Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Mit jelent a szentháromság...

Mit jelent a szentháromság ismertetésénél, a személy szó?

Figyelt kérdés

Mikor magyarázzák a szentháromságot, akkor mindig azt mondják, hogy egy Isten, három személlyel!


Mit jelent ez a személy szó??? Mit takar???


2011. febr. 26. 20:30
1 2 3
 11/27 A kérdező kommentje:

"Azt jelenti, hogy Isten személyében három és lényegében egy. Van-é még ilyen, fel tudja fogni ezt emberi ész?"

JÓ! AKKOR DEFINIÁLD A SZEMÉLY SZÓT, HA MÁR HASZNÁLOD, ÉS NE BESZÉLJ MELLÉ. UGYANIS EZ EGY DEFINÍCIÓ, AMIT IDEÍRTÁL. AKKOR VISZONT, A BENNE HASZNÁLT SZAVAKAT TUDATOSAN HASZNÁLTAD!!!!

2011. febr. 27. 18:09
 12/27 anonim ***** válasza:
6%

Az a bizonyos "tökéletes" válasz, nagyon sok következetlenséggel és hibával küszködik.


"Aki látja a napsugarat, az látja a Napot. Jézus azt mondta Filepnek: „Aki látott engem, látta az Atyát” ""


Látod a napsugarat? És a Biblia szerint látod, láthatod a "napot", vagyis Istent, a Mindenhatót? A Biblia jó néhány helyen félreérthetetlenül kijelenti, hogy a Mindenható Istent, Jehovát, élő ember nem láthatja, sohasem látta! Tehát akkor Jézus a háromság részeként lett azonosítva az olyan kijelentésekben, mint amit nagy buzgalmadban itt idéztél? Szó szerint kell-e vennünk, vagy nem szabad szó szerint venni azt, hogy aki Jézust látta, az látta az Atyát is?! Jézus Krisztus csak tökéletes visszatükröződése volt Istennek, Jehova akaratának készséges cselekvője volt, de nem a háromság része.


Egyértelmű a válasz! Semmi köze ennek a versnek sem a háromsághoz.

2011. febr. 28. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
90%

Szia!


Isten nevei, melyek Mózes első könyvében és más helyeken találhatók a Szentírásban, hosszú oldalakban mutatják be Teremtőnket. "És mondta Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon" (I.Móz 1:26) Az Istenre itt használt héber szó az "Elohim". Ez egy olyan többes számú főnév, amelyet az Ószövetség több mint 2700-szor alkalmaz. Tízszer többször használták az Úr említésekor az "Elohim" alakot, mint annak egyes számát, az "Él" megnevezést. Még az ószövetségi Dániel könyvében is két különálló személyként látjuk az Atyát és a Fiút. "Láttam éjszakai látásokban, és ímé, az égnek felhőiben mint valami ember Fia jött, és ment az Öregkorúhoz, és elébe vitték őt." (Dán 7:13) Jézust, az embernek Fiát szemlélhetjük, amint az Öregkorú elé járul, aki egyértelműen maga az Atya Isten.


Az Újszövetség irataiban is fellelhetjük az egy Isten, három egységes, teljesen isteni személy felfogását. Pál apostol így ír a három isteni személyről: "Egy a test és egy a Lélek, miképpen elhívatásotoknak egy reménységében hívattatok is el; egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség; egy az Isten és mindeneknek Atyja, aki mindeneknek felette van és mindenek által és mindnyájatokban munkálkodik." (Ef 4:4-6)


Pál gyakran hivatkozott az Istenség három különálló személyére. "Az Úr Jézus Krisztusnak kegyelme, az Istennek szeretete és a Szentléleknek közössége mindnyájatokkal. Ámen." (2Kor 13:13) "Mennyivel inkább Krisztusnak a vére, aki örökkévaló Lélek által önmagát áldozta fel ártatlanul Istennek: megtisztítja a ti lelkiismereteteket a holt cselekedetektől, hogy szolgáljatok az élő Istennek." (Zsid 9:14)


A Jelenések könyve a három isteni személy bemutatásával kezdődik. "János a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában van: Kegyelem nektek és békesség attól, aki van, aki volt és aki eljövendő; és a hét lélektől, amely az ő királyiszéke előtt van és Jézus Krisztustól, aki a hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött és a föld királyainak fejedelme. Annak, aki minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből az ő vére által, és tett minket királyokká és papokká az ő Istenének és Atyjának: annak dicsőség és hatalom mindörökkön örökké! Ámen." (Jel 1:4-6)


Mindezeken kívül Jézus keresztségének leírásánál is egyértelműen három különálló személyt látunk. "És Jézus megkeresztelkedvén azonnal kijött a vízből; és ímé, az egek megnyilatkoztak néki, és ő látta az Istennek Lelkét alájönni mintegy galambot és őreá szállani. És ímé, egy égi hang ezt mondta: Ő az én szeretett fiam, akiben én gyönyörködöm." (Mt 3:16-17)


Ez nem egyszerűen egy ügyes hókuszpókusz csak, hanem egy fejedelmi újraegyesülés, mely feltárta a Szentháromság igazságát. Ezen felül a hatalomban osztozó három isteni személy bízott meg minket a keresztség szolgálatával is: "Elmenvén azért tegyetek tanítványokká minden népet, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében." (Mt 28:19)


Üdv. Péter

2011. febr. 28. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 A kérdező kommentje:
Tehát skizofrénia?
2011. febr. 28. 19:21
 15/27 anonim ***** válasza:
74%
Péter! csodállak,hogy ilyen emberekre van még energiád!!!!
2011. márc. 1. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
10%

"Még az ószövetségi Dániel könyvében is két különálló személyként látjuk az Atyát és a Fiút. "Láttam éjszakai látásokban, és ímé, az égnek felhőiben mint valami ember Fia jött, és ment az Öregkorúhoz, és elébe vitték őt." (Dán 7:13)"


Két különálló lénykényt is látjuk, mert ezekből a versekből jól kivehető, hogy még az égben is egy Mindenható és egy alacsonyabb rangú személy találkozott! Ez sem a háromságot támogatja.


"Az Újszövetség irataiban is fellelhetjük az egy Isten, három egységes, teljesen isteni személy felfogását. Pál apostol így ír a három isteni személyről: "Egy a test és egy a Lélek, miképpen elhívatásotoknak egy reménységében hívattatok is el; egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség; egy az Isten és mindeneknek Atyja, aki mindeneknek felette van és mindenek által és mindnyájatokban munkálkodik." (Ef 4:4-6)"


"E g y test van, és e g y szellem, mint ahogy abban az e g y reménységben hívattatok is el, amelyre elhívattatok; e g y Úr, e g y hit, e g y keresztség; e g y Istene és Atyja mindenkinek, aki mindenek fölött és mindeneken keresztül és mindenekben ott van."


Miről is van itt szó? A háromságról? Milyen igaztalan állítás ez?

A keresztény hit egységesságáről, egyetlenségéről van itt szó.


"úgy mi, noha sokan vagyunk, e g y test vagyunk Krisztussal egységben, de egyénenként egymáshoz tartozó tagok." (Róma 12:5)


"Az ajándékoknak pedig különböző fajtái vannak, de ugyanaz a szellem;" (1Kor 12:4)


"Áldott legyen Jézus Krisztusnak, a mi Urunknak Istene és Atyja, mert nagy irgalmassága szerint új születést adott nekünk élő reménységre Jézus Krisztusnak a halottak közül való feltámadása által" (1Péter 1:3)


"Az Úr Jézus Krisztus ki nem érdemelt kedvessége és az Isten szeretete legyen mindnyájatokkal, és legyen része mindegyikőtöknek a szent szellemben!" (2Kor 13:13)


Pál itt hivatkozott az "Istenség három különálló személyére"? Ez nem igaz, csak belemagyarázás egy felsorolásba!! A Héberek 9:14 ugyanaz.


A többi is mind ilyen manipuláció.



Az Írások világos értelme


Vajon mondhatnánk-e azt, hogy az az elgondolás, miszerint Jézus egy isten volt és nem volt azonos Istennel, a Teremtővel egy háromságban, ellentétben áll a jánosi gondolkodással (azaz János apostoléval), akárcsak a keresztény gondolkodás egészével? Vizsgáljunk meg Jézussal és Istennel kapcsolatos néhány bibliaverset, majd nézzük meg, hogy néhány szövegmagyarázó, aki az athanasiusi hitvallás kialakulása előtt élt, mit gondolt ezekről a szövegrészekről.


„Én és az Atya egy vagyunk” (JÁNOS 10:30).


Novatianus (i. sz. kb. 200—258) ezt a megjegyzést tette: „Mivel Ő azt mondta »egy« dolog,[] értsék meg az eretnekek, Ő nem azt mondta, hogy »egy« személy. Mivel az egy semlegesnemben van, a társas összhangot sejteti és nem a személybeli egységet . . . Ezenkívül, amikor egyet mond, az egyetértésre utal, és az egyforma ítélkezésre és önmagában a szerető együttlétre; az Atya és a Fiú egyek egyetértésben, szeretetben és vonzalomban, ami érthető” (Treatise Concerning the Trinity, 27. fejezet).


„Az én Atyám nagyobb nálamnál” (JÁNOS 14:28).


Irenaeus (i. sz. kb. 130—200): „Megtanulhatjuk Általa [Krisztus által], hogy az Atya minden dolog felett áll. Mivel »az Atya nagyobb nálamnál« — mondja [Krisztus]. Az Atyáról tehát úgy nyilatkozott a mi Urunk, mint aki felülmúlja őt tekintettel az ismeretre” (Against Heresies, II. könyv, 28. fejezet/8).


„Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és a kit elküldtél, a Jézus Krisztust” (JÁNOS 17:3).


Alexandriai Kelemen (i. sz. kb. 150—215): „Hogy valaki megismerje az örökkévaló Istent, az örökkévalóság adományozóját, és hogy tudás és megértés által birtokolja Istent, aki az első, a legmagasabb, az egyedüli és jó . . . Az, aki igaz életet szeretne élni, először is arra kap utasítást, hogy ismerje meg Őt, ’akit senki sem ismer, csak akinek a Fiú akarja megjelenteni’ (Máté 11:27). A következő, amit meg kell tanulni, hogy Őutána milyen hatalmas a Megváltó” (Who Is the Rich Man That Shall Be Saved? VII., VIII.).


„Egy az Istene és Atyja mindeneknek; ő van mindenek felett, és mindenek által és mindenekben” (EFÉZUS 4:6, Újfordítású revideált Biblia, 1991).


Irenaeus: „Így az egyetlen Istent, az Atyát olyannak jelenti ki, aki mindenek felett van, mindenek által és mindenekben. Az Atya valóban mindenek felett van, és Ő Krisztusnak feje” (Against Heresies, V. könyv, 18. fejezet/2).


Ezek a korai írók világosan megértették ezeket a verseket, amint az Atyát felsőbbrendűnek írják le, minden és mindenki felett állónak, beleértve Krisztust is. Magyarázataik nem utalnak arra, hogy hittek volna egy Háromságban.

2011. márc. 1. 01:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:

Az iskolában se egyszerre magyarázák el a tananyagot,1sőtől,az egyetemig,hogyan értenéd az egyenlegeket,ha még a számokat sem ismered?

Kezd az elején és majd fokozatosan megérted .

Az eleje:Jézus meghalt a bűneidért,

A vége :Jézus feltámadta a megigazulásodért.

így már könyebb dolgodlessz ,ha elhiszed,elfogadod,ha nem sajnállak.

2011. márc. 1. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
3%

"Az eleje:Jézus meghalt a bűneidért,

A vége :Jézus feltámadta a megigazulásodért."


Mint valami hatalmi központ: "meghalt", majd "feltámadt" - és mindezt teljesen önállóan? Nem, Isten, vagyis Jehova, a Mindenható támasztotta fel Jézust, nem Ő magát. A gyengébbek kedvéért, Ő az az Isten, akit Jézus ugyanúgy imádott a földi élete előtt, alatt és után, mint mi, ahogy imádjuk Őt. Tán ebben hagyta a legnagyobb példát!

2011. márc. 1. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:

Kedves tanú barátunk. Nos,a Biblia többször megemlíti,hogy Jézus feltámadott. Azt mondta az angyal Máriáéknak: A Názáreri Jézust keresitek,akik megfeszíttetett, föltámadott,nincsen itt, ímé a hely,ahová őt helyezték." (Márk 16,6) Ez csak egy hely a sok közül. Ha a Bibliával nem vitatkozol a megfogalmazásért, miért teszed ezt egy másik kereszténnyel? Mi ez a gúnyos felhang?

Teljesen egyedül? Persze hogy nem, Jézus semmit sem tett teljesen egyedül, mert Ő és az Atya egyek, nem emlékszel?

2011. márc. 3. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 A kérdező kommentje:
Inkább a kérdésre válaszolnátok!
2011. márc. 3. 20:03
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!