Az "Ószövetség Istene" kudarcot könyvelhetett el, azzal hogy egy népet választott magának, és utána szélnek eresztette, mert nem bírt vele?
A bibliai beszámoló szerint Isten az Ő Igéjével nevelte kiszemelt népét: adta Tízparancsolatát, százával (613) törvényeket, rendeléseket "adott ki", hogy egészséges istenismeretre tanítsa a népét, de ez nem sikerült, és sok bűnbeesés (bálványimádás, lázadás) és megtérés, és bűnbeesés után Isten felhagyott népével, és már Krisztus előtt 400 évvel többet már nem szólt hozzájuk (próféták által).
Lehet itt a bibilia Istene bele szaladt egy kudarcba? Vállalkozása csődött mondott?
Igéjével nem tudta megérinteni az ember lázadó természetét és sok törvénye, vallásos rendelései célt tévesztettek?
Ha ez így van, hogy neveltetési céljai a Törvénynek és sok más rendelésnek az "Ószövetségből" meghíjúsultak, tán egy kicsit elhíbázottak voltak az emberi természet előtt, akkor a keresztények számára miért annyira olvasott "könyv" a Biblia első fele? Mert nem "hatásos" az emberi természetre, az ember jobbá tételére?
@pelgrim
Ezt kifejtenéd részletesebben? Szerinted ki, vagy mi az Isten?
"Lehet itt a bibilia Istene bele szaladt egy kudarcba? "
Nem lehetséges.
Az van, hogy nem olvastad, vagy nem elég figyelmesen. Mert le van írva, hogy
"Mindazonáltal: ha ellenséges földön lesznek is, NEM VETEM EL ŐKET, nem utálom meg őket annyira, hogy megsemmisüljenek, s HOGY MEGSZŰNJÉK A VELÜK KÖTÖTT SZÖVETSÉGEM, mivel én vagyok az Úr, az ő Istenük." ( Mózes harmadik könyve, 26. fejezet, 44. vers )
Vagyis szó sem lehet arról, hogy "Isten felhagyott népével", ez egyszerûen SZAMÁRSÁG, I-ten nem változik, Tórája sem, akármit zagyválnak a sehova kamui.
Prófétát azért nem küldött többet Maleakhi ( Malakhiás ) után, mert addig már mindent elmondtak, amit kellett, a késõbbi korok már másféle korok.
Ha olvastad volna Maleakhi könyvét ( figyelmesen ), észrevetted volna, hogy a vége kifejezetten olyan mint valami nagyobb egységnek a befejezése. Mert az is: a Próféták könyvei közül az utolsónak a befejezése. Amiben megígéri, hogy ( majd ) elküldi közénk Eliyahu ( Illés ) prófétát ( hogy ne komplikáljam ) rendet csinálni.
T. 'nneddudgi'!
Ismertem Mózes harmadik könyve, 26. fejezet, 44. vers-et, és az "újszövetségben" is, talán Pál apostol beszél arről, hogy tévedésben ne legyünk, mert Isten végleg nem vetette el 'az Ő népét', az Ő bekeményítése ideig-óráig van, míg a pogányogból valók 'megtérnek' és 'teljességük' bemégyen, 'a Mennyországba'... És itt van az, hogy miért tettem fel kérdésemet: izraeliták Istene soha nem fordult el népétől ilyen nagy időre! Ott hagyta népét 400 évre (lehet, h ez csak kb. 180 év volt), 70 év babiloni fogság, és még volatak kisebb időközök, amikor nem támasztot prófétat népe között és nem szólt népéhez, de Malakiástól erre felé nem foglalkozott népével, és ez 2400 éve annak!! Ez óriási nagy szünet!!
Mózestől Malakiásig szokszor fellázadt a nép Istene ellen és elvetettek lettek, aztán megtértek, megint fellázadtak és megint bocsánatot nyertek, de mi volt a népnek legutóbbi bűne, hogy aztán beállt a mostani nagy "csend" a nép és Istene között (2400 év, kb.)?
Pontosan nem tudom, hogy az "ószövetségben" a zsidóságnak 1200-1600 éves története van lerögzítve (?), és szétszórattatásuk 2400 éve tart? Nem túl nagy ídő ez? Erre használtam a "kudarc" kifejezést.
Ábrahámtó Maleakhiig ( Malakhiás ) kb 1600 év.
A Kinyilatokztatás kb ie 15. század. ( Más becslés szerint 13., de - amennyire tudom - a mai mainstream az elõbbi ( ez nem csak zsidók becslése ) ).
Honnan veszed, hogy "nem foglalkozott"?
Ugyan miért nem sikerült a gonosz háman terve?
És hogyan futamíthatta meg Makkabi nem egész 10 000 fõs, rosszul felfegyverzett serege az ellenség kb 70 000 fõnyi válogatott seregét? És hogy égett egy napra vló olaj nyolc napig?
Persze, gondolhatod, hogy a Perzsa birodalomban a zsidók keményen védekeztek, barátaik is segítették õket, hogy Makkabi kíváló hadvezér volt ... CSAKHOGY Bar Kochba semmivel nem volt rosszabb hadvezér, mint Makkabi és mégis elbukott.
Hogy mi volt a különbség?
Makkabi a döntõ ütközet elõtt imájában arra kérte I-tent, töltse el õket bátorsággal, az ellenséget rettegéssel. I-ten megadta.
Bar Kochba viszont, aki kemény, kíméletlen vezér volt, azért imádkozott, hogy I-ten ne segítse ellenségeit, de õt se, õ a maga erejébõl akarja elérni, amit elér ... megkapta ...
Szóval "csak" 1800 év. Persze, az se kevés. Egy kitünõ fõrabbi a következõ példázatot szokta mondani:
Egy ember vett a fiának egy öltönyt, hogy legye miben Szombaton a zsinagógába menni. El is mentek. ( A zsinagógákban a gyerekek nem szoktak beülni a felnõttek közé, nem tudnák végigülni, egy másik helyiségebn, vagy a kertben játszanak )
A gyerek a játék hevében megfeledkezett az új ruháról, mire hazaindultak, az olyan lett, mintha a szemétdombról szedték volna fel. Persze, elpityeredett. Apja azt mondta: ne sírj, kapsz másikat.
Meg is vette, ám annak is az lett a sorsa. Nem baj, mondta a papa, veszünk masikat.
Meg is vette, megmutatta fiának, ám azt mondta: látod, itt van, a tied.
De ezt most betesszük a szekrénybe, majd, ha látom, hogy már tudsz rá vigyázni, megkapod.
( Ezékiel látomása a Harmadik Templomról )
Hát most igyekszünk bizonyítani, hogy már tudunk rá vigyázni. :)
I-ten SOHA nem vall kudarcot, hisz Mindenttudó. Tudja, mi fog történni, ki, mit fog tenni. Ja, hogy a szabad akarat ... igen, de tudja, hogyan fogsz szabadon dönteni. Tudja, hisz Õ teremtett, áldott a Neve. :)
Clark Kent.. : «Ezt kifejtenéd részletesebben? Szerinted ki, vagy mi az Isten?»
Ahogy előző válaszomban írtam, Isten nem egy valaki, nem egy személy. Isten egy személynél minden tekintetben végtelenszer több, nagyobb, hatalmasabb, bölcsebb. A nehézség ott adódik, hogy mi egy ilyen tekintélyt nem tudunk elképzelni anélkül, hogy egy valakire, egy személyre gondolnánk.
Szerintem közelebb állunk a valósághoz, ha Istent úgy képzeljük el mintha egy önfejlesztő ihlet lenne, Isten a személytelen, végtelen Tudat, az Eredeti Ihlet, mindennek kezdete és Forrása, a mindenható Törvény, a vezérlő Alapelv mindenben. Így Ábrázolva minden érthetőbbé válik, így ábrázolva a teremtés nem ellenkezik (feltéve, ha bibliát nem szó szerint vesszük) a fejlődés elméletével, Isten mindenhatósága és a tény is könnyen érthető, hogy mindenütt jelen van.
Isten válhat nekünk személyessé, mint ahogy Názáreti Jézusnak személyessé vált, aki Őt mennyei Atyának nevezte és tudta hogy saját isteni kilétéről szólt. Ahogy Jézus Isteni kilétére ébredt, úgy a mi feladatunk is isteni kilétünkre ébredni és a Krisztus kifejezésre hozni.
Mi emberek itt a Földön Isten leg-előbbre haladt fejleményei vagyunk – a szó szoros értelemben nem teremtményei, hanem fejleményei, utódai. Mint ahogy a fa levelei nem teremtményei a fának, hanem fejleményei.
Szia kérdező!
"Az "Ószövetség Istene" kudarcot könyvelhetett el, azzal hogy egy népet választott magának, és utána szélnek eresztette, mert nem bírt vele?"
I-ten nem azért "eresztette szélnek" a zsidóságot ,mivel "nem bírt vele" ,hanem a birjónim nevű csapat miatt akik ma kb. a nacionalistákkal/cionistákkal lehetne azonosítani.
Ők egy nacionalista államiságot akartak alkotni.
Üdv!
Kedves Kérdezõ!
( és bárki )
ma 12:19 nyugodtan el lehet felejteni, ez az elképzelés a rabbik túlnyomó többsége ( kb 99%-a ) szerint ÖKÖRSÉG.
( Konkrétan magam nem ismerek olyan rabbit, aki szerint ne ÖKÖRSÉG lenne, pedig nem egyet, nem kettõt ismerek itt is, Izraelben is, Amerikában is, stb )
szia kérdező:
ÖKÖRSÉG no1: "I-ten nem azért "eresztette szélnek" a zsidóságot" - I-ten NEM "eresztette szélnek" a zsidóságot, hanem még a Szináj alatt világosan megmondta ( SAJÁT MAGA ), mi lesz, ha 'rossz fát teszünk a tûzre' és mi lesz, ha megtérünk. Azt írtad, ismered Mózes harmadik könyve errõl szóló fejezeteit. - ( 25, 26 ), megismétli: "Ha lesz a te eltaszítottságod az ég szélén, onnan is összegyüjt téged az Örökkévaló, a te Istened és onnan is elhoz és bevisz téged az Örökkévaló, a te Istened az országba, amelyet ELFOGLALTAK őseid, hogy azt BIRTOKBA VEDD és jobb sorsban részesít és jobban megsokasít, mint őseidet." ( Mózes ötödik könyve, 30. fejezet, 4-5. vers ) - Ma már kb 6 millió zsidó él Izrael Államban. )
ÖKÖRSÉG no2 ( talán még súlyosbb ): azt írja, I-ten rossz néven vette, hogy "államiságot akartak alkotni."
Most eltekintve attól, hogy Saul, Dávis, Salamon, stb királysága is ÁLLAM volt ( rendelkezett az állam minden ismérvével ), de említettem a Makkabeus szabadságharcot. Miután a döntõ ütközetben megfutamították a megszállói ellenség hadseregét ( hogy lehetett volna I-ten segítsége nélkül ? ) ezt a Szent, áldott a Neve, azzal a csodával "jutalmazta", hogy az egy napra való olaj nyolc napig égett. Mert nem tetszett neki az állam helyreállítása?
( Más kérdés, hogy azután félresiklott a dolog, a büntihez talán az a 'justizmord' is hozzájárulhatott, hogy Simeon ( az utolsó életbenmaradt testvér ) király lett, holott pap volt ( kohén ), tehát Lévi törzsébõl, pedig Jákob vegrendeletében a vezetést Júda törzsére bízta, sõt késõbb az Örökkévaló, áldott a Neve, tovább szûkítette, kifejezetten Dávid házára.
De menjünk tovább a történelemben: Rabbi Akiba, korának egyik legnagyobb mestere, egyik legtekintélyesebb rabbi, õ dolgozta ki a Mishna rendszerét.
Szellemi vezetõje volt a Bar Kochba SZABADSAGHARCNAK, aminek célja természetesen a független ÁLLAM helyreállítása volt. Az egyik legtekintélyesebb ókori rabbi rosszul tudta volna?
Egyik tanítványa, Rabbi Simeon bar Yochay ( Rásbi ) a negyedik legfontosabb rabbi a Mishnában ( és a Talmudban ).
Természetesen õ is részt vett az emlitett szab.harcban, a bukás után 13 évig rejtõzött egy barlangban, mert a rómaiak halálra keresték. Õ is rosszul tudta?
Arra, hogy a rómaiak "hidakat építettek, fürdőket létesítettek, piactereket jelöltek ki...", azt mondta: "amit a rómaiak csinálnak, a saját javukra szolgál: nem őszinte, emberbaráti szándék vezérli őket! Hidakat emeltek, hogy hídpénzt vasalhassanak be az átkelőktől. A fürdők saját, élvhajhász céljaikat szolgálják, a piactereken hemzsegnek a prostituáltak... [úgy látszik, akkoriban ezeket is megadóztatták.]" - [link]
Mellesleg a hagyomány neki tuladonítja a Zohárt, a Kabbala egyik fõpmûvét, amely a Tóra és néhány más bibliai könyv misztikus magyarázata. ( bár okan úgy vélik; a a 13. századi Spanyolországban keletkezett. ) Ha utóbbi feltevés igaz is, valószínû, hogy szájhagyomány formájában Tõle ered.
( A kabbala azzal foglalkozik, hogyan közeledhetünk leginkább I-tenhez. )
Tényleg Õ se tudta volna, mi az igazi zsidóság?
Amúgy ez a válaszoló azt is szokta irogatni, hogy a "cionisták el akarják törölni a zsidóságot", vagy ilyesfélét. ehhez képest, mint írtam, ma kb 6 millió zsidó él Izrael Államban.
Hogy el ne felejtsem, még valami:
A Tanach nyomán a Talmud kimodja: a Szentföldön élni vallási jócselekedet, sõt parancs. ( Persze nem úgy, hogy ott sütni sert´s-flekkent, hanem, hogy ott élni a parancsok szerint. :) )
Mai hír: két arab kislány megtámadta a Ramle-i buszpályaudvaron szolgálatot teljesítő biztonsági őrt.
A 13 éves(!) elkövető a kihallgatáson: "jöttünk zsidót ölni".
Ez után is gondolhatja bárki komolyan, hogy tudnának zsidók élni a szentföldön állam nélkül?
Aki esetleg azt mondaná, hogy a terrorsorozat annak következmény, hogy Izrael Állam van, annak figyelmébe:
1920-ban eg szósem volt államról ( illetve csak egy-két szó ) és a Jeruzsálemi Mufti már szorgalmasan uszította az arabokat a zsidók ellen, ami idõrõl idõre gyilkosságokhoz vezetett. Legdurvábba "hebroni meszárlás" volt, melynek keretében Hebronban 66 zsidót gyilkoltak meg, Izrael-szerte ( illetve akkor még Palesztina-szerte ) 133-at.
1929 augusztusában. Amikor még szintén nem volt állam, nyomokban sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!