Szerény véleményem szerint a kereszténység egyike a történelem során létezett legostobább, legkárosabb vallásoknak! Ki ért egyet?
Utálom a keresztény vallást, ahogy van. Ezzel senkinek nem szeretném megsérteni az identitását, hitét, de én így gondolom:
- A Biblia rengeteg ponton bizonytalan és hiteltelen (pl. a földrajz- és történelemtanárom szerint, aki abszolút nem szokta felhozni soha a vallást, mesélte nekem, hogy a Biblia szerint a világ teremtése az i.e. 6. évezredre esik...)
- az egyházi vezetők hiteltelenek, mert pl. a reneszánsz idején is totálisan a keresztény dogmákkal szembeni életet folytattak (lsd. reformáció kora)
- "szeresd felebarátodat" - ehhez képest a középkorban emberek SZÁZEZREIT küldték a halálba, lásd inkvizíció
és még sorolhatnám....
de van elmondható más vallásokra is:
hiszen minden vallás hirdeti bizonyos szinten, hogy van egy felsőbb erő, mely által életünk jobb lehet
könyörgöm, nézzünk már szét egy kicsit a világon!
az én életem is sz@r volt... az osztálytársak kiközösítettek, lehülyéztek; apám meghalt 12 éves koromban, pedig igazán nem érdemelte meg, azóta volt hogy kikapcsolták az áramot, annyira nem futotta - szerencsére ezek az idők elmúltak, de akkor is...
NEM IS VAGYOK MEGKERESZTELVE
és nem is leszek, soha ebben az életben
véleményeket kérek
16f
Az egyháznak megvannak a maga hibái mivel EMBEREK működtetik. Igaz hogy a Szentlélek vezeti őket, viszont az embereknek hagynia kéne vezetni magát, és ez sokszor nem történik meg.
Ld. inkvizíció, boszorkányüldözés: ennek az alapja az ostobaság volt, ezért nem tudom hányszor kellene még bocsánatot kérnie az egyháznak, megtette már párszor. De ha valakinek semmi se elég akkor ez van.
Az életedre azt mondom, hogy borzasztó, és mivel nem vagyok bölcs így nem tudom megmondani miért tett ilyet veled az Isten holott szeret téged is (és ebben 100%ig biztos vagyok), egy tanácsom van, békülj meg a sorsoddal, ahogy én is tettem, holott aztán az én életem se volt egy fáklyásmenet.
Vagy ha nem tetszik ami most van akkor kérj Tőle jobbat.
Az hogy eddig így sikerült az életed elég lehangoló, de eddig 16 éved telt el és még előtted van minimum 2xannyi, plusz az örökkévalóság, úgyhogy barátom ne cseszd el:)
Kedves kérdező, nagyon sajnálom, hogy ezek történtek veletek. Hidd el, másoknak is megvan a maguk baja, még azoknak is, akiket most irigyelsz.
Apa nélkül nőttem fel; az osztályom kiközösített, és súlyosan érintett nemrég egy hozzám közel álló személy halála. Nem is bízom abban, hogy Isten ebben az életben minden hátrányt ki tud egyenlíteni. De elfogadtam, és odaadtam magamat neki. Most szabadabb vagyok, mint előtte.
Szia!
Bizonyára sokan egyetértenek veled ebben, én biztosan nem.
Néhány fontos dolog amit azért érdemes lenne tisztázni:
1. A Biblia biztos és hiteles. A földrajz és történelemtanárod ezek szerint nem sokat konyít a Bibliához, vagy te értettél valamit félre, ugyanis a Bibla szerint a Teremtés kb. 6000 évvel ezelőtt történt, ami i.e. 4. évezred. Jómagam Dániel próféta könyvéből írtam a szakdolgozatomat, így azt tudom neked elmondani, hogy a Biblia meglehetősen pontos, a hitelességgel kapcsolatosn szeretném figyelmedbe (és esetleg tanárod figyelmébe) ajánlani cikksorozatomat amelyet a Virtuson olvashatsz: [link]
2. Az egyházi vezetők hiteltelenek. Na látod ebben egyetértünk. Különbséget kell azonban tenni az egyházi vezetők és a kereszténység között ez utóbbi ugyanis Krisztus követését jelenti.
3. Inkvizíció. Az inkvizíció áldozatai a fentiek alapján -talán elsőre furcsán hangzik - legfőképp éppen a keresztények közül kerültek ki, akiket a névleg keresztények - akik visszaéltek a keresztény névvel - eretnekeknek bélyegeztek.
4. Ha figyelmes lennél elolvashatnád a Bibliában, hogy ez a világ jelen állapotában nem Isten uralma alatt áll: "akikben e világ Istene megvakította a hitetlenek elméit, hogy ne lássák a Krisztus dicsőséges evangéliumának világosságát, aki az Isten képe" vagy "Ne szeressétek a világot, se azokat, amik a világban vannak. Ha valaki a világot szereti, nincs meg abban az Atya szeretete. Mert mindaz, ami a világban van, a test kívánsága, és a szemek kívánsága, és az élet kérkedése nem az Atyától van, hanem a világból."
Üdv. Péter
Te kis inkvizíciózós... :-)
Ajánlott olvasmány:
Vád: "A katolikus Egyház máglyán égette el a más hiten levőket."
Először is: nem egyszerűen a "más hiten levőket" égették el, hanem legfeljebb a megátalkodott zendülőket, a tudatos vallási felforgatókat. Másodszor és főleg: nem az Egyház égette el őket. Az Egyház maga soha senkit sem égettetett el sem máglyán, sem egyébként. A máglyahalál a pogány germán jognak rettenetes maradványa, amelyet sajnos, a középkorban úgyszólván minden állam átvett és fenntartott; s ami fő: állami büntetés volt, nem pedig egyházi. Csak mert az állam az Egyházzal annakidején annyira egybeforrt s a vallási bűntényeket az állam egyúttal állami bűntényeknek is tekintette: felforgatásnak, zendülésnek minősítette, azért üldözte néha az államhatalom maga is sokszor brutális eszközeivel, többi közt kínvallatással és máglyahalállal a vallási bűntények elkövetőit is. Magának a vallási bűnténynek megállapítása tekintetében természetesen egyházi tényezőket kérdeztek meg s így létesültek a vegyes törvényszékek, aminő az inkvizíció volt. Az egyházi tényezők abban sajnálatosan hibáztak, hogy sokszor túlságosan kiadták magukat az állami túlkapások védelmezőinek s nem helyezkedtek eléggé szembe a kegyetlen és gyakran igazságtalan kínvallató és büntető módszerekkel. A legtöbb esetben mégis megtették azt s éppen az Egyház volt az, amely ismételten keményen felszólalt e barbár szokások ellen.
A máglyahalál osztogatásában egyébként egyformán volt akkoriban vétkes mindenki: az egyesek, a társadalom, a nép, a városok és államok, nem utolsó helyen maguk az eretnekségek is, amelyek a kínhalált s egyéb kínzatásokat ugyancsak bőven alkalmazták a katolikusokkal szemben.
A legcsekélyebb vád e téren éppen az Egyházat terheli s különös, hogy mégis csak egyedül az Egyházat szeretik vádolni azok, akiknek maguknak is de sok vaj van a fején!
Vád: "Az inkvizíció száz- meg százezreket vitt borzalmas halálba."
A "száz meg százezer" szelíd túlzás, amelyet a spanyol hitehagyott Llorente talált ki és számos fanatikus katolikusellenes regényíró hozott forgalomba. Komoly számítások szerint az inkvizíció áldozatainak száma 700 év alatt jóval elmarad csak az angol katolikusüldözés vértanúinak és megkínzottainak száma alatt is. Akik oly szívesen emlegetik az inkvizíciót, miért hallgatnak a sokkal véresebb katolikus-üldözésekről nemkatolikus részen?
Egyébként az inkvizíció maga csak részben volt egyházi intézmény. Fentebb kifejtettük már, mennyiben. Hozzá kell tennünk még, hogy a legjobban szereplő spanyol inkvizíció állami volt, amelyet az hívott életbe, hogy a hosszú mór foglaltság után Spanyolországban maradt s látszólag megkeresztelkedett araboknak, valamint a velük titkon szövetkező zsidóknak hazaáruló üzelmeit ellenőrizze s ártalmatlanná tegye. Ennek érdekében mindenekelőtt mindig azt iparkodtak megállapítani a spanyol inkvizíció bírái, vajon a gyanúsított arabok és zsidók jogosan hivatkoznak-e a keresztlevelükre, vagyis csakugyan keresztény életet élnek-e, avagy csak menlevélnek használják a keresztelkedést. Innen a vallási és polgári elemnek sajátos összekeverése a spanyol inkvizícióban. Az Egyházat annyira nem lehet felelőssé tenni a spanyol inkvizícióért, hogy ellenkezőleg: éppen a római Kúria volt az, amely számos esetben tiltakozott a spanyol inkvizíció intézkedései ellen s bennük a spanyol korona illetéktelen beleavatkozását látta az egyházjogi kérdésekbe.
Dehát mit tud erről a világ! A "spanyol inkvizíció" olyan vesszőparipa, amelyen száz év óta boldogan lovagolnak az Egyház ellenségei. A szakemberek százszor megcáfolhatják a róla keringő rémmeséket, bizonyos embereknek mégsem az a fontos, igaz-e valami, hanem csak: hogy ki lehet-e használni ütőkártyának az Egyház ellen?
Az inkvizíció veszett híre (még katolikusok körében is) megint csak a forradalmár reklámnak egy nagyszerű bizonyítéka. Hogy az inkvizíció közel se lehetett az a gonosz intézmény, mint amilyennek oly sikerrel elhíresztelték, mutatja a mi Pallas és Révai lexikonunk is.
Mindkettő egyformán távol áll a katolikus szellemtől és a két mű szellemileg annyira rokon egymással, hogy az újabb keletű Révai át is vesz a Pallasból szóról szóra mindent, amiben a tudomány nem változtatta meg azóta felfogását. Az inkvizíció tekintetében azonban – úgy látszik – annyira más lett a tudomány tanítása, hogy míg a Pallas lexikon még rémmeséket közöl a spanyol inkvizícióról, a 30 évvel később kiadott Révai már azt írja, hogy áldozatainak száma egész fennállása alatt vagy 4000-re tehető. E számnál fényesebb cáfolat azonban az inkvizíció állítólagos tömegmészárlására még el se képzelhető.
Tudvalevő, hogy nem a tulajdonképpeni egyházi, hanem a spanyol inkvizíció volt annyira rémes. Most megtudjuk, hogy még ez is csak annyira volt „rémes”, hogy egy évben átlag mindössze 13 embert végeztetett ki (300 évig állt fenn ugyanis). Ha most tekintetbe vesszük, hogy Spanyolország majdnem kétszer akkora, mint a hajdani Nagy-Magyarország, továbbá, hogy régen más törvényszékek is sokkal könnyebben osztogatták a halált, mint ma, végül hogy a spanyol inkvizíció nemcsak az eretnekek, hanem a boszorkányok ügyével is foglalkozott, akiket százával égettek meg például Németország protestáns vidékein is még az újkorban is, akkor azt kell megállapítanunk, hogy még a spanyol inkvizíció is a régi világ legenyhébb és legirgalmasabb törvényszéke volt. Egyébként ezt bizonyítékok nélkül is tudhattuk volna, hiszen papokra volt bízva. Azt ugyanis csak nem mondhatja józan ésszel valaki, hogy akár ma, akár hajdan a papok kegyetlenebbek voltak, mint a katonák vagy az állami hivatalnokok?
Ami pedig a hírhedt kínpadot illeti, az a perrendtartás eszközei között akkor minden bírói eljárásnál szerepelt, nem pedig csak az inkvizíciónál, mint a mesterséges reklámhadjárat és a hitvány rágalmazás alapján a közhit gondolja. Említett művemben kimutatom, hogy éppen ellenkezőleg: sehol se alkalmazták a kínpadot oly ritkán és oly óvatos megfontoltsággal, mint az inkvizíciónál. Hogy a közvélemény mégis a kínpadot egy fogalomnak tekinti az inkvizícióval, az nem az Egyház, nem is a papság, hanem egészen mások szégyene.
Ez a forradalmak s így a protestantizmus természetével együtt járó rágalmazó propaganda következménye egyrészről, másrészről pedig a jósággal majdnem mindig együtt járó tehetetlenség és gyámoltalanság bizonyítéka az Egyház részéről, hogy a valósággal annyira ellenkező állítást hagyja elterjedni. A rossz ugyanis mindig propagandával dolgozik és rágalomhadjáratot folytat, míg a jó hallgat és szótlanul tűri a rágalmakat, mert szerény s hozzá van szokva, hogy a földön az üldözés az ő osztályrésze. Ezzel egyébként tele van az Evangélium.
Az inkvizíció perrendtartásában a kínpad csak akkor volt megengedve, ha a bűntény már emberileg bizonyos volt, de a vádlott mégis tagadott. De még ekkor is csak maga a püspök és egy e célból kinevezett soktagú bizottság külön engedélyével lehetett elrendelni és csak a püspök vagy helytartója és a bizottság tagjainak jelenlétében lehetett foganatosítani.
„Kínvallatás” az inkvizíciónál egyáltalán nem is lehetett, mert a vádlottat a kínpad alkalmazása alatt még kérdezni se volt szabad, s amit ekkor esetleg bevallott, az egyáltalán nem is számított. Ha a bűnös kijelentette, hogy vallani akar, azonnal abbahagyták a kínzást, elvitték a bűnöst s csak másnap engedték neki elmondani azt, amit a kínpad hatása alatt vallani akart.
A vádlottak kínzása akkor borzasztó, ha rendőrőrmesterek és nyomozók, s ráadásul a törvény ellenére végzik, mint a bolsevista és náci börtönökben, sőt – bár sokkal kisebb fokban – a végén már a Horthy-korban is történt. Ha törvényesen megengednék, de csak akkor, ha a makacsul tagadó vádlott bűnössége már majdnem teljesen bizonyos, de még ekkor is csak az igazságügy-miniszter vagy vidéken a főispán jelenlétében (az inkvizícióban így volt), akkor már koránt se volna veszélyes.
Akinek ugyanis csak egy csepp emberismerete van, tudja, hogy ilyen feltételek közepette a gyakorlatban nem is lenne kínpad, hanem az csak a törvény betűje maradna. A miniszter ugyanis, sőt még a főispánok is olyan nagy urak s annyira mással vannak elfoglalva, hogy már csak azért se alkalmaznák a kínpadot könnyen, mert ezeket a nagyurakat nem is mernék miatta zavarni.
Hogy ugyanígy volt az inkvizíciónál is, arra kétségtelen adataink vannak. A szabadgondolkodó és természetesen inkvizícióellenes Lea „Histoire de l’Inqusition” című hatalmas művében ezt írja: „Érdemes a megemlítésre, hogy az inkvizíciós eljárás fennmaradt töredékeiben a kínpadra való hivatkozás különlegesen ritka.” Például a toulouse-i inkvizíciónak az 1309-1323-as évekből származó 636 fennmaradt perirata közül csak egyetlenegyben van szó a kínpad alkalmazásáról.
Jellemző az is, hogy az inkvizíciós rágalomhadjárat a püspöknek a kínpad alkalmazásakor való jelenlétét nem tudta mással magyarázni, minthogy szadistaságból gyönyörködni akart az áldozat kínjaiban (!). Egész sereg rajzot és festményt is láthatunk, melyen az inkvizíciós kínvallatás alatt undok külsejű szerzetesek buzdítják a hóhérokat az áldozatok elleni kegyetlenségre. Az Egyház ellenségeinek ilyen fogalmaik vannak az Egyház püspökeiről és szerzeteseiről! Hogy azért voltak jelen a kínpadra vonásnál, hogy a visszaéléseket megakadályozzák és hogy a kelleténél nagyobb kegyetlenség ne történhessék, az az Egyház ellenségeinek még mint lehetőség se jutott eszébe.
Hogy az a büntetés, amelynek végrehajtása papokra van bízva, mindig irgalmasabb, mint amit az állam emberei hajtanak végre, arra is nem egy bizonyítékkal szolgál az inkvizíció története. A börtönbüntetést többnyire elengedte az inkvizíció akkor, ha az elítélt vezeklésül a Szentföldre zarándokolt. Pedig hát az akkori közlekedési viszonyok és az akkori rendőrség mellett ki tudta ellenőrizni, hogy a környékről eltűnt vádlott csakugyan a Szentföldre ment-e?
Mivel az akkori papokat se tarthatjuk olyan együgyűeknek, hogy ők viszont ezt nem tudták, nem láthatunk eljárásukban mást, mint csak azt, hogy minden képzelhető ürügyet felhasználtak, hogy az elítélteket a tényleges büntetéstől mentesítsék. Olyan eseteket is találunk a megmaradt inkvizíciós aktákban, hogy az elítélt bűnösnek, hogy öreg, beteges apját ápolhassa, addig nem kellett megkezdenie börtönbüntetését, míg apja él. Az pedig egész rendszeres dolog volt, hogy az inkvizíció börtöneinek lakói a nagyobb ünnepek tartamára több heti szabadságra mehettek.
S mindez a középkorban történt, akkor, mikor sokkal kegyetlenebb volt még az igazságszolgáltatás, mint napjainkban. A papok igazságszolgáltatása is kegyetlenebb volt, hiszen ők is koruk gyermekei voltak. De láthatjuk, hogy mivel egyúttal papok is voltak, nemcsak koruk gyermekei, sok tekintetben sokkal enyhébb volt az igazságszolgáltatásuk még a mai felvilágosult korunkénál is. Láthatjuk, hogy sok tekintetben olyan jók voltak, hogy ma egyenesen nevetnünk kell rajta.
Nézdd ezt meg: [link]
HOGYAN EGYEZTETHETŐ ÖSSZE AZ EGYHÁZ SZENTSÉGE A BENNE TAPASZTALHATÓ BOTRÁNYOKKAL?
Válasz:
Az Egyház szentségét nem csökkenti, ha egyes tagjai súlyos bűnösök. Az Egyház ui. Jézus Krisztus keresztáldozatának és a Szentlélek megszentelő tevékenységének köszönheti szent mivoltát.
Magyarázat:
Az Egyház szent, mert a végtelen szent Isten alapította; szent, mert jegyese, Jézus Krisztus sugárzik át rajta, aki életét adta az Egyházért; és szent, mert a Szentlélek őrzi. Az Egyház szentsége természetesen nem jelenti tagjainak bűntelenségét. Az Egyház nem tagjaiban, hanem céljaiban és Főjében szent. Azáltal szent, akihez tartozik és aki alapította, s nem azok által, akik hozzá tartoznak, annak ellenére, hogy nem ritkán egyes tagjaiban is felragyog az Egyház szentsége. Az atyák az Egyházat „bűnösökből álló bűntelennek" nevezték, sőt Clairvaux-i Szt. Bernát kifejezése még élesebb: Sancta Meretrix (Szent Szajha).
A bűnös ember így az Egyház szentségét meg sem karcolhatja. Vagy azért, mert a bűnös tagnak olyan súlyos a vétke, hogy el is veszítette az Egyházhoz való tartozását, vagy azért, mert bűnbánata és Krisztus kiomló vére által megszentelődik.
Igazolás:
Szt. Pál apostol tanítja, hogy Krisztus szentségessé tette Egyházát: „Ragyogóvá akarta tenni az Egyházat, amelyen sem szeplő, sem ránc, sem egyéb efféle nincsen, hanem szent és szeplőtelen" (Ef 5,27). Az Apostol szerint: „Isten temploma szent, ti vagytok az" (1 Kor 3,17). Ezért mondjuk: Szent Egyház.
Szt. Pál apostol is súlyos hibákat és bűnöket talál már a korai Egyházban is, de meg sem fordul a fejében, hogy az Egyház megszűnt volna Egyháznak és szentnek lenni. Kiközösítést követel és nem új alapítást: „Egyébként az a hír járja, hogy paráznaság fordul elő köztetek, mégpedig olyan, amilyen még a pogányok közt sincs, hogy tudniillik valaki apja feleségével él. S ti még kérkedtek, ahelyett, hogy bánkódnátok, és kizárnátok magatok közül, aki effélét művel" (1 Kor 5,1).
Júdás is bemocskolta személyét és apostoli hivatalát, de az a többi apostolt nem érintette. Bűne és következményei csak reá szállottak, nem az Egyházra: „Közénk számított, a mi szolgálatunk jutott neki is részül. Gonoszsága bérén telket szerzett magának, amikor pedig lezuhant, kettérepedt és kifordultak a belei" (ApCsel 1,17).
Szt. Péter is megtagadta Jézust, de bűnbánatát elfogadta Krisztus, és az Egyház vezetője maradt, bár Jézus megkövetelte tőle a hitvallást: „Majd harmadszor is megkérdezte tőle: »Simon, János fia, szeretsz engem?« Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte: »Szeretsz engem?« S így válaszolt: »Uram, te mindent tudsz, azt is tudod, hogy szeretlek.« Jézus ismét azt mondta: »Legeltesd juhaimat!«" (Jn 21,17).
Maga Jézus is megmondta, hogy a bűnök és a botrányok elkerülhetetlenek egy közösségben, ez azonban csak a személyre nézve jár következményekkel: „Lehetetlen, hogy botrányok elő ne forduljanak. De jaj annak, aki okozza őket!" (Lk 17,1).
Sokan úgy gondolják, hogy a Római Egyház már rég megromlott s csak idők kérdése, mikor omlik végleg össze. Ennek határozottan ellentmond Jézus csalhatatlan ígérete, hogy ő Egyházával marad „mindennap, a világ végezetéig" (Mt. 28, 20), s az a másik kijelentése is, hogy amíg az Egyház Szent Péter sziklatalapzatán áll, addig „a pokol kapui nem vesznek erőt rajta" (Mt. 16, 18).
Én nem értenék veled egyet, független attól, hogy magamat is az ateisták körébe sorolnám inkább.
1. A Biblia több ponton pontatlan és hiteltelen, mondja ezt egy történelem tanár. Aki a mai álláspont (posztmodern), abszolút hiteltelen dolgokat tanít. Hiszen a posztmodernizmus (hozzáteszem jogosan) a fikció körébe sorolja a történelemtudományt. Még az újkori történelemről írt dolgokat is, nemhogy a korábbiakat. Így kb egy-egy a helyzet. Ha ő taníthatja a hiteltelen dolgokat (és gondolom tanítja is), akkor ugyanazon a ponton áll, ahol az egyház. Sőt, lehet, hogy a hittan oktatás kevésbé káros mint az elvakult történelemoktatás. (ld kommunizmusban tanítottak)
2. szerintem a reneszánsz idején már elavultak az abszolut dogmatikus elvek. Hiszen pont ez a lényeg, hogy az emberek a középkorban, aszerint a hit szerint éltek, hogy a földön a dogmák szerint és majd a mennyben élvezzük az életet. Ez a gondolat megfordult a reneszánsz idején, élvezzük a földön az életet dogmák nélkül, mert ki tudja mi lesz halálunk után. -és ez a gondolkodásmód kihatott az egyházi vezetőkre is. Akik persze nem biztos, hogy megfelelő módon reagáltak.
3. Azon lehetne vitázni mi tűnt el a kereszténység áldozatos munkájának következményeként és mit hozott a kereszténység. Illetve persze azon is mi nem tűnt el, hiszen rengeteg pogány szokás él ma is. Ennek szerintem semmi értelme nincs, mert nincs olyan dolog az életben, ami két ember számára ugyanazt jelenti és ugyanolyan fontos, jó.
4. Egyébként pedig konkrétan rád, szerintem hívő vagy, csak épp haragszol és perlekedsz a felsőbb hatalommal. Mert érzelmeket fejezel ki a kereszténység iránt. Ha igazán ateista lennél, akkor nem érdekelne ez a dolog, semleges lenne számodra. Ráadásul ha ateista vagy kin kéren számon édesapád halálát? Nem érdemelte meg? Kitől?
Nagyon fiatal vagy még, érthetőek ezek a heves érzelmeid, meg a befolyásolhatóságod, de az élet másról szól. Köss békét és válj tényleg ateistává, ha számodra az az üdvözítő, de ez sehova sem vezet.
Na, de uraim, itt van egy 16 éves fiú, akit meg kellene győzni arról, hogy az Úr szereti őt, és a kereszténység, a Jézus megváltásába vetett hit átsegíti minden baján ! Nem mérföldes vitairatra van szüksége. Bár, végül is arra jó, hogy megértse ez a fiú, hogy nem egyházakban és vallásokban kell hinni, hanem csakis az Úr Jézus Krisztusban.
Hidd el, kedves kérdező, hogy az Úr képes arra, hogy a sebeket, amiket az életed során ejtettek rajtad begyógyítsa. Ez nem példázat, ez konkrét ígéret és igaz. Hosszú lenne ezt most elmagyarázni ( de az is megvan írva, hogy az ember, mint teremtmény nem értheti fel ésszel az Úr útjait ) velem is megtörtént, hogy az Úr egyszer csak levette rólam az addig fájó dolgokat. Nem felejtettem el azokat, csak már nem fájnak, már nem fontosak. Fordulj Hozzá, keresd Őt és válaszolni fog, hidd el !
helló
elnézést de én csak egy idézetet, mert már páran leírták a lényeget, és némi hozzáfűzést.
"Isten vagy az Élet sohasem büntet. Az ember bünteti önmagát az Istenről, Életről, Világegyetemről alkotott téveszméi révén. Gondolatai teremtő erejűek, ő tehát megteremti saját nyomorúságát."
Egyébként kedves kérdező, valószínűleg te csak a felszínt látod, azt, amit a gonosz emberek akarnak, hogy láss. Aki igazi hittel rendelkezik, az jó ember, és egy jó embernél soha nem fordul elő, hogy mást bántson. Tehát aki jó, az nem fog részt venni öldöklésben és kár okozásban. Ebből tudod megállapítani az igazat. A Biblia pedig tényleg hiteles, csak tudni kell az valóságot ahhoz, hogy értelmezni tudjuk.
üdv
25/F
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!