Keresztények tudják hogy a Biblia a hitet elhagyók kivégzését parancsolja?
Keresztényektől gyakran hallani hogy az iszlám szerint a hitet elhagyókat halálra kel ítélni, de ez nem igaz. Az iszlám vallásszabadságot biztosít. Ez egyértelműen le van írva a Koránban. A Bibliában viszont benne van hogy saját kezűleg öld meg akár a gyermeked is, ha más vallást akar követni:
Mózes 5. könyve, a törvény summája 13:6 - 9 Ha testvéred, anyádnak a fia, vagy a saját fiad, leányod, kedvelt feleséged vagy testi-lelki jó barátod titokban így csábítgat: Menjünk és tiszteljünk más isteneket, akiket nem ismertél te sem, atyáid sem, azoknak a népeknek az istenei közül, akik körülötted vannak, akár közel, akár távol, a föld egyik végétől a föld másik végéig, ne engedj neki, és ne hallgass rá, ne szánd meg, ne kíméld és ne mentegesd azt, hanem öld meg irgalom nélkül! Te emelj rá először kezet, amikor kivégzik, és csak azután az egész nép!
Tehát Biblia szerint a saját rokonaidat meg kell ölnöd ha más vallást akarnak követni. Keresztények hogy gondolhatják hogy ez Isten parancsa?
"És ez csak Máté evangéliuma, figyelmen kívül hagyva a többi evangéliumot, a leveleket és a Jelenések könyvét, ami egyértelműen tanítja, hogy Jézus mindenkihez jött, nem csak a zsidókhoz. Azt értem, hogy a muszlimok szerint Jézus csak a zsidókhoz küldetett, ez fontos az ő hitük szerint, de azt nem értem, miért akarod megmagyarázni a keresztényeknek, hogy mi van az Újszövetségben."
Ez továbbra sem változtat azon hogy Jézus Máté Evangéliumában két versben is azt mondta ő csak a zsidókhoz érkezett és azt mondta a tanítványainak hogy csak a zsidókhoz menjenek. Tehát ez egy ellentmondás. Egyébként az általad hozott két bibliai vers csak megerősíti az iszlám álláspontját. A "sokan eljönnek napkeletről és napnyugatról, és asztalhoz telepednek Ábrahámmal, Izsákkal és Jákóbbal a mennyek országában" azt jelenti Isten minden néphez küldött prófétákat akik között vannak hívők, de nem Jézust küldte mindenkihez.
"Ezért mondom nektek, hogy elvétetik tőletek az Isten országa, és olyan népnek adatik, amely megtermi annak gyümölcseit."
A Korán leírja hogy a zsidók megszegték Istennek tett ígéretüket. Meghamisították a Tórát és megölték Isten prófétáit.
Szóval ha tisztázni akarod ezt a Bibliai ellentmondást, arra kellene magyarázatot adnod, miért mondta Jézus hogy csak a zsidókhoz érkezett és miért mondta a tanítványainak hogy csak a zsidók között tanítsanak.
Kérdező:
Azt írod:
„Egyébként is, milyen vallás az ahol többezer évig halállal büntetik a kitérést, mondván nehogy beolvadjon a nép. Marhaság. Isten vallásban kizárt hogy ilyen törvény legyen.”
A zsidó nép sok más néppel került kapcsolatba, ezeknek érdekes isteneik voltak, csábítgatták is a zsidókat, hogy adják fel az egyistenhitet és hódoljanak az ő isteneiknek. Ezek az idegen kultuszok megpróbáltak beszivárogni a zsidók közé, hogy eltérítsék a zsidókat az egyistenhittől a bálványimádás felé. Ezt kellett megakadályozni a törvénnyel.
Azt írod:
„Meg te mondtad hogy 2 ezer éve senkit nem ítéltek halálra emiatt, mégis megmaradt a zsidó nép, szóval felesleges primitív barbár hamisított törvény ez, amire a zsidók is rájöttek, ezért nem alkalmazzák”
A törvény célja nem a büntetés, hanem hogy meghatározza, mit szabad és mit nem. Nem kell alkalmazni a törvény teljes szigorát ahhoz, hogy a célját elérje.
Azt írod:
„A közös hit magmaradt volna a hitet elhagyók kivégzése nélkül is. Vagy szerinted csak ez a primitív törvény fogta össze a zsidókat?”
Ez a törvény egy szövetség része volt, mely Isten és a zsidó nép között köttetett. Ehhez a szövetséghez való hűség tartotta meg a zsidókat.
Azt írod:
„A zsidóknál úgy tűnik a primitív emberi vágyakra ment rá és belehamisítatta a Bibliába ezeket. A hitet elhagyók kivégzése is a Sátán munkája. Arra nem gondoltál hogy ha kivégzel valakit a hit elhagyásért, esélye sem lesz visszatérni?”
Érdemes lenne elolvasnod figyelmesen az általad beidézett ószövetségi részt. Azt bünteti halállal, aki másokat rá akar venni a bálványimádásra. Önmagában azt, ha valaki bálványokhoz imádkozott, nem büntette a törvény, hiszen büntetni csak a cselekedetet lehet, a hit pedig nem cselekedet.
Azt írod:
„Honnan tudod hányszor alkalmazták az elmúlt 3500 évben? Sehonnan csak a szokásos hazudozás részedről.”
Pontosan lehet tudni, hogy hogyan működtek a zsidó bíróságok. Olyan szigorú feltételek mellett lehetett csak a halálbüntetést kiszabni, hogy azt szinte lehetetlen volt teljesíteni. Ha egy bíróság hetven évenként több, mint egy halálbüntetést hozott, arra a rabbik úgy tekintettek, mint vérbíróságra és a fejüket csóválták, hogy ott valami nagyon nem stimmel.
Azt írod:
„Látom továbbra is folytatod a hazudozást. Mutass egy olyan eseteket ahol ezért kivégeztek embereket.”
Itt van példádul ennek a keresztény pakisztáni férfinek az esete, akit néhány hete ítéltek halálra. [link]
Ha valakit nem is végeznek ki, de éveken keresztül börtönben ül a halálbüntetés fenyegetésével, az is embertelen eljárás. Itt egy angol nyelvű tanulmány a hitehagyás büntetéséről: [link]
Azt írod:
„Az iszlámban nincs benne. Attól hogy egyes emberek ilyet tesznek,nem lesz az iszlám része. A keresztények évszázadokon át embereket égettek meg de ugye Jézusnak nem volt ilyen tanítása. Szóval nem ártana ha egyes emberek tetteit külön választanád a vallás tanításaitól. Amit te állítasz olyan mintha azt mondanánk a keresztény vallás tanítása emberek élve elégetése csak mert másban hisznek.”
„Ez sem igaz. Egy ember áttérése semmilyen társadalmi veszéllyel nem fenyeget. Egyébként szánalmas amit művelsz. A te vallásod szent könyvében ott van hogy ki kell végezni az ilyen embereket, mert ugye a Biblia ezt írja, és azzal érvelsz hogy mennyire szükséges ez a primitív törvény de ugyanakkor egy másik vallásba megpróbálod ugyanezt beleerőszakolni, pedig a szent könyve nem írja, sőt vallásszabadságot ír, és más vallás esetén már egyből rossz dolognak tartod pedig a te vallásodnál még szükséges jó dolog volt ugyanez :)
Az előző hozzászólásomban idéztem neked Sulok Zoltán Szabolcsot, a Magyarországi Muszlimok Egyházának elnökét, úgy tűnik, nem fogadod el a véleményét.
Itt van Abdul-Fattah Munif iszlámszakértő "Betérés és áttérés az iszlám jogban" című tanulmányából egy részlet. Talán ez már meggyőz téged:
„Az iszlám jog áttérés alatt hitehagyást (visszatérést, arabul ridda) ért. Ez a kifejezés alapvetően a bálványimádáshoz történő visszatérést jelenti, de kiterjeszthető az iszlám előzményeinek számító „égi vallások” (zsidó vagy keresztény hit) és egyéb vallások követésére is. Általános az a vélekedés a laikus muszlimok közt, hogy az a muszlim férfi, aki elhagyja vallását, halálbüntetést érdemel. A jogtudósok valóban beszélnek kivégzésről, de a muszlim jogtudósok többsége úgy vélekedett, hogy az ítélet végrehajtását legalább három napra fel kell függeszteni, lehetőséget adva, hogy a hitehagyó újból megtérjen az iszlámba. Általában a hitehagyó muszlim nővel kapcsolatban enyhébb az elvi szankció, a nő tehát nem végezhető ki, de börtönbe zárható, amíg meg nem gondolja magát. Ezen szigorú büntetési tétel hátterében a következő hadísz áll: „Nem megengedett egy muszlim ember vérének ontása — aki tanúsítja hogy nincs más Isten, csak Allah, és azt, hogy én az Ő küldötte vagyok —, csupán három esetben: […] és a vallását elhagyó, a közösségtől elkülönülő muszlim esetében”. (6878. számú hadísz, al-Bukhárí jegyezte fel) A jogtudósok szerint a hitehagyás nem csak az iszlám vallás megsértését jelenti, hanem a saríca-t követő muszlim társadalom veszélyeztetését látják benne. Akiről kitudódik, hogy elhagyta hitét, ezzel zavart okoz a muszlimok társadalmi berendezkedésében, ezért működésbe lép a muszlim társadalom önvédelmi reflexiója: ellenséges ideológiák férkőzhetnek be az iszlám közösségbe. Az iszlám jog szerint tehát a hitehagyás közvetlen veszélyt jelent az iszlám társadalomra, így csírájában kell elfojtani.”
Elolvashatod az egészet:
"Látom továbbra is folytatod a hazudozást. Mutass egy olyan eseteket ahol ezért kivégeztek embereket."
Te nagyon elvakult vagy, vagy nagyon tájékozatlan. Nem kellett sokáig keresnem: pl. 2014 egy terhes nő. [link]
Valamint tessék, szemezgess az országokból, hogy hol büntetik halállal, hol "csak" börtönnel, meg egyéb intézkedésekkel a hitehagyást.
pl. Marokkó nagyon érdekes, ahol bár a törvény nem szab ki halálbüntetést a hitehagyottakra, de 2013-ban a Vallástudósok Legfelsőbb Tanácsa mégis kiadott egy rendeletet, miszerint szerintük az iszlámot elhagyó marokkói muszlimoknak meg kell halniuk.
"A zsidó nép sok más néppel került kapcsolatba, ezeknek érdekes isteneik voltak, csábítgatták is a zsidókat, hogy adják fel az egyistenhitet és hódoljanak az ő isteneiknek. Ezek az idegen kultuszok megpróbáltak beszivárogni a zsidók közé, hogy eltérítsék a zsidókat az egyistenhittől a bálványimádás felé."
Ez meg is történt az egyiptomi fogság alatt, a zsidók mégsem olvadtak be.
"Ezt kellett megakadályozni a törvénnyel."
Szerinted erőszak megoldás? Milyen vallás az ami erőszakkal próbálja megtartani a híveit?
"A törvény célja nem a büntetés, hanem hogy meghatározza, mit szabad és mit nem. Nem kell alkalmazni a törvény teljes szigorát ahhoz, hogy a célját elérje."
Nem igaz. Ha Isten ezt parancsolta akkor alkalmazni kell. Olyan nincs hogy te válogatsz a törvények között. Persze ez nem Isten törvénye, de általánosságban mondom. Olyan nincs hogy az emberek egy nap úgy döntenek hogy nem alkalmazzák. Az pedig hogy 2 ezer éve senkit nem ítéltek halálra emiatt a zsidók, csak azt bizonyítja hogy szükségtelen primitív emberi hamisítás ez a törvény.
"Ez a törvény egy szövetség része volt, mely Isten és a zsidó nép között köttetett. Ehhez a szövetséghez való hűség tartotta meg a zsidókat."
Enélkül a primitív törvény nélkül is megmaradt volna a szövetség.
"Érdemes lenne elolvasnod figyelmesen az általad beidézett ószövetségi részt. Azt bünteti halállal, aki másokat rá akar venni a bálványimádásra. Önmagában azt, ha valaki bálványokhoz imádkozott, nem büntette a törvény, hiszen büntetni csak a cselekedetet lehet, a hit pedig nem cselekedet."
Ebben a részben valóban azt írja azokat kell kivégezni akik más vallásra akarnak áttéríteni, de gyanítom azt is kivégezték aki bálványt imádott de nem akart másokat áttéríteni. Ugye a 3 ezer legyilkolt zsidó esete az aranyborjúval.
"Itt van példádul ennek a keresztény pakisztáni férfinek az esete, akit néhány hete ítéltek halálra."
Te azt hazudod bármelyik muszlim országban bármikor kivégezhetnek a hit elhagyásáért mégis minden kérdésnél ezt a 7 évvel ezelőtti esetet linkeled be és az illetőt még nem is végezték ki.
"Ha valakit nem is végeznek ki, de éveken keresztül börtönben ül a halálbüntetés fenyegetésével, az is embertelen eljárás."
A te keresztény vallásod szent könyvében le van írva hogy ki kell végezni a hitet elhagyókat, ami szerinted helyes és szükséges. Érdekes módon ha más vallásnál szankcionálják ugyanezt, de nem halálbüntetéssel, olyan esetet még nem hoztál, akkor az már embertelen. Hozzáteszem úgy hogy az iszlám vallásban ez nincs benne, sőt, a Korán vallásszabadságot ír. Ez megint csak szánalmas részedről.
"Itt van Abdul-Fattah Munif iszlámszakértő "Betérés és áttérés az iszlám jogban" című tanulmányából egy részlet. Talán ez már meggyőz téged"
Kicsit sem mérvadó Abdul-Fattah Munif véleménye. A Korán mérvadó, a Korán pedig vallásszabadságot ír. Az a hadisz amire hivatkozik háromból két pontban teljesen ellentétes a Koránnal. Sem a hitet elhagyó sem a házasságtörő nem ítélhető halálra a Korán szerint. A gyilkosság az ami esetében adható halálbüntetés.
"Te nagyon elvakult vagy, vagy nagyon tájékozatlan. Nem kellett sokáig keresnem: pl. 2014 egy terhes nő."
Ismerős történet. Keresztények mindig erre a 6 évvel ezelőtti esetre hivatkoznak, amikor azt állítják bármikor bármelyik muszlim országban kivégezhetnek a hit elhagyásáért :) A nő egyébként nem lett kivégezve. Ha pedig elolvasod a cikket láthatod hogy ezt írja: They back up their beliefs by citing the Koranic verse which states: "There shall be no compulsion in religion."
Tehát voltak olyan muszlim vallástudósok abban az országban akik felhívták a figyelmet arra hogy ez ellentétes az iszlámmal, mert a Korán vallásszabadságot ír.
"Valamint tessék, szemezgess az országokból, hogy hol büntetik halállal, hol "csak" börtönnel, meg egyéb intézkedésekkel a hitehagyást."
Legfeljebb papíron léteznek ezek a törvények ezekben az országokban amúgy meg ellentétes az iszlám vallással. Ezért senkit nem végeznek ki. Egyébként pedig egy keresztény a legutolsó aki ezt számon kérheti más vallásokon. A Bibliában ott van szó szerint hogy a saját gyereked is ki kell végezned ha más vallásra tér át.
A Jézussal kapcsolatos kérdésemre várható hogy válaszolsz vagy passzolod?
"A Jézussal kapcsolatos kérdésemre várható hogy válaszolsz vagy passzolod?" Már válaszoltam itt is és júliusban is, amikor először felhoztad ezt a verset. Te nem állsz nyitottan ehhez az egészhez, nem próbálod ténylegesen megérteni a dolgot. Kiragadtál egy részt az Ószövetségből figyelmen kívül hagyva mind az eredeti mondanivalót, mind azt, hogy ez a keresztényekre semmiképpen nem alkalmazható. Nem akarom elölről kezdeni az egészet és nincs is időm rá, hogy hosszasan írogassak neked, hogy végül kiforgasd a szavaimat és megállapítsd, hogy neked van igazad. Ezt a kérdést többféle szempontból is meglehet közelíteni, mindenesetre, azt azért látni kell, hogy ezek a alapján a sorok alapján nem lehet önkényesen halálra ítélni senkit. Ugyan is, a 17. rész kifejti, hogy minden vádat alaposan ki kell nyomozni és két vagy három tanú kell minden halálos ítélet kimondásához, egy tanú nem elég. Amúgy, ha elgondolkodsz rajta, akkor mit ír? "ha titokban csábítgat" Ha titokban csábítgat, akkor nincs rá tanú, vagyis a halálos ítélet kimondhatatlan, tehát az én olvasatomban ez egy kivitelezhetetlen, elméleti felhívás. Inkább egy elv, mint végrehajtható törvény. Továbbá, miről is van szó? Ha a könyv egészét nézzük, akkor látszik, hogy ez Mózes beszéde, amelyben az új nemzedéket szólítja fel arra, hogy szeressék az Urat és megerősíti velük a szövetséget. Itt központi téma az Istenhez való hűség, de miért is? Többször hivatkozik rá, hogy saját szemükkel látták, tapasztalták Isten erejét, csodáit. 100%-os bizonyosságuk van arról, hogy Isten létezik, ezek megtörténtek. Isten szövetséget ajánl nekik, hogy népévé legyenek, ezt a szövetséget elfogadják. Átkot mondanak ki mindara, aki ezt a szövetséget megszegi. Ha a nép elzüllik, elfordul, akkor elpusztul, fogságba vitetnek, lerombolják városaikat stb. Tehát az Istenhez való hűségtől az egész nép sorsa függ. Mózes keményen fogalmaz, de oda is van írva, hogy azért, hogy figyelmeztesse őket és féljenek, hogy eszük ágába se jusson az ilyesmi. Más felőle pedig, egyéb ok is van. Azért mert a környező népek utálatos módon imádták isteneiket. Ezt ne tudakozzák, még csak ne is akarják, nem hogy más isteneket, de még a sajátjukat se úgy imádni. Példaképpen kétszer is említve van az emberáldozat, és annak nyomatékos tiltása. A könyv előre vetíti, hogy Izrael megfogja szegni a szövetéget, elfog fordulni Istentől, valamint nem lesz igazságos, könyörületes stb. (ami még kitétel) és be fog rajta teljesedni az átok, de többször is le van írva, hogy aki őszintén keresi az Urat, attól nem fordul el, próféta fog támadni, olyan mint Mózes (a könyv végén ezért is lényeges, az, hogy le van írva, hogy azóta sem támadt olyan próféta, mint Mózes), ott vannak a népek, amik majd csodálkoznak ezen és ez nekik is jel lesz stb... Szóval a lényeg az, hogy ez az egész egy nagyobb gondolatmenetbe illeszkedik, és lényegében Mózes iránymutatásai, amely az Istenhez való hűségre akarja figyelmeztetni a népet és választást ad eléjük. Hűek lesznek a szövetséghez vagy elfordulnak mint azt az előző generáció tette, akik emiatt nem léphettek be az ígéret földjére? Erről még lehetne beszélni, de talán ennyi is elég. Ez a könyv elsősorban Izraelről szól, de mint Pál írja, a régi szövegek számunkra is tanulságokkal szolgálnak. Azonban ebből nem lehet levezetni azt, amit te a kérdésedben leírtál. Ezt a részt szó szerint a keresztényekre vonatkoztatni nem lehet. Már csak azért is, mert velük új szövetség köttetett.
"Tehát voltak olyan muszlim vallástudósok abban az országban akik felhívták a figyelmet arra hogy ez ellentétes az iszlámmal, mert a Korán vallásszabadságot ír." Mások szerint pedig meg kellene halnia. Ebben nincs egyetértés. De, te úgy csinálsz, mintha ezek a dolgok nem is lennének és az iszlám olyan egyértelműen tagadná ezeket a dolgokat. Az iszlámot békésen is lehet értelmezni, meg nem is. És ez abból fakad, hogy Mohamed, aki az iszlám kulcsfigurája, változtatta a hozzállását a dolgokhoz. Hol békésen beszélt, hol nem. Alapvetően pedig Mekka elhagyása után folyamatosan harcolt és hadjáratokat vezetett. A róla fennmarad hagyományok is vegyes képet festenek. Békét hirdetett, de közben előfordult, hogy kivégeztetett embereket. Így pedig nem csoda, hogy van, aki a békés oldalról közelíti meg a dolgot, más pedig az agresszívebb oldalról, hiszen Mohamed életét mindkettő jellemezte.
"Te nem állsz nyitottan ehhez az egészhez, nem próbálod ténylegesen megérteni a dolgot. Kiragadtál egy részt az Ószövetségből figyelmen kívül hagyva mind az eredeti mondanivalót, mind azt, hogy ez a keresztényekre semmiképpen nem alkalmazható."
Én teljesen nyitottan állok hozzá és továbbra is várom azt az Újszövetségi verset ami kimondja hogy az ószövetségi törvények érvénytelenek. Eddig ilyet nem mutattattatok. A pedig azt mondod ez egy végrehajthatatlan törvény akkor meg az van hogy Isten miért ír elő olyan törvényt amit nem lehet végrehajtani. Elvnek is borzalmas mert egyrészt tiltja a vallásszabadságot, másrészt a saját rokonaival öleti meg a más vallást gyakorlót. Lehet ezt csűrni csavarni, de mindig az lesz a vége hogy ez egy primitív barbár emberi törvény amit belehamisítottak a Bibliába.
"Mások szerint pedig meg kellene halnia."
Lehet mások így gondolják, de az nem az iszlám szerinti eljárás és ítélet lenne, most viszont arról beszélünk mit ír a Korán.
"De, te úgy csinálsz, mintha ezek a dolgok nem is lennének és az iszlám olyan egyértelműen tagadná ezeket a dolgokat."
Mivel számos Korán vers egyértelműen vallásszabadságot ír elő, nem lehet az iszlám szerint halálra ítélni a hitet elhagyókat. Ennyire egyszerű a dolog. Ha mégis ezért halálra ítélnek valakit az ellentétes az iszlámmal, hiába állítják hogy ez az iszlám szerint eljárás.
"Az iszlámot békésen is lehet értelmezni, meg nem is. És ez abból fakad, hogy Mohamed, aki az iszlám kulcsfigurája, változtatta a hozzállását a dolgokhoz. Hol békésen beszélt, hol nem."
Az iszlámot csak békésen lehet értelmezni. Aki mást állít az sosem olvasta a Koránt és Mohamed próféta életét sem ismeri, vagy szándékosan hazudik.
"Alapvetően pedig Mekka elhagyása után folyamatosan harcolt és hadjáratokat vezetett. A róla fennmarad hagyományok is vegyes képet festenek."
Mekkát nem elhagyta hanem menekülni kényszerült az első muszlimokkal együtt, mert a mekkai politeisták meg akarták őket ölni. Utána is azért harcolt mert kénytelen volt. A mekkaiak hadsereggel támadták a muszlimokat Medinában. Mikor pedig a muszlimok nyertek végül, megbocsátott a mekkaiaknak. A város békésen került muszlim irányítás alá. Az iszlám vallás megadja az önvédelemhez való jogot ahogy a modern államok jogrendszere is. Ha megtámadnak, jogod van megvédeni magad. Ez nem agresszió hanem alapvető joga minden embernek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!