Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Ha Isten gyűlöli a bűnt,...

Ha Isten gyűlöli a bűnt, miért kaptunk tőle szabad akaratot amivel bűnt követhetünk el?

Figyelt kérdés
2013. márc. 10. 06:47
1 2 3 4 5
 31/49 anonim ***** válasza:

:)

Isten mások bántására nem ad következmények nélküli szabad akaratot. A bűn a szeretetlenség, a mások bántása, az igazságtalanság, a hazudozás, stb. Nem jogos az, hogy Isten nem hagyja következmények nélkül mások igazságtalan bántását?

A jóra szabad akaratot ad.


Gal.

5,19 A testnek cselekedetei pedig nyilvánvalók, melyek ezek: házasságtörés, paráznaság, tisztátalanság, bujálkodás.

5,20 Bálványimádás, varázslás, ellenségeskedések, versengések, gyűlölködések, harag, patvarkodások, viszszavonások, pártütések,

5,21 Irígységek, gyilkosságok, részegségek, dobzódások és ezekhez hasonlók: melyekről előre mondom néktek, a miképen már ezelőtt is mondottam, hogy a kik ilyeneket cselekesznek, Isten országának örökösei nem lesznek.

5,22 De a Léleknek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.

5,23 Az ilyenek ellen nincs törvény.

2013. márc. 13. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/49 anonim ***** válasza:

Kedves Kérdező!


Isten nem gyűlöli a bűnöst. Úgy vélem, erre az evangéliumi feljegyzéseken kívül a prófétai irodalom is választ ad. Jóel próféta jövendöléseit tulajdonképpen apokaliptikusnak is lehet nevezni, amely az utolsó generáció sorsát mutatja be képes nyelven. Ezekben a szakaszokban hangzik el a következő felhívás: "És szíveteket szaggassátok meg, ne ruháitokat, úgy térjetek meg az Úrhoz, a ti Istenetekhez; mert könyörülő és irgalmas ő; késedelmes a haragra és nagy kegyelmű, és bánkódik a gonosz miatt. (Jóel 2,13)


A bünetésről: Egyrészt minden embernek bűnhődnie kéne a bűnei miatt, viszont itt lép érvénybe a kegyelem Jézus helyettesítő áldozatával. Akik ezt elutasítják, azokra értelemszerűen visszahárul majd a bűn, és nekik kell elszenvedni a következményeit. Isten azonban már a földi történelem során is bizonyos értelemben közbeavatkozik és végrehajta a büntetést bizonyos embereken. Tegyük hozzá, hogy nagyon sokszor pedagógiai értelemben.(Zak 13,9 vö. 1pét 4,12; Jel 3,19 stb...) Más értelemben viszont azokat bünteti meg, akik azonosultak a bűnnel. A bűnről az embernek sajátos elképzelései vannak, és nagyon gyakran nem tartja bűnnek azt, amelyet Isten annak tart. Jegyezzük meg, hogy Isten büntetései (még a halálbüntetések is) kegyelemmel elegyítettek. A Biblia ugyanis azt az álláspontot képviseli, hogy a második halál a legfájdalmasabb, abból ugyanis már nincs visszatérés. Így azok az emberek, akik valamilyen okból kifolyólag ártatlanul haltak meg, (gyermekek, mártírok, átlagos emberek stb...) továbbélhetnek majd az Újföldön, míg azok az emberek, akik esetleg végigélték az életüket úgy, hogy Isten ellen lázadtak, elvesznek (Zsolt 37,20) Mindenki azt fogja kapni tehát, ami jár neki, senki sem fog igazságtalanul elveszni.


A szabad akarattal kapcsolatban pedig az ember döntésének megvannak a következményei. Ha nekem van egy gyermekem, szabad döntést adok neki, viszont világosan elmagyarázom neki, hogy bizonyos döntéseknek mik lesznek a következményei. Viselnünk kell a döntéseinkért a felelősséget, ezt meg kell tanulni. Szeretném azonban hozzátenni, hogy amikor Isten büntet, akkor sem közvetlenül Ő büntet. Ez Jób könyve 1-2. fejezetéből világosan látszik, hogy pontosan mi is történik.


Üdv!

2013. márc. 13. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/49 anonim ***** válasza:

Tzolko:


A Szentírási feljegyzés nem tudósít a csecsemőkről, így felesleges róla beszélni. Még ha lettek is volna ott csecsemők, elképzelhető, hogy hamarabb áldozatul estek a városban lakó emberek utálatosságainak (Ez 16,49-50 vö. 2Kir 16,3) E

2013. márc. 13. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/49 anonim ***** válasza:

folytatás mert hamarabb elküldtem:


Erre természetesen nem utal az Írás, pusztán a bibliai nyelvezetből lehet rá következtetni. Ami pedig az ószövetségi "bosszúálló" Isten és Jézus, a szeretet és megbocsájtás Istene közötti különbséget illeti, inkább ez az a helytelen következtetés az elavult. Az Óegyházban Markion kezdte ezt először hirdetni, akit ki is zártak emiatt. Már csak azért is, mert aki jártas egy kicsit is Krisztológiában akkor tudja, hogy Jézus Krisztusban az az isteni személy öltött testet, akinek a szavait az Ószövetségben olvashatjuk. Lásd:


[link]


És igen, jómagam több ezer éves tanokhoz szeretnék ragaszkodni. (Nem 2000, hanem 3500!) A Biblia nagyon sok helyen ugyanis időszerű, néhol kifejezetten hangsúlyozza a mi generációnknak küldött üzenetét (Ésa 2,2-3) Természetesen azonban tiszteletben tartom az ateizmusodat, és nem is várom el, hogy azonosulj az általam leírtakkal, pusztán a véleményem írtam le.


Üdv!

2013. márc. 13. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/49 Pietrosol ***** válasza:

# 27!


Nem keverek semmit. Pál apostolnál gyakran keveredik a régi haragvó mentalitás a Krisztusi tisztasággal. Nem is csoda, elég magas lovon ült korábban. De mindezektől függetlenül, haraggal, gyűlölettel semmihez nem lehet nyúlni. Ha valamit gyűlölsz, attól elfordulsz. Ha például magadban találsz valamit, amit gyűlölsz és nem fordulsz ahhoz szeretettel, akkor egész egyszerűen képtelenség azt átvilágítani és megszüntetni. Ha félsz a kígyóktól és ezt a problémát úgy oldod meg, hogy nem mész kígyók közé, akkor csak elfordultál a problémától, de meg nem oldottál semmit, hiszen a félelem továbbra is benned van. Ha újra kígyók közé keveredsz, újra előtör a régi félelem. Ellenben ha a gondot, problémát okozó dologhoz szeretettel, őszintén, tiszta kiváncsisággal fordulsz a tudatod fénye felmorzsol mindent, ami korábbi életedet mérgezte. Ez gyűlölettel, haraggal, méreggel nem működik.


Isten sem gyűlöl semmit.

2013. márc. 13. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/49 anonim ***** válasza:

Péld.

6,16 E hat dolgot gyűlöli az Úr, és hét dolog útálat az ő lelkének:

6,17 A kevély szemek, a hazug nyelv, és az ártatlan vért ontó kezek,

6,18 Az álnok gondolatokat forraló elme, a gonoszra sietséggel futó lábak,

6,19 A hazugságlehelő hamis tanú, és a ki szerez háborúságokat az atyafiak között!


Ezért rossznak nevezhető az Isten?

2013. márc. 13. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/49 anonim ***** válasza:

Pietrosolnak:


"

A keresztény teológia értelmében Pál apostolt maga Jézus Krisztus hívta el szolgálatra, amikor látomás állapotában megjelent neki, (ap.csel. 9. fej.) és az apostol a Szentlélek által írt, így amit leírt, az Isten szavának tekinthető. (2Tim 3,16) Egyébként az i.sz 90-es években János apostolnak Jézus megjelent Páthmósz szigetén és látomások formájában feltárta neki a múlt, a jelen és a jövő összefüggéseit, amit aztán János meg is írt. A Jelenések könyve 2-3. fejezetében Jézus 7 levelet intéz hét keresztény közösséghez, amelyben a többek közt a következőket üzeni: "De az megvan benned, hogy a Nikolaiták cselekedeteit gyűlölöd, a melyeket én is gyűlölök." (Jel 2,6) Jézus tehát bizonyságot tesz arról, hogy bizony vannak dolgok, amiket gyűlöl. A keresztény számára természetes, hogy gyűlöli a bűnt, viszont szeretettel fordul a bűnös felé. Pillinszky János nagyon jól megfogalmazta a keresztény életformát: „Gyűlölni a bűnt és szeretni a bűnöst: ezzel lehetne definiálni az evangéliumi szeretet gyakorlatát…” (Szög és olaj, Bp., 1983. 240. o.)" Megértem egyébként amit az előbbi kommentedben mondtál, a probléma azonban avval kapcsolatban az, hogy köszönőviszonyban sincs a keresztény teológiával. Talán más vallásokkal igen, de a Biblia mást tanít.

2013. márc. 13. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/49 Pietrosol ***** válasza:

# 37!


Nem baj ha teológiai szempontból nem állja meg a helyét. Sőt azzal sincs gondom, ha ezt egyetlen vallás sem tanítja. Anélkül is igaz!

2013. márc. 13. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/49 anonim ***** válasza:

Kedves 33!

A szentírás valóban nem ír a csecsemőkről, de talán egyetértesz velem, hogy Szodomában és Gommorrában is kellettek, hogy legyenek, mert hát ahol nincsenek gyerekek, az a város elpusztul, mégpedig gyorsan.

Ha pedig voltak gyerekek, azok aligha voltak a példában jelzett bűnökkel terheltek.

Szüleik sem lehettek túlságosan elferdültek, vagy rendben, mondjuk így: bűnösök.

Isten találhatott volna a gyerekek között bűntelent eleget, vagy Neki már az is számít, ha egy kölök mondjuk csúzlizik és ezért halál jár?

Aztán meg úgy ment meg, hogy elveszi az életed, halálra pörköl, elevenen eléget?

Már megbocsáss, de a Te változatodról nem sokat ír a Biblia, de arról igen, Isten hogy mindenkit kiirtott.

Te egy lehetőséget vetsz fel, amire semmi utalás és egy bizonyossággal akarod szembeállítani.

Az fel sem merül Benned, amit írtam, hogy a Biblia úszövetségi része sok, sok ezer évvel ezelőtt ért emberek számára íródott és annak a kornak a tudományos szintjéhez igazodott? Definíciói hibásak, már kétezer éve tartalmukat vesztették, ezért is jött létre az újszövetséggel a Kereszténység.

Sajnos a Biblia szerkesztői benne hagyták előzményként és a mai napig érvényes, pedig rengeteg ellentmondása mellett Jézus tanításának is ellentmond!

Nem beszélve arról, hogy maga a Kereszténység is közel 2000 éves, már felette is sok tekintetben eljárt az idő.

Különben a bűn fogalma is változik idővel, néha még gyorsan is, mint pl.: ami a kommunizmusban bűn volt, abból most sok minden kötelező, továbbá a súlyosbító, illetve az enyhítő körülményt minden jog ismeri, tehát a bűn részben szubjektív, ezt még Jézus is elismei, amikor a parázna asszonynak megbocsájt, mondván : az vesse rá az első követ...

A szabad akarat pedig ellentmond a próféciáknak. Vagy az egyik, vagy a másik, választanod kell.

A prófécia beteljesülésének pillanatában a szabad akarat nem értelmezhető, mert az érintettnek muszáj azt cselejednie, ami a próféciában be van igérve, ha pedig szabad akaratából másképpen dönt, akkor a prófécia nem valósul meg.

2013. márc. 13. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/49 A kérdező kommentje:

":)

Isten mások bántására nem ad következmények nélküli szabad akaratot. A bűn a szeretetlenség, a mások bántása, az igazságtalanság, a hazudozás, stb. Nem jogos az, hogy Isten nem hagyja következmények nélkül mások igazságtalan bántását?

A jóra szabad akaratot ad."


Ha csak a jóra ad szabad akaratot,akkor nem ad szabad akaratot:) Te a következményekről beszélsz,és az valóban igaz,hogy a tetteinknek következményei vannak.De akkor következményekről beszélünk,nem a haragra gerjedő Isten büntetéséről.Hogy érthetőbb legyen:Isten a teremtéskor megmondta az embernek,hogy ne nyúljon a fához,mert ennek következménye a halál.Ez következmény.De Isten nem hagyta annyiban a dolgot,még külön büntetéseket,meg átkokat rótt ki az emberre.Így már viszont nem mondható el,hogy nem gyűlöli a bűnöst,mert akkor nem büntette volna meg,hanem max.aggódva nézi,hogy az embernek szembe kell néznie a tettei negatív következményeivel.Ha netalántán még szigorú is,akkor nem is aggódik,hanem tojik rá,hadd vergődjön a szerencsétlen,legalább megtanulta a leckét,de megbüntetni külön nem fogja.


Gyűlölködés,harag:Ez azért érdekes,mert akkor Isten emberei közül sem lett mindenki Isten országának örököse.Utalok itt az Ószövetségi háborúkra,öldöklésekre,viszályokra.

2013. márc. 14. 15:43
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!