Ha valaki nem hisz Istenben, a teremtésbe, a mennyben akkor, hogy kerülne a pokolba ha szerinte az sem létezik?
sehogy, mivel ha hinnél istenbe sem kerülnél oda.A Webster’s Dictionary azt mondja, hogy az angol „hell” (=pokol) szó azonos a héber Seol és a görög Hades szavakkal. A német Bibliákban „Hölle” szót használják a „hell” (=pokol) helyett: a portugálok az infernó, a spanyolok az infierno, a franciák pedig az Enfer szót. A héber Seol szót a Biblia Károli Gáspár-féle fordításában 19-szer az eredeti Seol formában, 10 esetben „pokol”, 2 esetben „alvilág”, 26 esetben „sír”, 1 esetben „hal”, 5 esetben „koporsó”, 2 esetben „holtak országa” változatban találjuk. A Biblia Káldi György fordításában 63 esetben „alvilág” és 2 esetben „halál” szóval van visszaadva. A Hádesz szót, amely tízszer fordul elő, az általában Újtestamentom néven ismert, Keresztény Görög Iratokban, Károli Gáspár 8 esetben „pokol”, 2 esetben „sír” szóval fordítja (Máté 11:23; 16:18; Lukács 10:15; 16:23; Cselekedetek 2:27, 31; Jelenések 1:18; 6:8; 20:13, 14).
Felmerül a kérdés: Miféle hely a pokol vagy Hádesz? Az a tény, hogy a Károli Gáspár fordítás az egy héber Seol szót hat különböző szóval fordítja, azt mutatja, hogy mindezek a szavak — a pokol, alvilág, sír, koporsó, holtak országa és Jónás esetében a hal — egy és ugyanazt a dolgot jelentik. Ha a pokol az emberiség közös sírját jelenti, nem jelentheti ugyanakkor a tüzes gyötrelem helyét. Mit jelent tehát a Seol és Hádesz szó? A sírt vagy az örök gyötrelem helyét?
Mielőtt felelnénk erre a kérdésre, tisztázzuk, hogy a héber Seol és a görög Hádesz szó egyet jelent. Ez kitűnik abból, hogyha megnézzük a Zsoltárok 16:10-et a Héber Iratokban és a Cselekedetek 2:31-et a Keresztény Görög Iratokban. Mindkét vers a következő oldalon látható. Figyeljük meg, hogy a Zsoltárok 16:10-et idézve, ahol a Seol szó fordul elő, a Cselekedetek 2:31 a sír szót használja. Azt is figyeljük meg, hogy Jézus Krisztus a Hádeszben, vagyis a pokolban volt. Vajon azt kell hinnünk, hogy Isten a pokol tüzében kínozta Jézust? Természetesen nem! Jézus egyszerűen a sírban volt.
Jákób, amikor a halottnak hitt szeretett fiát, Józsefet gyászolta, így beszélt: „Gyászolva szállok alá fiamhoz a Seolba!” (1Mózes 37:35). Az Ökumenikus fordítás ezt így fordítja: „a halottak hazájába”, az Új katolikus fordítás viszont „az alvilágba”. Állj meg most egy pillanatra és gondolkozz egy kicsit! Vajon Jákób azt hitte, hogy a fia az örök gyötrelem helyére ment és oda kívánkozott, hogy együtt lehessen vele? Vagy inkább azt gondolta, hogy szeretett fia meghalt és a sírban van s ezért akart maga is meghalni?
Igen, jó emberek jutnak a bibliai pokolba. Például a derék Jób, aki nagyon sokat szenvedett, így könyörgött Istenhez: „Bárcsak a Seolban (Káldi, alvilágban: Ökumenikus, holtak hazájában) rejtenél el engem . . . határidőt szabnál nekem és megemlékeznél rólam!” (Jób 14:13). Gondolod, hogyha a Seol tüzes gyötrelem helyét jelentené, Jób kívánkozott volna odajutni és ott maradni, amíg Isten megemlékezik róla? Jób egyszerűen meg akart halni és a sírba kerülni, hogy minél előbb véget érjenek szenvedései.
Bárhol fordul is elő a Seol szó a Bibliában, sohasem kapcsolódik hozzá az élet, tevékenység vagy gyötrelem gondolata. Vegyük például a Prédikátor 9:10-et, [9:12, Károli]: „Valamit hatalmadban van cselekedni erőd szerint, azt cselekedjed, mert semmi cselekedet, okoskodás, tudomány és bölcsesség nincs a Seolban, [Ökumenikus, a holtak hazájában; Káldi, alvilágban], ahová menendő vagy.” [Károli] A felelet tehát világos, a Seol vagy a Hádesz nem a gyötrelem helye, hanem az emberiség közös sírja
koszönöm.
Én hétköznapi értelemben gondoltam.
Jók a mennybe rosszak meg le poklba.De ha valaki nem hisz a poklba,az alvilágban ahol a hál után örök szenvedés vár az emberre?
ha van menny és pokol, akkor az létezik attól függetlenül, hogy te hiszel benne, avagy sem, ha pedig létezik, akkor akkor is megítéltetsz, ha nem hiszel benne.
ha a menny és a pokol létező hely, az létezik a te hited nélkül is.
(amúgy én nem hiszek egyikben sem, de itt a kérdés, eldönthető, ill. megválaszolható egyszerű logokai művelettel.)
az előző vagyok...
a bibliában sehol sincs leírva az alma tilalma, a "tudás fájának gyümölcséről" beszél az írás.
szóval nyugodtan ehetsz almát, nem fogsz elkárhozni :)
A válaszoló is "hétköznapi" értelemben gondolta, csak kicsit hosszúra sikeredett a bizonyítás. Vagyis NINCS SEMMIFÉLE KÍNZÓHELY a halál után, ezt nem a Biblia tanítja, hanem még mindig néhány egyház istenkáromló tanítása valójában!
Tehát, ha meghalunk, akkor nem élünk! Hitted volna, hogy ezt a Biblia tanítja???
A feltámadás a Bibliai reménység, amikor Isten visszahozza az arra érdemeseket. A feltámadásig pedig mindenki halott. Nem tud semmiről. Ez lehet több ezer év is, mégis ha feltámad valaki, olyan lesz, mintha csak egy pillanatig "aludt" volna. Persze a világ körülötte erősen megváltott.
No de a kérdésedről: azzal, hogy eltöröd a lázmérődet, még nem bizonyítottad azt, hogy nincs lázad! Ez ugye igaz?
Nos, azzal, hogy kétségbe vonod Biblia szavát, még nem bizonyítod azt, hogy téved a jövőt illetően.
Nem mondtam,hogy nem hiszek.Csak kérdés volt. Még keresem az utam.
OK.Ha nem vagyok hívő és meghalok akkor csak halott leszek és nme fogk szenvedni valahol az ördög mellet.
Amikor Jézu feltámadott ugyanzt a testet kapta vissza.
És akiről lemálott minden.Éppne a gombák bontják le vagy csak a csontjai maradtak? Tudom idétlen kérdés.
Miért kapnánk vissza egy nyomorék testet.Végtaghiányos,rákos stb.? Ne és amkor Isten magamellé veszi azt aki megérdemli akkor csak a lelkét vagy a fizikai testét is?
A zsidóknál miért nincs kulcs szerepe Jézusnak? Valaki szerint még csak nem is ő volt a várt Messiás.
igen jol tudod jézus is ugyanabban a testben támadt fel, de ez nem jelenti azt hogy akik meghalnak ugyanazon beteg testükben támadnak fel. fontosnak tartom leszögezni a paradicsomi földre támadnak fel a halottak. mi értelme lenne a jelenések 21:4 , és az ézsaiás 35:5-6. ézsaiás 33: 3idézem nagyjából őket:„Letöröl minden könnyet a szemükről, és nem lesz többé halál, sem kesergés, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé” (Jelenések 21:4)
„Majd szökell a sánta, mint a szarvas” (Ézsaiás 35:6)
„A vakok szemei megnyílnak” (Ézsaiás 35:5)
„Mindazok, akik az emléksírokban vannak . . . kijönnek” (János 5:28, 29)
„Egyetlen lakos sem mondja majd: »Beteg vagyok«” tehát minden bajtól betegségtől megszabaditva ugyan azzal a kinézettel, persze egészségesen, támadnak fel, mert isten belevéste emlékezetébe a külsö vonásaikat és kijavitotta testi hiányosságaikat. igy a szeretteik is feltudják ismerni őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!