Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » A kereszténység mindenkit...

A kereszténység mindenkit végletekben való gondolkodásra nevel?

Figyelt kérdés

Eddig valahány keresztény emberrel szóba került a jó és a rossz témaköre, mindegyikük kizárólag olyan végletekben tudott gondolkodni, hogy valami vagy jó, vagy rossz, és ennyi. Valahogy azt teljesen kihagyják a számításból, hogy mind a jó, mind a rossz csupán relatív fogalmak, sőt, teljesen szubjektívek is.

Sőt, láttam már olyat is aki már annyira elborult módon gondolkozott, hogy a rosszat egyenesen a jó hiányának próbálta beállítani.


Kérdés, hogy csak én voltam peches, és sikerült a legzakkantabb keresztényekbe belefutnom, vagy ez tényleg a vallásból következik, hogy így torzítja az ember értékítéletét?


2018. jún. 28. 11:36
1 2 3
 1/28 anonim ***** válasza:
17%

"Eddig valahány keresztény emberrel szóba került a jó és a rossz témaköre, mindegyikük kizárólag olyan végletekben tudott gondolkodni"

Akkor téged az zavar, hogy nem úgy gondolkoznak, ahogy te elvárod. Mit hazudjunk? Hogy a sátánban is van egy pici jó és az Istenben pedig rossz? Így jobb neked?

És belelátsz a fejükbe, ismered azt, hogy hogyan jutottak erre a következtetésre, meg minden? Tudod, ha az ember istent játszik, az sátáni dolog.


"Kérdés, hogy csak én voltam peches, és sikerült a legzakkantabb keresztényekbe belefutnom, vagy ez tényleg a vallásból következik, hogy így torzítja az ember értékítéletét?"

Akkor neked tényleg az fáj, ha valaki nem úgy gondolkodik, ahogy te. Magadnak te vagy az origo, aki ettől eltér, az hülye. Szar lehet neked:( Ráadásul a frusztrációd is leleplezted akaratlanul, hogy mernek emberek másképp gondolkodni.

Szeretnéd, ha a keresztényeknek te lennél az origo? Ez nem végletes véletlenül? Nem sátáni?


"Valahogy azt teljesen kihagyják a számításból, hogy mind a jó, mind a rossz csupán relatív fogalmak, sőt, teljesen szubjektívek is."

Arra nem gondolsz, hogy ha ezek relatív fogalmak, akkor kötelező léteznie egy abszolútumnak, amihez relativizálod? így máris Istenhez jutunk. Istent akartad tagadni, de akaratlanul Isten létét bizonyítottad.


Tudod, hogy axiómákat próbálsz másra erőltetni? Mutatom:


"Valahogy azt teljesen kihagyják a számításból, hogy mind a jó, mind a rossz csupán relatív fogalmak, sőt, teljesen szubjektívek is."

Indokold! Vagy azt várod, hogy mindenki elfogadja, mert itt a gyak-on ezt mondtad? Mitől lesz szubjektív a jó és a rossz?


"a rosszat egyenesen a jó hiányának próbálta beállítani"

Nem az? Indokold!


"Kérdés, hogy csak én voltam peches, és sikerült a legzakkantabb keresztényekbe belefutnom, vagy ez tényleg a vallásból következik, hogy így torzítja az ember értékítéletét?"

Ezek után ezt a kérdést válaszold meg magad:)


Ha a te szavaidat akarnám visszaforgatni azt kérdezném, hogy minden ateista ilyen végletes, vagy csak te vagy egy díszpinty?


Remélem nem foglak frusztrálni, és nem fogod kiírni egy újabb kérdésbe, hogy "jaj nézzétek, mekkora hülyeségeket írt valaki", vagy "mamííí bántanak, és úgy elhallgattatnám, ha tudnám"...


Amúgy sem értem, hogy az ateistáknál mi ez a frusztráció. Örüljetek magatoknak és éljetek. Család, barátok, nyár, napfény, stb. Ehelyett itt idegeskedtek folyamatosan a vallási rovatokban. Úgysem tudjátok eltörölni a kereszténységet. Isten léte pedig nem függ a véleményetektől. Higgyetek abban, amiben csak nem szégyelltek, mi is ezt tesszük. A végén kiderül, kinek lesz igaza.

Hidd el, ha vagy annyira rafinált, az itteni keresztények pedig annyira bénák, hogy mindenben leérveled őket, attól még mész ítéletre, és nem úszod meg. Ha egy ember sem hisz Istenben, akkor sem mondja Isten, hogy "na jó srácok, akkor majd megoldjuk másképp". Akkor az egész emberiség menne ítéletre. De ez nem így fog történni. Tehát teljesen feleslegesen idegesítitek magatokat. Még ezt az életeteket is megmérgezitek, nehogy az örökkévalóságotokat:(


Utáljátok a keresztényeket, pedig a sokuk meg akar titeket menteni, mert önzetlen és el van telve a szíve Jézussal és a szeretettel. Csak kívánom, hogy eljussatok oda Istennel, ahová én is, sőt, sokkal rövidebb idő alatt sokkal messzebbre.


Minden jót, sok áldást!

2018. jún. 28. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/28 anonim ***** válasza:
41%

Te mi alapján döntöd el hogy mi a jó és mi a rossz?

A keresztyénség Isten törvénye alapján, így nem lesz szubjektív és realítv. Isten törvényét ismerve is biztosan lehetnek olyan helyzetek ahol nem tudjuk egyértelműen megmondani hogy mi a jó vagy rossz (bár most nem jut eszembe ilyen példa de biztosan van).

2018. jún. 28. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/28 anonim ***** válasza:
25%

"Valahogy azt teljesen kihagyják a számításból, hogy mind a jó, mind a rossz csupán relatív fogalmak, sőt, teljesen szubjektívek is."

Felőlem hívhatod ezt végletességnek, de a kereszténység egyik lényege épp az, hogy nem azt állítja, hogy a jó és a rossz relatív. Ez egy relativista gondolkodás. A kereszténység azt mondja, hogy létezik Abszolútum. Ami abszolút jó és ennek hiánya a rossz.

A relativizmussal az a baj, hogy rengeteg önellentmondást tartalmaz. Hol a határ? Nincs jó és rossz, vagyis ez csupán relatív. Akkor embert ölni lehet jó? Vagy ez már mégsem...? A lopás még belefér? Meddig?

2018. jún. 28. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/28 A kérdező kommentje:

"Akkor téged az zavar, hogy nem úgy gondolkoznak, ahogy te elvárod."

Nem tudom miért lenne az nagy elvárás, hogy ha használunk egy fogalmat, akkor azt a tényleges jelentése szerint használjuk. Nem ahogy én elvárom, hanem ahogy azok a fogalmak léteznek az adott nyelvben.


"Arra nem gondolsz, hogy ha ezek relatív fogalmak, akkor kötelező léteznie egy abszolútumnak, amihez relativizálod?"

Miért kéne léteznie bármilyen abszolútumnak? Egymáshoz képest szoktuk relativizálni őket.

Például mondjuk azt is valakire hogy magas vagy alacsony. Ezek szerint léteznie kéne valami abszolútumnak, ami végtelenül magas?


"Indokold! Vagy azt várod, hogy mindenki elfogadja, mert itt a gyak-on ezt mondtad? Mitől lesz szubjektív a jó és a rossz?"

Példa. Van aki szereti a hőséget, a napsütést, van aki meg 20 fok fölött már meg akar halni, mert ő meg hidegben érzi jól magát.

Ugyanaz a strandolós kiruccanás az első embernek jó, a másodiknak rossz.


"Nem az? Indokold!"

Példa, szeretni valakit jó, utálni valakit rossz. De ha valakit nem szeretek, mondjuk mert nem is ismerem, azt nem fogom kapásból utálni. Ha valahol nincs jó, abból nem következik hogy akkor ott valami rossz. Valami neutrális dolog egyszerre hiánya a jónak és rossznak is. Mert ez a két fogalom ellentéte egymásnak, nem pedig hiánypárja.


"Ezek után ezt a kérdést válaszold meg magad"

Ezek után annyi biztos, hogy személyedben egy igazán zakkant keresztényről beszélhetünk, de azért ez alapján még nem merném tényként kijelenteni, hogy csak mert te ennyire nem gondolkozol, hanem mindent egyszerűen végletekbe skatulyázol, akkor más keresztények is kötelezően ilyenek lennének.

2018. jún. 28. 13:03
 5/28 A kérdező kommentje:

"Felőlem hívhatod ezt végletességnek, de a kereszténység egyik lényege épp az, hogy nem azt állítja, hogy a jó és a rossz relatív. Ez egy relativista gondolkodás. A kereszténység azt mondja, hogy létezik Abszolútum. Ami abszolút jó és ennek hiánya a rossz."


Épp ezt a gondolatmenetet cáfolják a valós tények. A valóságban a jó hiányából még nem következik a rossz. Az két külön döntést igényel, hogy valami jót nem teszek meg és hogy valami rosszat viszont megteszek.


"A relativizmussal az a baj, hogy rengeteg önellentmondást tartalmaz. Hol a határ? Nincs jó és rossz, vagyis ez csupán relatív. Akkor embert ölni lehet jó? Vagy ez már mégsem...? A lopás még belefér? Meddig?"

Pontosan erről van szó, hogy nem létezik semmilyen abszolút határ. Ezt teljesen embere válogatja, mindenki számára teljesen szubjektív, hogy hol vannak a határai. Sőt, még helyzettől függően is relatív dolgokról beszélünk.

Adott például egy meglepetésparti. Ha valaki szereti a meglepetéseket, annak ez jó lesz, aki viszont viszolyog tőlük, annak rossz.

Másrészt ha szereti is az ember a meglepetéspartikat, egy nyugis délutánon egy ilyen parti jó dolog. Ellenben ha teszem azt épp valamilyen vizsgára készülök, akkor rossz.

Pedig mindegyik esetben ugyanarról a meglepetéspartiról beszéltünk, de mint látod az teljesen szubjektív és relatív hogy ugyanaz az eset jó vagy rossz.

2018. jún. 28. 13:11
 6/28 A kérdező kommentje:

"Isten törvényét ismerve is biztosan lehetnek olyan helyzetek ahol nem tudjuk egyértelműen megmondani hogy mi a jó vagy rossz"

Például Isten törvénye hogy ne ölj. De ha például a saját gyereked életét véded mondjuk egy betörőtől, és véletlen megölöd? Végső soron ugyanúgy embert öltél, mégis teljesen más az eset, mintha csak kimész az utcára és valakit leszúrsz hogy ellopd a pénztárcáját.

Tehát Isten, az állítólagos abszolútum törvénye, de még ez is teljesen relatív a körülményektől függően.

2018. jún. 28. 13:13
 7/28 anonim ***** válasza:
100%

Azt írod hogy VÉLETLENÜL megölöd a betörőt. Ha tényleg véletlen, akkor nem bűn.


De valóban az önvédelem jó példa erkölcsileg nehéz kérdésre. A Bibliát ismerve lehet úgy is érvelni hogy az emberi élet szent, ölni bűn. De lehet úgy is érvelni hogy a zsidók is folyton háborúztak a környező népekkel, az önvédelem gyakorlása egyfajta szükséges rossz, de ha lehet akkor azért ne öljük meg a betörőt.

2018. jún. 28. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/28 anonim ***** válasza:
100%

"De valóban az önvédelem jó példa erkölcsileg nehéz kérdésre. A Bibliát ismerve lehet úgy is érvelni hogy az emberi élet szent, ölni bűn. De lehet úgy is érvelni hogy a zsidók is folyton háborúztak a környező népekkel, az önvédelem gyakorlása egyfajta szükséges rossz, de ha lehet akkor azért ne öljük meg a betörőt"

Ez gyakorlatilag a dolog szubjektív létét bizonyítja. Hogy adott egy törvény, de mégis ahány ember, annyi féleképp képes értelmezni ugyanazt a cselekedetet.

Van aki szerint ez még belefér, merthogy önvédelem meg véletlen volt. Van aki szerint még a véletlen sem számít, hanem ha szándékosan lepuffantod a betörőt a saját birtokodon, az is jogos és semmi rossz nincs benne. Van aki szerint pedig teljesen mindegy mik a körülmények, akkor is elvetted egy ember életét ha nem volt szándékos.

Minden embernek máshol vannak a határai, már csak ezért sem létezhet egy abszolútum.


Vagyis ettől még ugyan létezhetne, de akkor ez azt jelentené hogy elég csúnyát bakizott az illető abszolútum, amikor úgy alkotott embereket hogy ahányan vannak, annyiféle eltérő értékítélettel rendelkezhetnek, ezért még az ő törvényeit sem lesznek képesek soha egységesen értelmezni.

2018. jún. 28. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/28 A kérdező kommentje:

"Azt írod hogy VÉLETLENÜL megölöd a betörőt. Ha tényleg véletlen, akkor nem bűn."

Látod, ezzel is ugyanoda kanyarodunk vissza. Mert szerinted nem bűn, más szerint meg igen. Tehát teljesen körülményektől függ a dolog, hiába van szó ugyanarról a parancsolatról vagy ugyanarról a tettről más-más esetben.

2018. jún. 28. 13:41
 10/28 A kérdező kommentje:

Látom megelőztek :D


Amúgy érdekes észrevétel az utolsó bekezdésed, erre pont nem is gondoltam, amikor kiírtam a kérdést.

2018. jún. 28. 13:42
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!