Tíz évig azt hittem, hogy tagja vagyok egy gyülekezetnek, és most, kijelentették, soha nem tekintettek tagnak, és mit tegyek, hogy ezesetben vissza adják a tized-befizetéseim összegét, amit nekik adtam 10 éven át?
Egy erdélyi hit gyülibe fizettem be 10 éven át a tizedet, mert ezt tanítják, hogy tizedet kell fizetni, meg adományaimat is nekik adtam, gondolván, hogy tagja vagyok e gyülinek, de mikor irtam a pásztornak, hogy tisztességtelen dolog tizedet elvárni a keresztényektől a Biblia alapján, szemembe vágták, hogy tulajdonképpen soha nem tekintettek tagnak, DE mindig elfogadták BORÍTÉKAIMAT!
Soha semmi olyat nem tettem, ami netán szégyent hozott volna a gyülire, esetleg az van, hogy nem jártam istentiszteletekre, mert nekem nem volt meg a..."nyelveken szólás ajándéka", és az gondoltam, míg nincs meg ez a dolog nekem is, csak "rontom" ott a levegőt. Tartottam a kapcsolatot az előljárokkal, de nemigen jártam istentiszteletekre, mert "szégyeltem", hogy nem "szólók nyelveken". TEHÁT, úgy gondolom, hogy igazságtalanul jártak el velem, hogy évekik elfogadták anyagi támogatásaimat, és tudták, hogy abban a hiszembe teszem ezt, hogy tagja vagyok a gyüliüknek. Kértem vissza legalább a lovémat, de nem tárgyalnak velem.
Milyen érvekkel tudnék egy kicsit is hatni kihalóban lévő lelkiismeretükre, jóérzésükre, hogy vissza adjanak valamit pénzemből, vagy legalább "érjem el azt", hogy jó érvelésekkel egy pár nyugtalan éjszakát okozzak nekik?
Egy cikk a nyelveken szólásról.
Talán jobban jártál volna,ha te is szépen megjátszod,hogy nyelveken szólsz.
Gondolom a gyülekezet egy tagja sem szól valamely általa nem ismert idegen nyelven.
azért az egyházpolitika(és pénzügyi vonatkozás)és egyéb társadalmi kérdések összetettebb dolog, mint amit filoszmen nevű hozzászóló említ... és aki jártas a témában, tudja, hogy helyénvaló-e a megállapítása (akár a Vatikánnal kapcsolatosan)
még adott téma kapcsán egy idézet jutott eszembe:
"A vallás a nagy életkönnyítő. A vallás, mint búvóhely; a legjobb búvóhely, ide még Isten elől is el lehet bújni. Elegendő, ha betartjuk a vallási obszervanciákat. Jézus is ebből a rejtekhelyből akarta kipiszkálni a farizeusokat, akik alapjában véve igen vallásos és törvénytisztelő emberek voltak. Haragudott is rájuk Jézus, nem úgy a bűnösökre, hiszen ez utóbbiakért jött el (Mk 2,17); talán azért, mert ők nem bújnak el sehova, sem vallásba, sem ideológiába, sem világnézetbe."
Hát most akkor az a probléma, hogy eltávolodtak tőled azok az emberek akiknek a vallási ideológiáját megtagadtad.
Szóval egy csapat vallási főember azt mondta, hogy nem tekintenek tagnak, miután szembementél a vallásod egy kijelentésével.
Szerintem ha egy katolikus ember a templomban odaállítana a paphoz és azt mondaná, hogy atyám, tanulmányoztam a Bibliát és rájöttem, hogy a pápaság csak egy nagy átverés amivel az embereket butítják és showt csinálnak nekik, mert ez az egész csak a bizniszért működik, hogy jól megfejjenek mindenkit és a maga vallása csak átveri az embereket, akkor ő is azt fogja mondani, hogy ha nem kell a katolikus vallás mehetsz szembe a református templomba, de itt ilyeneket nem mondhatsz, és kérlek ne uszítsd itt az embereket.
Szerintem a hit gyüliben is vannak emberek akik nem fizetik be, de attól, hogy valaki nem fogadja el, még nem kell a főnökhöz rohanni, hogy pocskondiázd a vallását. A stílusodból és abból, hogy nem jársz istentiszteletekre azt veszem ki, hogy neked inkább az egész hit gyüliből lett eleged és csak kellett egy ürügy, hogy idejöhess verni az asztalt, hogy milyen szar hely, de mivel kellett egy kérdés, feltettél egy nevetségesen egyértelmű kérdést (nevezetesen, hogy visszaszerezheted-e a pénzed) és azt, hogy hogyan tudnál visszamenni és még egyet belerúgni abba a neves társaságba.
Ne értsd félre nem az a bajom, hogy itt szidod egyesek vallási közösségét, hiszen itt sokan ezt a sportot űzik, csak hát legyünk őszinték, te egy vallási közösség részeként szépen lassan abbahagytad az oda járást, aztán egyszer csak megjelentél a vezetőség előtt, hogy Bibliai okokra hivatkozva lopják az emberek pénzét, és amikor azt mondták, hogy akkor lehet menni máshova, ide úgyse nagyon jártál, te ide jöttél és beállítottad őket utolsó szemétnek.
...azt gondolom, az évekig tartó tizedfizetésért jött annak a fölismerésnek a kegyelme, hogy valójában nem is föltétlen szükséges a tizedfizetés az üdvösséghez :)
...tehát mégis volt értelme annak, hogy fizettél, hisz fölsmerésre juthattál :)...köszönd ezt a kegyelmet meg Istennek és légy hálás azért, hogy már nem is kell tovább ezért fizetnek...
...de, azt semmiképpen ne feledd, hogy minden földi szervezet pénzből van fenntartva, pénzbe kerül...tehát a hit-gyüli, vagy bármely vallási szervezet is pénzből él, tartja fenn az imatermeket, fűti azt, világítja, stb...:)
Hát ennyi,ez volt a tanulópénz....
Nyugtalan éjszakákat nem fogsz tudni nekik okozni,elárulom neked,hogy általában a gyülekezet vezetők hisznek a legkevésbé Istenben és abban amiről prédikálnak másoknak,így a lelkiismeretükre se fogsz tudni nagyon hatni.
Ez a történet nem korrekt a Hit Gyülekezetével szemben, ugyanis a gyülekezet hitvallása szerint a tized fizetése nem törvényen alapuló kötelezettség, hanem hit általi cselekedet Ábrahám áldásainak elnyerése érdekében. Nem is üdvösségi kérdés.. A tizedre vonatkozó bibliai utalások döntő többsége egyértelműen az Ószövetségben található, az igazság mégis az, hogy a tized megfizetésének intézményét nem a Törvény vezette be. A Törvény csupán annyit tett, hogy részletesen szabályozta ezt a kérdést. Maga a tizedfizetés gyakorlata azonban a hit cselekedeteként vette kezdetét, a hit pedig felülhaladja, mind az Ó- és Újszövetséget. Ezért ma is “hit által” fizetünk a tizedet- nem vallási törvényként vagy előírásként, nem törvénykezésből, hanem a hit cselekedeteként.
Mózes 1. Könyvének 14. fejezetéből megtudjuk, hogyan fizetett Ábrám tizedet Melkisédeknek, Sálem királyának, aki a Legfelsőbb Isten papja volt, és mindez jó négyszáz évvel azelőtt történt, hogy Izráel Mózesen keresztül megkapta a törvényt. Ebből is világosan látszik, hogy Ábrám nem valamiféle vallási törvény elvárásának eleget téve fizetett tizedet, hiszen több száz évvel a Törvény előtt élt. Fia, Izsák, és unokája, Jákób ugyancsak a jóval a Törvény előtt éltek, de tizedfizetők voltak (1. Móz. 18, 19; 28, 22).
Ábrám tehát hit által fizetett tizedet Melkisédeknek, a Legfelsőbb Isten papjának, aki egyúttal Krisztusnak volt előképe. Ez világosan látható a Zsidókhoz írt levélből, ahonnét azt is megtudjuk, hogy “Jézus egy jobb szövetségnek lett a kezese” ( Zsid. 7, 22)
A Galáciabeliekhez írt levél 3. fejezetében további kulcsfontosságú ténymegállapításokat találhatunk: “hogy Ábrahám áldása Jézus Krisztusban a pogányoké legyen, és hogy a Lélek ígéretét hit által megkapjuk” (Gal. 3, 11 – 14). Ezek szerint tehát kell ma is tizedet fizetnünk? Minden kétséget kizáróan igen! De ugyanúgy kell a tizedet megadnunk, ahogyan Ábrahám is tette: nem a Törvényből, hanem hit által. Ezen felül azt is tegyük hozzá, hogy ha Isten emberei megfizették a tíz százalékot a Törvény előtt, és ugyanúgy megfizették a tíz százalékot a Törvény alatt is, akkor most mi, akik kegyelemből élünk, akik jobb szövetség részeseivé lettünk, hogyan is érhetnénk be ennél kevesebbel? Ábrahám is megadta a tizedet Melkisédeknek, a Legfelsőbb Isten papjának, aki Krisztus előképe volt. Ennek nagyon nagy szerepe volt abban, hogy megkapta az áldást, amely háromrétű volt: szellemi, fizikai és anyagi, illetve pénzügyi. Mi pedig, akik meg vagyunk váltva a Törvény átkától Krisztus áldozata által, megörököltük Ábrahám áldását: mind szellemi, mind fizikai, mind pénzügyi szinten. De ez csak akkor igaz, ha hit által követjük Ábrahám példáját többek között abban is, hogy megfizetjük a tizedet.
T. Utolso hozzaszolo!
Hogyan hasonlithatjak a mai vezetok magukat Melkisedekhez? Melkisedek kiraly es fopap volt, egyszerre toltotte be ezt a tisztseget.
Masreszt, ma egyaltalan nem kotelezo a tized fizetes. Az onkentes adamany az, ami helyes Isten elott.
Mert sokan vannak olyan helyzetben, hogy nem tudnak adni.Nyilvan, ezeknek az embereknek fajo pont az, hogy nem tudnak hozzajarulni az adomanyozashoz.
A Biblia azt irja: "Ingyen kaptatok, ingyen adjatok."
Termeszetes, hogy minden gyulekezetnek szuksege van anyagi javakra, ahogy itt mar irtak is. Gyulekezeti terem, futes, vilagitas, es meg sok minden mas kiadas. Ezt mind az onkentes adakozasbol fedezik. De nem koteleznek senkit, hogy erejen felul adakozzon.
Ha mar ki van mondva, hogy "kotelezo", az mar gyanus dolog.
Es vajon a gyulekezet vezetoi elszamolnak-e minden egyes forinttal a gyulekezet elott? Mert ez lenne a kotelesseguk. Sajnos nem igy van.
Meg felhoznam a "szegeny asszony ket fillerjet". Jezus vilagosan megmondta, ez a szegeny asszony tobbet adott, mint a gazdagok. Mert azok a feleslegukbol adtak, mig a szegeny asszony az utolso penzet dobta a perselybe, azaz a megelheteset.
Tehat nem kotelezo a tized. Udv: Judit!
T. 19-es!
Figyelmesebben olvassa el a válaszomat! Mert ott nem az olvasható hogy kötelező lenne a tized, és azt sem hogy Melkisedekhez hasonlítaná magát bárki is. Nem értem ezen való felháborodását.... A T. Kérdező azt kell hogy mondjam, hogy nem tudta mit, minek, kiért, miért fizet, csak fizetett. A fenti felvázolása pedig nem fedi valóságosan a Hit Gyülekezete hitvallását a tized fizetésével kapcsolatosan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!