Az ateista ember életének középpontjában miért a szex áll?
"A kereszténység mágnesként vonza magához az erkölcsös emberket, az erkölcsteleneket pedig eltaszítja. "
"Szerintem az erkölcs következménye a hit."
Szerintem meg csak azokat vonzza a keresztény erkölcs, akiben nincs meg az alap emberi erkölcs. Azok lesznek "keresztények", akik ott hallják először, hogy hogyan is kellene viselkedni a másik emberrel és a környezetünkkel. Vagy ha nem is ott hallják először, de ott éreznek először késztetést, hogy ennek megfelelően éljenek.
Tudod, a legtöbb ateistának nincs szüksége ilyen késztetésre, mert vagy belülről jön, vagy gyerekkorában megtanulta, hogyan kell jó értelemben embernek lenni. És a "jó" fogalmát sem egy könyvből tanulják meg. Az, hogy te atesitaként még nem voltál erkölcsös, nem azt jelenti, hogy mindenki más így van ezzel. Isten nélkül is lehet valaki jó. Aki nem ezt gondolja, az mankónak használja a hitet, hogy jobbá váljon. Nem mindenkinek van erre szüksége.
Bocsi, ha erősen fogalmaztam, de legyünk őszinték; általánosítasz és megítélsz másokat ismeretlenül.
Kérdező! Te a saját határozatlanságodat és az ítélòképesséed hiányát vetíted ki a nem hívőkre. Azt hiszed mindenki olyan balfék etikai kérdésekben, mint te, a vallásosak, hogy nem tudnak dönteni, hogy nem tudják mi igaz és mi hamis? Az, hogy te vonzalmat érzel, csak az antik görög mondás igazságát mutatja: " Hasonló a hasonlónak örül ". Vonzódsz a misztikumhoz, a mesékhez, gyenge vagy és onnan próbálsz lelki erőt meríteni a döntéshez, az elfogadáshoz, értelmezèshez, de...a Biblia sem nem a Bölcsek köve, sem nem az Élet vize, hanem egy egyszerű könyv, amit emberek írtak, válogattak, egyeztettek...ha majd kinősz a " szellemi kiskorúságból " - Kant utàn
szabadon -, akkor majd lelkileg is megerősödsz és nem lesz szükséged hitre ahhoz, hogy dönteni tudjál etikai kérdésekben. Inkább olvass Rejtő Jenőt, mielőtt végleg belesavanyodsz az életbe...
Ez a kérdés ihletett meg?
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
"Lényegében aki erkölcsös az hozzám hasonlóan úgyis keresztény lessz, még akkor is ha nem hisz Istenben."
Aha, hadd fordítsam le neked milyen hülyeséget is írtál itt: tehát szerinted az ateisták erkölcstelenek, de aki erkölcsös az keresztény lesz, még akkor is ha ateista (ahogy te írtad: "nem hisz istenben". Igazán szép mondat, csak kár hogy értelmezhetetlen...
(Megjegyzem én a humanista erkölcsöt sokkal tisztábbnak, mélyebbről jövőnek és őszintébbnek tartom, mint a keresztényt.)
azert, mert az ateista emberek az allatokbol fejlodtek ki, es atoroklodott rajuk a fajfenntartasi oszton
a vallasos emberek viszont Adamtol es Evatol szarmaznak, es nem ugyanazt az ertekrendet orokoltek
"humanista erkölcs" - Ezt a kifejezést kerestem korábban, csak nem jutott eszembe. Köszönöm! :)
Egyébként abból, hogy a Bibliában is szerepelnek ugyanezek az értékek, még nem következik, hogy a körítés (Isten, teremtés mítosz, stb.) nélkül már nem is létezhetnek. Csak annyiról van szó, hogy a körítéssel kézzelfoghatóbb, emészthetőbb és rendszerezettebb annak, aki esetleg önmagában nem érzi a lényegét.
Persze felmerül a kérdés, hogy mit jelent kereszténynek lenni. Ugyanis az erkölcs és szeretet nem csak a keresztény vallás jellemzője.
"Kérdező! Te a saját határozatlanságodat és az ítélòképesséed hiányát vetíted ki a nem hívőkre. Azt hiszed mindenki olyan balfék etikai kérdésekben, mint te, a vallásosak, hogy nem tudnak dönteni, hogy nem tudják mi igaz és mi hamis?"
Valamit nagyon félreértettél az biztos.
Na de van nekem egy jó barátom, úgy hívják pszichológia.
Minden emberben van egy "veleszületett pszichológus" ami arra törekszik, hogy megértse a másikat.
Ezt most nem akarom neked tovább fejtegetni, mert számodra provokáló lehet.
Annyit azért elárulok, ha nemértenéd a fenti célzásomat, hogy te egy olyan képeségekkel rendelkező ember vagy filoszmen, akiből sohasem lehet mester pszichológus.
Na akkor most elkezdem a lényeget boncolgatni.
A humanisztikus pszichológia szerint, minél közelebb van az énideálunk reális énképünkhöz, annál kiteljesedettebbek és boldogabbak leszünk.
Az énideál és a reális énfogalom közötti túl nagy eltérés a boldogtalanság és elégedetlenség forrása.
Az énfogalom tartalmazza mindazokat az elképzeléseket, észleleteket és értékeket, amelyek az én-t jellemzik: annak tudata, hogy mi vagyok én és mit tehetek.
Ez az énfogalom a világ észlelését és a viselkedést is befolyásolja.
Az énfogalom nem feltétlenül a valóságot tükrözi: ha valaki időközben igazán sikeres és elismert lesz, magát még mindig kudarcoknak láthatja.
Az énfogalommal nem konzisztens élmények és érzések veszélyt jelentenek és tudatba kerülésük meggátolódik. Rogers úgy véli, hogy az ilyen elfojtások sem nem szükségszerűek, sem nem tartósak.
Minél több tapasztalatát tagadja meg az ember, annál nagyobb lesz a szakadék énfogalma és a valóság között. Akinek énfogalma nem egyezik meg személyes érzéseivel és tapasztalataival az igazság szorongást okoz.
Ez súlyos szorongást vagy az emocionális zavarokat idéz elő.
Tehát akkor én miét is lettem keresztény?
A fentebb leírtak alapján próbáljátokmeg megérteni.
" Vonzódsz a misztikumhoz, a mesékhez, gyenge vagy és onnan próbálsz lelki erőt meríteni a döntéshez, az elfogadáshoz, értelmezèshez, "
A pszichológiában laikus ateisták azt gondolják, hogy alapjaiban ellent mond a kereszténységnek, és a spiritualizmusnak.
Ez azonban nagy tévedés.
Az embernek vannak "ösztönszükségletei" amiket ha nem elégít ki, és elnyomja akkor az bizony frusztrációt okoz.
Ám kevés ateista gondolná, hogy az embrnek vannak spirituális szükségletei is, amelyeket ha elnyom magában, éppen ugyanúgy frusztrációt okozhat, mint az ösztönszükségletek elnyomása.
Az ateista is igyekszik valamilyen formában kielégíteni spirituális szükségleteit, amikor
-Zenét hallgat.
-Filmet néz.
-Pc játékokkal játcik
stb...
Persze hívők is néznek filmeket, meg hallgatnak zenét, de ez csak egykis kiegészítést jelent.
Viszont az ateista teljes egészében ezzel akarja kielégíteni spirituális szükségleteit, ami közel nem elég.
Hogy miből ered a spirituális szükséglet, Carl Gustav Jung írta le a legjobban, és elnevezte "selbst"nek.
"A Selbst a személyiség központi archetípusa, nem lehet lefordítani, de elterjedt a mély-én fordítás. Ez a személyiség központjának és totalitásának kifejezője.
Megjelenési formája a mandala, a teljesség szimbóluma. Ez az Imago Dei, az Isten képe bennünk, ezáltal fel tudjuk venni Istennel a kapcsolatot, ez az „istenérzékelés szerve”.
Az emberi élet célja a Selbsttel való kapcsolat kiépítése, a hozzá való eljutás."
Carl Gustav Jung
Tehát aki elnyomja magában, vagy nem elégíti ki kellőképpen, bizony mentálisan megbetegedhet.
"Életük delén, azaz harmincöt éven túli pácienseim közt egyetlenegy sincs, akinek végső problémája ne a vallásos lelkiség, irányulás volna.
Igen, végső soron mindegyik abba betegszik bele, hogy elvesztette azt, amit eleven vallások mindenkoron megadtak híveiknek, s egyikük sem gyógyult meg igazán, aki nem nyerte vissza vallásos lelkületét, orientálódását, aminek természetesen semmi köze felekezethez, vagy egyházi hovatartozáshoz."
Carl Gustav Jung
A mási dolog amit itt szóba kell hoznom az "árnyék"
"Az árnyék egy autonóm részszemélyiség, a személyiség alsóbbrendű része, a personával ellentétes tartalmak gyűjtőhelye (kompenzatív jelleg).
Az árnyék megjelenhet álomban, például: a társadalmilag magasra emelkedett emberek álmaiban ellentétes tartalmak: koldus, szegény.
Az álomban való megjelenéskor az árnyék azonos nemű az álmodóval.
Az árnyék lehet projekció (saját elfogadhatatlan énrészeinket kivetítjük másokra) is, például: a homofóbia látens homoszexualitást takar.
Az árnyék nem minden esetben jelent negatív tartalmat, például: a bűnözők árnyéka jó (ez a fehér árnyék), a personájuk gonosz; pörgős ember árnyéka csendes.
Minél inkább elfojtják az árnyékot, annál sötétebb, erőszakosabb lesz."
Carl Gustav Jung
Ám ahogy a "homofóbia látens homoszexualitást takar" úgy a megrögzött keresztényellenesség látens (rejtett) keresztény hívőt takar.
Lásd: Richárd Dawkins.
És ha eddig figyelmesen olvástátok a kis mondókámat, akkor mostanra már rájöttetek, hogy a pszichológia ellent mond a Dawkins féle elképzelésknek, hogy az ember csak egy húsgép és semmi több.
Sőt a humanisztikus pszichológusok már arra a megállapításra jutottak, hogy az állati biológián túl van valami az emberben, ami ha normálisan kitud fejlődni, akkor az ember természete alapvetően jóságos.
Ráadásúl Dawkins patkányoknak nevezi könyvében ( az Önző gén) a pszichológusokat.
"A szimuláció felválthatja a próba-szerencse módszert (a kifejezést - trial and error - egyébként sajnálatos módon már régen lefoglalták a patkánypszichológusok)."
Idézet a könyvéből.
A pszichológiából kiderűl, hogy az ember jóval több mint aminek Dawkins, és követői gondolják.
És most befejezésül.
"Nem mondhatom, hogy hiszek. Tudok! Megtapasztaltam, hogy megragadott valami, amely erősebb nálam. Valami, amit az emberek Istennek hívnak."
Carl Gustav Jung
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!