Ez nem bálványimádás?
régebben senki sem gondolta volna azt hogy egy szobor amely segít abban hogy jobban átéljük a hit valóságát az bálvány.
Te bálványimádóknak nézed a keresztényeket, Nem csak a katolikusok nézik csodálattal a középkor meg a reneszánsz vallásos tematikájú műveit hanem minden ember.
És gondolom egy keresztény pap se olyan hülye hogy úgy gondolja hogy a szoborba van az Isten.
Akkor Mózes is bálványimádó volt mert egy aranyozott ládába betett két kőtáblát, és azt kelett tisztelni az izraelitáknak, de még mennyire.
Sőt egy adventista előadáson halottam hogy még vérrel is meghintették minden évben, hát a te mércéid szerint ez biztos bálványimádás.
Meg akkor Jézus is bálványimádó volt a te logikád szerint: Elég brutális dolgokat csinált az utolsó vacsorán amikor emlékjegyeket alapított: a kenyeret meg a bort. Te persze ilyen bálványimádós részeket nem olvasol el a bibliába.
Te csak lapozgasd a bibliát mint egy emlkékönyvet, de jobb lenne ha nem zavarjon az ha az emberek az élő istenhez, Jehovához fohászkodnak.
Malakiás mondta, bocsi. És igen, emlékkönyv. Az egyetlen valós, igaz, szent emlékkönyv, melyet Isten hagyott ránk az őt szeretőknek. Mi a probléma? Fent vagy akadva egy szóhasználaton, de a teremtést nem fogadod el. Nem fogadod el azt sem, hogy az ember hozta be a halált a világba, hanem azt vallod. hogy a halál hozta be az embert. Nem hiszel ezáltal Mózesnek sem. Jn 5,46 "Mert ha hinnétek Mózesnek, nékem is hinnétek; mert én rólam írt ő."
De te vádolsz, hogy nem hajolok meg Isten előtt? Honnan veszed ezt? Pusztán azért, mert Malakiást idézve emlékkönyvnek neveztem a Bibliát, mely az igazságot tartalmazza? Ha nem lenne Biblia, honnan lenne neked bármi ismereted arról, ami abban van? Akkor szerinted nem emlékkönyv? Hogy emlékezzünk mindarról, ami volt, ami van és ami eljövendő, hogy mikor meglesz, higyjünk.
Dicsőség, tisztesség és hatalom az Istennek és az ő Bárányának, hogy adatott lett ez nekünk!
Utolsó vacsora:
Mikor mondta, hogy ezt cselekedjétek az én emlékezetemre?
Amikor ették a kenyeret. Nem akkor, mikor megtörte.
"Én vagyok amaz élő kenyér, a mely a mennyből szállott alá; ha valaki eszik e kenyérből, él örökké. És az a kenyér pedig, a melyet én adok, az én testem, a melyet én adok a világ életéért."
Nem azt mondta, hogy rituálét hajtsunk végre. Hanem azt, hogy a kenyér, melyet akkor ettek, az a teste, és amit ittak, az a vére. A testét megtörte, és tanítványainak adta. Aki eszi ezt, aki hallja és látja őt, a megváltót, annak örök élete van. Inni kell a vérét, éppúgy, ahogy a tanítványok tették a borral. Mert az az új szövetség vére, mely sokakért kiontatik. Nincs semmiféle rituálé. Ez ama bárány, a sion hegyén felkent embernek fia, ki új szövetséget kötött velünk az igazságos Atya Isten által. Nincs más út, csak őáltala.
Ézs 59.
"1. Ímé, nem oly rövid az Úr keze, hogy meg ne szabadíthatna, és nem oly süket az ő füle, hogy meg nem hallgathatna;
2. Hanem a ti vétkeitek választanak el titeket Istenetektől, és bűneitek fedezték el orczáját ti előttetek, hogy meg nem hallgatott.
3. Mert kezeitek bemocskolvák vérrel, és ujjaitok vétekkel, ajkaitok hazugságot szólnak, nyelvetek gonoszt suttog.
4. Nincsen, a ki az igazság mellett szólna, és nincsen, a ki igazságosan perelne, haszontalanban bíznak és hazugságot beszélnek, gonoszt fogadnak és vétket szűlnek."
A kőtáblát nem kellett tisztelni, nem kellett imádkozni hozzá, nem kellett térdelve esedezni hozzá. A kőtábla a híd Isten és a bűnös ember között, a paradicsom szimbóluma, melyet a kérubok őriztek. Nem nyúlhatott hozzá bárki, mert az ember kiűzetett a paradicsomból.
Aki a hidra rálépett, az bemehetett, azaz aki a parancsolatokat megtartotta, üdvösséget nyerhetett.
"És megkérdé őt egy főember, mondván: Jó Mester, mit cselekedjem, hogy az örökéletet elnyerhessem?
Monda pedig néki Jézus: Miért mondasz engem jónak? Nincs senki jó, csak egy, az Isten.
A parancsolatokat tudod: Ne paráználkodjál; ne ölj; ne lopj; hamis tanubizonyságot ne tégy; tiszteld atyádat és anyádat."
Amiképpen Ádám is ezt kapta útravalóúl Istentől:
"Az Úr akkor azt mondta Ádámnak: - Nem veszel most róla! A keruboknak elrendeltem és kétélű tüzes karddal őrzik azt miattad, nehogy megízleld és halhatatlan légy mindörökké, miközben harc dúl benned, melyet az ellenség ültetett beléd. Miután kimentél a paradicsomból, és ha megtartóztatod magad minden rossztól így akarván meghalni, amikor majd itt lesz a feltámadás, feltámasztalak, és akkor kapsz az élet fájáról, és hallhatatlan leszel mindörökké." Mózes apokalipszise 28.
amit írtál a igaz, tényleg ebben az értelemben Emlékkönyv a biblia. ez egy szép gondolat.
Ezért érdemes vitázni ezeken a kérdéseken mert valóban sok mindent tanulhat az ember.
de azt te se gondolod komolyan hogy a Jézust meg a különböző szenteket(akik valószínű tényleg jó emberek voltak, és sokat tettek a hitért, pl. szent István)ábrázoló szobrok bálványok.
Különben a teremtés nekem nem hit hanem tény kérdése.
csakis egy tudatos, végtelen értelemmel, és hatalomal rendelkező személy alkotásaként jöhetett létre a világmindenség, az élet, és az ember. Erről a biblia szűkszavúan, lényegretörően, és a költészet nyelvén beszél.
A tao te king, és a védák szinte tudományos pontossággal.
En csak azt nem ertem Titusz magyarazatabol hogy Isten megtiltja hogy tiszteljuk es leborulunk faragott kepmas elot ergo szobor elot.Az en ertelmezesem szerint tehat Isten kultikus tiszteletere tilos szobrokat felhasznalni.
Azaz szobrok ikonok nelkul imadd az Istent.
De ott van a halotti ereklye is amelyet Malakbeus (lehet roszul irtam a nevet) konyve elitelt nyilvanvalova teve hogy a halott beszenyez ha askepp nem kultikus szinten. Mivel Isten nem a halottak Istene ezert szerintem nagyon nagy tevedes az oltarra es pont az oltarra halotti ereklyet helyezni mivel ha az Oltari Szentseg-ben Jezus teste es vere van ......akkor mellete a halott kicsit morbidan fest.De a hetedik nicei zsinat mely 789-ben MEGPARANCSOLTA
"A kőtáblát nem kellett tisztelni, nem kellett imádkozni hozzá, nem kellett térdelve esedezni hozzá. A kőtábla a híd Isten és a bűnös ember között, a paradicsom szimbóluma, melyet a kérubok őriztek."
Pontosan ez a helyzet a templomi szobrokkal is. Senki nem imadkozik a szobrokhoz, nem esedezik terdelve a szobrokhoz. Ahogy magad is mondtad, ez egy szimbolum.
"Senki nem imadkozik a szobrokhoz, nem esedezik terdelve a szobrokhoz."
Ne őrjíts már meg, azért van sok templomban a szobor előtt a térdeplő, igaz? Azért borúlnak le emberek más emberek előtt, csak mert reverenda van rajtuk, igaz, azért imádkoznak fadarabhoz, melynek egyik feléből billiárdasztalt csinálnak, hogy azon pornófilmet forgassanak, a másik feléből keresztet csinálnak, hogy leborúlva imádkozzanak előtte. Gyöngyöt fűzzél, mondtam már, hogy évtizedekig katolikus voltam.
Sidrák, Misák és Abednégó miért nem borúlt le Nabukodonozor szobra előtt Dániel könyvében? Hiszen ez csak egy kötelező gesztus lett volna, nem lett volna mögötte igazi imádat.
Az igaz ember hit által él, a hit viszont halott cselekedetek nélkűl. A ti gyümölcsötök a szobrok és fakeresztek imádásával rothadt.
"de azt te se gondolod komolyan hogy a Jézust meg a különböző szenteket(akik valószínű tényleg jó emberek voltak, és sokat tettek a hitért, pl. szent István)ábrázoló szobrok bálványok."
Halott emberek. Megítélésük nem a te és nem az én dolgom. Ezek emberi kéz által csinált, játszom az eszem, csinálok egy faragványt, hogy mindenki csodálja, maszlagok. A szemétben a helyük. Bálványok, mely mellett vagy elmész, vagy csodálod. Bálványok, szobrok, semmire sem valók, csak útálatosságok.
Így szólt az Úr: Ne csinálj magadnak faragott képet, és semmi hasonlót azokhoz, a melyek fenn az égben, vagy a melyek alant a földön, vagy a melyek a vizekben a föld alatt vannak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!