Most akkor oszlop, vagy kereszt?
azt mondják, hogy oszlopra és nem keresztre feszítették.
Crux-sztaorosz
?
Lehet, hogy egy nagy vastag oszlopra szögeztek/kötöztek egy keresztet és arra feszítették fel.
Egyáltalán nem lényeges. Hajóárbóc is lehetne akár.
Viszont! Volt Jézus mellett elméletileg volt két lator.
Tehát 3 kereszt vs 3 oszlop. Még a végén kitaláljuk, hogy ez csak valami jelkép, bár kétlem.
Esetleg fáról lenne szó? Ahol megfeszítették, volt három fa?
Vagy milyen oszlopok lehettek ott?
Egy kérdés:
Jn 20:20
És ezt mondván, megmutatá nékik a kezeit és az oldalát. Örvendezének azért a tanítványok, hogy látják vala az Urat.
Ha oszlopra feszítették, azt hogy csinálták? Hogy halt meg a Krisztus Jézus?
Ján.20.24A tizenkettő közül az egyik, Tamás, vagy melléknevén Didimusz, nem volt velük, amikor megjelent nekik Jézus. 25A tanítványok elmondták: "Láttuk az Urat!" De kételkedett: "Hacsak nem látom kezén a szegek nyomát, ha nem helyezem ujjamat a szegek helyére, és oldalába nem teszem a kezem, nem hiszem."
Tamás többes számban mondja "a kezén a szegek",akkor az azt jelenti hogy keresztre volt feszítve.
Ha oszlopra szegezték volna akkor azt mondta volna :Hacsak nem látom a kezén a szeg nyomát....
(K.Gy)
Úgy tudom, hogy kereszt volt a hagyományos.
Az előbb írta valaki a "szegek" szót, ez igaz, de az is, hogy a Biblia szerint Jézus feje felett volt a tábla, hogy "zsidók királya". (Vagy valami hasonló volt ráírva, nem tudom.) De ha oszlopra feszítették volna, nem a feje felett lett volna, hanem a kezei felett. Ez is elég egyértelmű.
Szerintem a kérdező nem ezekre gondolt.
Igen, valóban volt olyan kivégzési mód, hogy az elítélt kezeire kötelet kötöttek, majd az oszlop tetejére is. A halálnem és a szenvedés, meg az halálidő is kb megegyezik a keresztre feszítéssel. Olyanoknál alkalmazták, akikről nem tudták biztosan, hogy bűnös, vagy volt óvadék. Ha kiderült, hogy nem bűnös, vagy letették az óvadékot, egyszerűen, és gyorsan le lehetett vágni.
A keresztre feszítés, ebből jött, de tettek a faoszlopra egy keresztoszlopot, ahová rászögezhették az elítélt kezeit. Ez egy jelkép volt, ugyanis, egy T betűt formázott: T, mint Tabu. Azaz annak a sorsán akit keresztre feszítettek, már senki nem változtathatott.
Szerintem mindegy, hogy Jézust keresztre, vagy oszlopra feszítették, a lényeg az, hogy megváltott minket, majd feltámadt.
Hát ez érdekes.
Mert az egyik kérdésnél olvastam, hogy a kereszt egy régóta használt pogány szimbólum.
Hogyan hagyhatta az Úr erre szegezni a fiát?
Kit érdekel, hogy pogány vagy nem pogány?
Miért ne engedhette volna az Úr?
A fiát brutálisan megalázták, kivégezték, bohocót csináltak belőle. Vagy kis párnát kellett volna adnia?
Szerinted miért nem szállt le Jézus a Keresztről és égetett meg mindenkit?
Ez nem egy színjáték volt (akkor mi értelme lett volna?).
Szerintem nem robotok vagyunk, van döntési lehetőségünk és Jézusnak is volt.
Az "emberek" így döntöttek, Jézus meg amúgy.
Vagy úgy lett volna tisztességes, ha hajón elégetik és virágokat dobálnak?
Földi értelemben véve, kinyírtak és legyőztek egy tök ártatlan embert pogány eszközökkel. Ebben mi a borzasztó?
Szerintem az borzasztó, hogy "megölték".
Igen valóban az lenne a jó ha ezt így meglehetne értetni az emberekkel.
számomra csak ezért nem lenne mindegy , nem tudom ki hogy van vele, mert ha kiderülne, hogy nem kereszt volt akkor némely keresztényi tanítást ezért nem fogadják el és támadják oly lelkesen.S a kereszt egy bálvány imádati eszköz melyet tényleg a pogányok használtak.
De hogy miért írtam itt egy cikk.
Paul Wilhelm Schmidt, aki a Bázeli Egyetem professzora volt, a Die Geschichte Jesu (Jézus története) című művében részletes tanulmányt készített a görög sztau·rosz′ szóról (2. kötet; Tübingen és Lipcse, 1904; 386—394. o.). Művének 386. oldalán ezt írta: „a σταυρός [sztau·rosz′] mindenféle egyenesen álló karót vagy fatörzset jelent.” Arról, hogy milyen büntetést hajtottak végre Jézuson, a következőket írta: „Ami a Jézusra kirótt büntetést illeti, az evangéliumi beszámolók szerint a megkorbácsolás mellett a római megfeszítésnek csak a legegyszerűbb formája jön számításba: az, amikor a ruhátlan testet egy oszlopra függesztették, melyet mellesleg Jézusnak kellett odavinnie vagy odavonszolnia a vesztőhelyre: ez is fokozta a szégyenteljes büntetést . . . Az egyszerű kifüggesztésen kívül minden mást kizár az, hogy sokszor milyen nagy méretekben hajtották végre ezt a kivégzést: Varus egyszerre 2000 emberen (A zsidók története, XVII. könyv, 10. fej., 10. bek.), ezenkívül Quadratus (A zsidó háború, II. könyv, 12. fej., 6. bek.), Félix prokurátor (A zsidó háború, II. könyv, 13. fej., 2. bek.) és Titus is (A zsidó háború, V. könyv, 11. fej., 1. bek.)” (387—389. o.).
Erre kötözték vagy szegezték rá a törvényen kívül helyezetteket, a felemelt kezüknél és sokszor a lábuknál fogva is” (Breslau, 1878; 109. o.). Fulda, miután sok bizonyítékot sorolt fel, ezzel fejezi be: „Jézus egy egyszerű kivégzőoszlopon halt meg. Emellett szólnak a következők: a) Keleten akkoriban megszokott volt az ilyen kivégzőeszköznek a használata, b) közvetve maga Jézus szenvedéstörténete és c) a korai egyházatyáktól származó sok kijelentés” (219., 220. o.).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!