Hívőként arányaiban mennyi pénzt kellene jótékonyságra, adakozásra fordítani?
A meglévő vagyon hány százalékát, illetve a havi jövedelem hány százalékát kellene jótékony célokra, illetve az egyháznak adni?
Az bűn, ha valaki sokat keres és sokat is költ saját magára, de azért mellette adakozik is valamennyit?
A Biblia nem írja, hogy a jövedelemnek mennyi százalékát kell egy embernek adakozásra felhasználni.
Ez az egyén szabad döntési joga
Sokan félre értik a Malakiás könyvében leírtakat, ez nem pénzről szól.
(Malakiás 3:9, 10) . . .. 10 Hozzátok be a teljes tizedet a tárházba, hogy legyen eleség a házamban, és kérlek, ezzel tegyetek próbára engem — mondja a seregek Jehovája —, hogy nem nyitom-e meg nektek az egek zsilipjeit, és nem árasztok-e reátok áldást megelégedésig.”
A Mózesi Törvényben voltak ezek az elvárások, amiért valamennyire arra ösztönözte a népét Jehova hogy ne legyenek túl anyagiasak.
A mózesi törvény Jézus halálával hatályát vesztette, így már nem kell tizedet fizetni. De a tizednek van egy jelképes jelentése (Efézus 2:15). Nem azt szemlélteti, hogy a teljes lényünket Jehovának adjuk. Míg a tizedet évről évre megfizették, mi csak egyszer adjuk Jehovának a teljes lényünket, éspedig akkor, amikor átadjuk magunkat neki, és ezt vízben való megkeresztelkedéssel szimbolizáljuk. Ettől kezdve mindenünk Jehováé. Azonban lehetővé teszi, hogy egy jelképes tizedet, vagyis egy részét annak, amivel rendelkezünk, felhasználjuk a neki végzett szolgálatban. Ez bármi lehet, amit a körülményeink megengednek, és amire a szívünk indít. A felajánlások, amelyeket Jehova elé viszünk, olyan dolgok lehetnek, mint a Királyság-prédikáló és tanítványképző munkára felhasznált időnk, energiánk és erőforrásaink. Azt is magukban foglalják, hogy részt veszünk a keresztény összejöveteleken, meglátogatjuk a beteg és idős hívőtársainkat, és anyagilag támogatjuk az igaz imádatot.
Pál úgy beszélt a tanúskodómunkáról, mint egy felajánlásról (Hóseás 14:2).
(Hóseás 14:2) 2 Vigyetek magatokkal szavakat, és térjetek vissza Jehovához! Mondjátok neki mindannyian: »Bocsásd meg a vétket, fogadd el a jót, és mi ajkaink fiatal bikáit fogjuk felajánlani viszonzásul.
Az apostol ezután egy másik fajta áldozatról írt: „ne feledkezzetek meg a jónak cselekvéséről és a[z anyagi] javak másokkal való megosztásáról, mert az ilyen áldozatok igen kedvére vannak az Istennek” (Héberek 13:15, 16). Nyilvánvaló hát, hogy a Malakiás 3:10-ben említett ’tized’ szellemi és anyagi áldozatokat jelent. Megkeresztelt keresztény lévén teljesen átadtad magad Jehovának. A tized a birtokodban lévő dolgoknak azt a részét jelképezi, amelyet oda tudsz adni Jehovának, vagyis fel tudsz használni a szolgálatában. Ez lehet az időd, energiád, erőforrásaid és anyagi hozzájárulásaid, melyeket Jehova szolgálatában használsz fel.
Katy Weaver
Az egyházi adó, vagy az Őrtoronyra adott pénzek NEM jótékonyság, csupán az egyház támogatása.
Jótékonyság CSAK az, amikor a rászoruló embertársaidon segítesz! Ehhez nem kell egyetlen egyház közreműködése sem.
Hogy mennyit kellene adni? Ezt mindenki a saját lelkiismerete szerint kell eldönteni. Annyit adj, amennyit akarsz és gond nélkül nélkülözni tudsz!
Ha keresel, találsz rászoruló embereket, családokat.
De ne dicsekedj vele, ha adsz.
Nem bűn az sem, ha nem adsz. De Jézus azt mondta,, hogy könnyebb egy tevének átjutni a tű fokán, mint egy gazdagnak a mennyországba jutni.
Tizedről beszél a Biblia, az nem jótékonykodás, hanem a templom (gyülekezet, közösség) támogatása. Gyakorlatilag a gyülekezet fenntartására szolgál.
Hogy ezen felül mennyit adsz, az már rajtad múlik, semmi sincs előírva. Különben sem csak pénzzel lehet segíteni, hanem ráfordított idővel, energiával is pl. ételosztásnál, vagy a mostani árvízi védekezésnél.
Az meg főleg nem értem, miért lenne bűn, ha költesz magadra.
Ha ugyanannak a személynek minden hónapban ugyanannyit adsz a saját keresetedből, egy idő után az illető már szinte úgy fogadja, mint ami neki jár, és ha véletlenül valami miatt nem kapja meg, majd becsönget és követeli.
(Egyébként is ősi kínai tanítás szerint: "Ne halat adj az éhezőnek, hanem tanítsd meg halászni!" Ha rendszeresen, minden hónapban megkapja tőled az apanázst, esze ágában sem lesz, hogy pl. munka után nézzen!)
Rotschild és egyéb angol milliomosok az éves jövedelmük 10 %-át adták a szegényeket ellátó kórházaknak, ill. u.n. szegényházak működtetésére. Ez persze jó volt annak aki kapta, de szerintem gyakorlatilag a saját lelkiismerüket tették ezzel rendbe.
Személy szerint, ha pl. boltban azt látom, hogy kis nyugdíjasnak pár Ft-tal kevesebb a pénztárnál a pénze, mint kellene, akkor azt oda-adom.
Ha azt látom, hogy valaki nagyon szűkösen él, akkor esetenként (hogy ne legyen bántó = önérzetük a szegényeknek is van) viszek egy-egy tányérnyi főtt kaját = ezt a receptet most próbáltam, kóstolja már meg, kell-e bele valami még?, vagy véletlenül többet főztem mint kellett volna, segítsen (!) megenni. Esetleg egy pár szem gyümölcsöt, hogy én is sokat kaptam, nem akarom, hogy rám romoljon.
Nem kell belőle rendszert csinálni, az élet majd elébed hozza, hogy mikor, hol, kinek és miben tudsz segíteni. És az sem biztos, hogy az illetőnek pénzbeli segítésre van, lesz szüksége.
A jótékonyság, a jótékonykodás nem feltétlenül pénzben számolandó!!!!!
Jó de aki tényleg igazi hívő, az úgy hiszi, hogy a halála után jön az örökélet.
Namost ha ezt tényleg 100%-ig hiszi, akkor nem fog magának vagyont felhalmozni, hanem csak a legszükségesebbekre fog költeni: étel, ital, rezsi, szerény lakás, megtakarítás a gyerekeinek.
Ha luxusra költ, akkor nem hinném, hogy igazi hívő lenne.
Vannak olyan esetek, hogy valaki halál közeli élményt élt át, és utána erőn felül kezdett el segíteni rászorulókon úgy, hogy emiatt magának is nélkülöznie kellett. nem ez lenne a 100%-os igaz hit?
Ha valaki luxusra költ, akkor kicsit az van benne, hogy nem is biztos abban, hogy tényleg van élet a halál után, úgyhogy kicsit ki akarja élvezni az életet.
Szia!
Pontos irányelvek vannak erre nézve a Szentírásban. Az első és legfontosabb: "aki tudna jót cselekedni és nem cselekszik, bűne az annak." (Jak. 4:17).
A második elv, amivel cáfolni szeretném Katy beírását: Pál apostol így ír a tized rendeltetési helyéről és céljáról: "Nem tudjátok-e, hogy akik a szent dolgokban munkálkodnak, a szent helyből élnek, és akik az oltár körül forgolódnak, az oltárral együtt veszik el részüket?
Ekképen rendelte az Úr is, hogy akik az evangéliumot hirdetik, az evangéliumból éljenek." (I.Kor. 9:13-14) Ezzel utalt Jézus tanítására: "méltó a munkás az ő jutalmára." (Lk. 10:7).
Azután még az adakozásról így ír Pál: "Szükségesnek véltem azért utasítani az atyafiakat, hogy előre menjenek el hozzátok, és készítsék el előre a ti előre megígért adományotokat, hogy az úgy legyen készen, mint adomány, és nem mint ragadomány. Azt mondom pedig: Aki szűken vet, szűken is arat; és aki bőven vet, bőven is arat. Ki-ki amint eltökélte szívében, nem szomorúságból, vagy kénytelenségből, mert a jókedvű adakozót szereti az Isten." (II. Kor. 9:5-7)
Üdv. Péter
A 12 törzsből 11 törzs kapott földet. Lévi nemzettsége nem kapott földet.
Józs 14,4 Mert a József fiai két nemzetség voltak: Manassé és Efraim; a Lévitáknak pedig nem adtak osztályrészt a földből, hanem csak városokat lakásul és az azokhoz való legelőket barmaik és marháik számára.
A lévitáknak kellett összeszedni a tizedet.
4Móz 18,21 De ímé a Lévi fiainak örökségül adtam minden tizedet Izráelben; az ő szolgálatjokért való osztályrész ez a melylyel teljesítik ők a gyülekezet sátorának szolgálatát.
Lévi nemzettségének nem az volt a dolga, hogy robotoljon, hanem Isten szolgálatában foglalatoskodott.
Józs 18,7 Mert a Lévitáknak nincs részök ti közöttetek; mivelhogy az Úrnak papsága az ő örökségök;...
Tehát Lévi fiai volt a papság, nekik kellett adni a tizedet.
Zsid 7,5 És bár azoknak, kik a Lévi fiai közül nyerik el a papságot, parancsolatjok van, hogy törvény szerint tizedet szedjenek a néptől...
Tehát a tized alapvetően nem adakozás, nem jótétemény.
Mennyit adjál?
Márk 12
42. És egy szegény özvegy asszony is odajövén, két fillért, azaz egy negyed pénzt vete bele.
43. Akkor előszólítván tanítványait, monda nékik: Bizony mondom néktek, hogy ez a szegény özvegy asszony többet vetett, hogynem mind a többi, a kik a perselybe vetettek vala.
44. Mert azok mindnyájan az ő fölöslegükből vetének; ez pedig az ő szegénységéből, a mije csak volt, mind beveté, az ő egész vagyonát.
A szegény asszony sem a tizedét, vagy amire már nem volt szüksége, annyit adott, hanem mindenét. A hívőnek is annyit kell adnia, amije van. Nem azért mondom, mert én ezt teszem sajnos, pedig mindenünket, amink van itt a földön, el fogjuk veszíteni. Felhalmozhatsz te egy forintot is, vagy sok milliárdot, vagy ingó és ingatlanokat, semmivé vesznek.
Máté 6
19. Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, hol a rozsda és a moly megemészti, és a hol a tolvajok kiássák és ellopják;
20. Hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket mennyben, a hol sem a rozsda, sem a moly meg nem emészti, és a hol a tolvajok ki nem ássák, sem el nem lopják.
21. Mert a hol van a ti kincsetek, ott van a ti szívetek is......
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!