Ha a zsidók istene létezik, hol volt a holokauszt idején?
Akkor végülis elítélitek Istent emiatt? Vagy bűnösnek mondjátok?
Csak kérdezem,mert ez mutatkozott meg pár hozzászólásból.
"... ilyen erős ideológiai prekoncepciókkal"
"Másik szemében a szálkát.."
Nocsak ki beszél???
Netalántán nem a hívők alapértelmezése az, hogy Isten nem hibázhat, Isten igazságos, Isten jó...
Ez az igazi prekoncepció!
Azután ha bárki bármilyen érvet felhoz ez ellen, akkor biztos, hogy szerintetek az illetőben van a hiba, hiszen Istenben nem lehet.
A hitetek alapja inogna meg, ha kiderülne, hogy a bibliai Isten bizony hibázik, bizony igencsak nem igazságos, és igen messze van attól, hogy jónak és szeretőnek lehessen nevezni...
"Isten azt veti Jób szemére, hogy halvány fogalma sincs a világ működéséről, mindama hatalmas információmennyiségről, amit a körülötte lévő világ birtokol, és ily tudatlanul próbálja Istent vádolni, mintha őneki lenne bármi tekintélye kioktatni Istent, hogy hogyan kéne a dolgoknak működniük."
És mindama információ mennyiség tudása vajon újjáéleszti Jób gyermekeit, akik egy ostoba és totál értelmetlen fogadás miatt haltak meg? Semmissé teszi a szülő fájdalmát gyermekei elvesztéséért?
---
"6 Lőn pedig egy napon, hogy eljövének az Istennek fiai, hogy udvaroljanak az Úr előtt; és eljöve a Sátán is közöttök.
7 És monda az Úr a Sátánnak: Honnét jösz? És felele a Sátán az Úrnak és monda: Körülkerültem és át meg át jártam a földet."
A Mindenható kedélyesen leáll beszélgetni az ellene fellázadt a bukott angyallal???
Neeee....
És Istennek kell BIZONYGATNI bármit a Sátánnak???
Darkmoon80 elég jól látja a dolgokat.
Hamarosan reagálok én is.
Virág90!
Annyiban módosítanék, hogy agnosztikusként nem hiszek Isten létezésében, így valójában csupán olyan módon alkotok róla véleményt, mint egy irodalmi műben szereplő karakterről (pl. Harry Potterről - ezért szimpatikus, ezért meg nem).
„Honnan tudod, hogy mit olvastam és mit nem?”
Onnan, hogy ha olvastad volna, nem a lényegtelen dolgokon rugóznál. Komolyan, mintha a Gyűrűk Urában elolvasnád az első fejezeteket, és levonnád a következtetést, hogy milyen szemét ez a Gandalf, hogy magára hagyja a hobbitokat, miközben a fekete lovasok üldözik őket.
„Netalántán nem a hívők alapértelmezése az, hogy Isten nem hibázhat, Isten igazságos, Isten jó...
Ez az igazi prekoncepció!”
Az volna, ha a hívők puszta tényállítás szintjén kezelnék Istent (és amennyiben úgy kezelik, annyiban igazad is van). De a fentebbi állítás nem csak önmagában áll, hanem megtapasztalás van mögötte. Ha vallást puszta dogmák összességeként kezeled, egy torz képet kapsz róla, ezért nem lehet a fentebbi állítás ideológiai prekoncepció: mert nem pusztán eszmeiség, hanem tapasztalás.
„Azután ha bárki bármilyen érvet felhoz ez ellen, akkor biztos, hogy szerintetek az illetőben van a hiba, hiszen Istenben nem lehet.”
Két kimenetel lehetséges: ha van Isten, akkor az igazságos és kegyelmes. Ha nincs, akkor nincs. Mindkét állítás elfogadható. Dehogy azért nincs, mert ha lenne, akkor biztos gonosz volna, ez önellentmondás. Ha valaki nem hisz Istenben, akkor ne higgyen a jóságos Istenben, és ne higgyen a gonoszban sem. Dehogy azért nem hiszek, mert gonosz, ez számomra felfoghatatlan, ha nem létezik, akkor nem lehet gonosz. Ha csak a bibliai Isten számodra gonosznak tűnik, még nem zárja ki, hogy valójában jó legyen (és a Biblia ebben az értelmezésben ez esetben téved), vagy hogy egy jó Istenben higgy (aki ebben az értelmezésben nem a bibliai Isten).
Ezért nem fogadják el a hívők ezt ellenérvként. Ha azzal jössz, hogy Isten gonosz, akkor azt tudom mondani, nem ugyanarról beszélünk, abban az Istenben, amiről te beszélsz, én sem hiszek.
„És mindama információ mennyiség tudása vajon újjáéleszti Jób gyermekeit, akik egy ostoba és totál értelmetlen fogadás miatt haltak meg? Semmissé teszi a szülő fájdalmát gyermekei elvesztéséért?”
Egyrészt megint elmondom, nem a fogadás a lényeg. A fogadás maga a vádról szól, a Sátán működéséről. Isten nem fogadkozik, mint ahogy az emberek szoktak, meg nem kell bizonygatnia semmit. És igen, ez azt is jelenti, hogy a Sátán is része az isteni tervnek.
Másrészt, igen, a családja elvesztése is lehet egy nagyívű terv apró mozzanata, aminek a végén minden jóra fordul, és a gyermekei fölött érzett veszteség fájdalma múló, pillanatnyi dologgá válik, csak ezt a jó és rossz tudása miatt nem látjuk át, ezért szenvedésünk abszolútnak és jóvátehetetlennek tűnik. És ezzel nem bagatellizálom a szenvedést, nem azt mondom, hogy nem kell részvétet érezni a másik ember iránt, mert dehogynem kell. Csak épp a lét maga nem az ember szenvedéséről vagy jólétéről szól.
Titus Pullo:
Tisztában vagyok azzal, hogy a kereszténység egyik apologetikai magyarázata az, hogy Isten nagyon jól látja a jövőt, jobban belelát az eseményekbe, mint mi (erről szól Dániel könyve 11. fejezete is). Ezért alázattal fogadjuk el, hogy mi nem tudjuk, mi miért történik - mondják a hívők.
Alkalmazzuk ezt a magyarázatot Jób történetére!
Jób feltehetően választ keresett, hogy mi miért történik. Elfilózott, vagy inkább vitázott a barátaival ezen a témán. Aztán a végén megjelenik Isten, aki elmondja azt, amit talán ő is nagyon jól tudott. Konkrét választ nem kapott a kérdésre, tehát nem hinném, hogy megvilágosodásban lett volna része. Ami pedig külön unszimpatikus volt Istentől, ahogyan az emberi élettel játszik.
Először is, ki volt az, aki kiprovokálta ezt az egész fogadást? Sátán egy szóval sem beszélt Jóbról, feltehetően nem is tudott a létezéséről. Isten az, aki felhozta Jóbot, aztán Sátán rászállt a témára. Mondhatjuk persze, hogy a történet jelképes. Hát, ha abból indulok ki, hogy a keresztények szerint Jób könyve mögött isteni sugallmazottság van, akkor valami csak igaz belőle, nem? Mindenesetre kifejezetten taszító, hogy Istennek ennyit számít az emberi élet.
Másrészt: amikor egyszer valamilyen kisebb keresztény összejövetelen voltam, szóba került ez a téma. Mikor az egyik ottlévő megjegyzte, hogy az új gyerekek, akiket Isten adott Jóbnak, nem pótolják a régieket, akik meghaltak. Ez így is van. Jób gyerekeit miért kellett belekeverni ebbe az egészbe? Ha már belevitték Jóbot, mi köze volt ennek az egésznek az utódokhoz? Lám, Istennek ennyi az emberi élet. Egy fogadás miatt vesz el, és ad új gyerekeket (akkor is szörnyű a haláluk, ha felnőttek voltak).
"Akkor végülis elítélitek Istent emiatt? Vagy bűnösnek mondjátok?"
Nem hiszek JHVH-ban, tehát nehéz róla bármit is mondani. De tegyük fel létezik.
Az a probléma a keresztény teológiába, hogy Istent tévedhetetlennek állítja be.
Titus Pullo írja a 27-es kommentben:
"Másrészt, igen, a családja elvesztése is lehet egy nagyívű terv apró mozzanata, aminek a végén minden jóra fordul, és a gyermekei fölött érzett veszteség fájdalma múló, pillanatnyi dologgá válik, csak ezt a jó és rossz tudása miatt nem látjuk át, ezért szenvedésünk abszolútnak és jóvátehetetlennek tűnik."
Ez vajon minek a terve lehetett:
(durva tartalom, csak saját felelősségre olvassátok el):
"Mengele az ikreken vegyi kísérleteket is folytatott, ilyenkor különböző vegyi anyagokat fecskendezett a gerincbe, bőrre, fül mögé, különböző testnyílásokba, és várta, hogy milyen hatást vált ki a betegekben. Rendszerint halál, lebénulás, süketség alakult ki. Emellett az ikrek különböző testrészeit is összecsíptette, és azt vizsgálta, hogy a kísérleti alanyok meddig képesek elviselni az abból adódó nyomást. Olyan eset is előfordult azonban, hogy az ikrekre mindenféle kivizsgálás nélkül halál várt. Nyiszli leírta, hogy Mengele egy alkalommal egyszerre tizennégy cigány iker gyereket ölt meg kloroform injekcióval, miután elaltatta őket, mindössze azért, mert érdekelte a kórboncnoki vizsgálatok eredménye.
Ezek az embertelen kísérletek természetszerűleg együtt jártak az alanyok megszégyenítésével. Egy magyar túlélő emlékei szerint a kísérletek nemcsak hosszúak és fájdalmasak voltak, de gyakran megalázóak is, súlyos lelki sebeket okozva. Egy asszony elmondása szerint például Mengele egy fiatal fiú-lány ikerpárt nemi aktusra kényszerített. Bár az ikrek nem voltak együttműködőek, mégis megtették, hogy elkerüljék a halált. Más esetekben csövet dugtak fel ikerlányok végbelébe, illetve méhébe. Ha Mengele úgy döntött, hogy az egyik ikerfél egészségügyi állapota vagy a kutatás menete arra okot adott, megölte az ikerpár mindkét tagját azért, hogy a beteg testvér szerveit össze tudják hasonlítani az egészségesével."
Forrás itt: [link]
Biblia:
"Aki tehát tudna jót tenni, de nem tesz, bűnt követ el." (Jak, 17)
Isten tudott volna segíteni a fenti szenvedőkön? Igen.
Segített? Nem.
A jakabi vers értelmében Isten bűnös vagy sem?
Nem mondom, hogy az. Csak kérdezem m
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!