Mi a véleményetek erről? Kulturáltan légyszi! A Mária kultusz után kutakodtam. Sok millió keresztény imádkozik hozzá a közbenjárásért. Ünnepek szólnak róla, búcsúk vannak, jelenések...stb. De az ige másként ír erről. A többi lent, mert nem fért ki.
IX. Piusz pápa (1846–1878) kiadott egy dogmát 1854-ben „Mária szeplőtelen fogantatásáról”. Ekkor történt az egyház történetében először, hogy nem a zsinat, hanem a pápa önhatalmúlag és egymaga hirdetett ki egy dogmát. Ezzel a dogmával azt akarták kimondani, hogy „Jézushoz hasonlóan Mária fogantatása is gyönyör nélkül, tehát bűn nélkül” történt.Mivel a katolikus klérus is érezte, a pápa zsinat nélküli dogma-kijelentése mininum problémás, 1870-ben ült össze az I. Vatikáni Zsinat, 300 évvel a Tridenti Zsinat után. Ekkor hirdették ki a „pápa tévedhetetlenségének” dogmáját, amely kimondja: hit és erkölcs dolgában a pápa tévedhetetlen. Amit tehát a pápai trónjáról kijelent, az Isten tévedhetetlen kijelentésének és igazságának kell elfogadni.
Máriának istenanyai méltóságából eredően több kiváltsága van:
1.) Immaculata: azaz szeplőtelenül fogantatott. Az eredendő bűntől eleve mentes volt, s soha bűnt nem követett el.
2.) Testi mivoltjában sértetlenül, szűzen, a Szentlélektől foganta Jézust.
3.) Szűz volt szülése előtt s az maradt szülése közben és utána is.
Ugyanakkor az ige mást mond:Mária nem volt bűntelen. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint maga az angyali jelenés története: Máriának megjelenik egy angyal, hogy közölje vele a hírt: fiúgyermeket fog szülni. És hogy szólítja meg Isten küldötte Máriát? “Üdvöz légy kegyelembe fogadott” (Lk 1,28). Az üzenet világos: ha valaki nem bűnös, annak nem kell kegyelmet adni. Az angyal így folytatja: “Ne félj, Mária, mert kegyelmet találtál Istennél!” (Lk 1,30). Isten adja tehát neki kegyelmet, tehát kiemeli korábbi bűnös állapotából, ezért nem kell félnie. 1. Mária nem fogant szeplőtlenül! A katolikusok december 8-ára kreáltak egy ünnepet, ekkor ünneplik ugyanis a “szeplőtelen fogantatás” ünnepét. Elsőre talán úgy tűnhet, hogy arról van szó, amikor Mária méhében Jézus a Szentlélektől megfogant. De ez nem így van, és ez is egy torzító megtévesztés. Ugyanis nem Jézus, hanem Mária szűzen fogantatását ünnepeltetik a hívekkel. Jézusról tudjuk, hogy a Szentlélektől fogant, József nem volt a fizikai értelemben apja Jézusnak. Erről mind a négy evangélium beszámol. Máriáról viszont tudjuk, hogy volt apja és anyja. A Pápa, hogy meghamisítsa a szentírást kitalálta, hogy Mária is szűzen fogant. Még arra is volt gondjuk, hogy megírják Mária anyjának nevét, aki szerintük Anna volt. Mindez azonban nélkülöz minden történelmi alapot, a szentírás és semmilyen más ősegyházi forrás nem ír erről.
2. Mária elragadtatásáról és mennybemeneteléről semmilyen tanítás nincs! A Katolikus Egyház augusztus 15-én Szűz Mária halálát és mennybevételét, Nagyboldogasszony napját ünnepli. Ezzel szemben az igazság az, hogy Máriáról az utolsó említés az Apcsel 1,14-ben olvasunk, amikor a Szentlélek kiáradása előtt a tanítványokkal együtt van a felházban.
3. Máriának Jézus után Józseftől születtek még gyermekei, azaz nem maradt “szűz” és Jézusnak voltak testvérei: A katolikus egyház ezt is igyekszik tagadni (mert akkor megdől a hamis tanuk, hogy Mária szeplőtlenül ment a mennybe) és ezt nem csak a Biblia igazolja sok helyen, hanem a katolikus egyház Szent István kiadója által gondozott Ókeresztény írók sorozat 4 könyveként kiadott Euszebiosz egyháztörténete 116. oldalán ők maguk is elismerik.
Szerinted helyes?
Csak az Atyához szabad imádkozni!
Ézsaiás 42:8
Jelenések 4:11
Az „ég királynője” megnevezés a Bibliában nem Máriára utal, hanem arra a hamis istennőre, akit a hitehagyott izraeliták imádtak (Jeremiás 44:15–19). Ez vélhetően a babilóniaiak egyik istennője, Istár (Astarta) volt.
"Ekkor történt az egyház történetében először, hogy nem a zsinat, hanem a pápa önhatalmúlag és egymaga hirdetett ki egy dogmát."
Pápa önhatalmúlag soha nem hirdet ki dogmát. Az igaz, hogy nem zsinat keretén belül hirdették ki a Szeplőtlen Fogantatás dogmáját, de egy dogma kihirdetése és ugyanígy a pápa ex cathedra kijelentése is a pápa ÉS a vele egységben levő püspökök, azaz a Tanítóhivatal közös aktusa. Mivel a dogma per definitionem a Tanítóhivatal által kimondott hitigazság, ami megjelenhet zsinatok határozataiban, hitvallásokban vagy pápai ex cathedra megfogalmazásokban.
Emellett azért több zsinat foglalkozott már a szeplőtlen fogantatással. A III. Konstantinápolyi zsinat kimondta, hogy a Szent Szűz szűz volt Jézus születése előtt, szüzen szülte Jézust és szűz maradt születése után is. Ugyanígy a Szeplőtlen Fogantatással kapcsolatos tanítást fogalmazott meg a bázeli zsinat is, amit később a trienti megerősít. Tehát nem felkelt IX. Piusz egy reggel és eszébe jutott ez a dogma.
"Mivel a katolikus klérus is érezte, a pápa zsinat nélküli dogma-kijelentése mininum problémás, 1870-ben ült össze az I. Vatikáni Zsinat."
Egy részük akár problémásnak is érezhette (az ókatolikusok pl. el is szakadtak), de nem a dogmává emelést, hanem az infallibilitást minden kérdésben.
A Szeplőtlen Fogantatás dogmájának kihirdetésekor a pápa előbb kikérdezte a különféle teológiai bizottságok véleményét a dogmával kapcsolatban. A püspökök válaszai alapján 543 püspök közül 484 akarta, 18 nem a dogma kimondását. 41 püspök vagy közvetett definiciót akart, vagy az időt nem találta arra alkalmasnak. Ez azért nem egy rossz arány az igenek mellett...
Kicsit bővebben a téma Török professzor írásában: [link] [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!