Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Mi a jó a Jehova tanúinak...

Mi a jó a Jehova tanúinak abban, hogy házalnak?

Figyelt kérdés
2008. szept. 28. 12:59
1 2 3 4 5 6
 51/59 anonim ***** válasza:
0%
Kedves kérdező!Azt írod,hogy keresztény vagy,és ismered a Bibliát.Akkor valami baj történt veled ,mert ha ismernéd a Bibliát igazán,vagyis megértetted volna amit mondani akar az embereknek,De sajnos az írásaidból látszik,hogy csak olvastad a Bibliát de megérteni nem értetted meg.Mi azért megyünk házról házra prédikálni,mert Jázus ezt parancsba adta nekünk a Máté evangéliumában a 28. fejezet 19,20-versében.Ha van Bibliád akkor nyugodtan elolvashatod és megbizonyosodhatsz róla.De a legfontosabb az ,hogy a SZERETET miatt megyünk amit JEHOVA és JÉZUS iránt érzünk.Gondolom,ha szeretsz valakit akkor te is szeretnél eleget tenni a kérésének.A másik dolog,hogy szeretnénk ha minnék több ember tapasztalná meg ezeket az érzéseket és áldásokat amiket mi tapasztalunk.A harmadik dolof pedig az,hogy ha nem megyünk az ítélethozatalnál ISTEN rajtunk kérné számon az emberek életét.ÉS ÉN NAGYON NEM SZERETNÉM HA VÉRBŰN TERHELNE AZÉRT MERT NEM TETTEM ELEGET ENNEK A PARANCSNAK!!!!Sajnos ezért kapunk ,meleget is hideget is,de megyünk mert annál szebb és örömteli érzés nincs amikor megmenthetem egy ember életét avval,hogy elvezetem azon az uton ,amelyiken Jehovához talál.Remélem nem ,haragszol meg a következő szavaimért,de ha igen akkor előre is bocsánatot kérek!Fogadj el egy jó tanácsot tőlem:ha legközelebb találkozol tanúkkal,kérd meg őket arra,hogy segítsenek megérteni a Biblia lényegét.Hidd el akármilye ellenséges is voltál velük valaha is ,egyik sem fog elutasítani és örömmel fognak neked segíteni.Ez egyáltalán nem jár semmiféle kötelezettséggel,ha időközben úgy gondolod,hogy elég akkor nyugodtan abba hagyhatod majd.De én úgy gondolom,hogy ha egy bizonyos szintig eljutsz a Biblia megismerésében ,biztos,hogy nem fogod abba hagyni.Kívánok neked ehhez nagyon sok kitartást és szellemi erőt,és remélem Jehova segít majd abban,hogy a szíved minnél közelebb kerüljön hozzá!!!!
2009. aug. 25. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/59 anonim ***** válasza:

http://www.youtube.com/watch?v=hISbLIr_2Sw


A Csel5:42 és Csel20:20,21 hamisan van fordítva az Őrtorony fordításában, ugyanis ott nem "házról házra" szerepel, hanem házanként.


A "házanként tanít" egyébként kizárja, hogy idegen emberekre tört volna rá Pál a saját házukban. Itt valószínűleg házi gyülekezetekben való tanításról, intésről beszél, nem holmi Jézussal házaló ügynökmunkáról.


Semmiképpen nem úgy lesz az ember keresztény, hogy berontanak a házába és ott támadják le. Ilyet csak Saul csinált, mikor még a keresztényeket üldözte:


ACTS-08-03 saulos de elumaineto thn ekklhsian kata tous oikous

eisporeuomenos, surwn te andras kai gunaikas paredidou eis fulakhn.


Itt kendtek valamiért mégsem a kedvenc "házról házra" szövegükkel fordítanak, hanem így: "Sorra betört a házakba."


De van itt más is annak jeléül, hogy kendteknek csak saját ideológiájuk adta a szájukba az Apcsel két felhozott helyén a "házról házra" szavakat.


ACTS-02-46 kaq' hmeran te proskarterountes omoqumadon en tw ierw,

klwntes te kat' oikon arton, metelambanon trofhs en agalliasei kai

afelothti kardias


Lám, az ÚV-"fordítás" tudja, hogy kell ezt a kifejezést helyesen fordítani, ha éppen nincs az útjában saját ideológiája: "magánotthonokban étkeztek." Pedig a maguk illogikája szerint bátran fordíthatták volna úgy: "Házról házra járva étkeztek."


(Ide nem tartozó, de lényeges kifogás a fordítók ellen, hogy itt szó szerint "a kenyér megtöréséről" beszélt Pál, amit a kendtek fordítói egyszerű étkezéssé silányítanak, holott a fordításban is fenn kell tartani azt a lehetőséget, hogy úrvacsoráról és vele egybekötött szeretetvendégségről van szó.)


Az meg, hogy kend tartózkodna a Jézussal házaló ügynökmunkától, éppen nem festi kendet valami őszinte vitázónak. Hiszen éppen a napokban vetette mások szemére, hogy nem hirdetik Jézust házról házra, mert az apostolok is azt tették. De aki házról házra jár valamivel, amit rá akar sózni másokra, az házal. És ha nem porszívóval házal, hanem Jézussal, akkor nem porszívóügynök, hanem Jézussal házaló ügynök.


A házalásban az az elítélendő, hogy olyan helyen támadja le az embert, ahonnan az nem tud semleges gesztussal, udvariasan továbbmenni. A türelmetlenebbje udvariatlanul becsapja az ajtót, a türelmesebbje végigállja a fél órát.


ApCsel 5:42:

SZIT: "Továbbra is mindennap tanítottak a templomban és a házakban, hirdették, hogy Jézus a Krisztus."


Házanként, azaz minden házban, ahol a hívek összejöveteleiket tartották.


ApCsel 20:20-21:

"Nem tagadtam meg tőletek semmit, ami javatokra szolgálhatott: prédikáltam nektek és tanítottalak benneteket, nyilvánosan és magánházaknál. Zsidóknak és görögöknek egyaránt hirdettem, hogy térjenek meg az Istenhez, és higgyenek Urunkban, Jézusban."


Az apostol Efezusban tanított nyilvánosan a zsinagógákban, és házanként, Tirannusnak az iskolájában, valamint azokban a házakban, melyekben a hívek összejöveteleiket tartották.


Tehát, amíg a kereszténység tiltott vallás volt, addig a keresztények nem építhettek erre a célra rendelt épületeket, templomokat, amelyeknek első nyomai a 3. századból valók; addig a liturgiát magánházaknál végezték (ApCsel 2,46), maga a közösség számított Isten templomának (vö. 1Kor 3,16; 2Kor 6,16; Ef 2,21). 230 körül az ún. tituláris templom a benne őrzött vértanú-ereklyék alapján a magánház tulajdonosának nevét őrzi. - Dura Europoszban maradt meg egy 230 körül kultikus célra átalakított lakóház.


[link] Are Jehovah's Witnesses the only ones that Preach?

2009. dec. 12. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/59 anonim ***** válasza:
2009. dec. 12. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/59 anonim ***** válasza:

Ha latra tennénk az Apcsel 5,42-t a "házról házra" kifejezéssel fordítókat és a többieket, az előbbiek még mindig elenyésző kisebbségben volnának. A görögben az áll, hogy sem a templomban, sem a házaknál nem szűntek meg Krisztusról tanítani és evangéliumot hirdetni. ("pasan te hmeran en tw ierw kai kat' oikon ouk epauonto didaskontes kai euaggelizomenoi ton xriston, ihsoun.") Szó sincs semmiféle "menésről", hát még házról házra. És hogy mi módon hirdették az igét a háznépnek, miután a családfőben már megfogant az érdeklődés, azt az ApCsel több más helyéről is tudjuk. Semelyik esetben nem az utcáról beszabadulva törtek rá az emberekre, hanem nyilvános helyen szólították meg őket, és csak az ő kívánságukra látogattak el otthonukba.


Apcs 16,14-15

"És egy Lidia nevű, Thiatira városbeli bíborárús asszony, ki féli vala az Istent, hallgata [reánk.] Ennek az Úr megnyitá szívét, hogy figyelmezzen azokra, amiket Pál mond vala. Mikor pedig megkeresztelkedék mind házanépével egybe, kére minket, mondván: Ha az Úr hívének ítéltetek engem, jertek az én házamhoz, és maradjatok [ott.] És unszola minket."


Ebben Jézusra visszamenő parancsot követtek:


Mt 10,11-14

"Amely városba vagy faluba pedig bementek, tudakozzátok meg, ki abban méltó; és ott maradjatok, amíg tovább mehettek. Ha pedig bementek a házba, köszöntsétek azt. És ha méltó a ház, szálljon a ti békességtek reá; ha pedig nem méltó, a ti békességtek rátok térjen vissza. És ha valaki nem fogad be titeket, és nem hallgatja a ti beszédeteket, mikor kimentek abból a házból, vagy városból, lábaitok porát is verjétek le."


Tehát nem úgy kopogtak rá az emberekre, mint a házról házra járó JT-i, főleg mivel Jézus tiltotta a házról házra járást.


Lk 10,7

"Ugyanazon házban maradjatok pedig, azt evén és iván, amit ők [adnak]: mert méltó a munkás az ő jutalmára. Ne járjatok házról-házra."


Hallottam persze azt a kifogást, hogy "ez csupán a vendéglátók váltogatását tiltotta." De mit szólnak ahhoz, ha én még szorosabban ragaszkodom az Íráshoz, és azt mondom: még ott sem szabad házról házra járni, ahol befogadnak - hát még mennyire tilos ott, ahol nem látnak szívesen?


Az Apcs 2,46-ban hasonló szövegezéssel ("kaq' hmeran te proskarterountes omoqumadon en tw ierw, klwntes te kat' oikon arton, metelambanon trofhs en agalliasei kai afelothti kardias") van szó arról, hogy házanként megtörték a kenyeret. Érdekes, ezt senki nem akarja úgy fordítani: "Házról házra megtörték a kenyeret." Tehát e helyeken a JT-k által lobogtatott ostoba hipotézis csődöt mond, holott itt is ugyanaz a görög szerkezet áll, mint az 5.42-ben.


A "osztó értelem" itt sem jelent többet, hogy némelyek az egyik házban, mások meg a másikban. De nem azt, hogy valakik mind ebben, mind abban a házban, azaz házról házra járva térítettek.


Jól tudjuk, hogy művelte Pál a háznál való tanítást.


Apcs 18,19-20

"Juta pedig Efézusba, és azokat ott hagyá; ő maga pedig bemenvén a zsinagógába, vetekedék a zsidókkal. Mikor pedig azok kérék, hogy több ideig maradjon náluk, nem álla reá"


Azaz nem önhatalmúlag tört rájuk otthonukban, hanem a zsinagógában térítette őket. Sőt második efézusi tartózkodásakor is ott kezdte az evangélium hirdetését:


Apcs 19,8

"Bemenvén pedig a zsinagógába, bátorsággal szól vala, három hónapon át vetekedvén és igyekezvén meggyőzni az Isten országára tartozó dolgokról. Mikor pedig némelyek megkeményíték magokat és nem hivének, gonoszul szólván az [Úrnak] útáról a sokaság előtt, azoktól eltávozván, elszakasztá a tanítványokat, mindennap egy bizonyos Tirannus oskolájában prédikálván."


Egy házi istentiszteletet így ír le Lukács:


Apcs 20,7

"A hétnek első napján pedig a tanítványok egybegyűlvén a kenyér megszegésére, Pál prédikál vala nékik, mivelhogy másnap el akara menni; és a tanítást megnyújtá éjfélig. Vala pedig elegendő szövétnek abban a felházban, ahol egybe valának gyülekezve."


Ez tehát ama házankénti kenyértörések egyike volt. Pál itt sem járt házról házra, hanem egy háznál maradt egész nap.


A JT-k gyakorlatát úgy is tudjuk jellemezni, mint a mindenkire rátörni kész lelkületet, éppen ezzel kapcsolatban mondja, hogy "ne járjatok házról házra." A másik meg még nagyobb melléfogás, mert ott nem házról házra, hanem minden népnek való hirdetésről van szó.


A tanítványok prédikálása nem egyik házról a másikig megosztva, hanem egyik tanítvány az egyik háznál, a másik a másiknál prédikált, de inkább házi istentiszteletet tartott.


Apcs 12.12-14

"És miután ezt megértette, elméne Máriának, a János anyjának házához, ki Márknak neveztetik; hol sokan valának egybegyűlve és könyörögnek vala. És mikor Péter zörgetett a tornácz ajtaján, egy Rhodé nevű szolgálóleány méne oda, hogy hallgatózzék: És megismervén a Péter szavát, örömében nem nyitá meg a kaput, hanem befutván, hírül adá, hogy Péter áll a kapu előtt" stb.


Láttuk tehát, mimódon prédikált Pál házaknál (nem pedig "házról házra"): oda ment, ahol már fogékonyságot tapasztalt.


Ti ezt komolyan úgy képzelitek el, hogy Jézus végigjárta a házakat, és minden idegenhez bekopogtatott, hogy "Jó napot kívánok! Érdekli Önt Isten királyságának jóhíre?"


A "κατ οικον" (lat. per domos) kifejezés fordítása ismertebb magyar fordításokban:


- "házanként" [Károli, MBT, Csia, Ravasz László, dr. Budai Gergely, Czeglédy, Raffay, Kecskeméthy]

- "házanként (otthon)" [Vida Sándor]

- "házankint" [Káldi]

- "házaknál" [KNB]

- "házakban" vagy "magánházaknál" [SZIT]

- "magánházakban" [Békés-Dalos]

- "otthonaitokban" [Raffay Sándor].


Szó sincs semmiféle "házról házra" térítő-jehovista hókuszpókuszról, hiába hamisította azt oda az ÚVF...


Tehát itt egyszerűen arról van szó, hogy amíg a kereszténység tiltott vallás volt a római birodalomban, addig a keresztények nem építhettek erre a célra rendelt épületeket, templomokat, amelyeknek első nyomai a 3. századból valók; addig az istentisztletet, a liturgiát magánházaknál végezték (ApCsel 2,46), maga a közösség számított Isten templomának (vö. 1Kor 3,16; 2Kor 6,16; Ef 2,21). 230 körül az ún. tituláris templom a benne őrzött vértanú-ereklyék alapján a magánház tulajdonosának nevét őrzi. - Dura Europoszban maradt meg egy 230 körül kultikus célra átalakított lakóház.

2010. febr. 7. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/59 anonim válasza:

háát engem pl qvára felidegel ha odajönnek hozzánk a házhoz h az isten ezt meg ezt meg azt adogatja azt a kezembe nyomnak egy papírt amin arany jahkt meg arany porse arany mit tom én micsoda, hát engem ne zaklassanak má mennyenek az annyuknak a háza elé minek járkálnak máshoz .

sztem ez szimplán zaklatás.

addig baszogatnak míg be nem csavarodsz azt beálsz közéjül csak hadják máá abba v mit tom én xD deh tuti h qva idegesíttők takarodjanak annyukba XD hozzánk vagy 2 hetente lazán eljönnek.

legközelebb lelövöm őket v mit tom én xDloolxD

2010. ápr. 6. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 56/59 anonim ***** válasza:
0%

Nos, többek pont az ilyen hamis és kártékony érvelés miatt kell a bibliai módszerekkel foglalkozni a tanítványképzéssel.


Már egy másik kiírt kérdés kapcsán megbeszéltük, hogy a Bibliából idecitált versek a témában nem döntőek, hiszen teljesen más időben és más eseményekről szólnak.


Pál keresztényüldözései, az özvegy asszonykák pletykás magatartása, két külön történet és tanítás. Ezekből nem lehet szabályt alkotni arra, hogy a "házról-házra" kifejezés alatt értendő tényleges tanítványképző munka helytelen.


A Lukácsnál leírt vers hiányos és kiforgatott értelmezése pedig jól szemlélteti, hogy azok, akik Jehova Tanúit Bibliahamisítással vádolják, valójában ők maguk azok, akik előszeretettel szeretnek élni ezzel a módszerrel.


A szövegösszefüggés hiánya miatt mindig egyoldalúan csupán a "... ne járkáljatok egyik házból a másikba", önmagában félreérthető szövegrészt emelik ki, ami enyhén szólva nem korrekt!


Valójában pont erre a versre építik fel az egész hamis bizonyítékaikat, de már önmagában ez elárulja, hogy ezen kívül az összes többi semmit sem ér, mert ha érne, akkor nem kellene egyetlen versre sem ilyen álnok módon rákényszeríteni a házankénti munka "tagadását".


De ők pont ezt teszik, amivel a saját csapdájukba esnek bele. Mivel Lukács verse arról a szituról ír, amikor egy háznál vendégként tartózkodik valaki, és elmondja Jézus, hogy fogadja el az a tanítvány mindazt, amit abban a házban neki felkínálnak - étel, ital, és minden más dolgában.


Ne legyen válogatós, hanem legyen szerény, és ne mászkáljon másik vendéglátót keresni, mert esetleg neki nem tetszik az ellátás.


Nem, itt szó sincs a házról-házra végzett tanúskodó munka tiltásáról, de arra jó ez a vita, hogy bizonyítsa a másik oldal tisztességtelen módszereit!!!

2010. ápr. 6. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/59 anonim válasza:

én tuti feljelenteném őket zaklatás miatt.

ha egyfojtába járkálnak akk tuti fel lehetne őket jelenteni. szólsz nekik h ha legközelebb jönnek akk feljelentetd személyes zaklatás miatt xD lool

2010. ápr. 8. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 58/59 anonim ***** válasza:
2010. ápr. 9. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 59/59 anonim ***** válasza:

Vajon a misszió házról-házra:az igazi kereszténység bizonyítéka?


Biztosan találkozott már minden Olvasó Jehova Tanúival,akik utcákon,tereken,vagy házról-házra járva megszólítják az embereket,beszélgetnek Isten Királyságáról. Jehova Tanúi arról vannak meggyőződve,hogy az "igaz vallás" (a hiteles kereszténység) elmaradhatatlan ismertetőjele ez a missziós tevékenység: "Melyik vallás hirdeti ténylegesen az emberiség egyetlen reménységeként Isten Királyságát,ahelyett,hogy emberi kormányzatoktól várná a felhalmozódott problémák megoldását? Vajon előkészített-e vallásunk arra,hogy részt vegyünk ebben a tevékenységben,és megtegyük ezt házról házra,ahogy Jézus és az apostolok is megtették?(Máté 10:7,11-13;Csel 5:42;20:20)." (Érveljünk az Írásokból,401-402. oldal) Meg kell vizsgálni: Valóban minden kereszténynek menni kellett/menni kell "házról-házra" prédikálni? A missziós módszerről: Emlékezni kell arra,hogy J.F.Rutherford elnöksége alatt indult be az a missziós tevékenység,amelyben minden Jehova tanújának el kell menni "prédikálni". Előtte nem volt ilyen-sem a Bibliakutatók (Jehova Tanúi hitelődei) történelmében,sem a kereszténység történelmében,-a mindenki által kötelező házról-házra végzett missziós szolgálat. Ha elfogadjuk Jézus Krisztus állítását,hogy az ő Egyházát kősziklára építette,és azon az "alvilág kapui sem vesznek rajta erőt" (Máté 16:18-Szent István Társulat fordítás),tehát nem szűnik meg (pláne nem 1800 évre!),akkor azt is be kell látni: a missziós munka nem feltétlenül azonos a "házról-házra" végzett szolgálattal. Ha a "házról-házra" végzett missziós munka nélkül nincs hiteles kereszténység,akkor J.F. Rutherford előtt sem voltak élő hitű keresztények. Tehát vagy Jézus Krisztus mondott igazat, vagy az Őrtorony Társulat. Mivel érvel az Őrtorony Társulat a fentebb idézett "Érveljünk az Írásokból" című könyvben? Nézzük meg azokat a Bibliaverseket,-és azoknak szöveg-környezetét! Máté 10:7-13:"Menjetek,és hirdessétek:>>elközelített a mennyek királysága!<< Gyógyítsátok meg a betegeket! Támasszátok fel a halottakat! Tisztítsátok meg a leprásokat! Űzzétek ki a gonosz szellemeket! Ingyen kaptátok,ingyen adjátok! Övetekben ne vigyetek se aranyat,se ezüstöt,se rézpénzt! Ne vigyetek az útra tarisznyát,se másik ruhát,se másik sarut,se botot! A munkás ugyanis megérdemli,hogy gondoskodjanak róla. Ha bementek egy faluba,vagy városba,keressetek ott egy arra méltó embert,és maradjatok nála addig,amíg tovább nem mentek! Mikor beléptek a házába,mondjátok:>>béke legyen veletek!<< Ha az ott lakók megérdemlik,a békesség,amit kívántok nyugodjon meg rajtuk. Ha azonban nem érdemlik meg,térjen vissza rátok." ("Felhasználva az Újszövetség-Egyszerű fordítás Copyright 2003 World Bible Translation Center Inc. engedélyével") Vajon Jehova Tanúira illenek ezek a Bibliaversek,amik által önmagukat az egyetlen-hiteles-valódi-Evangéliumhirdető közösségnek állítják be? (gyógyítás,ördögűzés,és a Jézus által mondott többi utasítás?) Nem! Ha pedig nem teszik úgy,ahogy Jézus mondta-akkor miért ítéli el az Őrtorony Szervezet az összes keresztény egyházat? Miért -még csak nem is feltételezik:ez az Ige nem az összes hívő kereszténynek szól,hanem ahogy a Máté 10:1-ben olvasható:"Magához hívta tizenkét tanítványát,(mármint Jézus-Zs.),és hatalmat adott nekik a tisztátalan szellemek fölött,hogy kiűzzék azokat,és hogy gyógyítsanak mindenféle betegséget meg mindenféle fogyatékosságot" ("Új Világ fordítás") Az egész Máté 10.fejezetben a 12 apostolnak beszél Jézus Krisztus. Ha mégis,minden kereszténynek szól Jézus utasítása,akkor minden kereszténynek kell(ene) halottakat is feltámasztani,betegeket is gyógyítani,démonokat is űzni-kiváltképp Jehova Tanúinak,-ha következetesek lennének. Nézzük meg az Apostolok Cselekedeteiről írt könyvet (röviden :ApCsel),ebből két Igét is idéznek: Apcsel.5:42:" És a templomban és házról házra szakadatlanul folytatták a tanítást,és a jó hír hirdetését a Krisztusról,vagyis Jézusról" ( "Új Világ fordítás") Kik tanítottak (a templomban,és házról-házra)? Az apostolok! Apcsel. 5:40: "Azok pedig (a Szanhedrin tagjai-Zs.) hallgattak rá (Gamálielre-Zs.),és hívatták az apostolokat,megverették őket,aztán megparancsolta nekik, hogy ne beszéljenek többé Jézus nevében,és elengedték őket. Ők tehát elmentek a szanhedrin elől,örvendezve,amiért méltónak bizonyultak arra,hogy gyalázatot szenvedjenek az ő nevéért. És a templomban és házról házra mindennap szakadatlanul folytatták a tanítást,és a jó hír hirdetését a Krisztusról,vagyis Jézusról" ("Új Világ fordítás-kiemelések tőlem-Zs.) Tehát megint az apostolokról van szó-nem pedig az összes keresztényről,-ahogy Jehova Tanúi magyarázzák. ApCsel. 20:20:" eközben nem tartottam vissza magam attól,hogy elmondjak nektek mindent abból,ami hasznos,és attól sem,hogy nyilvánosan és házról-házra tanítsalak benneteket." ("Új Világ fordítás") Ki írta ezt-kiről: Pál apostol-önmagáról! Mi lehetett ez a "házról-házra" tanítás? Az első Századi keresztények nem rendelkeztek templomokkal-imaházakkal. "Királyságtermek " meg pláne nem voltak. A házakban tartották az Istentiszteleteket (Pl.:Filemon 1:2,Kolossé 4:12,stb...) Az utóbbi évtizedekben kezdte -újra-felfedezni ezt az Istentiszteleti formát sok katolikus,és protestáns gyülekezet-és évekkel ezelőtt szüntették meg Jehova Tanúinál -micsoda visszafejlődés!-nyilván félve a túl nagy szabadságtól. Érdemes még megnézni az ApCsel 2:46-ot is,ahol ezt olvassuk:"Napról-napra állhatatosan,egy szívvel,egy lélekkel voltak a templomban,és amikor házanként megtörték a kenyeret,örömmel,és tiszta szívvel részesültek az ételben" (Új Protestáns fordítás) Vajon házról-házra járva menet közben étkeztek....?! (Házanként hirdették az Evangéliumot az Apostolok-> házanként megtörték a kenyeret a keresztények) Ezekben a házakban hitem,és ismeretem szerint gyülekezetek voltak. Lukács evangéliuma 10:7:"Maradjatok ugyanabban a házban,és azt egyétek,igyátok amit adnak,mert méltó a munkás a maga bérére. Ne járjatok házról házra." (Új Protestáns fordítás) Határozottan feltételezem:a háznál -ahol vendégek voltak-étkeztek,és aludtak,és napközben pedig ahol sok ember volt,és meg lehetett szólítani őket ott hirdették Krisztust-akár embereket megszólítva,akár tömegnek szónokolva. 1.Timótheushoz írt levél 5:13: "Azonkívül rászoknak arra,( az özvegyasszonyok- Zs.) hogy tétlenül házról-házra járjanak,s nemcsak tétlenkednek,hanem pletykálkodnak,haszontalanságot művelnek, s olyasmit beszélnek,amire semmi szükség nincs" (Szent István Társulat fordítás) Mire biztatja őket Pál apostol? Járjanak házról-házra-de missziózzanak? Nem! "Azt akarom ezért,hogy a fiatalabbak menjenek csak férjhez,adjanak gyermekeknek életet,viseljék gondját családjuknak, s ne szolgáltassanak alkalmat az ellenfélnek a becsmérlésre." Ha a keresztény élet legfontosabb területe a házról-házra,és az utcai missziós szolgálat,nem furcsa,hogy a Szentírás nem ad általános , mindenkinek szóló tanácsokat? Az apostoli levelekben sincs arról szó,hogy Pl.: a korinthusbeli hívők hogyan "munkálják be" városukat,kettesével menjenek-e,férfi férfival induljon prédikálni,vagy lehet-e "vegyes-páros",hogyan töltsék ki a "munkajelentést",stb. .... pedig bőven foglalkoznak az apostoli levelek a gyülekezeti élet gyakorlati dolgaival-anélkül,hogy bármelyik apostol minden keresztényt kiküldene missziózni házról-házra,és utcai szolgálatra. Ha pedig az "igaz vallás" ismertetőjele a házról-házra/utcai misszió-munka,akkor vagy a Bibliában van a hiba,vagy az Őrtorony Társulat nem tanít jól. Ismert tény,hogy a Római Birodalomban sok rabszolga lett keresztény. Ha az "igaz imádat" része a házról-házra végzett missziós szolgálat, akkor a rabszolgák miért lettek keresztények? Kimenőt kaptak volna gazdáiktól? Ha a rabszolgák ugyanazt csinálták volna,mint Jehova Tanúi,akkor mikor "értek rá" foglalkozni a munkájukkal? Elgondolkodnak -e Jehova Tanúi-mernek rádöbbenni? Nem az a baj,szerintem hogy vannak,aki házról-házra mennek evangélizálni (persze:akkor az Evangéliumot hirdessék-"tisztán,natúrban"),hanem azt tartom tévedésnek,amikor egy felekezet alkalmaz egy missziós módszert,majd kitalálja: akik nem így dolgoznak,azok automatikusan nem is keresztények. Miközben az általuk preferált módszer nem is volt általános-de a Vezérkar érdekei a dominánsak,nem a Biblia! Visszaemlékezem,egy bátor Vén mondta nekem,amikor még bent voltam a Szervezetben: "Jónéhány testvérnek meg kellene tiltani,hogy prédikáljanak-de nem lehet...-pedig több kárt okoznak,mint hasznot!" Ami nagyon fontos még: A keresztények Jézus Krisztust hirdették, az Evangéliumot. Ő a főszereplő! Nem valami "Paradicsomi Föld" ígéretét tanították,amit azok kapnak meg,akik egy speciális teológiai ismeretet megtanulnak, azt terjesztik házról-házra/utcai misszióban,és reménykednek: talán Isten elfogadja őket. Az egy más "evangélium" (Galata 1:6-8) Mi a tiszta Istentisztelet-Isten előtt-a Biblia szerint? "Az Istennél és az Atyánál tiszta,és szeplőtlen istentiszteletnek ez számít: Látogasd meg nyomorúságukban az árvákat,és az özvegyeket,őrizd meg magadat,hogy a világ be ne mocskoljon" (Jakab 1:27-Csia fordítás)

2010. jún. 18. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!