Van arra bármi bizonyíték, hogy a világon bármi is készre lett teremtve?
"talán pont attól lesz valami tökéletes hogy nem az"
Akkor szerinted Isten is attól tökéletes, hogy nem tökéletes? Vagy azt akarod mondani, hogy Isten nem tökéletes, de pont ezért tökéletes? Vagy hogy is van ez tulajdonképpen?
Ez csak meddő játék a szavakkal. Te valamilyen módon értelmezel kifejezéseket, amely eltér az általános értelmezésétől. Ez még úgy elfogadható is volna, de akkor hogyan jussunk bármiféle konszenzusra is, ha te teljesen mást értesz konszenzus alatt, mint amit a többi ember?
Szerintem először a te fejedben kellene rendet tenni, hogy a nevén nevezett dolgokon ugyanazt értsd, mint a többi ember. Másképp csak értelmetlen energiapocséklássá válik a veled történő társalgás.
"talán pont attól lesz valami tökéletes hogy nem az. hogy mindig van még mit javítani. így mindig minden jobb lesz, mert tökéletes, de még tökéletesebb lesz.
ha semmin nem lehetne javítani, akkor az egy hatalmas nagy egy helyben állás lenne ha engem kérdezel."
Igen, "ha semmin nem lehetne javítani, akkor az egy hatalmas nagy egy helyben állás lenne" ez teljesen igaz, és éppen ennek értelmében sületlenség a teremtés tökéletességéről beszélni.
HA Isten teremtett volna egy tökéletes világot, akkor az a te értelmezésed alapján (amivel teljesen egyetértek!) egy statikus, egy helyben álló, változatlan és megváltoztathatatlan világ lett volna, ahol kizárt a fejlődés vagy akár a hibázás.
Mivel azonban Isten definitíve tökéletes ( azaz Isten olyan módon van leírva, hogy rá ez a jelző axióma szerűen igaznak van feltételezve), így az alkotása is tökéletes kell, hogy legyen. Tökéletes NEM alkothat tökéletlent! Azonban mivel közvetlen tapasztalati tény, hogy világunk egy változó világ (azaz nem statikusan tökéletes), ez a közvetlen tapasztalat ellentmondásban van a tökéletes világ Isteni teremtésének elméletével.
Ilyen esetben (ha az elmélet összeütközésbe kerül a gyakorlattal) azonban az elméletet kell megváltoztatni mindaddig, amíg összhangba nem kerül a tényekkel.
"HA Isten teremtett volna egy tökéletes világot, akkor az a te értelmezésed alapján (amivel teljesen egyetértek!) egy statikus, egy helyben álló, változatlan és megváltoztathatatlan világ lett volna, ahol kizárt a fejlődés vagy akár a hibázás. "
Nem vitaképp, de ezt úgy kell érteni, hogy a maga nemében tökéletes, azaz mentes a rossztól, a bűntől, a haláltól, stb. Az embert tanulásra is rendelte Isten, tapasztalati, elméleti tanulásra. Ezt nem feltétlen lehet tökéletlen teremtésnek nevezni. Így a tökéletes világ nem statikus, nem mozdulatlan.
Gyanítom, hogy Te az Isten jellemzőire gondolva mondtad ezeket. Akkor való igaz a statikusság, a mozdulatlanság. Ez Isten jellemzője. Bár ezek a jelzők nem pontosan jellemeznek, mivel egy szellemi létezőre nem lehet azt mondani, hogy mozdulatlan, mivel az a fizikai világ egyik leíró jellemzője.
"Tökéletes NEM alkothat tökéletlent!"
Ez így van. Nem is alkotott.
1 Mózes 1,31 És látá Isten, hogy minden a mit teremtett vala, ímé igen jó. És lőn este és lőn reggel, hatodik nap.
Viszont, hogy ne legyünk biorobotok, adta a szabad akaratot. Következetesen az első törvényt is: ne egyél a fáról. Azaz a tökéletlenséget, az istentelenséget is lehet választani. A Biblia pedig leírja, hogyan tanítja meg a bűn teljes mocskát Isten az emberiségnek. Isten a rosszból még jobbat hoz ki. A második (Krisztusi ember) jóval magasabb rendű lesz, mint az első (ádámi ember).
Felhívnám rá a figyelmed, hogy "a maga nemében tökéletes, azaz mentes a rossztól, a bűntől, a haláltól" jellemzés ellentétes az engedetlenség,az isteni rendelés be nem tartása, ellentmondás istennek, bűnre hajlás, dac, gyarló kíváncsiság tulajdonságokkal, márpedig az eredendő bűnre mindezek jellemzők.
El kellene dönteni, hogy Ádámra és Évára melyik a jellemző.
Megjegyzem a szabad akarat gyakorlása egy "a maga nemében tökéletes, azaz mentes a rossztól, a bűntől, a haláltól" tulajdonságokkal jellemezhető ember esetében még véletlenül sem jelentheti a rossz oldal választását. Miért is választaná a rosszat, az Isteni parancsolattal ellentéteset, ha ő jó és a maga nemében tökéletes? A rossz választás tökéletesen ellentétes a személyiségével, motivációival.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!