Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Miért mondják hogy Jézus...

Miért mondják hogy Jézus megkeresztelkedett, hiszen a kereszt csak halálakor játszott szerepet?

Figyelt kérdés
Mit is csinált "keresztelő" Szent János azon az ominózus napon Jézussal a Jordánban?
2009. nov. 27. 18:51
 1/10 anonim ***** válasza:
95%
Jézus alapvetően bemerítkezett. Ezt a szót használják pl. a baptisták is. Megkeresztelkedettre csak később módosult a kereszténységhez tartozás kifejezésére.
2009. nov. 27. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Akkor miért nem követi Jézus példáját a katolikus egyház, és miért engedi át eme szertartást például a görögkatolikusoknak?
2009. nov. 27. 19:05
 3/10 anonim ***** válasza:
0%
megkeresztelkedett. jó nagyot raktak rá. vagyis öt rakták inkább rá.
2009. nov. 27. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim válasza:
jézus példát adott a embereknek,h felvette a jánosi keresztséget, ő pedig vagy a tanítványa? azt mondja,h a szentlélekkel fog keresztelni..
2009. nov. 27. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
75%

magyarul így nevezik. ennyi.

semmi köze a kereszthez

2009. nov. 27. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
85%

Hát én voltam már jó pár keresztelőn és nem láttam,hogy kereszteket pakoltak volna bárkire.

Igen előttem szóló jól mondja,ez a magyar neve.

Gondolom rendesen praktikum is van benne,mer nem lenne túl okos dolog egy pár hetes csecsemőt decemberbe vízbe rakosgatni a hideg templomba.

Nem tudod,nekem kifejezetten szimpatikus,hogy sok dolog "emberközeli"lett az évek során,hiszen ami egy mediterrán vidéken okés,az pár karikával odébb nehezzen kivitelezhető.

2009. nov. 28. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Bemerítő János és bemerítkezett.

Katolikusék sok mindet hozzátettek már így is a Bibliához...

2009. dec. 10. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
56%

JÉZUS MEGKERESZTELKEDÉSE


Hogy megkezdje nyilvános működését és elővételezze halálának „keresztségét”: így vállalta – bár teljesen bűn nélkül volt –, hogy a bűnösök közé sorolják őt, „Isten Bárányát, aki elveszi a világ bűnét” (Jn 1,29). Az Atya „szeretett Fiam”-nak nyilvánítja ki őt (Mt 3,17), és a Szentlélek száll le reá. Jézus keresztsége a mi keresztségünk előképe.


Jézus nyilvános életének kezdete a keresztsége Jánosnál a Jordánban. János hirdette "a bűnbánat keresztségét a bűnök bocsánatára" (Lk 3,3). Bűnösök vámosok és katonák, farizeusok és szadduceusok és utcanők [255] sokasága jött, hogy megkeresztelkedjék nála. "Akkor eljött Jézus." A Keresztelő vonakodott, de Jézus biztatta, és fölvette a keresztséget. Egy galamb képében leszáll a Szentlélek Jézusra, és a mennyből szózat hallatszik: "Ez az én szeretett Fiam" (Mt 3,13--17). Ez Jézusnak mint Izrael Messiásának és Isten Fiának megjelenése (epifániája).


A keresztség Jézus részéről a szenvedő Szolga küldetésének elfogadása és kezdete. Engedi, hogy a bűnösök közé sorolják [Vö. Iz 53,12.]. Már most "az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűnét" (Jn 1,29); már elővételezi halálának "vérkeresztségét". Azért jön, hogy "beteljesítsen minden igazságot" (Mt 3,15), azaz teljesen aláveti magát Atyja akaratának: szeretetből vállalja magára a halál keresztségét bűneink bocsánatára. Erre a készségre válaszol az Atya hangja, aki Fiában teljesen kedvét találta. A Szentlélek, akit Jézus fogantatása óta teljesen birtokol, jön, hogy rajta "maradjon". Jézus az egész emberiség számára a Lélek forrása lesz. Keresztelésekor "megnyílt neki az ég" (Mt 3,16), melyet Ádám bűne bezárt; és amikor Jézus és a Lélek a vízbe ereszkedett, az megszentelődött -- ez az új teremtés előjátéka.


A keresztség által a keresztény ember szentségileg azonosul Jézussal (aki keresztségében elővételezte halálát és föltámadását). A kereszténynek be kell lépnie a bűnbánat és a megalázkodás e misztériumába, Jézussal alá kell merülnie a vízbe, hogy Vele együtt újra kiemelkedjék. Vízből és Szentlélekből újra kell születnie, hogy a Fiúban az Atya szeretett fiává legyen és "új életre keljen" (Róm 6,4):


Temetkezzünk el Krisztussal együtt a keresztségben, hogy vele együtt föltámadjunk; szálljunk alá vele együtt, hogy vele fölemelkedjünk; emelkedjünk föl vele együtt, hogy vele együtt megdicsőüljünk.


Így történt, hogy mindabból, ami Krisztusban végbement, megismerjük, hogy a víz fürdője után az ég kapuiból a Szentlélek is leszállt reánk, a mennyei dicsőség kenete is elárasztott és az Atyai szó fogadott fiúvá is tett minket.


Jézus nyilvános életének kezdetétől, keresztségétől fogva "Szolga", aki teljesen a megváltás művének szenteli magát, melyet szenvedésének keresztségével fog beteljesíteni.

2010. okt. 19. 06:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Hülyeség!

János a megmerítkezést mint egy rituális fürdőt használt az emberek bűneinek lemosására, és Jézusnak nem is ajánlotta hiszen bűn nélkül való volt.- Jó PR fogás a sok butának hogy híveket lehessen szerezni.

Aztán jött a szentlélek,aminek születése óta a birtokában volt- agyrém, és rátelepedett. Hogy tud jönni valami ami már ott van?

És az alámerítkezéssel Jézus nem leveti bűneit, hanem magára veszi a többiekét. Csakhogy ezt akkor még ki tudja?

Ez csak és kizárólag a halálakor derül ki, mint ahogy a halálának körülménye is: a kereszthalál.

Ebből két dolog következik: 1. Jézust nem keresztelték meg,János nem volt KERESZTELŐ.

2. Jézus halála után, hívei, elmúlásának körülményeire utalva felvették a keresztet amit cipelt.-jelképesen, és rákenték, kenjük azóta is jelképesen, vagy nem a gyerekeinkre amikor megkereszteltetjük őket, had cipeljék Ők is, ha akarják ha nem.

Konklúzió: Jézus esetleg az akkor élőkről levette a bűn terhét, és minden utánajövőre rátette a kereszteléssel, hiszen előszőr merítkezünk- jelképesen a pap megöntözi a fejünket-aztán jól ránk rajzolja Jézus nehéz keresztjét.

Én így látom.

2010. okt. 20. 19:21
 10/10 Dorkász06 ***** válasza:

Sokat megtudhatunk erről a kérdésről, ha megvizsgáljuk, hogy mi a jelentése az eredetileg ide leírt görög szónak. Ez a szó a baʹpti·szma, a ’bemerít, bemárt’ jelentésű baʹptó igéből származik, és a bemerítés folyamatára utal. Ez a bemerít szó a szinonimája a keresztel szónak. Ezért ennek nincs semmi köze a kereszthez, mint jelképhez.

A kivégzésére használt eszközre pedig a görög a sztau·roszʹ szót használja, ami egy egyenesen álló oszlopot jelent. Ezért van olyan bibliafordítás, ami kínoszlopnak adja vissza. Jézus maga is beszélt erről, még a halála előtt. Szavai, pl a János 3: 14- ben vannak lejegyezve. Ehhez a vershez tartozó keresztutalás elvezet minket a 4. Mózes 21: 8, 9. verséhez.

"az Úr így válaszolt Mózesnek: „Csinálj egy tüzes kígyót, s erősítsd egy póznára. Akit marás ért és rátekint, életben marad!”

Itt egyértelműen egy darab egyenes oszlopról van szó. Így láthatjuk, hogy ennek sincs semmi köze a kereszthez.

Számunkra is nagy jelentősége van annak, hogy Jézus miért és hogyan keresztelkedett meg, és hogy miért halt meg. Minderről többet is megtudhatunk a Bibliából.

2021. nov. 10. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!