Mit old meg a dugódíj bevezetése? Esetleg a “csak lézengőket” szűri ki? És a reggelekkel mi lesz? Hogy szedik be?
Ne mondd, hogy nincs rá válasz, meg senki se tudja, hogy miről van szó, butaság, stb. Az internet világában barátod a google, és mindenre találsz választ, HA AKARSZ.
@15: ebben a formában tényleg csak egy újabb kötelező fizetnivaló lenne, ami nem old meg semmit.
Ami több helyen bevált: meghatározni a határokat és aki ott be akar hajtani a zónába, az fizet. Így nincs az, hogy egy fix összegért bérletet vesz és ugyanúgy ki-be jár, mint előtte. Nemzetközi tapasztalatok alapján kb. 2 buszjegy ára reális behajtásonként.
És ezt az összeget vissza lehet forgatni a közlekedésbe -ezért lenne szükséges egyb a város közlekedését összefogó ernyőszervezet (ami Budapesten a BKK lett volna, ha Tarlós szét nem veri).
#15 Tarlós is valami ilyen dugódíjon gondolkozott, amikor már gondolkozott, de ez tényleg semmit nem old meg. A dugódíj lényege tényleg nem az, hogy még egy kis bevétel legyen, hanem az, hogy visszafogottságra ösztönözze az autósokat. Ha ez is egy útdíjmatrica, aminek a befizetése után korlátlanul használhatják a belvárost, akkor semmi se változik, kifizetik azt az akármekkora összeget, és kész, pár ezer ide, vagy oda mit számít alapon. De a légszennyezettség az útterheltség, a belvárosi parkolási káosz nem változna.
Dugódíj lényege, hogy pl. agglomerációból ne akarjanak háztól házig menni, amikor a helyi lakosok sem tudják letenni az autójukat.
#17
Tarlós nem gondolkozott semmiféle dugódíjon. Az előtte regnáló főpolgármester, Demszky kötelezte el magát, vagyis a fővárost a dugódíj mellett, amikor felvették az uniós pénzt a 4-es metróra. A szerződés feltétele volt és ő aláírta.
Tarlós annyit tudott elérni, hogy halasztást kapjon alóla Budapest, mert a feltételei nem voltak még a bevezetésnek. Több mozgástere nem volt Tartósnak és Karácsonyi sincsen.
De bizony gondolkozott, ami az autópályadíjhoz hasonlított volna. Veszel egy éves bérletet, és letudsz mindent. Ahogy mondtam, ennek nincs visszatartó, szokásmódosító ereje, pedig erre lenne szükség.
Mit old meg?
Csökkenti a mindig mindenhová autóval járás jelenségét. Aki meg tudja oldani az adott utazást tömegközlekedéssel vagy biciklivel, az át fog térni ezekre a módokra. Legalábbis részben. Nem az a lényeg, hogy soha senki ne autózzon sehova, hanem ésszerű mértékűre csökkenteni az autózást. Ezzel csökken a légszennyezettség, aminek köszönhetően a megbetegedések (pl. rák, asztma) mértéke is csökken. Nem mellesleg aki viszont mégis autóba ül (mert mondjuk máshogy nem tudja megoldani), az a kisebb dugó miatt gyorsabban jut el céljához.
Hogy szedik be?
Műholdvevős útdíjszámoló fedélzeti eszközt kell venniük azoknak, akik be akarnak hajtani a belvárosba. Az eszköz segítségével a rendszer leköveti a Hungária körúton belül megtett utat és azzal arányos díjat szab ki. Úgy tudom, hogy napi maximális díjat is terveznek, tehát ha elér egy bizonyos összeget a számláló, akkor aznapra már nem számol több díjat.
Eddig a dolog népszerűtlensége miatt nem merték bevezetni. Pedig szerintem azon túl, hogy javítaná a levegőminőséget, és ezzel az életminőséget, a közlekedést is hatékonyabbá tenné azzal, hogy amikor az embernek valamiért tényleg szüksége van az autós közlekedésre, akkor a jóval kisebb forgalom miatt gyorsabban eljutna a céljához, hiszen akiknek aznap nem volt égető szükségük autóval menni, azok nincsenek ott az úton. Ezáltal vagy kisebb dugó alakul ki, vagy ki sem alakul dugó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!