Miért mondják hogy Jézus megkeresztelkedett, hiszen a kereszt csak halálakor játszott szerepet?
magyarul így nevezik. ennyi.
semmi köze a kereszthez
Hát én voltam már jó pár keresztelőn és nem láttam,hogy kereszteket pakoltak volna bárkire.
Igen előttem szóló jól mondja,ez a magyar neve.
Gondolom rendesen praktikum is van benne,mer nem lenne túl okos dolog egy pár hetes csecsemőt decemberbe vízbe rakosgatni a hideg templomba.
Nem tudod,nekem kifejezetten szimpatikus,hogy sok dolog "emberközeli"lett az évek során,hiszen ami egy mediterrán vidéken okés,az pár karikával odébb nehezzen kivitelezhető.
Bemerítő János és bemerítkezett.
Katolikusék sok mindet hozzátettek már így is a Bibliához...
JÉZUS MEGKERESZTELKEDÉSE
Hogy megkezdje nyilvános működését és elővételezze halálának „keresztségét”: így vállalta – bár teljesen bűn nélkül volt –, hogy a bűnösök közé sorolják őt, „Isten Bárányát, aki elveszi a világ bűnét” (Jn 1,29). Az Atya „szeretett Fiam”-nak nyilvánítja ki őt (Mt 3,17), és a Szentlélek száll le reá. Jézus keresztsége a mi keresztségünk előképe.
Jézus nyilvános életének kezdete a keresztsége Jánosnál a Jordánban. János hirdette "a bűnbánat keresztségét a bűnök bocsánatára" (Lk 3,3). Bűnösök vámosok és katonák, farizeusok és szadduceusok és utcanők [255] sokasága jött, hogy megkeresztelkedjék nála. "Akkor eljött Jézus." A Keresztelő vonakodott, de Jézus biztatta, és fölvette a keresztséget. Egy galamb képében leszáll a Szentlélek Jézusra, és a mennyből szózat hallatszik: "Ez az én szeretett Fiam" (Mt 3,13--17). Ez Jézusnak mint Izrael Messiásának és Isten Fiának megjelenése (epifániája).
A keresztség Jézus részéről a szenvedő Szolga küldetésének elfogadása és kezdete. Engedi, hogy a bűnösök közé sorolják [Vö. Iz 53,12.]. Már most "az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűnét" (Jn 1,29); már elővételezi halálának "vérkeresztségét". Azért jön, hogy "beteljesítsen minden igazságot" (Mt 3,15), azaz teljesen aláveti magát Atyja akaratának: szeretetből vállalja magára a halál keresztségét bűneink bocsánatára. Erre a készségre válaszol az Atya hangja, aki Fiában teljesen kedvét találta. A Szentlélek, akit Jézus fogantatása óta teljesen birtokol, jön, hogy rajta "maradjon". Jézus az egész emberiség számára a Lélek forrása lesz. Keresztelésekor "megnyílt neki az ég" (Mt 3,16), melyet Ádám bűne bezárt; és amikor Jézus és a Lélek a vízbe ereszkedett, az megszentelődött -- ez az új teremtés előjátéka.
A keresztség által a keresztény ember szentségileg azonosul Jézussal (aki keresztségében elővételezte halálát és föltámadását). A kereszténynek be kell lépnie a bűnbánat és a megalázkodás e misztériumába, Jézussal alá kell merülnie a vízbe, hogy Vele együtt újra kiemelkedjék. Vízből és Szentlélekből újra kell születnie, hogy a Fiúban az Atya szeretett fiává legyen és "új életre keljen" (Róm 6,4):
Temetkezzünk el Krisztussal együtt a keresztségben, hogy vele együtt föltámadjunk; szálljunk alá vele együtt, hogy vele fölemelkedjünk; emelkedjünk föl vele együtt, hogy vele együtt megdicsőüljünk.
Így történt, hogy mindabból, ami Krisztusban végbement, megismerjük, hogy a víz fürdője után az ég kapuiból a Szentlélek is leszállt reánk, a mennyei dicsőség kenete is elárasztott és az Atyai szó fogadott fiúvá is tett minket.
Jézus nyilvános életének kezdetétől, keresztségétől fogva "Szolga", aki teljesen a megváltás művének szenteli magát, melyet szenvedésének keresztségével fog beteljesíteni.
Hülyeség!
János a megmerítkezést mint egy rituális fürdőt használt az emberek bűneinek lemosására, és Jézusnak nem is ajánlotta hiszen bűn nélkül való volt.- Jó PR fogás a sok butának hogy híveket lehessen szerezni.
Aztán jött a szentlélek,aminek születése óta a birtokában volt- agyrém, és rátelepedett. Hogy tud jönni valami ami már ott van?
És az alámerítkezéssel Jézus nem leveti bűneit, hanem magára veszi a többiekét. Csakhogy ezt akkor még ki tudja?
Ez csak és kizárólag a halálakor derül ki, mint ahogy a halálának körülménye is: a kereszthalál.
Ebből két dolog következik: 1. Jézust nem keresztelték meg,János nem volt KERESZTELŐ.
2. Jézus halála után, hívei, elmúlásának körülményeire utalva felvették a keresztet amit cipelt.-jelképesen, és rákenték, kenjük azóta is jelképesen, vagy nem a gyerekeinkre amikor megkereszteltetjük őket, had cipeljék Ők is, ha akarják ha nem.
Konklúzió: Jézus esetleg az akkor élőkről levette a bűn terhét, és minden utánajövőre rátette a kereszteléssel, hiszen előszőr merítkezünk- jelképesen a pap megöntözi a fejünket-aztán jól ránk rajzolja Jézus nehéz keresztjét.
Én így látom.
Sokat megtudhatunk erről a kérdésről, ha megvizsgáljuk, hogy mi a jelentése az eredetileg ide leírt görög szónak. Ez a szó a baʹpti·szma, a ’bemerít, bemárt’ jelentésű baʹptó igéből származik, és a bemerítés folyamatára utal. Ez a bemerít szó a szinonimája a keresztel szónak. Ezért ennek nincs semmi köze a kereszthez, mint jelképhez.
A kivégzésére használt eszközre pedig a görög a sztau·roszʹ szót használja, ami egy egyenesen álló oszlopot jelent. Ezért van olyan bibliafordítás, ami kínoszlopnak adja vissza. Jézus maga is beszélt erről, még a halála előtt. Szavai, pl a János 3: 14- ben vannak lejegyezve. Ehhez a vershez tartozó keresztutalás elvezet minket a 4. Mózes 21: 8, 9. verséhez.
"az Úr így válaszolt Mózesnek: „Csinálj egy tüzes kígyót, s erősítsd egy póznára. Akit marás ért és rátekint, életben marad!”
Itt egyértelműen egy darab egyenes oszlopról van szó. Így láthatjuk, hogy ennek sincs semmi köze a kereszthez.
Számunkra is nagy jelentősége van annak, hogy Jézus miért és hogyan keresztelkedett meg, és hogy miért halt meg. Minderről többet is megtudhatunk a Bibliából.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!