Vitézy cikkezett a dugódíjról. Belátható időn belül bevezetik? Vélemények?
Miért kellene bevezetni?
Van már súlyadó, baleset adó, kötelező , a benzin háromnegyede csak adó.
Plusz ott a parkolás is.
Jobban kellene a forgalmat szervezni, a lámpákat optimalizálni.
Minél magasabb az életszínvonal egy adott régióban, városban, annál több az autó.
Az Egyesült Államokban 3x akkora az egy főre jutó autók száma, mint Magyarországon.De, Németország,Ausztria is veri Magyarországot ebben.
Remélem nem, inkább az ellen kellene tenni valamit, hogy a kerületek fizetőssé teszik a P+R parkolókat önös érdekből. Jobb lenne egységes fővárosi vezetés, amely nem csak a helyi részérdeket nézi.
Hosszabb távon a bérelhető önvezető elektromos autók megoldják ezeket a problémákat egyébként, nem lesz szükség ennyi autóra a fővárosban, csak ki kell várni. Rövidebb távon meg jól jön az új Duna-híd.
Valószínű egyik városvezetés sem meri meglépni, szóval emiatt nem aggódnék.
Jelenleg még számos előfeltétel hiányzik (nincs elég P+R; a BKK, a MÁV és a Volánbusz között nincs meg a kellő együttműködés, stb.). A másik probléma, hogy a tervek szerint csak egy éves 5.000 Ft-os "matricát" kellene venni, ami abszolút nem éri el a célját, ebben a formában szín tiszta pénzbeszedés bárminemű ellenszolgáltatás nélkül.
Viszont van a világon olyan hely (pl. Svédország), ahol az önkormányzat és az emberek is értik, hogy miért van, sőt, népszavazáson kérték is a stockholmiak. Ha itt teljesülnek a feltételek, és tényleg úgy vezetik be, hogy a forgalomcsökkentés legyen a cél, a sok hülye magyar akkor is hisztizni fog, hogy ő nem akar fizetni, mert képtelen megérteni, hogy mi ennek a célja.
1# súlyadó nincs gépjárműadó van
Kérdező én úgy tudom h nem lesz bevezetve helyette vállaljuk a büntetést
*forrásom nincs valamelyik rádióba hallottam
Mindig azt mondom, hogy amíg a 4ből 2 metró a belvárosból belvárosba megy, nincs Thököly villamos, és az elővárosi vonatok (lásd a két 'félkörgyűrű, Zuglói és Szuglói) nincsenek megfelelően rendezve, addig aljasság.
Főleg, mint más is említette, a fizetőssé vált P+R parkolókkal...
Hungária gyűrűjére (szerintem az pont az ideálisan fekszik a 'még nem belváros, de már megfelelően frekventált' vonalon), s attól kifele megfelelő P+R rendszert kéne kialakítani.
Már évekkel ezelőtt is feldobták az ötletet. Akkor kiderült, infrastruktúra hozzá nuku, parkolók meg ilyesmi, a fizetés módja meg hasonlók nincs megoldva.
Akkor valamelyik észlény olyat mondott - nem viccelek, tényleg volt róla szó - hogy a kezdeti időkben, majd alkalmazottak fogják a dugódíjat az autósoktól beszedni. Tehát őrök, hasitasival, egyenként beszedve az autósoktól az út szélén, nyárban - hóban, aprópénz, visszajáró, jaj, csak húszezrese van?, áfás számla, stb. Gyönyörű lenne.
Akkor valamelyik település az agglomerációban bejelentette - tán Gödöllő volt - ha Pesten lehet, náluk is lesz dugódíj, hiszen jelentős az áthaladó forgalom ami terheli az útjaikat, nekik is kijár.
Ez is szép lesz, ha majd Bivaly.asznádon vagy Piripócson is dugódíjat kell fizetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!