 buszjegy ára reális behajtásonként.

És ezt az összeget vissza lehet forgatni a közlekedésbe -ezért lenne szükséges egyb a város közlekedését összefogó ernyőszervezet (ami Budapesten a BKK lett volna, ha Tarlós szét nem veri).

2019. okt. 22. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
100%

#15 Tarlós is valami ilyen dugódíjon gondolkozott, amikor már gondolkozott, de ez tényleg semmit nem old meg. A dugódíj lényege tényleg nem az, hogy még egy kis bevétel legyen, hanem az, hogy visszafogottságra ösztönözze az autósokat. Ha ez is egy útdíjmatrica, aminek a befizetése után korlátlanul használhatják a belvárost, akkor semmi se változik, kifizetik azt az akármekkora összeget, és kész, pár ezer ide, vagy oda mit számít alapon. De a légszennyezettség az útterheltség, a belvárosi parkolási káosz nem változna.

Dugódíj lényege, hogy pl. agglomerációból ne akarjanak háztól házig menni, amikor a helyi lakosok sem tudják letenni az autójukat.

2019. okt. 23. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
0%

#17

Tarlós nem gondolkozott semmiféle dugódíjon. Az előtte regnáló főpolgármester, Demszky kötelezte el magát, vagyis a fővárost a dugódíj mellett, amikor felvették az uniós pénzt a 4-es metróra. A szerződés feltétele volt és ő aláírta.

Tarlós annyit tudott elérni, hogy halasztást kapjon alóla Budapest, mert a feltételei nem voltak még a bevezetésnek. Több mozgástere nem volt Tartósnak és Karácsonyi sincsen.

2019. okt. 23. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
78%

De bizony gondolkozott, ami az autópályadíjhoz hasonlított volna. Veszel egy éves bérletet, és letudsz mindent. Ahogy mondtam, ennek nincs visszatartó, szokásmódosító ereje, pedig erre lenne szükség.

[link]

2019. okt. 26. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim válasza:
47%

Mit old meg?

Csökkenti a mindig mindenhová autóval járás jelenségét. Aki meg tudja oldani az adott utazást tömegközlekedéssel vagy biciklivel, az át fog térni ezekre a módokra. Legalábbis részben. Nem az a lényeg, hogy soha senki ne autózzon sehova, hanem ésszerű mértékűre csökkenteni az autózást. Ezzel csökken a légszennyezettség, aminek köszönhetően a megbetegedések (pl. rák, asztma) mértéke is csökken. Nem mellesleg aki viszont mégis autóba ül (mert mondjuk máshogy nem tudja megoldani), az a kisebb dugó miatt gyorsabban jut el céljához.


Hogy szedik be?

Műholdvevős útdíjszámoló fedélzeti eszközt kell venniük azoknak, akik be akarnak hajtani a belvárosba. Az eszköz segítségével a rendszer leköveti a Hungária körúton belül megtett utat és azzal arányos díjat szab ki. Úgy tudom, hogy napi maximális díjat is terveznek, tehát ha elér egy bizonyos összeget a számláló, akkor aznapra már nem számol több díjat.


Eddig a dolog népszerűtlensége miatt nem merték bevezetni. Pedig szerintem azon túl, hogy javítaná a levegőminőséget, és ezzel az életminőséget, a közlekedést is hatékonyabbá tenné azzal, hogy amikor az embernek valamiért tényleg szüksége van az autós közlekedésre, akkor a jóval kisebb forgalom miatt gyorsabban eljutna a céljához, hiszen akiknek aznap nem volt égető szükségük autóval menni, azok nincsenek ott az úton. Ezáltal vagy kisebb dugó alakul ki, vagy ki sem alakul dugó.

2020. ápr. 28. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!