Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Vallásos nők, titeket nem...

Vallásos nők, titeket nem zavar, hogy a vallás alárendelt szerepbe helyez, a férfi tartozékaként, kezel titeket, nem egyenrangúként?

Figyelt kérdés

2018. máj. 31. 16:25
1 2 3 4
 11/33 anonim ***** válasza:
40%

A Bibliában és a Koránban a nő a férfinak van alárendelve.

Az más kérdés, hogy jogai is vannak, a férfinak pedig kötelességei vele szemben. Ettől még alá van rendelve.

2018. jún. 1. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 Alex Fly ***** válasza:
76%
@10: azb hogy egyenrangúak még nem jelenti azt is, hogy egyformák. Mindkettőnek megvan a maga feladata, melyek különbözőek de egyformán fontosak. A lábaddal nem tudsz fogni -alacsonyabbrendű, mint a kezed? Viszont a kezeddel nem tudsz sétálni...ezek szerint az lenne alacsonyabb rendű?
2018. jún. 1. 02:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 anonim ***** válasza:
35%

@Alex Fly


A nőknek semmiféle feladata nem volt a zsidóknál.


Az esetek többségében azt olvasom a Bibliában, hogy XY-nak szültek gyereket, és itt be is fejeződött a szerepük.


Leszámítva azt a néhány női prófétát, akik szolgálatot végeztek (Debóra, Rúth), ám nekik sem ért fel a teljesítményük egy Jeremiás vagy Illés prófétáéval.


Üdv. Dante

2018. jún. 1. 02:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 anonim ***** válasza:
0%
(Rúth helyett Anna... elnézést)
2018. jún. 1. 02:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 anonim ***** válasza:
90%

#13, Igaz,:Debóra prófétai szerepe nem olyam jelentős, viszont a népének bírája volt, vezető szerepben volt, ő az egyetlen a bírák könyvében, aki a szó szoros értelmében bíró volt, ítéleteket hozott.


"Abban az időben Debóra prófétanő, Lappídót felesége volt a bíró Izráelben. Debóra pálmája alatt szokott tartózkodni Rámá és Bétel között, az Efraim-hegyvidéken, ide jártak fel hozzá Izráel fiai, hogy ítéletet hozzon. Elküldött Bárákért, Abínóam fiáért, és elhívatta Kedes-Naftáliból. Azt mondta neki: Ezt parancsolja az Úr , Izráel Istene: Menj, vonulj a Tábór hegyére, végy magad mellé tízezer embert Naftáli fiai és Zebulon fiai közül! Én pedig ellened vezetem a Kísón patakjához Siserát, Jábín hadseregparancsnokát, harci kocsijaival és hatalmas seregével, de a kezedbe adom őt! Bárák azonban ezt mondta neki: Ha velem jössz, elmegyek, de ha nem jössz velem, én se megyek. Debóra azt felelte: Szívesen elmegyek veled, de akkor nem a tiéd lesz a dicsőség azon az úton, amelyen elindulsz, mert asszony kezére adja az Úr Siserát. Azzal fölkelt Debóra, és elment Bárákkal Kedes felé."

(Bírák 4:4‭-‬9)

2018. jún. 1. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 anonim ***** válasza:
100%
Nem zavar, mivel nem vagyok a férfi tartozéka, hanem egyenrangúak vagyok. A kereszténység nem nyomja el a nőket. Jézus is teljesen máshogy viszonyult a nőkhöz, mint az abban a korban jellemző volt. Számos női tanítványa volt. A korban ez abszolút nem volt szokás. Egy rabbit jellemzően nem hallgattak és nem hallgathattak nők.
2018. jún. 1. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/33 A kérdező kommentje:
1korintosz 11:3, 1korintosz 11:7-8-9, 1 timoteus 2:11-12? Ezeket magyarázzátok már ki.
2018. jún. 1. 09:38
 18/33 A kérdező kommentje:

Az ószövetségről meg okosabb ha nem beszéltek. Ha felhozzátok nem fogjátok tudni kimagyarázni, hogy a nem szűz lányokat miért kellett az apjuk háza előtt megkövezni, a nem szüzen házasodott férfiakról meg miért nincs szó, annak a nőnek miért kellett levágni a kezét, aki egy férfi péniszéhez ért, arról a férfiról meg mi÷rt nincs szó,aki egy nő vaginájához, melléhez ért. Vagy hogy a házasságtörő nőknek miért kellett meghalniuk, míg a férfi annyi feleséget vehetett amennyit akart, sőt, gyakran olvasni olyan utalásokat,hogy " vett még feleségeket és àgyasokat". Vagyis a férfi hűtlenség miért nem létezett,a nő meg miért tartozott hűséggel? A lánygyerek miért csak töredélet örökölhetett?


Miért beszél megbecsüléssel gyilkos,házasságtörő,hazug férfiakról is (pl.Dávid,Salamon), a nőket pedig miért csak az alázatos, szavasincs feleség-és anya szerepben becsüli meg?

2018. jún. 1. 09:46
 19/33 anonim ***** válasza:
100%

1Kor 11,3 és 7-9:

Igazából csak pár sorral kéne lejjebb olvasni és ott ez szerepel: "Igaz azonban, hogy az Úrban sem asszony nincs férfi nélkül, sem férfi asszony nélkül. Mert amint az asszony a férfiból lett, úgy a férfi is az asszony által születik – és minden Istentől."

Szent Pál ezzel a résszel nem a nőket akarja alázni, hozzá is teszi, hogy minden férfi asszonytól születik, ugyebár... A fej befedésének előírása azért van, mert ebben a korban a kibontott hosszú haj kb. az örömlányok egyik "jelképe" volt. Ma már senki nem fog begerjedni egy kibontott hajtól (bár van 1-2 kivétel sajnos), de akkor ez a kupikban volt szokás. Itt kb. arról van szó, mintha ma azt írnák, hogy miniszoknyában és bikinifelsőben ne menj a templomba, mert illetlen.


1Tim 2,11-12:

Itt is csak egy sorral kéne továbbolvasni, mielőtt a felháborodás gőze teljesen elborítaná a XXI. századi nők agyát. "Gyermekek szülése által fog üdvözülni, ha megmarad a hitben, a szeretetben, a szentségben és a józanságban." Szent Pál itt rámutat, hogy a nő a gyermekek szülése által üdvözülni fog. Egy férfi erre nem képes, sőt önmagában azáltal sem, ha tanít.


De akkor most visszakérdezek.

Hogy magyarázod az Ef 5, 25-33-at? Hogyan egyeztethető össze ez a rész a nők alárendeltségének és a férfitartozék szerepnek?

2018. jún. 1. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 anonim válasza:
5%
Ezzel is sak azt támasztottad alá,hogy csak gyerekszülésre,feleségszerepre jók a nők a Biblia szerint.
2018. jún. 1. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!