Jehova tanúi honnét szedték a Biblia magyarázatukat?
Kedves László (#49)!
Az idézett igék jók, bár nem teljes körűek. A kiragadás nem abban áll, hogy idézünk valamit, hanem abban, hogy kiemelünk valamit, és csak a kiemelést magyarázzuk más igék figyelmen kívül hagyásával.
Mondtam én, hogy tisztázni kéne, hogy mit mond a Biblia Szentháromságról! A Jehova tanúi a Szentháromság alatt azt értik, amit a Római Katolikus egyház vall. Nevezetesen, hogy az Isten három személy egyben, és az Atya, a Fiú és a Szentlélek egy személy három megnyilatkozása. De a Biblia ilyet nem mond.
Nagyon jó, hogy idézted a Jn. 17:20-23 szakaszt! Ez megmutatja, hogy mit kell azon érteni, hogy két vagy több személy eggyé legyenek, vagy hogy egyek. Természetesen nem azt jelenti, hogy önálló személyiségüket elveszítve egyetlen, valamiféle globális személyiségbe olvadnak bele. A valódi jelentése az, hogy céljaikban, akaratukban, cselekvésükben, egymás segítésében egyek, összhang uralkodik közöttük. Ilyen egyszerű!
Amit tehát a Jehova tanúi ismernek Szentháromságot, az abban a formában valóban nem létezik, de nem ismerik fel azt a Szentháromságot, amiről nyilván beszél a Biblia!
Arra a kérdésedre pedig, hogy Jézus miért nem említi az Atya és maga mellett a Szentlelket is, arra könnyű válaszolni. Ha nem csak egyszerűen kiragadjuk Jézus kijelentését, és ráhúzzuk, hogy ez bizonyíték arra, hogy nincs Szentháromság, mert nem említi a harmadik személyt, hanem megvizsgáljuk a kijelentés körülményeit is, akkor más megvilágításba kerülnek a dolgok. Jézus egész életében azért küzdött, hogy ráébressze a zsidó népet, hogy eljött, itt van a várva várt Messiás, és hogy Akit most látnak, Ő az. Nem az volt a fő célja, hogy az emberek gondolkodását a Szentháromság ügyében helyre tegye, bár ezt is megtette. A Szentháromság tisztánlátása előtt azonban fontos volt megértetnie az emberekkel, hogy Ő kicsoda, mit vall önmagáról. Ebbe az önvallomásba csak zavaró lett volna még a harmadik isteni személyt is megnevezni, elterelte volna a figyelmet a fő kinyilatkoztatásról. De nem hagyta az embereket bizonytalanságban a Szentháromság felől sem. Nem mondhatjuk, hogy Jézus erről egyáltalán nem beszélt. Beszélt róla, csak más alkalmakkor, amikor annak helye és ideje volt.
Tehát az általad említett ige nem erősíti meg azt, hogy maga Jézus sem ismerte el a Szentháromságot, csupán azt jelenti, hogy valami nagyon fontosat akart az emberek elé tárni, és csak ezt nyilatkoztatta ki.
Ha valakinek el akarod magyarázni a másodfokú egyenlet megoldásának módszerét, nem fogsz az integrálszámításról is beszélni. És ez persze nem azt jelenti, hogy te tagadnád az integrálszámítás létezését, vagy hasznosságát. Csak éppen nem az van a magyarázatod középpontjában.
Kedves Kérdező!
Olvasod még? Még ezt a kettőt!
"Olvasóink küldték 40.Mindenkinek Jehova Tanúiról"
"Jehova Tanúi-pedofil paradicsom?"
A másodikon fél napig gondolkoztam,hogy ide írjam-e.
Pedofilok ugyanis minden egyházban vannak,de hogy egy szervezet vezetőségét (Jehova Tanúi) huszonmilliós büntetéssel /dollárban!/ sújtson egy állam bírósága tagjai BŰNEINEK TAKARGATÁSÁÉRT,az példátlan.
Sajnos ez a Társaság (vezetőség) adja ki az aktuális Biblia-értelmezéseket felekezeti irányvonalat is.
Ha tetszik,ha nem,"A hibák kijavítása a hibák beismerésével kezdődik" (Seneca:"Erkölcsi levelek")
Gábor bátyó!
"A másodikon fél napig gondolkoztam,hogy ide írjam-e."
Igazából nagy hiba volt. Először is semmi köze a kérdésemhez. Nincs olyan vallás ahol ne fordulnának elő ilyen esetek.
S az igazság az hogy ennél sokkal durvább dolgok is történnek "civil" intézményekben. Óvoda,iskola,stb. lehetne sorolni.
De ami igazán őrületes dolog az az hogy a családon belül is előfordulnak ilyen dolgok s szomorú tény hogy az esetek többsége ilyen. Az hogy egy rokon teszi az is szörnyű de hogy a gyermek saját szülője művel vele ezt az ocsmányságot. Az........
Szóval kártérítés ide vagy oda a szülői felelősség az hol van? Maradjunk a hitnél. A bírósági per amire utalsz. Áruld már el nekem hogy a szülők azok mit tettek hogy megóvják a gyermeküket? Mert ha tudtak róla és nem tettek semmit akkor az miért van? Ha meg nem tudtak róla akkor valóban "jó" szülők? Foglalkoztak eleget a gyermekükkel? Ha igen akkor felkellet hogy tűnjön a megváltozott viselkedés. Szívem szerint én a szülőket is perbe fognám annak kiderítésére hogy mit tettek vagy mit nem tettek.
2 évig ment ez az egész zaklatási dolog s mégsem jöttek rá a szülők? Hogyan lehetséges ez? Szóval azt akarom mondani hogy azért nem ennyire egyszerű ez a pedofíliás dolog mint amennyire némelyek gondolják.
Bontsuk le a dolgot.
Akárhogy is nézem a dolgot ez a tett szexuális tett. Szóval ha ezt veszem alapul akkor ez paráznaság. S akkor az erőszakot még nem is vettem figyelembe.
Tehát BŰN a Teremtő törvénye szerint. Ehhez hozzá jön az hogy egy gyermekről van szó kiskorúról. Tehát itt ezen a ponton bekapcsolódik most már a világi törvénykezés is. Mivel ez BŰNCSELEKMÉNY. S mivel erőszak is történik így halmozott Bűncselekmény. Az erőszakot a Teremtő is elítéli. Tehát nyugodtan mondhatjuk hogy ebben az esetben is BŰNRŐL van szó.
Tehát mond meg nekem hogy egy ismerettel rendelkező józan gondolkodású szülőt/szülőket mi tart vissza attól hogy lépéseket tegyenek a gyermekük megvédése érdekében?
MIT TETTEK A SZÜLŐK? Ez kár hogy nincs benne abban a cikkben. De mindezek ellenére a gyülekezet pásztora/pásztorai nincsenek felmentve a felelősség alól.
Kedves László (#54)!
Ha jól értem, akkor olyan bibliai példákat szeretnél kapni, amelyből a Szent Lélekre vonatkozóan hasonló nyomatékkal lehet látni, hogy személyről van szó, mint Jézusnál.
Jézus emberré lett, ezért mindenki számára láthatóak voltak cselekedetei, amikor e földön tartózkodott. Az Atya nem vált emberré, ezért például az Ő esetében sem tudunk olyan bibliai példát mondani, hogy az Atya megfogott egy pénzérmét, vagy ölébe vett egy gyermeket. De semmi kétségünk sincs afelől, hogy az Atya élő személy. Az erről szóló igéket nem érdemes itt ismertetni, mert nem erről beszélünk.
A Szent Lélek esetén az alábbi igéket gyűjtöttem ki számodra, mindegyiknél kiemelve, hogy mi az, ami a személy voltát mutatja.
Az igék ismertetése előtt magáról a nevéről kell szólnunk. Szent Lélek - a "szent" elkülönítettet jelent, ami a bűntől, a törvényszegéstől való elkülönültséget jelenti. A "lélek" jelentése pedig élő személy. Hasonlóan, amikor arról beszélünk, hogy ez a falu 1000 lelket számlál. A "szentszellem" elnevezés elmossa, homályossá teszi a Szentháromság harmadik személyének valódi voltát. Nem értek vele egyet.
Az igék, és a számunkra fontos mondani valójuk:
Jn 14,26: A "Vigasztaló" és a Szent Lélek ugyanaz. A vigasztalónak fordított szó az eredeti görögben "paraklétosz", ami azt jelenti, hogy vigasztaló, pártfogó, szószóló. Vigasztalni, pártfogolni, valaki mellett szószólónak lenni csak személy képes, egy hatalmi erő nem.
Jn 15,26: Képes Jézus mellett bizonyságot tenni. Ezt csak személy teheti meg, hatalmi erő nem képes bizonyságot tenni. Azt mondja az Ige, hogy ez az Atyától lett elküldve, Jézus által. Nem azt mondja, hogy Jézus cselekszik majd a Vigasztaló által. A bizonyságtevés munkája a Vigasztalóé.
Ef 4,30: Megszomorítható. Egy erőt nem lehet megszomorítani, csak egy élő személyt.
Zsid. 10:15-16: Képes a törvényt az emberek szívébe és elméjébe írni. Ez nem erővel, sem hatalommal megy végbe:
Zak. 4,6: A Szent Lélek nem keverhető össze sem erővel, sem hatalommal.
Róm. 8,26: Képes esedezni miérettünk. Ezt csak személy képes megtenni, erő és hatalom semmiképpen.
Mt 28,19: Az Atyával és a Fiúval említi együtt. Nem lenne értelme még az Ő hatalmukat vagy erejüket említeni. Itt a megváltás művében cselekvő harmadik isteni személyről van szó. Az Ő nevében is történik a keresztség. Valamiféle erő nevében nem lehet keresztség, mert a gondolkodás nélküli, erkölcsi rendszert nélkülöző erő esetén a "nevében" kifejezésnek nincs értelme és alapja.
Eleve ellett rendelve e szervezet,helytelen beszéde ,melyet terjesztenek,egyesek,szerencsétlenek .Nem fedezed fel ,te ember?Nem,nem,nektek eszt kell cselekednetek.Félre lettetek vezetve ,egy ember nemhelyes eszme cseréje tette ezt veletek.Nézz kezdetekre,melyet tettek emberek 2ezer esztendeje!!Te eszt teszed?? Nem ,nem ,nem eszt teszed!
Szellemed nem eleven!Meg kell térned!Térjél meg,és szellemed "felkel"és eleven lessz,mert kezdetekben Édenben,megfeneklett,elvesszett,egy kertetben.
Ezzel szemben lett mégy egy kert,eben szenvedett egy kereszten egy EMBER,EMBEREK,EMBERE!ÉRTED!!ÉRTED???
Ezen eseményt,szellemben érted meg.Testben lehetetlen,nem fedezheted fel,e Személy szenvedésének értelmét.Ezt tette ,mert e rendszert megteremtette,kezdetekben.ÉRTED!ÉRTED?
MEGFEJTHETETLEN E SZERET.
Ezért keletkezett egy szerkezet,terjedelmes levelek,egyben lettek szedve ,melyben értekezhetel,VELE,ÉS MEGBESZÉLHETED MEGTÉRÉSEDET!!!
De el ne fejesd,mert kevés esztendeje , és tetten ér,ez EMBER!!Ez nem fenyegetés!Tény!!Érted!Érted??
Térjél meg ,és tedd el testeted reggelre.
57-es.Kedves emberke lehetsz.
Én értem mit akarsz üzenni,hogy nem újjá született egyének a a tanúk ezét nem is érthetik helyesen az Ígét,még az alapokat sem .Nem bírni velük,de azért látom sokat próbálkoznak.
Hajrá.
Kedves 56-os.Nagyon megleptél ezekkel a Bibliai idézetekkel, mert szinte biztos voltam benne, hogy nem fogsz találni rá példákat.Amiket felsorakoztattál, valóban úgy tűnik, hogy cáfolhatatlan.Azonban egyet nem szabad elfelejteni.Ha kezembe veszem a Bibliát, és az elején,...a közepén,és a végén találok egy kifejezést,...ebben az esetben a,, szentlelket,,mindenhol ugyanazt kell jelentenie.Nem lehet, hogy az egyik helyen személyt jelöl, a másikon pedig tevékeny erőt, mert akkor ellentmondás keletkezik.Ez pediglen a Bibliában lehetetlen, mivel Istentől sugalmazott, és Isten nem mond ellent semmiben önmagának.Ebben az esetben akkor csak az lehet, hogy a fordítók írták félre az egyes események részleteit.Önkényesen választották meg a kifejezések megfelelőjét, csak hogy úgy adják valaminek vissza a jelentését, hogy a saját elképzeléseiket alátámasszák.Jól tudott dolog, hogy az eredeti héber és görög iratokban, háromféle kifejezés olvasható: a héber ru´ach, a görög pneu´ma, és a héber ne´phesh,illetve psü´ché.Ezekkel a szavakkal gazdálkodtak a fordítók.Most azonban oriéntálódjunk a lényegre.
Helyesen írtad, hogy a görög ,, pa-ra´kle-tos,,szó jelentése lehet:segítő, vigasztaló,tud tanítani, beszélni, hallani, sőt még megszomorítható is.Ezeket olvashatjuk az általad írt Bibliai versekben.
De mi van akkor, ha ezek csak szóképek?Mint a magyarban.Pl.Kilépett a folyó a medréből, pedig nem is él, és lábai sincsenek.Vagy,homlokon csapta az igazság.Az igazság sem személy, és nincsenek kezei.....Teljesen letaglózta a bánat.Néhány vigaztaló szó elűzte belőle a szomorúságot.Itt is a bánat, a vigaztaló szó és a szomorúság szintén nem személyek.Mégis úgy hangzanak, hogy ami lesújt,....elűz.
De a legtalálóbb talán ez:...Szöget ütött a gondolat a fejében.Pedig a gondolat sem személy, nincsenek kezei, nem tud kalapácsot és szöget venni a kezébe.
Ez azonban csak találgatás, hogy így is lehet.Mi azonban maradjunk a Bibliai bizonyítékoknál.Most következzék néhány idézet, ami pont az ellenkezőjét állítja annak amit írtál.2Királyok 2:9...........És mondá Elizeus... (Illésnek)...Legyen, kérlek, a te benned való léleknek kettős mértéke én rajtam,,.Itt egyöntetű, hogy Illésben nem személy lakozott, és Elizeuson nem lett hirtelen ikertársa.
Lukács 3:16.........de eljő, a ki nálamnál erősebb, a kinek nem vagyok méltó, hogy sarujának kötőjét megoldjam: az majd keresztel titeket, Szentlélekkel és tűzzel,,.János vízzel keresztelt,Jézusra azonban úgy utalt, hogy Szentlélekkel és tűzzel fog keresztelni.Vajon nem logikus, hogy ha a víz nem személy sem a tűz, akkor a lélek sem lehet személy.Talán csak az sejteti, hogy a Szentlélek, személy lehet, hogy nagybetűvel kezdődik de ahogy írtam, ez lehet a fordítók elfogultsága.A szövegkörnyezet, és más Bibliai részekkel való összehasonlítás nem ezt támasztja alá.
A Cselekedetek 2:1-4.-ig szintén azt bizonyítja, hogy nem személlyel teltek meg mind a 120-an, hanem tevékeny erővel.
További bizonyíték található a Lukács 4:18,valamint a 31-36.Itt Isten lelke olvasható, mint tevékeny erő,ami győzedelmeskedik az ördögtől származó lelkek, vagyis erők felett.Sőt az is kiderül, hogy a lélek, képes megszólalni valaki által, vagyis valakin keresztül.
De vannak más bizonyítékok is amik alátámasztják, hogy a Biblia gyakran használ olyan kijelentéseket, amikor valamit megszemélyesít annak ellenére, hogy az említett valami, valaki nem személy....Lukács 7:35.-ből az vehető ki, hogy a bölcsességnek fiai vannak.
Róma 5:14,21.A halált, úgy említi mint ami uralkodni tud , pedig a halál sem személy.
Cselekedetek 28:25-ben az áll, hogy a Szent Lélek szólásra bírta Ésaiást.Ez ahhoz hasonló, mint amikor valaki jó és ismert zenét hall, és késztetést érez arra, hogy énekeljen.
Máté 10:19,20-ból is jól kivehető, hogy nem személyről van szó, hanem erőről.Mint ahogyan a jó bor is dalolásra késztetheti az embert.Pedig a bor sem személy.
Valamint az 1János 5:8.mind a három: a lélek a víz és a vér is úgy vannak említve, hogy tanúskodnak, pedig sem a víz, sem a vér nem személy.
Zsoltárok 104:30.is bizonyítja, hogy a lélek erőt jelent.....2Péter 1:21....Cselekedetek 4:31.szintén azt bizonyítják, hogy tevékeny erő.
A Galata 5:22.pedig azt ecseteli, hogy mire képes egy ember, ha betelik Isten Szellemével.Tehát levonva a tanulságot, nem lehet az, hogy az egyik helyen azt állítom, hogy az Isten Szelleme személy, a másikon pedig, hogy tevékeny erő.Mindezek mellett a Biblia nem ír semmit arról, hogy az állítólagos Szentlélek-személy, hogyan néz ki, pedig akik hisznek benne, alapos okuk lenne rá, hogy találjanak ilyen idézeteket.
Minden fontos személyről a Bibli részletes leírást ad.Például:...leírja, hogy A Teremtő Isten, hogyan néz ki.Jelenések 5.-ik fejézete feltárja, hogy Trónon ül, és a jobb kezében tartja a 7 pecsétes tekecset.Azt is részletezi a továbbiakban, hogy ő az Öregkorú, vagyis idősebb, mint Jézus.Dániel 4:9,10....Jelenések 5:11,12....Jelenések 20:11,12.
Továbbá részletezi, az égi angyalok kinézetét,a Kerubok külalakját a Szeráfokat, és mindazokat, akik Isten trónja körül helyezkednek el.Valahogy a Szentlélek-személyről nagy a hallgatás.Ez azt jelenti, hogy ez a személy nem is létezik.Mégegyszer.Ha fontos volna akkor biztos, hogy szerepelne a leírása, már csak azért is, mert tömérdek olyan ikon és szobor létezik,szerte a világon ahol valakik megformázták.A kérdés már csak az.Mi alapján, ha sehol sem olvashatunk róla?Érdekes kérdés,,,nem?üdv.László
Jézus azt ígérte, elküldi a Segítőt
- te is megismerheted Őt!
Ahhoz, hogy hívőként Isten akarata szerint éljünk és tevékenykedjünk, szükségünk van arra, hogy a Szent Szellem kenete működjön bennünk és rajtunk keresztül. Jézus megígérte a Szent Szellemet minden hívő számára, nekünk csak kérni kell:
Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ad a ti mennyei Atyátok Szent Szellemet azoknak, akik tőle kérik.
- Lukács 11:13
A Szent Szellem azt akarja, hogy az Egyház, Krisztus Teste megismerje Őt, és arra vágyik, hogy nagyon valóságossá legyen a számunkra. Előfordul, hogy a Szent Szellemre úgy hivatkozunk, mint valamire, vagy pedig mint a Kenetre. A Szent Szellem személye azonban nem valami, hanem Valaki. Jézus soha nem beszélt úgy róla, mint egy személytelen valóságról. A Szent Szellem több annál a nyelvnél is, amelyet az imádkozásra használsz. Fel kell ismernünk, hogy az Apostolok cselekedetei 2:4 szerint történő nyelveken imádkozás még nem jelenti a Szent Szellem ajándékának teljességét. A Szent Szellem személy, aki napi kapcsolatban szeretne állni velünk.
Nézzük meg Jézus szavait, amelyeket azelőtt mondott, hogy a keresztre ment János evangéliumának 14-16. fejezetében! Többet tanított a Szent Szellemről az utolsó vacsorán, mint bármikor máskor, és a legfontosabb dolgokat közvetlenül a keresztre feszítése előtt mondta el a tanítványainak.
Ma is ugyanígy teszünk, mielőtt elmegyünk otthonról, és elmondjuk a gyerekeinknek mindazt, amiről szeretnénk, ha az eszükbe tartanák. Például azt mondjuk nekik: Legyetek jók, feküdjetek le időben, és engedelmeskedjetek a néninek, aki vigyáz rátok!
Jézus itt azt mondja a tanítványoknak, hogy elmegy tőlük, de nem hagyja őket árván. Elküldi majd a Szent Szellemet, a Vigasztalót. (János 14:16-18)
A 14-16. fejezetekben Jézus az Ő, Őt és az Ő Maga névmásokat összesen tizenkilencszer használja a Szent Szellemre vonatkozóan, és ezzel arra utal, hogy a Szentháromság harmadik része is egy személy.
Ha személyként gondolsz rá, könnyebben meglátod a személyiségjegyeit. Például az egyik dolog, ahonnan tudod, ha egy személlyel, és nem egy személytelen valósággal van dolgod az, hogy egy személy beszél hozzád. A Szent Szellem beszél hozzád.
Elhelyez egy kis dalt a szívünkben, vagy pedig ad nekünk egy Igét vagy egy látomást. Személyes közösségbe lép velünk, és ezáltal nemcsak tudunk róla, mint Szent Szellemről, hanem bensőséges, személyes módon meg is tapasztalhatjuk a jelenlétét mindennap.
Isten a Szent Szellemét már jóval azelőtt kijelölte a segítődül, mielőtt megismerted volna. A Biblia azt mondja, hogy a Szent Szellem már akkor ismert téged, amikor még az anyaméhben voltál. Ismert téged, és már megvolt a terve a számodra. (Jeremiás 1:5). Ott volt már a fogantatásodtól kezdve, ahogy magzatként formáltattál. Isten úgy lát téged, mint akinek különleges szerepe van az Ő tervében.
A Szent Szellem Jézus életében
A Szent Szellem Isten jelenléte. Ő az a láthatatlan Szellem, aki a Mennyei Atyát és Jézus Krisztust, a Fiút kijelenti a földön. A Szent Szellem személye szüntelenül jelen van az emberiség életében, és mindig Ő lehel életet Isten terveibe.
A teremtéstől kezdve (1. Mózes 1:1) egészen a mai napig a Szent Szellem árnyéka vetült a földre. A Szent Szellem életet adó jelenléte látogatta meg Máriát és az Ő ereje által fogant meg a méhében Jézus, aki Isten jelenlétét látható módon jelenítette meg a világ számára:
A Szent Szellem száll rád, és a Magasságos ereje árnyékoz meg téged; azért aki születik, szentnek hívják majd, Isten Fiának.
- Lukács 1:35
A Szent Szellem az a személy a Szentháromságból, aki ma jelen van a földön. Anélkül, hogy saját magát állítaná a figyelem középpontjába, megismertet bennünket az Atyával és a Fiúval. A Szent Szellem isteni jelenléte áthidalja a távolságot a Menny és a Föld között, kijelenti Isten gondolatait a számunkra és eljuttatja a mi gondolatainkat Istenhez.
Amikor Mária meglátogatta Erzsébetet, a Szent Szellem mindkettőjük száját betöltötte a dicséret és a prófétálás szavaival. A Szent Szellem inspirálta őket Isten imádására, és Ő volt a szerzője a Megváltóról szóló kijelentésnek, akit Mária akkor már a méhében hordozott:
...és betelt Erzsébet Szent Szellemmel; és fennszóval kiáltott: Áldott vagy te az asszonyok között, és áldott a te méhednek gyümölcse! De miért van az, hogy az én Uramnak anyja jön énhozzám? Akkor Mária ezt mondta: Magasztalja az én lelkem az Urat, és örvendez az én szellemem az én megtartó Istenemben.
- Lukács 1:41-43.46-47
Isten Szelleme vezette el Simeont és Annát is a templomba, és a próféciájukon keresztül Ő jelentette ki, hogy a Mária karjaiban nyugvó gyermek a Megváltó. (Lukács 2:25-32) A Szent Szellem töltötte be az emberi edényeket Isten kijelentésével az emberiség megváltására és üdvözítésére vonatkozó csodálatos tervéről.
Most bocsátod el, Uram, a te szolgádat, a te beszéded szerint, békességben: mert látták az én szemeim a te üdvösségedet.
- Lukács 2:29-30
Simeon azért tudta, hogy Jézus a Messiás, mert a Szent Szellem jelentette ezt ki neki.
A Szent Szellem hozza mozgásba Isten erejét a keneten keresztül. Akik veszik az Ő kenetét, azokra leszáll az Ő jelenléte dinamikus erővel és hatalommal, és képessé teszi őket Isten dolgainak megcselekvésére. Attól a pillanattól fogva, hogy a Szent Szellem leszállt rá, amikor megkeresztelkedett a Jordán folyóban, Jézus a kenet által korlátlan erőt kapott:
Jézus is megkereszteltetett (alámerítkezett)..., és leszállt rá a Szent Szellem testi formában, mint egy galamb...
- Lukács 3:21-22
Mert akit Isten küldött, az Isten beszédeit szólja; mivel Isten nem mérték szerint adja a Szellemet.
- János 3:34
A Biblia elmondja, hogy amikor Keresztelő János alámerítette Jézust, a Szent Szellem rászállt Jézusra, így Jézus megkeresztelkedett, bemerítkezett Szent Szellemben is. János azonnal felismerte, hogy Jézus Isten Fia, és azt mondta:
- Nem szükséges, hogy én merítselek alá téged; nekem van szükségem arra, hogy te meríts alá engem, mert Te vagy az, aki engem is alámerítesz majd Szent Szellemben és tűzben. (Máté 3:11-17)
Úgy látszik János nagyon rámenős fickó volt; tudta, hogy a Szent Szellem keresztség ideje eljött, és már rögtön ki is akarta használni a lehetőséget. Rajta volt már Isten Szelleme, és vezette őt, de a Szellem teljességét még nem ismerte.
János még nem volt része annak az üdvtörténeti kornak, amikor a hívők Szent Szellemben és tűzben keresztelkedtek meg, lettek alámerítve, mert az csak Pünkösdkor jött el, de már előre látta azt. A Szent Szellem elvezet minket minden igazságra, és az elkövetkezőket megmutatja nekünk. (János 16:13) Jézus eljött a Jordántól, hogy szembenézzen az ördöggel, az ördög azonban nem tudta, hogy neki pedig a Szent Szellemmel kell majd szembenéznie. A Szent Szellem vezette Jézust a pusztába, ahol a Sátán megkísértette őt. (Lukács 4:1-13)
Mindig megdöbbenek rajta, amikor ezt olvasom. Miért kellett a Szent Szellemnek Jézust egy olyan helyre vezetnie, ahol a Sátán kísértésekkel ostromolta? A Zsidókhoz írt levél 4:15 verse elmondja, hogy Jézus megkísértetett minden olyan módon, ahogy mi is, és legyőzte a kísértéseket, azért, hogy a Megváltónk lehessen, és azért is, hogy példát mutasson nekünk. Tehát a Szent Szellem nem csak azért vezette Jézust a pusztába, hogy az ördög megkísértse, hanem azért is, hogy győzedelmeskedjen a kísértések fölött.
A Biblia arról is beszámol, hogy Jézus a Szent Szellem erejével tért vissza a pusztából. (Lukács 4:14) A kenet rajta volt, tele volt erővel, és legyőzte a Sátán kísértéseit. Ezek után a Szent Szellemnek ugyanazzal az erejével visszatért Galileába, és elkezdte a szolgálatát, amelyet erőteljes igehirdetés és tanítás mellett a szabadulás és a gyógyítás csodái kísértek.
Jézus pedig Szent Szellemmel telve, visszatért a Jordántól, és a Szellem a pusztába vitte. Jézus pedig visszatért a Szellem erejével Galileába: és híre ment az egész környéken.
- Lukács 4:1.14
Jézushoz hasonlóan mi is győzedelmeskedhetünk a próbák és a kísértések fölött a Szent Szellem ereje által.
Jézus mindent a Szent Szellem ereje által tett. Valójában nem tisztított meg egyetlen leprást, nem gyógyított meg egyetlen beteget, nem nyitotta meg egyetlen vak szemét és nem tett semmilyen más csodát sem addig, amíg alá nem merítkezett Szent Szellemben.
Jézus azt mondta, hogy "én csak azt teszem, amit az Atya mutat nekem, anélkül semmit nem teszek, hogy az Atya mutatná nekem". (János 14:10) De azokból a dolgokból, amiket az Atya mutatott neki, semmit nem tudott megtenni a Szent Szellem segítsége nélkül. A János 14:9-ben azt mondja, hogy "aki látott engem, az látta az Atyát" - mert a három személy egy Isten -, és mindegyikük külön-külön is Isten.
Amikor Jézus a Getsemáné kertben a keresztre feszítése előtt imádkozott, a Szent Szellem szolgált felé. Amikor meghalt a kereszten, a Szent Szellem ereje által tette le az életét, és a halálból is a Szent Szellem ereje által támadt fel!
Ez a Szent Szellem egy olyan személy, aki nálunk tartózkodik és kommunikál velünk. Arra vágyik, hogy segítsen nekünk azáltal, hogy bensőséges közösségbe kerül velünk életünk minden területén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!