Ez nem bálványimádás?
Ez az utolsó aranyos volt. Egy az egybe a jehovák sablonját írod, de a végén azért hozzáteszed, hogy nem vagy JT-s. Miért? Nosza, alapítsd te is egy ,,egyháza'', úgyis annyi van már.
A kérdezőnek és az összes ilyen érdeklődőnek. Nektek nehezetekre esik beírni a google-be (Isten ments, hogy egy könyvtárba elmenjetek és a szakirodalomnak utánanézzetek) , ami egyből kidobná a nagy képrombolás utáni zsinatokat, amik ezzel foglalkoztak?
Már ezerszer le lett írva egyébként, a csapból is ez folyik, kb. olyan, mint a cölibátus, csak az nem talál róla 10 000 oldalt, aki nem akar.
"Értem én ezt a jelkép-bálvány különbséget, de a Bibliában elég sok utalás van a "pogány" bálványimádókra, holott ők sem az adott bálványhoz imádkoztak, hanem az istenséghez, amelyet az a tárgy jelképezett."
De bizony. Az ókori keleti hiedelmekben meglehetősen gyakori elképzelés volt, hogy az istenek konkrét tárgyakban laknak, vagy maguk a tárgyak isteni lényegűek. Közismert példa Aladdin lámpása a meséből. Vagy például az egyiptomi szfinx.
"Egy templomban bárki is letérdel az oltárral, vagy egy Mária, vagy Krisztus szoborrnak háttal, és imádkozik úgy? Ha nem imádják, és nem tisztelik, akkor miért térdelnek le a szobrok, feszületek előtt?"
Egyrészt mert nincs rá különösebb okuk, hogy másik irányba forduljanak, de az egyébként simán előfordul, hogy teljesen indifferens irányba néznek. Ministránsként például gyakran az oltárnak oldalt állva imádkoztunk, ilyen szempontból teljesen közömbös irányba nézve. Templomokban a térdelés egyébként szinte mindig az Oltáriszentségnek szól.
"Bemegyek a templomba és összetöröm a Máriaszobrot, a fakeresztet, a szent valakit ábrázoló kődarabot. Mit fogsz te gondolni rólam? Semmi baj, csak egy kődarab volt, majd csinálunk másikat, nincs jelentősége vagy egyfajta megvetés lesz benned irántam, aki az imádott tárgyat szétzúzta?
Azt, hogy egy vandál vagyok. De miért? Mert imádod azokat a tárgyakat, amit ha valaki bánt, akkor úgy érzed, hogy valakinek baja esett."
Tény, hogy vandálnak tartanálak, de nem ezért. A Sixtusi kápolna mennyezete meg egy nagy rakás festékfolt, mi? Egy szobor valóban nem pusztán kődarab, hanem művészi, kulturális értékkel bír. Ugyanúgy elítélnélek, mint a tálibokat, akik vallási fanatizmussal fűtve szétlőtték a bamiyai Buddha-szobrot. Ez szimpla barbárság, tök mindegy, ki csinálja mivel és miért.
"Lehet jó dumát elmondani, hogy azok csak jelképek és igen, zászló előtt imádni azt, szintén bálványimádás, ahogy himnusz előtt vigyázba vágni magamat is az."
Ki beszél itt imádatról, könyörgöm? A másik ember tisztelete talán sérti az Istennek szóló imádatot? A másik ember tisztelete alapvető keresztény érték.
"Mit imádjak egy hazán? Csak a katonai offenzíváját legfeljebb, ugyanis egy haza attól haza, hogy kivívja hazai mivoltját és csak vér által. Nem tisztelgek a hazának, mely vérrel szennyezte be magát. "
Senki nem kéri, hogy imádd, és senki nm is várja el. De a hazának nem csak ezen vetülete létezik. Tudod, voltak, akik az életüket áldozták azért, hogy vallásos kirohanásaid nyíltan megtehesd itt ahelyett, hogy egy istentelen horogkeresztes vagy vöröscsillagos diktatúra tarkólövéssel jutalmazna téged és családod efféle tevékenységért.
Vagy régebben ezek az elvetemült hazafiak hajlandóak voltak kiállni a csatatérre a hódító törökök ellenében, noha tudták, nagy valószínűséggel nem élik túl azt a napot. Tették ezt azért, hogy akik otthon voltak, szeretteik, megtarthassák hitüket az életükkel együtt.
És voltak, akik nem karddal, hanem ésszel és szívvel küzdöttek és küzdenek, tettek és tesznek a hazájukért: tudósok, vezetők, művészek, és tisztességes emberek, olyan emberekért, akiket nem is ismertek, vagy éppen olyanokért, mint te. Ő személyük, munkájuk és áldozatuk előtt tiszteleg az ember, mikor a Himnuszt énekli, vagy mikor a zászlót köszönti. És ennek semmi köze ahhoz, hogy az ember hogy viszonyul Istenhez. Ez az embernek a másik emberhez való viszonyáról szól.
"Volt idő, mikor hosszú éveken át én is így jártam templomba, tudom, hogy mit érez az, aki ilyet tesz, nem kell mellébeszélni."
Öreg, az te vagy, nem magadból kéne kiindulni. És emiatt pedig nem kellene igaztalanul vádaskodni. Pláne nem kellene a másik meggyőződését becsmérelni.
Mi a különbség az Istenimádat és a Mária szobor közötti imádat között, ha az nem imádat, pusztán tisztelet?
Istenhez imádkoztok, Máriához imádkoztok. Isten ellőtt letérdeltek, Mária előtt letérdeltek.
Cselekedetekben van-e különbség? Szerintem semmi. Ezért mondtam, hogy nem kell a mellébeszélés.
11-eshez lenne kérdésem:
Ha egy könyvtárban lennél, és lenne ott rajtad kívül több száz ember, akik talán választ adhatnak a kérdésedre, akkor elkezdenéd a könyveket bújni, vagy inkább odabennél az egyikhez és kérdeznél tőle?
Azért tettem fel a kérdést, mert az itteniek véleménye érdekel, az, hogy ők mit gondolnak erről a témáról.
Nem tudom,kérdés ki mit gondol közben,milyen céllal.Katolikus koromban,az első napom úgy kezdődött,hogy minden falba mélyesztett szobor elött le kellett térdelni.
Hogy miért,arra nem emlékszem,aztán már szent Antalnak dobáltam pénzt,mert meggyógyultam,mondjuk ,akkor hozzá imádkoztam,meg szűz Máriához.Biztos így kezdődik kicsiben,a vége lehet a Mária kultusz.Tárgyakat fel lehet ruházni erővel,ha sokat tiszteljük ,érintgetjük azokat.És ugye mondani sem kell,hogy nem isteni erővel.De ha megnézzük a Bibliát,ott az van,hogy az Atyához kell imádkozni Jézus nevében,akkor már Antal és Mária nem állja meg a helyét.Pláne nem borulok le elöttük,mert minek.Istenhez közel kerűlni nem tárgyakon keresztűl lehet.Az Ézsaiás elég jól leírja.Meg valahol 5.Mózes-ben van,hogy ne csinálj,és ne tiszteld a képeket ,faragványokat.Akkor nem is kell csinálni.Ez csak egy válasz,nem mérvadó!
Sajnos a kereszténységen belül is nagyon erős a bálványimádás, pl. van aki a Szentírást úgy tiszteli mint ha valami mindent megmondó varázskönyv lenne. És kitalálnak olyan szószerinti értelmezést ami ellentétes a szentírás igazi szellemével.
az aki nem látja be hogy a szentírásban is jelen vannak az adott korra jellemző korlátok, az bálványként imádja a szentírást.
Hű de mérgesek voltak ezekre az íráscsűrő-csavarókra a próféták, és hányszor figyelmeztette őket Jézus.
Hamvas Bélának a Sientia sacráját kell elolvasni hogy rájöjünk milyen a hiteles vallásosság és mi a bálvány.
Az aki egy Jézust ábrázoló kereszt előtt imádkozik az gondolom hogy Jézusra gondol.
Akkor vannak Máriát ábrázoló szobrok is, azelőtt meg gondolom hogy arra gondolnak az imádkozók hogy micsoda példakép lehet Mária, aki beszélni tanította, szoptatta, imádkozni tanította a gyermek Jézust.
Mindenesetre érdekes kérdés, meg is kérdezek majd olyan embereket akik szoktak olyan katolikus, meg protestáns templomokba imádkozni ahol vannak ilyen szobrok.
Megnéztem a wikipédián bálványokat Baál isten tiszteletére emelték tiszteletére emelték. Jézus meg nem azonos Baál Istennel.
Izidorkata!
Szegény emberiség, ki nem tudta az igazságot egészen Hamvas Béláig. Ne röhögtess. Hamvas Béla ha úgy tetszik, nem autentikus, mivel erősen katolikus érzetű író.
Ami a Bibliát illeti, nem csókolgatom, ugyanis az nem más, mint papír, és nyomdafesték, melyből sok milliót nyomtattak már. Nem azt csodálja, aki a Bibliát csodálja, hanem ami benne van.
Mal 3,16 Akkor tanakodtak egymással az Úrnak tisztelői, az Úr pedig figyelt és hallgatott, és egy emlékkönyv iraték ő előtte azoknak, a kik félik az Urat és becsülik az ő nevét.
Ezért szeretjük a Bibliát, mert Isten emlékkönyvet íratott nekünk, tetszik tudni? Nem imádkozunk a Bibliához, nem térdelünk le előtte, nem imádjuk.
micsoda szerinted a szentírás? Emlékkönyv?
számomra több mint egy emlékkönyv, én veled szemben Isten írott szavának tartom.
ha ilyeneket írsz akkor megértem hogy képtelen vagy meghajolni isten előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!