Hogy tudnám jobban rendben tartani a lakást? Penge háziasszonyok tanácsaira lenn szükségem. (KIcsit hosszú lesz)
Vázolom a helyzetemet, hogy valamennyire lássátok a körülményeket: van 2 kisgyerekem (1,5 és 5 évesek), egy kutyám, egy macskám, jelenleg egy 50 nm-es nagyon szűkös, nagyon zsúfolt ház, illetve egy vállalkozásom, amiben egyedül dolgozom. Sosem voltam egy nagyon pedáns nő, kicsit rendetlen vagyok, elismerem. Nagyobb gyerekem ovis, de holnaptól itthon lesz, a másfél éves még itthon velem. Férjem rendes pasi, és bármit megcsinál itthon, de kb állandóan a készülő házunkon dolgozik a szabadidejében, minimális jelenleg az itthon töltött ideje, így a felsorolt dolgokkal nagyrészt egyedül kell(ene) boldogulnom most (1-2 hónap múlva költözünk).
Nos, a gond az, hogy ez így egyszerre nekem kicsit sok, így állandóan valaminek a rovására csinálok valami mást. És rendszerint a házimunka az, ami elmarad, mert a munka ugye muszáj, a gyerekek meg érthető módon igényelnek, kicsik még, nem tőlük akarok időt elvenni. Csakhogy így a lakásunk meg iszonyú kupis.
A zsúfoltság sajnos alap, úgyhogy ha éppen rendet raktam, akkor is úgy érzem, hogy rumli van, 4 ember cucca + játékok nem fér el ekkora helyen. Sok mindennek nincs helye, mert nem fér el sehol normálisan. Szóval ez a kiinduló helyzet.
A gond az, hogy egyszerűen nem tudok mindenhez azonnal odaállni, hogy megcsináljam. Pl mosott ruha elpakolása a szekrénybe, mosogatógép bepakolása, apróságok összeszedése itt-ott.
Ha bármit ki akarnék takarítani, az úgy kezdődik, hogy fél óra pakolás, hogy egyáltalán odaférjek normálisan. Ennyi időm meg egyszerűen nincs. Ha a kicsi elvan valamennyit magában délelőtt, akkor főzök. Ezen kívül, ha épp sürgős melóm nincs, akkor elkezdek pakolászni, de ez annyira elég, hogy a nagyon látványos dolgokkal kezdjek valamit, pl. mosogatógép, teregetés, pult rendberakása, porszívó (na, nem mind, 1-2 dolog ezek közül). Van, hogy ilyenkor dolgoznom kell, akkor a házmunka áll.
Van a kicsinek napi 1 db kétórás alvása, olyankor a munkámat csinálom, hogy ne mindent éjjel kelljen. Délután elmegyünk a nagyért, ha hazaértünk (fél 5 kb) ki kell menni velük a kertbe, fél 7-7-ig kint vagyunk, teregetést, ruhabeszedést tudom ilyenkor megoldani. Kb ekkor hazajön apjuk, átveszi őket, én ülök le dolgozni kb 10-ig, de közben néha azért macerálnak (sajnos elvonulni nem tudok ebben a pici lakásban). 8-9 közt gyerekek alszanak, apa rendet rak, de zajos dolgokat már nem tud csinálni, mert ugye alszanak, így ez is csak ilyen alap rendrakás.
Nagyjából így néz ki egy napunk. Jelenleg 2 napja nézem, hogy baromira ki kéne már suvickolni a fürdőt, de nem érek oda. 3 kosár mosott ruha vár elpakolásra, a nappaliban a komódokról el kellene pakolni a sok odarakott limlomot, a sütőre ráférne egy kiadós kisikálás, az ablakokra egy mosás. A mosnivalóval el vagyok úszva, port kéne törölni. És fogalmam sincs, hogy mikor fogom ezeket megcsinálni, mert áll előttem sok órányi meló is, rövid határidőkkel, holnaptól pedig az 5 éves is itthon lesz, aki már nem alszik délután.
Biztos nagyon sok dolgot rosszul csinálok, és be lehetne osztani a dolokat jobban, hogy ne halmozódjon így fel a házimunka. Ehhez kérek tippeket. Akinek mindig minden élére van állítva a lakásában, az hogy csinálja? Mit csináljak másképp, hogy ne legyen állandó káosz körülöttünk?
Szerintem erre a két hónapra amíg nem költöztök nagyobb háza, engedd ezt el. Az idődet, energiádat fordítsd az új házra. Keress tárolókat, ahová majd el tudsz ott pakolni, kezdj el szanálni, mi az amire ott már nem lesz szükségetek.
Az új házban majd mindennek keresd meg a helyét, alakíts ki egy rendszert, hogy mi hol lesz, és mindenki oda tegye vissza. Én a gyerekeket ehhez szoktattam, hogy fürdés előtt mindent el kell pakolni.
Nálunk a takarítást takarítónő csinálja. Nyilván ettől még egy minimális takarítást én is csinálok, pl vacsora után felporszívózás, ha esős-sáros idő van felmosás, wc takarítás.
A gyerekek elrakják a játékaikat, az a legkevesebb igazából. Sajnos azt (is) látom az egyik legnagyobb gondnak, hogy nincs helye semminek, nincs hova elpakokni. Ez mondjuk a költözéssel megoldódik, 120 nm lesz az új ház, mindennek lesz hely normálisan. De azt érzem, hogy addig én lassan bekattanok ebben a kuplerájban. Szégyellek bárkit idehívni, mert sosincs normálisan rend. Ha anyám vagy a tesóm átjön, fél órát hallgatom, hogy milyen gáz vagyok, hogy ilyen kupiban élünk, miért nem pakolok el... De nincs hova.
Amúgy igen, szanálok rengeteget, tervezem/veszem a tároló bútorokat az új helyre, de a jelenlegi helyzeten nem tudok segíteni :/
A mosogatógép problémára azt tudom mondani, (az új házban is!) hogy ahogy megszületik a szennyesedény, azonnal a gépbe kell tenni! Nem a pultra vagy a mosogatóba, mert 2-3 tányért és evőeszközt betenni egy mozdulat, 1 perc és amikor tele van elindítani. Nem kiállításként gyűjteni a csetrest mindenütt.
Én a helyedben már most elkezdeném bedobozolni a téli holmikat, ruhákat, paplanokat, kabátokat, csizmákat, mert ezekre már csak az új házban lesz szükség. Ha naponta csak 1 dobozt vagy zsákot raksz össze, abba nem szakadsz bele és már költözésre készek lesznek, nem az utolsó héten zúdul a nyakadba minden.
Bedobozolnám a könyveket, dísztárgyakat, a karácsonyi étkészletet, meg egyéb szezonális dolgokat.
Ugyanezt tenném a játékokkal is, hiszen nem mindennel játszanak a gyerekek folyamatosan.
A szőnyegeket felszedném, elvitetném a tisztítóba, utána tekercsben elálldogálhatnának az ajtó mögött. Az új lakásban csak tisztán fel kell gurítani őket, addig meg itt elég csak átszaladni a porszívóval és egy mopppal.
Ha minden felesleges be van dobozolva, akkor látszik, hogy költözés előtt vagytok, tehát egy stósz doboz miatt nem fog megszólni senki, viszont a napi használatos cuccoknak lesz helyük a szekrényekben.
Egyébként 1 hónappal a költözés előtt ezeket akár már az új helyre is át lehetne szállítani és nem az 50 m2-eteken foglalná a helyet.
Én biztos így csinálnám.
Inkább 2,5x :)
3: ezeket csinálom folyamatosan. Szőnyeg nincs itt csak padlószőnyeg. Téli cuccok már nem nagyon vannak itt, sok játékot is átvittünk már. Ami folyamatosan kell, az ugye marad, így sok játék stb van még, mindent nem vehetek el a gyerekek elől. Az a baj, hogy a nem konyhai cuccaink nagy része gyakorlatilag egy nem egész 20 nm nappaliban van, a másik szoba pici, oda csak aludni járunk, nincs ott semmi, mert nem fér be más az ágyakon kívül. Így ugye el lehet képzelni, miért is zsúfolt a nappali. De próbálok még dobozolni, köszönöm :)
#6
A takarítónőtől ne várjon senki csodát! (Jártam takarítani életem egy sötét korszakában!)
Kupis lakásban nem lehet eredményesen takarítani és az elpakolás nem a takarítónő dolga. Ma már nekem is takarítónőm van, ugyanaz évek óta saját kulccsal, de nem szeretném, ha ő pakolna nálam.
Ha másért nem, akkor azért, mert soha nem tudnám, hogy mit és hol keressek.
Nálam sem pakol a takarítónő, az nem is az ő dolga. De az, hogy a hétvégéket nem kell suvickolással töltenem az hatalmas segítség.
De ha Te már rendet tartasz, a takarítónő meg takarít már megkönnyebbült az életed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!