Mi a velemenyetek az Iszlam azaz a Muszlim vallasrol?
Szia!
Az iszlám egyértelműen szinkretista vagyis keverék vallás. Nem ösztönös keveredés gyümölcse azonban, hanem egy vallásalapító személy hozta létre a sajátos ötvözetet három vallás: az ősi arab törzsi vallás, a zsidó és a keresztény hit elemeiből. Ha valaki figyelmesen tanulmányozza a történetét, akkor arra a megáéllapításra juthat, hogy Mohamed a zsidó és a keresztény vallás alternatívájaként alkotta meg az iszlámot a maga népe számára olyan vallásként, amely mintegy rájuk szabott volt. Alkalmas volt arra, hogy ne megossza, hanem egységesítse és civilizáltabbá tegye őket, hogy a nagy nemzetek közé, sőt fölé emelkedhessenek. Az iszlám térítő hódításai tanúsítják, hogy nem csak az arab nép, hanem más népek is különleges fogékonysággal fogadták be az iszlámot.
Azt azért látni kell, hogy az iszlám számos hittétele nem eredeti, hanem a zsidó-keresztény vallásosságból kölcsönzött. Ilyen maga az istenkép is: Allah, mint egyetlen teremtő, mindenek felett való, személyes és könyörületes Isten, vagy az eszkatológia: az utolsó ítélet, vagy a feltámadás. Én úgy gondolom, hogy számos muszlim hívő kétségtelenül személyes és őszinte vallásossága az iszlám hitnek ezekből az elemeiből táplálkozik főként. Azért lehet ez, mert ezek az eszmék - mégha tördeékesen is - nagyhatalmúvá váltak az iszlámban, ugyanis a kerszténység köreiben sajnos sokszor elhalványodtak, elerőtlenedtek különböző irányzatok és filozófiai hatások következtében.
Azonban az iszlám Istenképe és a keresztény Istenkép között alapvető a különbség: a Biblia szerint Istentől semmiképpen sem származik bűn és rossz, és Isten maga elsőként teljesíti be a minnde teremtménye számára adott erkölcsi törvényt. Isten erkölcsi magatartása tehát mindenkor kiszámítható és következetes. Az iszlám Allahja viszont jó és rossz szerzője, cselekvése szuverén törvényből szabad és kifürkészhetetlen, kiszámíthatatlan. Ezt a valóságban félelmetes isten-eszmét - logikailag ugyan kiegyenlíthetetlenül - de mégis ellensúlyozza Allah könyörületességének az erőteljes hangsúlyozása (Lásd a Koránban gyakran ismétlődő: "Az irgalmas és könyörületes Isten nevében").
Ahogyan itt a fórumon is tapasztalhatjuk az iszlám kizárólagosság-igénnyel fellépő vallás, a zsidó és keresztény hithez hasonlóan. Azt vallja - amit én is vallok egyébként ;-) - hogy isteni kinyilatkozatáson alapszik az egyetlen igaz vallás a földön. Azonban látni kell, hogy az iszlám azért próbálja hangsúlyozni a kinyilatkoztatás hiteles és torzulásmentes átadásának bizonyságait, mert Mohamed írástudatlan volt, és csak maga tanúskodott az általa közvetített isteni kinyilatkoztatásról. Ezzel szemben a Biblia számos szerzője egymást idézi, hitelesíti és hasonló - a lényeget illetően egybehangzó vallomást tesznek az álaluk közvetített kinyilatkoztatás átvételének és átadásának a módjáról.
Sokszor emlegetik az iszlám egyszerűségét, mint ereje egyik titkát. Egy muszlim hívő üdvbizonyossághoz juthat csak külső cselekedetek gyakorlása által is. Az iszlám erejének másik titka az "ige", a szó, a meggyőző szemléletes és lélekre ható beszéd hatalma. A szunna (hagyomány) és az igma (közmegegyezés) és az imám (csalhatatlan próféta utód) eszmélyémek párhuzamait megtalálhatjuk a római katolikus vallásban is. Sok tehát a hasonlóság, de én úgy gondolom, ha valaki először alaposan elolvassa a Bibliát, és utána a Koránt, annak számára nem lehet kétséges, hogy hol az igazság.
Hadd idézzem zárszóként Pascalt ezzel kapcsolatosan:
"Jézus Krisztus és Mohamed közötti különbség: Mohamedet nem jövendölték meg, Jézus Krisztust azonban igen. Mohamed ölt, Jézus Krisztusért megölették magukat hívei, Mohamed az emberi siker, Jézus Krisztus az emberi halál útját választotta, amit Mohamed csinált azt minden ember megteheti, mert egyáltalán nem művelt csodákat, egyáltalán nem jósolták me eljövetelét, amit azonban Jézus Krisztus cselekedett, azt senki más nem cselekedheti..." (599 és 600 töredék)
Üdv. Péter
"Ha valaki figyelmesen tanulmányozza a történetét, akkor arra a megáéllapításra juthat, hogy Mohamed a zsidó és a keresztény vallás alternatívájaként alkotta meg az iszlámot"
Akkor te figyelmesen tanulmányoztad a történetet. Megírnád, hogy melyek azok a momentumok, amikből erre "megállapításra" jutottál?
A muszlim férfiaknak és a muszlim nőknek, a hívő férfiaknak és a hívő nőknek, az engedelmes férfiaknak és az engedelmes nőknek, az igazmondó férfiaknak és az igazmondó nőknek, az állhatatos férfiaknak és az állhatatos nőknek, a meghittséget érző férfiaknak és a meghittséget érző nőknek, az adakozó férfiaknak és az adakozó nőknek, a böjtölő férfiaknak és a böjtölő nőknek, a szemérmükkel önmegtartóztató férfiaknak és az önmegtartóztató nőknek, és az Allahról gyakorta megemlékező férfiaknak és gyakorta megemlékező nőknek, mindezeknek Allah megbocsátást és óriási fizetséget készített elő (A szövetségesek 33:35)
Allah nem tesz különbséget a nők és a férfiak között az istenszolgálatban. Mind a két nemtől elvárja, hogy szemérmesek legyenek. Lehet, hogy kevesen tudják, de a férfiak öltözkedése, a nőkéhez hasonlóan szabályozott! A férfiak sem hordhatnak nadrágot, ami térd fölötti!
Én 2 éve lettem muszlim. Saját akaratomból insallah. Nem tudom, miért kell valakit elítélni azért, mert nem szereti, ha a nyálát csorgatják a férfiak az utcán, miközben sétál. Én nő vagyok, és büszke arra, hogy a férjemen kívűl senki nem látta a lábam a karom illetve a testemet. Nem várom el, hogy mindenki megértse, milyen ez az érzés, de SENKI ne ítéljen meg addíg, amíg nem tudja, hogy mit miért teszek. A muszlim nőket nem kell sajnálni!Ha valaki meg akarna "meneteni a rabságomtól" és miniszoknyát adna rám, meghalnék a szégyentől. Én így érzek... Egy muszlima
Rengeteg Hadisz(HZ. Mohemmed (s.a.v) mondatai) szól a nők tiszteletéről, jó tulajdonságaikról.
• Ha ajándékot adsz a gyermekeidnek, légy igazságos. Ha egyikkőjüket értékesebbnek látnám, az a leánygyermek lenne.
• Egy ember egyszer megkérdezte a Prófétát (béke legyen vele), hogy kit kell legjobban tisztelnie. A Próféta (béke legyen vele) azt felelte: „Az édesanyádat.” „És kit kell utána?” – kérdezte az ember. A Próféta (béke legyen vele) azt felelte: „Az édesanyádat”. És ki következik utána – kérdezte a férfi. A Próféta (béke legyen vele) azt felelte: „Az édesanyád”. „És ki a következő?” – kérdezte a férfi. A Próféta (béke legyen vele) azt válaszolta: „Az édesapád.” (Bukhari és Muszlim
• Hz. Mohammed a halálához közeledve, 130 ezer muszlim előtt ezeket tanácsolta számunkra: „ Ó, emberek, igaz hogy vannak bizonyos jogaitok az asszonyaitokkal kapcsolatban, de nekik is vannak jogaik felettetek. Ha megadják nektek a jogaitokat, akkor az ő joguk, hogy etessétek és ruházzátok őket és kedvesen bánjatok velük. Bánjatok jól az asszonyaitokkal, és legyetek kedvesek velük, mert ők a társaitok és elkötelezett segítőitek. És a ti jogaitok tőlük az, hogy ne barátkozzanak azzal, akivel nem engeditek és hogy sohase kövessenek el házasságtörést.
• Féljetek Allahtól, tegyétek amit a nők megérdemelnek. Ne gyalázd meg a szabadságukat és azon dolgokat amiket megérdemelnek. Hiszen őket te csak kölcsönbe kapod Allahtól.
• A legjobb a hívők közül, aki a legjobban bánik a családjával (Feleség és gyermekek). És án vagyok aki a legjobb a családjával.
• A hívők közül a hitben a legjobb, és a legérettebb az, akik a legjobban bánik a feleségével.
• Ne tedd a feleséged szomorúvá, őket csak kölcsönbe kapod Allahtól. Légy kedves velük. Légy jó hozzájuk
Aki jól bánik a feleségével, és viccelődik vele, azokat Allah szereti, és több dolgot ad nekik.
• A legjobb muszlim az, aki a legjobban bánik a feleségével, és aki sokat kedveskedik a feleségének.
• Aki a feleségére mosollyal tekint, az annyi ajándékot kap ezért, mint aki felszabadított egy rabszolgát.
• Csak az az ember aki tisztességes láthat egy asszonyt értékesnek, és csak a rossz emberek látják őket értéktelennek.
• Allah Küldötte (béke legyen vele) azt mondta Szuráka ibn Dzsus’umnak: „Vajon ne vezesselek rá arra, hogy melyik a leghatalmasabb adomány, ami az egyik leghatalmasabb jutalommal jár?” Ő azt felelte: „Dehogynem, Ó Allah Küldötte!” A Próféta azt mondta: „Olyan leányod eltartása, aki visszatért hozzád, és nincs más, aki keresne rá.” (al-Bukhári)
• „Akinek van három leánya, kiket elszállásol, ellátja őket és könyörületesen bánik velük, annak bizonny jár a Paradicsom.”. Ekkor azt kérdezte az egyik férfi a társaságból: „És két leány esetében, Ó Allah Küldötte?” A Próféta (béke legyen vele) azt felelte: „Két leány esetében is.”
• Egyenek azt, amit te is eszel, öltöztesd abba amibe te is öltözöl, ne üsd meg őket, ne mond nekik, hogy csúnyák, és ne beszélj velük csúnyán.
• A mennyország az édesanyák lábai előtt van.
• Allah azt akarja, hogy viselkedj jól a nőkkel, hiszen ők a te édesanyáid, testvéreid, lányaid…
Ezenkívűl számtalan mondatot találhatunk a nők, az édesanyák, a gyermekek tiszteletéről. Aki olvas és keres, az talál is...
08:15
Akkor ezt most vehetem úgy, hogy nem fogod megindokolni, miért nem valós és helytálló, amiket írtam? Szóval bután halok meg? Ne tedd ezt velem! Kérlek, kezdd ezzel! Te is követ dobtál volna rá?
Aztán ha végeztél, mondjuk folytasd ezzel! Te is kivágtad volna a lányod nyelvét? Te is felgyújtottad volna a lányodat?
Egyébként: keresztényeknek sincsen megbocsátva az a szörnyű gyilkolászás "Isten nevében" és nektek sem. Isten nevében ölni paradoxon. Ki szereti a saját művét pusztulni látni? Az nem a kegyesség istene, aki a vérontást várja el. Utoljára a pogány isteneknek áldoztak az emberek véráldozattal. Ezek a háborúk is nagyjából ilyen erkölcsi szinten állnak.
"A nő alacsonyabb rendű" A Korán és a Hadithok (Mohamed próféta tettei és mondásai) tartalmazzák azokat a kijelentéseket, melyek alapján a muszlim férfiak a nőkről vélekednek. Bár a Korán a két nemet teremtésük folytán egymástól kölcsönösen függőnek tekinti, emberként nem számítanak egyenlőnek: „A férfi a nőnél magasabb rendű, és jobb, mint a nő” – szól Ibn Kathir kommentárja. Ezenkívül a nők intelligenciában és vallási szempontból sem érnek fel a férfiakkal. A női tanú vallomása nem egyenrangú a férfiéval, ezért két férfi tanúbizonysága elfogadható, egy férfi mellett azonban csak két nő tanúskodása számítható hitelesnek. Mindezek alapján a nő nem nagyon számíthat megfelelő társaságnak a férfi számára, hiszen vallási alacsonyabb rendűsége folytán nem képes emelkedett diskurzus folytatására sem. Ezt a Korán egyik kommentárja nemes egyszerűséggel úgy fejezi ki, hogy a nő nem több, mint játékszer. Istenhez akkor áll a legközelebb, ha a házban marad, és jobb, ha otthon imádkozik, mint a mecsetben. A férj teljes jogkörrel bír a feleség fölött, ami számos egyéb mellett a szexuális területen is érvényesül: az iszlám tanítás szerint jobb, ha a tűzhelyen odaég az étel, mintha a férjnek várnia kell vágyai kielégülésére. Ha a nő visszautasítja, az ég angyalai ellene fordulnak – tanítja a Hadith.
Ha egy nő nem engedelmeskedik a férjének, akkor minden istenfélelme hiábavalóvá válik. A Hadith bőségesen sorolja a férj jogait, miközben a nők jogai igen egyszerűen felsorolhatók: „Milyen joga van a nőnek…? Hogy enni adj neki, ha te már ettél, hogy felruházd, ha magadat már felruháztad…” Bár a Hadith azt állítja, hogy a legjobb férjek azok, akik a legjobbak a feleségükhöz, ennek a jóságnak a határait is megszabja: a Korán ugyanis jogot ad a férjnek, hogy nem megfelelő viselkedés esetén megdorgálja feleségét, ha ez nem használ, szexuálisan ne közelítsen hozzá, és következő büntetésként meg is verje. Hogy ezt miért teszi, arról a muzulmán férfinak nem kell számot adnia, mert ez megkérdőjelezhetetlen joga. A verés egyébként kijár több esetben is, például, ha a nő nem ékesíti magát férje kívánságának megfelelően, nem hajlandó vele szexuális kapcsolatra, nem hajlandó megfürdeni az imához való megtisztulás céljából, vagy férje engedélye nélkül utazik külföldre."
"A New York-i székhelyű csoport szerint a szaúdi nőknek engedélyt kell kérniük férfi rokonaiktól, hogy dolgozhassanak, utazhassanak, tanulhassanak, házasodhassanak vagy akár csak orvoshoz mehessenek. Ezen felül ráadásul az igazságszolgáltatáshoz való hozzáférésük is erősen korlátozott.
A csoport azt mondja, a szaúdi vezetés feláldozza az alapvető emberi jogokat, hogy fenntarthassák a férfiak nők feletti ellenőrzését. Szaúd-Arábia az egyetlen olyan ország a világon, ahol a nőknek nem engedik meg, hogy autót vezessenek."
"Az 50 oldalas jelentés szerint a nőket úgy kezelik, mintha kiskorúak lennének, akiknek nincs joguk rendelkezni saját vagy gyernmekeik életével kapcsolatban. A nők nem nyithatnak bankszámlát gyermekeiknek, de nem irathatják be őket iskolába, nem kérhetik el bizonyítványaikat, és nem vihetik el őket sehova apjuk engedélye nélkül. A nők nem léphetnek be kormányzati hivatalokba, ha azoknak nincsen női részlegük, a munkáltatóknak pedig, aki női munkaerőt akarnak alkalmazni, elkülönített irodákat kell kialakítaniuk a nők számára.
Az elkülönítés miatt a nőket hátrányos megkülönböztetés éri mind szavazáskor, mind munkavállaláskor, mind az oktatásban. A kormány hiába vezetett be reformokat - például már enegedélyezik, hogy 45 éven felül kísérő nélkül is utazhassanak - az újításokat nem vezetik be a gyakorlatban. Sok repülőtéren például még mindig egy felügyelőjük által írt írásos engedélyt követelnek tőlük. A felügyelőktől ráadásul lehetetlen megszabadulni, még akkor sem lehet, ha erőszakosak a rájuk bízott nővel szemben, így a szaúdi nők teljesen kiszolgáltatottak a családon belüli erőszaknak."
Kommenteket a Korán olvasása után kellene írni az iszlámról, nem újságokból összeollózott elfogult "népbutító" szövegekből. Mint már írtam a Koránból idézve az istenszolgálatban NINCS különbség férfi és nő között! A különbség a két nem fizikum béli különbségéből adódik. Ezek, és a nemek közötti más különbözőségek indokolják, hogy mind a nőknek mind pedig a férfiaknak megvannak a családon és a társadalmon belül meghatározott, nemükre jellemző feladatai. Egyik nem sem lehet meg a másik nélkül, mindkettő létére, munkájára egyformán szükségünk van. Így nem EGYENLŐSÉGRŐL, hanem EGYENJOGÚSÁGRÓL beszélhetünk. Hiszen hogy mondhatnánk el a nőről, hogy a férfivel egyenjogú tagja a társadalomnak, ha nem saját természetének megfelelő, hanem egy férfi feladatait kell ellátnia, különösen ha saját nemének kötelességei mellett kell azokat elvégeznie. Emiatt sokkal több nehézséget kell elviselnie, hiszen nem adottságaihoz illő dolgok ezek, így jóval nagyobb tehertételt jelentenek számára. Isten általában a férfiakat erősebb fizikummal, és a lelki sérülésekkel szemben is nagyobb állhatatossággal látta el. Ennek megfelelően a férfi vállára nagyobb terheket és felelősséget is rakott. Az iszlám tanításai szerint a férfi az, akinek a kötelessége, hogy ellássa családját, biztosítsa annak jólétét, mind lelki mind pedig fizikai védelmet nyújtson számukra. Ha a családban valaki helytelenül cselekszik – legyen az akár a gyermeke, akár a felesége, akár az ellátása alatt lévő testvére, vagy más személy – annak viselkedése a férfi becsületén ejt csorbát, hiszen ő az, aki a családot képviseli az emberek előtt. Azonban mint családfő, nem csak az emberek előtt, hanem elsősorban Isten előtt felelős a családjáért. Allah az Utolsó Napon számon fogja majd kérni a férfit, hogy megtett-e mindent azért, hogy a család tagjai Istennek tetsző életet éljenek. Így bár a férfi Istentől eredő természete, teherbírása miatt megkapta a családfői szerepet, ezzel együtt azonban számos feladat és a ezekkel járó felelősség hárul rá. Ebben áll a férfiak feljebbvalósága a nőknél.
Ezzel szemben a muszlim nőnek egész másfajta feladatai vannak. A nők természetükből adódóan gyengédebbek, alkalmasabbak az otthon megteremtésére, a gyermekek gondozására. Napjainkban sajnos ezeket az értékeinket – Istentől eredő jellemvonásainkat – ritkán becsülik meg, és LENÉZIK! azokat az asszonyokat, akik otthon maradnak, mert családjuknak az otthon melegét, és békéjét kívánják megteremteni
A nőknek a család életében legalább annyira fontos szerepe van, mint a férfiaknak. Hiszen a családnak nem csak biztonságra és anyagi javakra van szüksége, hanem a békére, az otthon meghittségére is– aminek megteremtése a nők feladata. Egy nő nem akkor lesz a férfival egyenrangú tagja a társadalomnak, ha munkahelyéről napi nyolc óra munka után hazasietve otthon folytatja a fáradozást, és próbálja behozni a lemaradásait mind a háztartással mind pedig gyermekeivel, házastársával, szüleivel szemben. Sokszor láthatunk fáradt nőket, akik képtelenek utolérni magukat, és mindezeknek a feladatoknak megfelelni. Nem egyszer előfordul, hogy sem munkahelyükön nem tudnak helytállni a gyermekeik miatt, sem gyermekeiknél nem tudnak helytállni a munkahelyük miatt. Ez aztán kihat a család életére, ezen belül pedig az egészséges gyermeki fejlődésre is. E miatt a visszájára fordított szemlélet miatt a gyermekek a sokszor úgy érzik, hogy a munka, a pénzért való verseny előrébb való a családnál. Napjainkban sajnos egyre szélesebb körben tapasztalhatjuk ezeket a problémákat. Egyre kevesebb az olyan család, ahol a gyermeket az iskola után figyelmes anya és gőzölgő ebéd várja, a férjet pedig vidám, kedves feleség fogadja mikor hazatér munkájából. Pedig ezek fontos dolgok, amelyeket nem szabad lebecsülnünk.
Sokakban felmerül azonban a kérdés, hogy vajon akkor a házasság után a nőre csak a háztartás, a gyermeknevelés, a feleségszerep vár? Természetesen nem, sőt éppen ellenkezőleg. Azzal, hogy csak saját feladatait kell ellátnia jóval több ideje jut saját magára. Jelentős stressz alól mentesül, sok teher kerül le a válláról, így nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb lesz az élete, mint azoknak a nőtársainak, akik az otthoni teendőik mellett még egy nyolcórás munkát is felvállalnak. Az otthon maradó nőknek jóval több ideje jut olvasásra, tanulásra, sportolásra, saját igényeik ellátására.Devamını
Az iszlám első mártírja egy nő volt, és Hz. Modammed (s.a.v) után az első hívő muszlim is nő volt. Az első Korán, ami könyv formájú volt- Hz. Ebubekir kötötte könyvbe a Korán lapjait-évekig egy nő mellett volt.
Meg kell őrizni az igazságosságot a nők és a férfiak között. Nem szabad úgy bánnunk velük, mintha egyformák lennének. Hiszen ha van 100kg súlyunk amit cipelnünk kell, akkor a férfinak adunk majd többet, ez lesz igazságos, nem az ha 50-50 kg-ot adunk nekik cipelni.
Hz- Mohammed azt akarta, hogy a nők is tanuljanak. A nők is jártak mecsetbe, hallgatták a próféta mondatait. Miután Hz. Mohammed (s.a.v) beszélt a férfiakkal az ünnepek alkalmával, mindig beszélt a nőkkel is. Mivel azonban a nők nem tudtak mindig mecsetbe járni, egy nő elment Hz. Mohammed-hez(s.a.v) , és azt mondta: a férfiak eljönnek hozzád, meghallgatnak téged. Adj nekünk is egy napot, amikor mi jöhetünk, és megtanulhatjuk, mit tanít Allah neked. Ekkor a Próféta (S.a.v) adott nekik egy napot, és ekkor tanította őket.
Nem volt semmi ami a muszlim nőket meggátolta volna a tanulásban!!!, főként Hz. Aisa (A Próféta felesége) tudott sokat a próféta mondataiból, és segített sokat az iszlám tanításában ezekkel a mondatokkal. Nem csak a nők kérdezték őt, iszlám tudósok is kérték a segítségét ha nem tudták a választ egy-egy kérdésre. Egy muszlim ezt mondta róla: Amikor valaki kérdezett a Próféta (s.a.v) egy-egy mondatáról, és mi nem tudtuk kellően jól megmagyarázni, elmentünk Hz. Aisehez, és tőle mindig megkaptuk a megfelelő választ.
Én, mint muszlima, aki érti is, hogy mit vár tőle Allah, örülnék!! ha lennének külön iskolák lányoknak és fiuknak külön-külön. Eszembe sem jutna a férjem nélkül valahova utazni! Mert NEM AKAROK!
A saría szigorúan kiköti, hogy a férj házassági ajándéka és a nő házasság előtt szerzett vagyona az esetleges válás után is a FELESÉG TULAJDONA marad. Nincs automatikus vagyonközösség a házasságban.
Úgyszintén a saría előírása, hogy a család anyagi biztonságáért csakis a férj felel. El kell tartania a feleségét, méghozzá azon a színvonalon, amelyet a házassága előtt megszokott.
Persze, adjuk már be, hogy az egész handabanda és unatkozó újságírók szopizták ki a kisujjukból. Amúgy felesleges volt koptatnod a billentyűidet, mert ez az egész totál nem a családias meleg megteremtéséről szól. Én is rohadt szívesen maradnék otthon, csak akkor éhen döglenénk, bár ez egy másik kérdés.
Ameddig a férfiaknak joga van megverni az asszonyát mert annak éppen nem volt humora kufircolni, vagy nem csinosította ki magát (pontosabban bármilyen más okból, mert mindent rá lehet fogni ezekre), addig nem beszélhetünk CIVILIZÁLT elvekről. Nem érdekel, hogy téged ver-e, vagy sem. Megtehetné. És ez félelmetesen nagy probléma.
Kezdjük ott, hogy egy igaz hitű keresztény sosem ütné meg sem a feleségét, sem mást, mert ezt a Biblia elítéli. Aki megüti a feleségét, az a vasárnapi katolikus. Minden héten hithű lesz, vasárnapra, a reggeli mise idejére. Ezt ne keverjük össze az igazi vallásossággal.
Egy pap sosem fogja megölni a gyerekeit, ugyanis egy papnak nem lehet családja. Ezt jó, ha tudod. A reformátusoknak lehet, de őket lelkészeknek hívják. A keresztény PAPOKAT és a keresztény FÉRFIAKAT sem ildomos keverni. Utóbbiakra ugyan az vonatkoztatható, amit az első részben taglaltam. Hithű keresztény nem gyilkol és nem okoz kárt másban.
A megcsalás ezekhez képest totálisan pitiáner dolog. Mindig és minden kulturában jelen volt. Ezt egyszerűen el kell fogadni. És nem, nem úgy kell elfogadni, hogy halálra kövezzük a csalfákat. Semmilyen hatalomnak nincs joga beleszólni abba, hogy ki mit kezd az életével, ebbe pedig a házasság is beletartozik. Ha az illető, aki képes volt megcsalni a házastársát el tud számolni a lelkiismeretével, hát tegye. De ezért elvenni az életét?! Barbár.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!