Mi értelme a szabad akaratnak, ha szabadon választhatjuk a rosszat, a hibást is ?? Nem önmagában a szabad akarattal van problémám, de akkor Istennek azzal a kitétellel kellett volna szabad akaratot adnia az embernek, hogy csak a jót választhassa.
én nem félek sem a purgatóriumtól, sem a pokoltól...:-)
vajon miért? :-)
Kedves KZitus!
Milyen szép lenne, ha legalább EGYETLEN kommenteden belül nem mondanál ellent saját magadnak!!!
"Isten úgy teremtette meg az embert, csak(!!!) az általa felállított korlátok között használhatjuk szabad akaratunkat úgy, hogy boldog, elégedett, örömteli életet éjen mindenki."
"Vajon miért helyezte a tiltott fát az Édenbe? Így adta tudtára az első Embernek, hogy a szabad akaratának ott van a határa/korlátja. Ha azt átlépi, akkor meghal."
Ha Isten eleve korlátozza a szabad akaratot, akkor semmit sem változna a helyzet, ha a bűn választásának lehetőségét eleve kizárná.
Hogyan lépheti át, ha ott vannak az Isten által megszabott határok????
Isten megszabja a korlátokat(!!!) melyek között az ember boldog elégedett és örömteli életet él, de ugyanakkor lehetőséget teremtett arra, hogy az ember az Isten által megszabott határok között választassa a rosszat is, aminek következtében éppenséggel nem a boldog örömteli élet várja.
Ez bizony logikai ellentmondás!
Gondold át még egyszer, te tényleg elhiszed ezt a sületlenséget?
#22 A bűn elkövetésének elvi lehetetlensége (impeccabilitas) kizárólag Isten tulajdonsága. Istennek egy másik "Istent" kellene "teremtenie", hogy olyan értelmes teremtményt teremtsen, ahol fel sem merülhet a bűn lehetetlensége, ami pedig nonszensz állítás.
Minden Isten képmására teremtett értelmes teremtmény értelmében, azáltal hogy teremtmények, megfordulhat a gőg bűne, hogy önmagát tegye középpontba, ne pedig Istent.
A bűnre való képtelenség bizonyos értelemben (de itt sem úgy, mint Istennél) akkor lesz igaz egy értelmes teremtményre, ha ők szabad akaratukból betagozódnak a kegyelmi rendbe, az Istennel való egyre szorosabb kapcsolatba. Ott megtapasztalják Isten jóságát, és ez a tapasztalat tulajdonképpen megvédi őket a bűnök további elkövetésétől. De senkit nem teremt Isten a kegyelmi rendbe, azt szabadon kell választani.
fontos hogy milyen ismerettel rendelkezők vitáznak.
mert ha valaki ismeri Isten karizmáit, megint másik szemszögből fog igazságot mondani.
azt hiszem ezen el kellene gondolkodnotok!!
"A bűn elkövetésének elvi lehetetlensége (impeccabilitas) kizárólag Isten tulajdonsága. Istennek egy másik "Istent" kellene "teremtenie", hogy olyan értelmes teremtményt teremtsen, ahol fel sem merülhet a bűn lehetetlensége, ami pedig nonszensz állítás."
Elvileg Isten az embert saját képmására teremtette...
Az angyalok esetében ugye szintén félresikerült a dolog, mert a Sátán fellázadt.
"ha valaki ismeri Isten karizmáit"
Ki az aki ismeri? Honnan származik az információja?
#28
"mivel nincs is más lehetőség"
Ha nincs más lehetőség, akkor mi értelme lenne a szabad akaratnak?
Ha egy választáson csak egy párt indul, akkor mi értelme szavazást tartani?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!