Keresztények, ebben mi a logika?
a keresztény vallás szerint Jézus el fog jönni másodszor a földre "ítélni élőket,és holtakat"
kérdésem,ha Jézusban akkora szeretet volt annak idején,hogy hagyta,hogy keresztre feszítsék,és megbocsájtott a saját gyilkosainak is,és még Isten is"úgy szerette a világot,hogy egyszülött fiát adta érte"akkor miért van szükség egy másodszor eljövő ítélkező Jézusra?
időközben megváltoztatta az életfelfogását,a személyiségét,és úgy döntött,hogy mégis inkább egy haragtartó,ítélkező lény akar lenni? kérnék szépen erre egy értelmes magyarázatot.
én László:
Jézus nem kért ilyet az emberektől,hogy imádják,sem életében,sem halála után.ő arra bíztatta őket,hogy higyjenek,ha saját magukban nem tudnak,akkor higyjenek őbenne.az ő hatalma nem földi hatalom volt,ezért nem is érdekelte,hogy Istenítik-e vagy nem.csak az egomániás,önző uralkodók várják el az emberektől,hogy imádat tárgyává tegyék."ha az én hatalmam e világi lenne,követőim nem engedték volna,hogy elfogjanak"
és akkor nem egyszál teveszőr ruhában járt volna,nem tanította volna alázatra az embereket"tanuljatok tőlem,mert szelíd vagyok,és alázatos szívű"
és tudtommal megbocsájtott,a parázna asszonynak,Péternek,aki megtagadta 3x,Júdásnak,aki elárulta,és a gyilkosainak is...amihez nem kis szeretet kell.ha megbocsájtott a gyilkosainak,akkor másodszor nem fog megbocsájtani annak,aki nem hisz a keresztény Istenben,pusztán mert más az életfelfogása? ha Jézus ilyen,akkor elég nagy köpönyegforgató...az ítélkezéssel a saját lényét tagadná meg."aki kardot ragad,az maga is kard által vész el"
23:56"Nem változott, ugyanúgy szeret, éppen ezért adja meg a lehetőséget, hogy bűntelen lehess. Nem lehetsz majd Istennel, ha bűnös vagy, mert nem összeegyeztethető a két dolog, a tökéletesség, és a bűntelenség. De ha te elutasítod, akkor ő mit tehet, ha egyszer szabad akaratot adott neked? Így döntesz szabad akaratból.
Abban mi lenne a logika, hogy az égvilágon semmit nem érne Isten szava, amikor azt mondta, hogy "A bűn zsoldja a halál" ha aztán megbocsátana. Nem lenne oda a tekintélye?"
Ha ugyanúgy szeret,akkor nem ítélkezik fölöttem.az egy más téma,hogy a lehetőség megvan a bűntelenségre,de azért a "bűntelenség" némileg sarkított fogalom,hiszen ki mondhatja el magáról,hogy teljesen tökéletes? igencsak kevesen jutnának a mennybe,ha ez lenne a mérce....
a tekintélye pedig úgy gondolom,nem lenne oda,hiszen az Isten szeretet,és végtelen megbocsájtás.épphogy ezzel mutatná meg a tekintélyét,nagyságát,és hitelességét.ítélkezni nem nehéz,és nem is egy magasztos Isteni hozzáállás,az emberek is ítélkeznek egymás fölött,szinte ez a normális a világban.Ha Isten is így ítélkezne mint mi,mitől lenne különb,megbocsájtóbb,bölcsebb nálunk?
06:43
érdekes amit írsz,de nagyon tetszik,és egyetértek veled.Az "ítélkező Jézus"elképzelést ezért nem tudom én sem elfogadni.
Nézzük meg másik oldalról. Az embernek azért nem lehet ítélkezni, ölni, stb, mert ezeket Isten teheti meg egyedül. Istennek a dicsősége is fontos, ami csorbát szenvedett amikor a saját teremtményei elpártoltak tőle. Nekünk kell visszatérni hozzá, mert tényleg csak a bűntelen és tökéletes lehet vele majd együtt a tökéletességgel. És igen magas a mérce, egy ember sem üthetné meg, ha Jézus nem vette volna magára a mi bűneinket. Ha ezt elfogadja az ember, akkor Isten szemében bűntelen lesz, és mehet hozzá. Ha elutasítja Istent, és saját döntéséből az Isten nélküliséget választja, akkor Isten nélkül lesz a halál után is. Ha Ő rohangálna utánunk hol lenne a dicsősége és méltósága?
Isten dicsősége nem azért egy fontos dolog, mert hatalommániás lenne vagy egoista, hanem mert Isten a világmindenség fenntartója, és ez fontos ehhez, ez teszi Istenné. Amikor legutóbb megkérdőjelezte valaki a dicsőségét akkor mi lett belőle? (Sátán és angyalai) A dicsőség szó kétszer annyiszor van benne a Bibliában, mint a szeretet. Nem azért mert nem szeret, hanem mert a szeretetéből következik, hogy szeretne minket a dicsőségében részesíteni. Isten ISTEN és nem ember, nem úgy gondolkodik mint egy ember.
11:18
Az ítélet az ítélet,ha Isten szeret mindenkit,akkor nem kivételezik,mindenkit szeret.Ha mégis,akkor önmagát cáfolja meg,mert akkor mégsem ő az örök szeretet,aki kiáraszta magát igazakra,és hamisakra egyaránt.ha valaki azt mondja,hogy nem szabad ölni,ítélkezni,de ő saját maga mégis megteszi,akkor hitelteleníti azt amit mond.ilyen hozzáállást a zsarnok,önző hatalmaskodók szoktak tanusítani,akiknek arra van szükségük,hogy az "alattvalóikat" lealacsonyítsák,és visszaéljenek a hatalmukkal.aki ítélkezik,az fél.az ítélkezés egy agresszív megnyilvánulás,az a funkciója,hogy a félelem tárgyát,eltávolítsa az ítélkező személyétől,így nem kell tőle félnie,hiszen eltaszította magától,tehát megszűnik a fenyegetettség érzése.Isten fél valamitől,félti a hatalmát? mégis kitől kellene féltenie,ha minden fölött ő uralkodik tökéletesen? a saját teremtményeitől,akiket szeretetből teremtett,és nincs is hatalmuk Isten felett? csorbát szenvedett a dicsősége:röhögnöm kell...van egy lény,aki mindent ural,de a kis porhüvelyben élő emberek csak úgy el tudják venni a dicsőségét? akkor ki fölött van hatalma,ha a saját teremtményei is ki tudnak vele cs*szni,akiknek a tudásuk,hatalmuk,őhozzá képest semmi? a Sátán fölött sincs uralma? mert ugye rossznak,gonosznak nevezi a Sátánt,de mégsem tesz ellene a teremtés óta semmit.gonoszság pedig azóta létezik a földön,amióta ember él rajta,és hát eltelt egy kis idő a teremtés óta,történt épp elég gyilkosság,gonoszság,rablás,stb...még sokkal sötétebb korszakok is voltak mint manapság,ha ennyire sok rossz van,akkor az Isten jónak látja azt,hogy minél inkább kitolja a világ végét,hadd legyen addig még több baj,nem számít ráérünk? elég nagy marhaság.az írod,Isten nem úgy gondolkozik,mint egy ember.de ez ellentmondásos,mert ezek szerint akkor mégis úgy gondolkodik:félelemből,primitív emberi hatalmi mintákat követve,igen csökevényes szeretettel és logikával.
Jól értem, tehát neked az a bajod, hogy Isten saját magát fölé emeli az embernek? Van egy meglepetésem: Isten ISTEN. Igen ölhet, mert ő teremtett, ő is pusztíthat. Ő ítélkezhet, mivel Isten, mókás ahogy számon kéred. Igen, csorbát tud szenvedni a dicsősége, hadd mondjak egy példát.
Tegyük fel egy család feje vagy. Ha a te fiad, akit szeretsz elpártol tőled, és olyan dolgokat tesz ami szégyen, akkor igenis szégyent hoz a te nevedre a házad népe előtt is, és mindenki előtt. Az ilyennek nincs helye a házadban, amíg vissza nem tér megbánva amit tett. Miért nem mész utána amikor elhagy téged? Mert megszólítottad már százszor, és mindannyiszor elutasított, hiába teszel bármit. Ha erőszakkal hazarángatod, annak semmi értelme nincs, ugyanúgy elhagy, plusz még a méltóságod is nulla lesz. Ha utána rohangálsz folyton, szintén. A legjobb, ha megvárod amíg maga rájön mekkora idiótaság volt amit művelt, és visszatér hozzád magától, és akkor te szeretettel tudod őt fogadni, mert többé nem az az önző lázadó önfejű valaki aki volt. A szeretett gyermekedet is visszakaptad, a méltóságod is megmarad ami egy családfőhöz illik.
Igen, megbocsájt, ha van megbánás, őszimte, mély megbánás, elfordulás a bűntől, amit űgy hívunk, hogy megtérés.
Júdásnak megbocsájtott? Ne őrjíts, hol van ez?
Ez viszont van: "Az embernek Fia jóllehet elmegyen, a mint meg van írva felőle, de jaj annak az embernek, a ki az embernek Fiát elárulja; jobb volna annak az embernek, ha nem született volna."
Péternek megbocsájtott, de hogyan, miután szembesítette gyengeségével, és úgymond rehabilitálta. A szeretem szavakat direkt kicseréltem helyenként a kedvellek szóval, a görögben az agapao jelentése szeretlek, a phileo jelentése kedvellek.
"Mikor aztán megebédelének, monda Jézus Simon Péternek: Simon, Jónának fia: jobban szeretsz-é (agapao) engem ezeknél? Monda néki: Igen, Uram; te tudod, hogy kedvellek (phileo) téged! Monda néki: Legeltesd az én bárányaimat!
Monda néki ismét másodszor is: Simon, Jónának fia, szeretsz-é (agapao) engem? Monda néki: Igen, Uram; te tudod, hogy én kedvellek (phileo) téged. Monda néki: Őrizd az én juhaimat!
Monda néki harmadszor is: Simon, Jónának fia, szeretsz-é (agapao) engem? Megszomorodék Péter, hogy harmadszor is mondotta vala néki: Szeretsz-é engem? És monda néki: Uram, te mindent tudsz; te tudod, hogy én kedvellek (phileo) téged. Monda néki Jézus: Legeltesd az én juhaimat!"
Nem merte Krisztusnak kimondani, hogy szereti, mert Péter már tudta, hogy mi a szeretet.
Még egy félreértést had' írjak le ezzel kapcsolatban. Sokan hiszik, hogy mikor Krisztus ezt mondta neki:
"...jobban szeretsz-é engem ezeknél?", akkor nem a többi tanítványra mutatott, amikor is logikátlan is lett volna a szeretet mérlegre helyezése.
A történetből kiderűl, hogy a tanítványok nem tudtak mit kezdeni magukkal a mesterük kivégzése után, így három és fél év szolgálat, Krisztus követés után Péter kezdeményezésére visszatértek az előző életvitelükhöz, a halászathoz. Miután Krisztus segítségével kifogtak annyi halat, hogy alig bírták kiemelni, ettek, majd utánna kérdezte ezt a Szabadító Pétertől. A halakra, kvázi az előző életvitelére mutatva, hogy jobban szereted ezeket, mint engem?
Vigyázz kérdező: "A ki irgalmas marad ezeríziglen; megbocsát hamisságot, vétket és bűnt: de nem hagyja a bűnöst büntetlenül, megbünteti az atyák álnokságát a fiakban, és a fiak fiaiban harmad és negyedíziglen."
Nem hagyja a bűn büntetés nélkűl, de meg kell térni, megbánni és Krisztusnak adni a bűneinket. Mert az ő nevének jelentése: szabadító, "Szűl pedig fiat, és nevezd annak nevét Jézusnak, mert ő szabadítja meg az ő népét annak bűneiből."
A boldogságmondások is erről szólnak, megtérésről, majd megszentelődésről
"Boldogok a lelki szegények: mert övék a mennyeknek országa." (a felismerés, a megtérés, hogy mennyire gyenge, gonosz, gyarló az ember, hogy mennyire hiányzik belőle az amitől jót tenne.)
"Boldogok, a kik sírnak: mert ők megvígasztaltatnak." (Az előző gyakorlatilag kikerűlhetetlen következménye)
( És kezdődik a megszentelődés folyamata) "Boldogok a szelídek: mert ők örökségül bírják a földet.
Boldogok, a kik éhezik és szomjúhozzák az igazságot: mert ők megelégíttetnek.
Boldogok az irgalmasok: mert ők irgalmasságot nyernek.
Boldogok, a kiknek szívök tiszta: mert ők az Istent meglátják.
Boldogok a békességre igyekezők: mert ők az Isten fiainak mondatnak.
Boldogok, a kik háborúságot szenvednek az igazságért: mert övék a mennyeknek országa.
Boldogok vagytok, ha szidalmaznak és háborgatnak titeket és minden gonosz hazugságot mondanak ellenetek én érettem."
Ezzel a témával kapcsolatban úgy gondolom órákon keresztűl lehetne bszélni, így egy-két mondatban nagyon kevés. Igazából valószínűleg nem is képes az befogadni, ki még nem tapasztalta meg a megtérést. Ha valaki úgy gondolja, hogy nem tudja, hogy megtért-e az még nem tért meg. Aki megtért, az tudja... Az tudja, hogy mi az ítélet, mi a megbocsájtás.
Az a logika hogy Isten a bűnbocsánatot csak azoknak adja akik elfogadják Jézus megbűntetését helyettük. Akik nem azoknak meg kell bűnhödniük nem????????
Pl.
egy bíró kimond rád egy halálos bűntetést mert tegyük fel öltél , és jön vki aki azt mondja a bírónak hogy "én meghalok ez az ember helyett" -a bíró jóváhagyja, igy te nem kell te is meghaljál.
De ha helyetted nem válalja el senki hogy meghaljon akkor te kell meghaljál nem???????????????????????????????????
Szia!
Jézus visszajövetele azért szükségszerű, mert a megváltás munkája csak általa lesz teljessé. A haláltól és a bűn minden következményétől való végső és teljes szabadítás kapcsolódik hozzá. A Biblia szerint ugyanis Jézus második eljövetelekor, illetve azt követően történnek az alábbi események:
– A megváltottak szabadulása a halál fogságából (az ún. első feltámadáskor)
– Az egész földi történelem kiértékelése a megváltottakkal együtt (az ún. millennium, az ezeréves időszak folyamán)
– A megváltás kegyelmét visszautasítók ítéletének meghirdetése és annak végrehajtása (az ún. második feltámadás idején, a "második halál" által)
– A föld újjáteremtése eredeti, bűneset előtti állapotára és örökségül adása az emberiség megváltott, megmentett maradékának.
Ezért a keresztény hit döntő része a Jézus visszajövetelében való reménység. Ez tükröződik Pál apostol alábbi kijelentésében is, ami tömören összefoglalja, hogy mit tartalmaz az evangélium, a jó hír, amit a keresztények vallanak és hirdetnek:
"Megjelent az Isten üdvözítő kegyelme minden embernek, amely arra tanít minket, hogy mértékletesen, igazán és szentül éljünk a jelenvaló világon, várván ama boldog reménységet, a megtartó Jézus Krisztusnak dicsősége megjelenését" (Titus 2:11–13).
"Boldog reménység"-nek nevezi az idézett ige Jézus eljövetelét. "De új eget és földet várunk az ő ígérete szerint, amelyekben igazság lakozik" (II. Péter 3:13).
"Ezután láttam új eget és új földet, és Isten eltöröl minden könnyet az ő szemeikről, és a halál nem lesz többé, sem gyász, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak. És mondta az, aki a királyiszékben ül: Ímé, mindent újjá teszek. Aki győz, örökségül nyer mindent, és annak Istene leszek, és az fiam lesz nékem" (Jelenések 21:1, 4–5, 7).
Azoknak, akik ezt az új földet öröklik, ezt mondja majd Jézus: "Jól van, jó és hű szolgám, kevesen voltál hű, sokra bízlak ezután" (Máté 25:21).
Üdv. Péter
Először:
Jézus nem fog eljönni másodszor, hogy ítélkezzen. Az én Bibliámban azt olvastam, hogy eljön az Úr nagy és félelmetes napja, amikor Jézus ül az Atyaisten jobbján és ott fog ítélkezni. Tehát a világvége napján mi megyünk "fel, valahova" és ítélnek meg bennünket. No ez még soká lesz, mert a Bibliámban megtaláltam azt is, hogy mikor fog ez pontosan bekövetkezni. Ennek a mai korban semmi jele sincs és akinek a Földre kell érkeznie, az háromezer éve halott. Tehát Istennek fel kell támasztania és leküldenie a Föld nevű bolygóra.
Másodszor:
Teljesen mindegy, hogy hogyan élsz, mert a tested, mint anyag sohasem fog Istenhez kerülni, hanem csak a lelked. Az ítéletet ebben a testben és tudatban soha többet nem fogod érzékelni. Csak megjegyzem, hogy a Mózesi táblák, amelyet ismerünk, csak másolatok, mert az eredetit Mózes szétverte a "nép fején". Senki sem tudja mi állhatott az első, eredeti táblákon. És lehet, hogy a parancsolatok egyes részei nem is az embereknek szólnak.
Végezetül:
Ha az eredendő bűn megváltásáért Isten leküldte egyszülött fiát megváltóként, akkor kereszthalálával i.sz. 33-ban mindenki bűnét megváltotta. Onnantól kezdve nem született bűnös ember a Földön. A keresztény egyház papjai itt "tolták el" a mítoszt, mert az akkori korban már nem voltak olyan hülyék az emberek, hogy ezt ne érjék fel ésszel Gyorsan korrigálni kellett, hiszen akkor vége lett volna a hatalmuknak. Erre kitalálták, hogy felment a mennyekbe, figyeli, hogy hogyan élsz és ha nem tartod be az általuk kitalált szabályokat, akkor a pokolba kerülsz.
Meg a hit!
Te is, meg én is abban hiszünk amiben akarunk. Ettől függetlenül a Biblia egy érdekes olvasmány.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!