A Biblia miért becsüli le a nőket?
Azért nem látom értelmét hogy egy nő legyen az egyház feje, mert
1. Az egyház feje mindenkor Jézus Krisztus.
2. Gondolom, te a katolikus egyházat érted egyház alatt. Na, ők a te hímsovinisztáid. Minek lenne egy nő annak az egyháznak a feje? Egyébként én nem vagyok katolikus, nem fogadom el a pápaságot.
Maga a kereszténység viszont sosem volt nőellenes. Jézus mindig nőkkel és gyerekekkel lógott. Megint csak Pál levelét tudom említeni mert senki nem reagált rá:
"A feleségének adja meg a férj a köteles jóakaratot, hasonlóképpen a feleség is a férjének.
A feleség nem ura a maga testének, hanem a férje az, hasonlóképpen a férj sem ura a maga testének, hanem a felesége az."(1 Kor 7, 3-4)Több hasonló vers is van.
Ennél egyenlőbb családmodellt kétezer évvel ezelőtt elképzelni sem lehetett volna. Ma sem lehet.
Ha még hozzávesszük hogy a kereszténység a szeretet vallása, könnyen kiderül, hogy a hímsoviniszták nem Isten akaratát cselekszik. De a harcos feministák sem. Itt ugyanis kölcsönös szeretetről van szó. Amihez fel kell nőni. Ez az Isten sugallatára íródott szent írás. Hogy mi történt a történelem folyamán....az a férfiak sara, nem a Bibliáé.
Freya
Rendben, akkor abban egyetértünk, hogy maga a pápaság rendszere is felesleges.
Viszont továbbra is ott a tény hogy a Biblia jóformán meg sem említi a nőket, maximum az engedelmes és alázatos asszony képe jelenik meg, vagy mit ad az ég, az anyáé - akinek a bölcsek annyit nem mondtak: kösz, hogy világra hoztad a megváltónkat.
Tehát akárki sara a hímsovinizmus, mégis oda jutunk ki, hogy az Úristen igencsak megfeledkezett a nőkről.
Mennyi butaság hallatszik itt!
A Biblia nem hívja asszonyállatnak, legföljebb valamely sokszáz éves FORDÍTÁS, mert régen az "állat" kifejezés nem volt lekicsinylő, általában véve élőlényt jelent.
A Mária Magdalénás elméletedet, meg nem a Bibliából olvastad, hanem ilyen Dan Brownos keresztényellenes szennyiratból, amely elméletek manapság sajna el vannak terjedve.
Inkább olvasd el ezeket:
A nem keresztények gyakran felvetik a Bibliával szembeni ellenvetéseik között a kanonizáció módját. Elképzelésük szerint ugyanis volt rengeteg irat, evangélium és apostoli levél, amelyek között néhány vezető válogatott. Miután kiválasztották a nekik tetszőket, határozatot hoztak, hogy csak ezeket lehet a Biblia részének tekinteni, az összes többit nem.
Az ellenvetésük pedig arra vonatkozik, hogy nagy valószínűséggel a “válogató” vezetők kihagytak olyan könyveket, amelyek más képben tüntetnék fel Jézust vagy az egyházát. Épp ezért, mivel veszélyes iratokról van szó, azok nem kerültek be a Szentírásba, sőt, az olvasásuk is tilos, és pusztították is őket.
Azonban a kanonizáció abszolút nem így zajlott. A zsinatok során nem azt határozták meg, hogy mely könyveket neveznek onnantól kezve ihletettnek. Annyit tettek, hogy elismerték azokat a könyveket, melyek esetében az egyetemes egyház, mely használta őket, már felismerte az isteni eredetet.
Épp ezért én a kanonizációt nem a későbbi évszázadok zsinataival hoznám összefüggésbe, hanem az első századok egyházával és gyülekezeteivel. Ők voltak azok, akik olvasták és az istentiszteleteken használták az iratokat, és felismerték, hogy melyik szól isteni tekintéllyel, és melyik nem. Ha figyelmesen olvassa valaki az Újszövetséget, már abban is lehet a nyomait látni annak, hogy más gyülekezetek is olvasták a nem nekik címzett leveleket. Arra is van utalás, hogy Pál apostol levelei is közkézen forogtak a gyülekezeti használat során. Az első egyház tagjai voltak tehát azok, akik felismerték és elismerték az egyes iratok isteni eredetét. És ugyancsak ők voltak azok, akik elvetettek más, hamis tanokat valló írásokat. A későbbi zsinatok során csupán ezt az áthagyományozott kánon-listát ismerték el, és adtak neki vezetői tekintélyt. Így egységessé vált, hogy az egyház egésze mely iratokat használja az istentiszteletek során.
“Az egyház nem a Szentírás fölött, hanem abban az értelemben alatta áll, hogy a kanonizáció folyamata nem úgy ment végbe, hogy az egyház tekintélyt kölcsönzött a könyveknek, hanem úgy, hogy az egyház elismerte tekintélyüket. És miért? A könyvekről elismerték, hogy az apostolok bizonyságtételét tartalmazzák az Úr életéről, tanításáról, haláláról és feltámadásáról, és ezeknek az eseményeknek az apostoli értelmezése is megtalálható bennük. Az egyháznak mindig meg kell hajolnia ezen apostoli tekintély előtt” (John Stott: Az élő gyülekezet, KIA, Bp. 2009. p. 21.).
És hogy miért van tekintélye az apostolok írásának? Azért, mert Isten az apostolok és próféták alapjára építette fel az egyházat (Ef 2:20). Az apostolok és próféták képviselték azt az alapot, amely mindenkire vonatkozik, aki a keresztény egyházhoz akar tartozni. Az Újszövetség könyveiből kiderül, hogy a prófétálást és a tanítást mindenkinek meg kellett vizsgálnia. De annak, amit egy apostol mondott, mindenkinek engedelmeskedni kellett. Ott nem volt helye sem vizsgálatnak, sem okoskodásnak, sem ellenállásnak. Amit egy apostol mondott, az úgy volt. És ma sincs másként a helyzet.
A kanonizáció során tehát felismerték, mely könyvek szólnak apostoli és isteni tekintéllyel. Továbbadták ezeket a későbbi nemzedékeknek az egyházban. A könyvek pedig mindig — az apostoli tekintély miatt — engedelmességet várnak a magukat hívőknek vallóktól.
Mit mond a Biblia Mária Magdolnáról?
Valójában nem sokat tudunk Mária Magdolnáról. Az őt körülvevő rejtély miatt sokan gyártanak elméleteket az ő történelmi jelentősségével kapcsolatban. Azonban akik azt mondják, hogy valami nagy dolgot tudnak róla, akkor ők egyszerűen csak spekulálnak.
A Szentírásból tudjuk, hogy Jézus hét démontól szabadította meg Mária Magdolnát (Lukács 8:1-3 "Ezután városról városra és faluról falura járt, és hirdette az Isten országának evangéliumát. Vele volt a tizenkettő és néhány asszony, akiket gonosz lelkektől szabadított meg, és betegségekből gyógyított meg: Mária, akit Magdalainak neveztek, akiből hét ördög ment ki, Johanna, Kuzának, Heródes egyik főemberének felesége, és Zsuzsánna, de sok más asszony is, akik szolgáltak neki vagyonukból."). Ezek után Jézus egyik legodaadóbb követője és támogatója lett, aki más nőkkel együtt oda utazott, ahova a szolgálata Jézust vezette.
Ott volt Jézussal az ő keresztre feszítésekor és halálakor (Máté 27:55-56 "Volt ott sok asszony is, akik távolról figyelték mindezt. Ezek Galileából követték Jézust, és szolgáltak neki. Köztük volt a magdalai Mária és Mária, a Jakab és József anyja, valamint a Zebedeus fiainak anyja."; Márk 15:40 "Voltak ott asszonyok is, akik távolról figyelték; köztük a magdalai Mária, továbbá Mária, a kis Jakab és József anyja, valamint Salómé,"). Ott sírt a sírnál, ahova Jézus testét temették, és később ő jött a sírhoz, hogy ott találja magát Jézust megdicsőült testében (Máté 27:55-28:11). Az ő kiváltsága volt, hogy elmondhatta Jézus tanítványainak azt, hogy a Uruk feltámadt! Mária elkötelezte magát Jézus mellett, és hitét azzal mutatta meg, hogy támogatta Őt és szükség szerint szolgálta Őt.
Miért állítja A Da Vinci-kód, hogy Mária Magdolna Jézus felesége volt, és megszülte az Ő gyermekét, hogy folytassa a királyi vérvonalat? Dan Brown és mások azt állítják, hogy a Biblia és a Gnosztikus Evangéliumok kétségtelenül egy meghitt, házassági kapcsolatot mutatnak Mária és Jézus között. Ha azonban közelebbről megvizsgáljuk, semmilyen utalást nem találunk a házasságukra. Azt hinni, hogy Jézus és Mária meghitt kapcsolatban álltak nem más, mint a tények kibővítése és a történelem átírása.
A János 20:11-18 "Mária pedig a sírbolton kívül állt és sírt. Amint ott sírt, behajolt a sírboltba, és látta, hogy két angyal ül ott fehérben, ahol előbb Jézus teste feküdt; az egyik fejtől, a másik meg lábtól. Azok így szóltak hozzá: "Asszony, miért sírsz?" Ő ezt felelte nekik: "Mert elvitték az én Uramat, és nem tudom, hova tették" Amikor ezt mondta, hátrafordult, és látta, hogy Jézus ott áll, de nem ismerte fel, hogy Jézus az. Jézus így szólt hozzá: "Asszony, miért sírsz? Kit keresel?" Ő azt gondolta, hogy a kertész az, ezért így szólt hozzá: "Uram, ha te vitted el őt, mondd meg nekem, hova tetted, és én elhozom." Jézus nevén szólította: "Mária!" Az megfordult, és így szólt hozzá héberül: "Rabbuni!" - ami azt jelenti: Mester. Jézus ezt mondta neki: "Ne érints engem, mert még nem mentem fel az Atyához, hanem menj az én testvéreimhez, és mondd meg nekik: Felmegyek az én Atyámhoz, és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez." Elment a magdalai Mária, és hírül adta a tanítványoknak: "Láttam az Urat!", és hogy ezeket mondta neki." fontos szövegrész azok számára, akik azt állítják, hogy Mária Magdolna Jézus felesége volt, mert ez az egyetlen feljegyzett alkalom a Szentírásban, amikor egyedül voltak. Ez az a rész, ahol Mária megdicsőült állapotban látja Jézust, az Ő feltámadása után. Habár abban az időben elképzelhetetlen volt, hogy valaki kifejezze a fizikai vonzalmát valaki iránt a családon kívül, Mária mégis örvendezett, amikor meglátta Jézust és átölelte Őt. Néhányan ezzel a résszel bizonyítják, hogy ő Jézus felesége volt, de eléggé elrugaszkodott ezt feltételezni. Annak fényében, amit Jézus érte tett (kiűzte belőle a démonokat), és látva az Ő megveretését és meggyilkolását néhány nappal azelőtt, teljesen érthető, hogy Mária megmutatta érzéseit a Megváltónak. Jézus szerette Máriát, és Mária szerette Jézust, de nem úgy, ahogyan egy férfi szereti a feleségét. Mária Jézus iránt érzett szeretete hálából és engedelmességből eredt. Jézus szerette Máriát, ahogyan minket is szeret - egy tökéletes és önfeláldozó szeretette, ahogyan az Atya szereti a gyermekét (János 13:34 "Új parancsolatot adok nektek, hogy szeressétek egymást: ahogyan én szerettelek titeket, ti is úgy szeressétek egymást!"; 14:23 "Jézus így válaszolt: "Ha valaki szeret engem, az megtartja az én igémet; azt pedig az én Atyám is szeretni fogja, és elmegyünk hozzá, és szállást készítünk magunknak nála."").
A Gnosztikus Evangéliumokat nem vették be az Újszövetségbe, mert nem feleltek meg azoknak a szigorú követelményeknek, amelyeket az egyház alapító atyái felállítottak. Az egyik ilyen követelmény az volt, hogy a dokumentumokat Jézus tanítványai, vagy olyan emberek írják, akik ismerték a tanítványokat. A Gnosztikus Evangéliumok szerzői ismeretlenek. Mindezek mellett vannak olyan kulcsfontosságú igerészek, ahol szavak hiányoznak a szövegből. Például Fülöp evangéliuma 63:32-64:10 (ami 200 évvel Jézus halála után íródott) így szól: "[hiányzik] Mária Magdolna társa jobban [szerette] őt, mint a [összes] tanítványokat, [és azelőtt] megcsókolta őt [gyakran] az ő [hiányzik.]" A "hiányzik" azért áll ott, mert a kézirat úgy megrongálódott, hogy nem olvasható. Azonban sokan azt olvassák ebbe a részbe, hogy Jézus az ajkain csókolta Magdolnát. Azonban az üres helyeken ugyanúgy állhatnának a homlokon, arcon, és a kezén szavak is. Ez egy példa arra, hogyan "olvasnak bele" az emberek dolgokat a szövegbe, és festenek más képet annál, mint amit a szövegrész mesél.
Mária Jézus iránti szeretete, odaadása és elkötelezettsége világosan megjelenik a Szentírásban - és csak ennyi számít. Semmilyen okunk nincs azt hinni, hogy Mária több volt Krisztus követőjénél. Olyan képet festeni, hogy Mária Jézus felesége volt, azt jelenti, hogy "dolgokat olvasunk" a Szentírásba, és még jobban a Gnosztikus evangéliumokba.
Freya
"Azért nem látom értelmét hogy egy nő legyen az egyház feje, mert
1. Az egyház feje mindenkor Jézus Krisztus."
Az egyház feje a vallási vezetők,a pápa,püspökök,bíborosok,gyülekezetvezetők.ha megnézzük az életvitelüket,a tanításaikat,akkor kirajzolódik,hogy Jézus főként csak egy ürügy nekik,hogy az ő nevében irányíthassák az embereket,és a saját akaratukat érvényesítsék.
"Maga a kereszténység viszont sosem volt nőellenes. Jézus mindig nőkkel és gyerekekkel lógott."
Jézus mindig nőkkel,és gyerekekkel lógott,ennek mi köze van a keresztény valláshoz? Jézus nem volt keresztény vallású,azt csinálta amit jónak látott.természetesen,nem nőellenes a keresztény egyház,csak azért meg lehet figyelni,kik trónolnak mindig az élén,hát nem sok nő van közöttük,és ez valamit elárul.bár hozzáteszem szerintem nő nem is vágyna ilyenfajta hatalomgyakorlásra,mert ilyen szempontból sokkal értelmesebbek,mint a férfiak.
"Az egyház feje a vallási vezetők,a pápa,püspökök,bíborosok,gyülekezetvezetők.ha megnézzük az életvitelüket,a tanításaikat,akkor kirajzolódik,hogy Jézus főként csak egy ürügy nekik,hogy az ő nevében irányíthassák az embereket,és a saját akaratukat érvényesítsék."
Kedves utolsó! Te a KATOLIKUS egyházról beszélsz. De ott van például az anglikán egyház, amelynek feje az angol uralkodó, ez esetben egy HÖLGY, a kettes számú Erzsébet.
A kereszténység szent írása a Biblia. Amikor a Biblia az egyházról beszél, akkor sohasem egy szervezetről van szó, hanem a Krisztusban hívő emberek összességéről. Tehát az egyház (Krisztus teste) tartalmazza a benne hívő, és őt követő embereket, felekezeti hovatartozás nélkül. És ha olvasod a Bibliát, Pál apostol többször is kifejti, hogy Krisztus a feje az egyháznak. Bocsi.
Azon kívül Krisztus sohasem vetette el az ószövetséget, hanem megmutatta hogyan is kellett volna a zsidóknak értelmezniük. Az nem Isten szerint való morál,ahogy az ószövetségi időkben a nőkkel bántak, viszont azért (is) lett megírva, hogy mi tanuljunk belőle. Az élő egyház, Krisztus mindenkori követői ezt tudják. A katolikus és egyéb szervezetek mindenféle pozícióval büszkélkedő tagjai, akik világi hatalomra törnek....ők nem mérvadóak. Nem a Biblia az ellentmondásos, hanem az emberi lélek, és a Biblia az emberi lélek története. Ádámtól Jézusig pontosan a fejlődést kell látni,és akkor nincs ellentmondás.
további szép napot
Freya
Nagyon "modern" és divatos beszéd ez a "Istennel semmi bajom, de a pápa hataloméhes és gonosz" bla bla bla.
Pedig a Szerintírás szerint létezik egy intézményes Egyház, amely egyedüli üdvözítő, és amelynek folyamatosan léteznie kell az apostoli kortól a világ végezetéig.
Érdemes ezt végigpörgetni: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!