Kik fogyaszthatnak a jelképekből?
Jehova Tanúi úgy hiszik, hogy az Úr vacsorájának emlékünnepén nem fogyaszthat minden hívő a kenyérből és a borból.
" Azok, akik tagjai ennek az új szövetségnek, fogyasztanak az emlékünnepen használt jelképekből. De nem fogyaszt belőle minden keresztény, csak azok, akiket Isten különleges módon hívott el (Héberek 9:15; Lukács 22:20)"
Ezzel szemben Jézus így beszél:
János 6:
53 Jézus így szólt hozzájuk: Bizony, bizony, mondom nektek: ha nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok a vérét, nincsen élet tibennetek.
54 Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon.
55 Mert az én testem igazi étel, és az én vérem igazi ital.
Én úgy látom, hogy a jelképek arra szolgálnak, hogy emlékeztessenek minket arra, amit Jézus itt a János evangéliumában mondott.
Az Eucharisztia nem csak jelkép hanem valóságos: "Mert az én testem igazi étel, és az én vérem igazi ital."
Éppen ezért nem veheti magához akárki Krisztus valóságos testét és valóságos vérét, hanem csak aki erre méltó, és megfelel bizonyos feltételeknek.
De ez nem a JT válasz volt. :)
Így szól az az ige, amire hivatkozva fosztják meg a tanúkat at Úrvacsorától:
15. És ezért új szövetségnek a közbenjárója ő, hogy meghalván az első szövetségbeli bűnök váltságáért, a hivatottak elnyerjék az örökkévaló örökségnek ígéretét.
De így van tovább:
16. Mert a hol végrendelet van, szükséges, hogy a végrendelkező halála bekövetkezzék.
Ki is az örökös? Aki gyermeke Istennek. Tehát a gyermekek vehetnek Úrvacsorát. És hogy is lehet Isten gyermeke valaki?
János 1, 12. Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, a kik az ő nevében hisznek;
Ennyi. Az őrtorony hazugságait le lehet rombolni a Bibliával.
Vajon a János 6:53, 54 arra utal, hogy csak azok nyerik el az örök életet, akik vesznek a jelképekből?
Kizárt dolog. Miért?
Meg kell viszont jegyezni, hogy Jézusnak a János 6:53, 54-ben feljegyzett kijelentése nem az Úr Vacsorájának bevezetésével kapcsolatban hangzott el. Az őt hallgatók közül senki sem gondolt olyan ünneplésre, amelyen a kenyeret és a bort Krisztus testének és vérének a jelképezésére használnák. Az az elrendezés csak körülbelül egy évvel később lett bevezetve, és János apostolnak az Úr Vacsorájáról szóló beszámolója csak több mint hét fejezettel később kezdődik (a János 14. fejezetében) az ő nevét viselő evangéliumban.
"Arra, hogy „mindenkinek, aki látja a Fiút, és hitet gyakorol benne, örök élete legyen”. Ésszerű tehát, hogy ’az ő testét enni, és az ő vérét inni’ jelképes értelemben azt jelenti, hogy hitet gyakorolunk Jézus feláldozott testének és vérének megváltó erejében. Ez követeltetik meg mindazoktól, akik az élet teljességét akarják elnyerni akár az égben Krisztussal, akár a földi Paradicsomban."
PONTOSAN!
Akkor mindenkire (aki hisz Krisztus megváltásában és hitet gyakorol benne) érvényes a szövetség.
Szóval mi az akadája annak, hogy mások is fogyasszanak a "jelképekből"?
Ezzel a cselekedettel megemlékezünk a meváltásról:
" Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon"
"Ez követeltetik meg mindazoktól, akik az élet teljességét akarják elnyerni akár az égben Krisztussal, akár a földi Paradicsomban."
Azt is mondta Jézus, hogy vegyünk Úrvacsorát. Ezt nálatok csak pár ember teszi, tehát nem tartoztok hozzá. A másik pedig a földi paradicsom kifejezés nincs a Bibliában, így nem használhatod.
Már elnézést, ha Jézus szavait a Ján 6:53,53-ben úgy kell érteni, hogy mindenkinek magához kell vennie úrvacsorakor, mert ha nem "nincs élet tibennetek", akkor Mária pl. miért nem volt Jézussal és a tanítványokkal együtt úrvacsoráján? Vagy a többi pár ezer tanítvány.
(egy Tanú)
Hogy tisztábban lássunk:
JÁNOS EVANGÉLIUMA 6:
"24 Mikor azért látta a sokaság, hogy sem Jézus, sem a tanítványai nincsenek ott, beszállának ők is a hajókba, és elmenének Kapernaumba, keresvén Jézust.
25 És megtalálván őt a tengeren túl, mondának neki: Mester, mikor jöttél ide?
26 Felele nekik Jézus és monda: Bizony, bizony mondom nektek: nem azért kerestek engem, hogy jeleket láttatok, hanem azért, mert ettetek ama kenyerekből, és jóllaktatok.
27 Munkálkodjatok ne az eledelért, amely elvész, hanem az eledelért, amely megmarad az örök életre, amelyet az embernek Fia ad majd nektek; mert őt az Atya pecsételte el, az Isten.
28 Mondának azért neki: Mit csináljunk, hogy az Isten dolgait cselekedjük?
29 Felele Jézus és monda nekik: Az az Isten dolga, hogy higgyetek abban, akit ő küldött.
30 Mondának azért neki: Micsoda jelt mutatsz tehát te, hogy lássuk és higgyünk neked? Mit művelsz?
31 A mi atyáink a mannát ették a pusztában; amint meg van írva: Mennyei kenyeret adott vala enniük.
32 Monda azért nekik Jézus: Bizony, bizony mondom nektek: nem Mózes adta nektek a mennyei kenyeret, hanem az én Atyám adja majd nektek az igazi mennyei kenyeret.
33 Mert az az Istennek kenyere, amely mennyből száll alá, és életet ad a világnak.
34 Mondának azért neki: Uram, mindenkor add nekünk ezt a kenyeret!
35 Jézus pedig monda nekik: Én vagyok az életnek ama kenyere; aki hozzám jő, semmiképpen meg nem éhezik, és aki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha."
" 47 Bizony, bizony mondom nektek: Aki énbennem hisz, örök élete van annak.
48 Én vagyok az életnek kenyere.
49 A ti atyáitok a mannát ették a pusztában, és meghaltak.
50 Ez az a kenyér, amely a mennyből szállott alá, hogy ki-ki egyék belőle és meg ne haljon.
51 Én vagyok amaz élő kenyér, amely a mennyből szállott alá; ha valaki eszik e kenyérből, él örökké. És az a kenyér pedig, amelyet én adok, az én testem, amelyet én adok a világ életéért.
52 Tusakodának azért a zsidók egymás között, mondván: Mimódon adhatja ez nekünk a testét, hogy [azt] együk?
53 Monda azért nekik Jézus: Bizony, bizony mondom nektek: Ha nem eszitek az ember Fiának testét és nem isszátok az ő vérét, nincs élet bennetek.
54 Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, örök élete van annak, és én feltámasztom azt az utolsó napon.
55 Mert az én testem bizony étel és az én vérem bizony ital.
56 Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az énbennem lakozik és én is abban.
57 Amiként elküldött engem amaz élő Atya, és én az Atya által élek: akként az is, aki engem eszik, él én általam.
58 Ez az a kenyér, amely a mennyből szállott alá; nem úgy, amint a ti atyáitok evék a mannát és meghalának: aki ezt a kenyeret eszi, él örökké.
59 Ezeket mondá a zsinagógában, amikor tanít vala Kapernaumban.
Értsük is az igéket? Lássuk ami ott áll leírva? Vagy olyasmit látunk bele, ami nincs is ott?
Ez az én válaszom:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__4..
Kiegészítés:
"
És mindnyájan egy lelki eledelt ettek;
És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, amely követi vala őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt.
"
Nincs itt semmi okkultizmus, kannibalizmus, jelképes szeánsz vagy kiválasztottság. Főleg nem felsőbbrendű elhatárolás a bárányok közt.
Jézust úgy lehet megenni, hogy hallgatjuk és úgy leszünk vele egyek, ha követjük.
Még itt is elmélkedtem kicsit, hogy ha nem nekem van igazam, miért a katolikusoknak:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__5..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!