Ti értitek a szentháromságot?
Nem értem a szentháromságot.
Hogyan lehet Istennek fia?
Aztán ha Mária az anyja, akkor vagy felerészben az ő génjeivel rendelkezik Jézus, vagyis maximum félisten, ám ha olyasféle módon nemzette Isten, mint a modern klónozás, akkor Mária nem az anyja,
csak egy un. béranya akiben kifejlődött, vagyis az ő jelentősége redukálódik totálisan a lombik szerepére.
A kapcsolat Isten és Jézus között megint csak érdekes, mert ha mondjuk egy embert leklónozunk, akkor sem egyek, hiszen a klón születése után más dolgok történnek velük, két különböző lény fejlődik a különböző hatásokra.
Ha mondjuk Isten benne is van valamilyen módon Jézusban, Jézus nincs benne Istenben, hiszen ő a fiú, de ha mégis benne lenne, akkor az egész értelmetlen, akkor mondhatnánk azt is, hogy Isten megduplázta önmagát és nincs szükség sem Máriára, sem az atya - fiú bonyolításra.
Isten mégsem nemzhette saját magát és a szentlélek szerepe is furcsa, érthetetlen, mi szükség van rá.(?)
Azt vajon hogyan és miért teremtette Isten? Talán azért, hogy amikor a szentlélek megszáll valakit, akkor ne Isten legyen a befolyásoló, hiszen akkor sérülne a szabad akarat, de így Istennek csak közvetve van hozzá köze, bár ugye egylényegű vele, vagy mi a szösz.
A szentlélek ha akarom maga Isten, ha akarom nem és egy kissé ilyen Jézus is.
Úgy sejtem, az okozta a problémát, hogy a kereszténység a zsidók között alakult ki és a zsidó hitből fejlődött fokozatosan.
Egy idő múlva már szerettek volna tőle megszabadulni, de sajnos előzmény gyanánt az Ószövetség nem vehető ki a Bibliából, ezer szállal kapcsolódik hozzá, pedig a megbocsátó Jézus már nem a bosszúálló Jehova, vagy JHVH.
Az ariánusok ki is vették volna az Ószövetséget a Bibliából, de akkor sok minden nem lenne érthető, például a bűnbeesés és a többi is, így csak elterelik a figyelmet a teremtő Istenről Jézussal, aki csupán a kereszténység Istene, a zsidóké már nem.
Sokkal érthetőbb lenne a szerepe, ha csupán próféta maradt volna, mint Mohamed, de akkor a már meglévő zsidók által kreált és Jézus korára már elavult tanokat kellene tovább hinni, mert maga az Isten mégsem változhat csak úgy meg ripsz, ropsz.
Azt tudom, hogy nem minden felekezet hisz a szentháromságban, csak akkor meg miképpen beszélhetnek egyistenhitről, hiszen a fiú és az atya megnevezés kizárja azt, hogy ne több Istenről legyen szó.
Egyáltalán nem kekeckedésből írom ezt, kíváncsi lennék a magyarázataitokra, mert talán éppen ezért nem hiszek Istenben, mert akárhogyan is próbáltam ezt megemészteni, nem tudtam szabadulni a gondolattól, hogy ókori szakállas rabbik kitalációja ez az egész és lényegében semmi értelme nincs.
Látom kicsit eltértünk a tárgytól, de azért válaszolok a kérdésre:
- Jézus =személye= öröktől fogva létező, az Atyától öröktől fogva született (ahogy mondja a görög hitvallás). Nincs előbb az Atya mint a Fiú, úgy mint az embereknél. A Fiú az Atya tökéletes képmása, önkifejeződése, de nem csak "kép", hanem egy különálló személy.
- Jézus =testét= pedig a Szentlélek teremtette Mária méhében az angyali üdvözletkor.
Tehát a személye teremtetlen, a teste teremtett.
Nem félisten, hanem valóságos Isten (a személyében) és valóságos ember egyben.
Egy isteni természet, egy örökkévalóság, egy mindentudás, egy mindenhatóság van, de ezt 3 személy birtokolja, ez a Szentháromság. Az Isten közösség...
megjegyzés: ez logikus, hiszen gondolj bele hogyan szerethetne az Isten, ha "befelé" nem szeretet? Szeretet csak két személy között lehetséges. Vagy előbb teremtenie kellett volna egy teremtményt hogy szerethessen?? Akkor meg nem lenne Isten, mert egy teremtmény révén jutott volna valami "többhöz", "újhoz", a szeretet képességéhez - ami meg logikátlanság, hiszen nehogy már egy teremtmény váltson ki valami többet, jobbat a Teremtőjéből.
Mindent a Háromság alapján lehet megérteni nem csak a hitben, hanem a hétköznapi életben is.
"Akkor ezek szerint Jézus Krisztus nem a világ világossága, csak a zsidóké? "
Az a három vers egyértelmű. Isten a zsidókhoz küldte Jézust.
#32 - akik utána halálra kínozták mert nem ilyet vártak, aki szeretetről, megbocsátásról, követésről beszél, önmaga megüresítéséről beszél, hanem aki diadalra viszi a kiválasztott népet.
"Inkább egy ember vesszen, mint egy nép"
- mondta Kajafás főpap.(Jn 11,49)Kemény mondat ez. És Istennel szemben végtelenül kegyetlen.
Csakhogy - 2000 éves "félreértés", próbáljuk már megérteni. Óriási a próféták által megjövendölt kiválasztottság!! egy eldugott ki városkába inkarnálódik az Isten! (miért "pont" oda?)
A kiválasztottság - bármily nehezen is viselik egyesek- ezzel beteljesedett, véget ért.
Ma minden ember kiválasztott. Ez a megváltás. Lemondhat erről, vagy megtalálhatja magában a világ világosságát, és átélheti: "élek többé már nem én, Krisztus él bennem". Szabadok vagyunk.
"A Fiú megnevezést pedig kizárólag azért kapta, mert hogy megváltson minket, leszületett közénk emberi testben. Ilyen szempontból fia Istennek, de ettől ő maga még nem ember."
Ezt rosszul tudod, kedves Gabriel. A Fiú nem csak azért Fiú, mert emberként született, hanem isteni természetében is az Atyától született. Ő Isten "egyszütt" és "elsőszülött" fia, így fogalmaz a Biblia. Hogy ezen kifejezések az emberi születésére vonatkoznának, az könnyen cáfolható ezzel a vsrsel:
"Ő a láthatatlan Isten képe, az elsőszülött minden teremtmény
közül." (Kol 1:15)
Ugyanis itt már ezt nem mondhatod, mivel a vers kimondja, hogy minden teremtmény előtt született.
Illetve az sem hagyható figyelmen kívül, hogy a Bibliában mindig meg van az Atya és a Fiú személye közti külömbség. Amikor visszatér a mennybe, akkor sem lesznek teljesen egyenlőek, Krisztusnak ekkor is feje és Istene az Atya, aláveti magát neki, imádja az Atyjàt. Az, hogy a Fiú a mennyben is aláveti magát az Istennek és elismeri az Atya főségét, pontosan egy örök Apa-Fiú kapcsolatot mutat, és azt is mutatja, hogy a Földre jövetele előtt is ilyen kapcsolatban voltak. Másképp teljesen egyenlőek kellene hogy legyenek mindenben. Ámde az Atya küldte el a Fiát:
,,De amikor eljött az idő teljessége, Isten elküldte Fiát, aki asszonytól született a törvénynek alávetve” (Galata 4:4)
Hogy általa közeledhessünk az Istenhez, és nem fordítva. Ez a személyük közti örök különbség.
# 33
Jézus valóban a Zsidókhoz küldetett, viszont feltámadása után a követőit már nem csak zsidókhoz küldte:
,,Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében, tanítva őket, hogy
megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek; és íme, én veletek
vagyok minden napon a világ végezetéig.” (Mt 28,19-20)
"Ezt rosszul tudod, kedves Gabriel. A Fiú nem csak azért Fiú, mert emberként született, hanem isteni természetében is az Atyától született. Ő Isten "egyszütt" és "elsőszülött" fia, így fogalmaz a Biblia."
Te tudod rosszul. Bibliában az Atya és fiú kifejezés nem szó szerint értendő. Isten Dávidot is fiának nevezi vagy izrael népét. Akkor ők is istenek. Egyértelmű hogy nem. Mindenki Isten fia aki hozzá akar eljutni.
#32!
Abban az esetben, ha a világ szót úgy értelmezed, hogy zsidó, az erdő szót lucfenyőnek, az étel szót bablevesnek,...stb értelmezed.
# 37
A Fiúnak két születése volt, egyszer az Atyától minden teremtmény előtt, s egyszer emberként. Ezt tanítja Biblia, s a korai kereszténység is ebben hitt.
"A Fiúnak két születése volt, egyszer az Atyától minden teremtmény előtt, s egyszer emberként. Ezt tanítja Biblia, s a korai kereszténység is ebben hitt."
Jézus egyszer született meg emberként, igaz apa nélkül. A többi pogány mese amit később kevertek bele. Korai keresztények nem fogadták el hogy Jézus Isten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!